Harry Houdini: Ο ηθοποιός που υποδύθηκε τον μάγο

Harry Houdini

Αν θέλεις να κάνεις κάτι καλά, τότε δούλεψε γι’ αυτό. Αν θέλεις να σε θυμούνται, τότε έχεις μόνο μια επιλογή: Να χαράξεις το δικό σου δρόμο…

Αυτό ήταν κάτι που «ο βασιλιάς των χειροπέδων» συνειδητοποίησε πολύ νωρίς. Ο Harry Houdini εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς της ταχυδακτυλουργίας ως σήμερα. Κανείς δε μπόρεσε να τον ρίξει από το βάθρο της αντιλειπτικής εμπειρίας. Ενέπνευσε και σύγχρονους illusionists, όπως τον Criss Angel.


24 Οκτωβρίου: η τελευταία παράσταση στo Garrick TheatreHarry Houdini

Σαν σήμερα, 24 Οκτωβρίου 1926: O βασιλιάς των ψευδαισθήσεων δεν ξέρει πως ετοιμάζεται για την «τελευταία του παράσταση». Το Garrick Theatre (Detroit) είναι ασφυκτικά γεμάτο. Ο Houdini καταφτάνει με αφόρητους πόνους στην κοιλιακή χώρα. Παρόλες τις συμβουλές, να επισκεφθεί το συντομότερο το πλησιέστερο νοσοκομείο, ο Houdini φέρει εις πέρας την παράσταση. Δυο μέρες μετά, εισάγεται στο Grace Hospital στο Detroit για επέμβαση σκωληκοειδίτιδας, η οποία εξελίχθηκε σε περιτονίτιδα. Στις 31 Οκτωβρίου 1926 ο Houdini αφήνει την τελευταία του πνοή, στην ηλικία των 52. Τις τελευταίες ημέρες πίστευε πως θα τα καταφέρει, αλλά λίγο πριν πεθάνει, ψέλλισε πως κουράστηκε να παλεύει. Πέθανε στην αγκαλιά της αγαπημένης του Bess. Υπάρχουν μαρτυρίες οι οποίες αναφέρουν πως ο Houdini υπέφερε πολλά χρόνια από σκωληκοειδίτιδα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Όταν το εκκρεμές του νου πάλλεται μεταξύ της λογικής και της ψευδαίσθησης

Harru Houdini
Ο Harry Houdini εκτελούσε μια τεχνική αυτής της «ταινίας που μεταδίδεται ως τον βραχίονα». Το αποτέλεσμα ήταν όλα τα χαρτιά να απλώνονται πάνω στον πήχη και να κρατιούνται σε οριζόντια θέση. Οι κάρτες πήγαιναν από το σημείο που λύγιζε ο βραχίονας προς τα δάκτυλα. Με αυτόν τον τρόπο και με την βοήθεια των δακτύλων, όλα τα χαρτιά γύριζαν.

Σε κάθε πόλη που περιόδευε (Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και Ρωσία) προκαλούσε την τοπική αστυνομία να του βάλουν χειροπέδες και να τον κλειδώσουν στην φυλακή. Συνήθως γυμνός, για να υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Στην Μόσχα απέδρασε από ένα Σιβηρικό βαγόνι μεταφοράς κρατούμενων. Εδώ, η πραγματική πρόκληση ήταν ότι το μοναδικό κλειδί, του το είχαν κρατήσει, και αν δεν τα κατάφερνε, θα έπρεπε να ταξιδέψει ως την Σιβηρία. Ο απίθανος Houdini δεν δίστασε να μηνύσει τον αστυνομικό Werner Graff, ο οποίος ισχυριζόταν πως τα κόλπα με τις αποδράσεις ήταν αποτέλεσμα δωροδοκίας. Ο Houdini κέρδισε την υπόθεση, όταν άνοιξε το χρηματοκιβώτιο του δικαστή. Αργότερα, ο Harry θα πει πως δεν ήταν αποτέλεσμα δεξιοτεχνίας, απλά ο δικαστής είχε ξεχάσει να το κλειδώσει! Για τον Houdini δεν υπήρχαν μαγικά κόλπα. Αλλά μόνο τεχνάσματα και η δύναμη του μυαλού. Άλλωστε, όπως συνήθιζε να λέει και ο ίδιος: «Ο εγκέφαλος μου είναι το μοναδικό κλειδί που θα με ελευθερώσει».


Ο γιός ενός Εβραίου Ραββίνου

Στις 24 Μαρτίου 1874 στην Βουδαπέστη γεννιέται ο Ehrich ή Harry Weiss. Ο Weiss, αργότερα, θα αλλάξει το επώνυμο του σε Houdini. Ο Harry Houdini ήταν ένα από τα επτά παιδιά του Ραβίνου Mayer Samuel Weisz και της Cecilia Steiner. Στην ηλικία των τεσσάρων (1878) μετακομίζει με την οικογένεια του στο Appelton του Winconsin της Αμερικής. Aργότερα θα πει: η μεγαλύτερη απόδραση που έκανα ποτέ, ήταν όταν έφυγα από το Appelton του Winconsin. Ο πατέρας του υπηρετεί στην «Εβραϊκή εκκλησία της Zion».


Ο Houdini ζει την απόλυτη ένδεια

Harry Houdini
Ο Harry Houdini ως παιδί αγαπούσε τον αθλητισμό και συμμετείχε σε αγώνες δρόμου με τους καλύτερους δρομείς της χώρας. Υπάρχει βιβλιογραφία, η οποία επιβεβαιώνει πως έτρεχε 16 χιλιόμετρα καθημερινά με μεγάλη ευκολία. Ο Houdini δεν κάπνισε ποτέ του, δεν ήπιε και δεν πήρε ποτέ ουσίες. Για να διατηρείται σε άριστη κατάσταση, τα καλοκαίρια κολυμπούσε.

Το 1882 o πατέρας του παίρνει την Αμερικάνικη υπηκόοτητα. Εκεί, το Weisz θα γίνει Weiss. Ταυτόχρονα, όμως, χάνει την δουλειά του Ραββίνου. Και αυτό αναγκάζει την οικογένεια να μετακομίσει για δεύτερη φορά στο Milwaukee. Η έλλειψη πόρων τους οδηγεί στην απόλυτη ένδεια. Το 1887 ο πατέρας του μετακομίζει στην Νέα Υόρκη, αυτή την φορά παίρνοντας μόνο τον Harry Houdini. Εκεί, ο νεαρός Houdini Θα αναγκαστεί να κάνει πολλές δουλειές. Η οικογένεια ενώνεται ξανά, όταν τα οικονομικά το επιτρέπουν. Ο Harry Houdini έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνιση του, με ταχυδακτυλουργικά κόλπα, στην ηλικία των εννέα. Μάλιστα αποκαλούσε τον ευατό του ως: «Ο Έρικ ο πρίγκηπας του αέρα». Ως έφηβος, τον μυεί για τα καλά στο χώρο της ταχυδακτυλουργίας ο Μάγος Joseph Rinn στο αθλητικό κλάμπ Pastime!

Διαβάστε επίσης  Άντι Γουόρχολ: Ο νωχελικός επαναστάτης της Pop Art

Το Weiss γίνεται Houdini

Harry Houdini
Ο Jean-Eugène Robert-Houdin θεωρείται ο πατέρας της μοντέρνας ταχυδακτυλουργίας. Κάθε μαγικό κόλπο έπρεπε να είναι ρυθμισμένο κατά τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε το επόμενο να είναι η συνέχεια του προηγούμενου και να προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη. Κάτι που ο Harry Houdini υιοθέτησε μέχρι τέλους.

Όταν ο Harry Weiss έγινε επαγγελματίας ταχυδακτυλουργός, άλλαξε το όνομα του σε Harry Houdini. Διάβαζε πολλά βιβλία ταχυδακτυλουργικής και θαύμαζε απεριόριστα το βιβλίο το Γάλλου Jean Eugene Robert Houdin. Έχοντας την πεποίθηση (λανθασμένα) πως το γράμμα i στο τέλος, σήμαινε «σαν» στα Γαλλικά, αλλάζει το επίθετο του από Weiss σε Houdin-i!

Advertising

Είμαι μεγάλος θαυμαστής του μυστηρίου και της μαγείας. Δες σε αυτή την ζωή. Όλο μυστήριο και μαγεία!

– Harry Houdini.


Το ξεκίνημα: Ο βασιλιάς των καρτών παίζει με την ψευδαίσθηση της μαγείας

Harry Houdini
Αριστερά βλέπουμε ένα χαρτί τράπουλας υπογεγραμμένο από τον ίδιο τον Houdini. Στο κέντρο μια φωτογραφία με αυτόγραφο και τέλος, δεξιά, φωτογραφία ντοκουμέντο από την παράσταση που είχε δώσει σε τσίρκο.

Ο Houdini ξεκινά την καριέρα του με μικρή επιτυχία το 1891. Εμφανίζετε μέσα σε ένα αντίσκηνο με τον Emil Jarrow. O Jarrow ήταν γνωστός για την επιδεξιότητα των χεριών του και πιο γνωστός για το κόλπο με το λεμόνι (Από ένα χαρτονόμισμα έβγαζε στιγμαία, φρέσκο λεμόνι). Παρουσιάζει τα κόλπα του σε μουσεία και σε δευτερεύοντα θεάματα. Ακόμη και ως «ο Άγριος Άντρας» σε τσίρκο. Εστίασε όλη του την προσοχή στα τεχνάσματα καρτών. Έτσι σταδιακά και βήμα – βήμα, έχτισε την καριέρα του και θεωρήθηκε ως «ο βασιλιάς των καρτών». Κάποιοι μάγοι προσπαθούσαν να τον ανταγωνιστούν μάταια όμως… Κανείς δεν διέθετε την δεξιότητα των χεριών, την φινέτσα, το στυλ και την χάρη του Houdini. Aυτό είναι κάτι που ο ίδιος αντιλαμβάνεται νωρίς και εξιδικεύεται στα κόλπα απόδρασης.

To μεγάλο πρόβλημα με τους μάγους είναι το γεγονός πως έχουν αγοράσει ένα συγκεκριμένο τέχνασμα ή ένα κομμάτι εξοπλισμού και ξέρουν πως η μέθοδος της διαδικασίας είναι ένα ολόκληρο μπέρδεμα.

Advertising

 

Ένας μάγος είναι απλά ένας ηθοποιός – ένας ηθοποιός που υποδύεται τον μάγο.

– Harry Houdini.


Μια επίδειξη στην Scotland Yard είναι το «κλειδί» για το Alhambra TheatreHarry Houdini

Το 1894 παντρεύεται την Wilhelmina Beatrice «Bess» Rahner. Oι «αδερφοί Houdini» θα μετανομαστούν σε «Οι Houdini», αφού η Bess θα αντικαταστήσει τον αδερφό του Harry Houdini, Dash (Theodore). Εκείνη εργάζεται πάνω στη σκηνή ως βοηθός του. Η δόξα ήρθε μόλις το 1899, όταν γνώρισε τον μάνατζερ Martin Beck στο St. Paul της Minnsesota. Εκείνη την περίοδο, ο Harry Houdini κάνει ένα κόλπο με χειροπέδες, κάτι που εντυπωσιάζει πολύ τον Beck. Τον συμβουλεύει να επικεντρωθεί σε κόλπα απόδρασης και του κλείνει μια δουλειά στο Orpheum vaudeville circuit. To 1900 o Beck κανονίζει μια περιοδεία στην Ευρώπη. Εκεί, τον βοηθά ο Άγγλος ατζέντης Harry Day και του κλείνει μια συνέντευξη με τον C. Dundas Slater. Μια επίδειξη στην Scotland Yard με ένα κόλπο με χειροπέδες από τις οποίες διαφεύγει, είναι αρκετό, για να κλείσει μια νέα δουλειά στo Alhambra θέατρο του Λονδίνου. H παράσταση που έδινε εκεί, σύντομα είχε μεγάλη επιτυχία, διήρκησε έξι μήνες και ο μισθός του ανερχόταν στα 300 δολάρια την εβδομάδα.


Όταν ο Harry Houdini αποκαθηλώνει το είδωλο του: Ναι, αγαπημένε μου φίλε μπορώ να σε συντρίψω

Harry Houdini

Advertising

Κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στην Ευρώπη, συναντά την χήρα του Emile Houdin και τον γιο του για μια συνέντευξη, αλλά και για να πάρει την άδεια να επισκεφθεί τον τάφο του Jean Eugene Robert Houdin. Μια άδεια που δεν θα του δοθεί ποτέ. Εκείνος όμως τους αγνοεί και τελικά επισκέπτεται τον τάφο. Αργότερα, θα πει πως του συμπεριφέρθηκαν άδικα και θα γράψει στο περιοδικό που διατηρούσε: «Μου συμπεριφέρθηκε με αγένεια η κυρία W. Emile Robert-Houdin».

Θα απολαύσετε σίγουρα το άρθρο για τον Robert Houdin το οποίο και θα δημοσιεύσω στο περιοδικό μου. Ναι, αγαπημένε μου φίλε, πιστεύω πως μπορώ τελικά να συντρίψω το είδωλο σου, που ήταν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο βάθρο το οποίο και δεν άξιζε.

– Επιστολή προς το Γαλλικό περιοδικό «L’ Illusionniste». Harry Houdini (1906).

To 1906 εκδίδει το περιοδικό του με τίτλο: «Conjurers Monthly Magazine». Στόχος να ξεπεράσει το περιοδικό «The Sphinx», αλλά κυκλοφόρησε μόνο ως τον Αύγουστο του 1908. Ο ιστορικός Jim Steinmeyer έγραψε γι’ αυτό: «O Houdini δεν μπόρεσε να αντισταθεί στο να χρησιμοποιήσει την εφημερίδα για τις δικές του καμπάνιες, επιτιθέμενος στους αντιπάλους τους, να εγκωμιάζει τις εμφανίσεις του και να ξαναγράφει επιδέξια την ιστορία προς όφελος της δικής του οπτικής για την μαγεία».

Advertising


Η εμμονή με τον Robert Houdin μετατρέπεται σε ιδεοψυχαναγκασμό

To 1908 μετά από έρευνα, ο Harry Houdini έγραψε μια συλλογή άρθρων για την ιστορία της μαγείας, η οποία αναφερόταν και στην αποκαθήλωση του Robert Houdin. Στο βιβλίο αυτό επιτιθόταν στο είδωλο του και το χαρακτήριζε ως ψεύτη και απατεώνα.  Πολλές από τις κατηγορίες του βιβλίου κατατροπώθηκαν από άλλους μάγους και ερευνητές, οι οποίοι υπερασπίστηκαν τον Robert Houdin.

Διαβάστε επίσης  Cesária Évora: Η ερμηνεύτρια της νοσταλγίας

Ακίδες, κρυμμένα κλειδιά, κορδόνια, ήταν κάποια από τα μυστικά του

Το 1913 o Harry Houdini παρουσιάζει για πρώτη φορά το κινέζικο κελί νερού – βασανιστηρίων. Το κελί αποτελούνταν από μια γυάλινη – ατσαλένια καμπίνα, στην οποία τον κλείδωναν μέσα. Έμπαινε μέσα στο νερό με φόρα από κάτω προς τα πάνω και πλημμύριζε με νερό. Η πρόκληση ήταν να κρατήσει την αναπνοή του παραπάνω από τρία λεπτά. Κατά την διάρκεια της καριέρας του, ο Houdini εξηγούσε πως κάποια από τα κόλπα που χρησιμοποιούσε ήταν από το βιβλίο «Handcuff Secrets» (1909). Πολλές από τις κλειδαριές και τις χειροπέδες που ξεκλείδωνε γινόταν με την βοήθεια κάποιου υλικού, συνήθως με κορδόνια παπουτσιών, κάποιες άλλες φορές συγκαλυμμένες ακίδες (που ξεκλείδωναν μια κλειδαριά) ή κλειδιά. Όταν ήταν δεμένος με σχοινιά ή ζουρλομανδύα, δημιουργούσε χώρο, μεγαλώνοντας τους ώμους και το στήθος του. Με αυτόν τον τρόπο, μετακινούσε ελαφρώς τα χέρια του από το υπόλοιπο σώμα. Αυτό ήταν ένα κόλπο που βοηθούσε την διαφυγή του.


Daily Mirror και το κόλπο γκρόσο

Harry HoudiniΣτις 17 Μαρτίου 1904 ο Harry Houdini θα αποδεχτεί μια νέα πρόκληση. Η εφημερίδα «London Daily Mirror» του ζητά να λυθεί από ειδικές χειροπέδες. Οι χειροπέδες ήταν ειδικές και μόλις πέντε χρόνια πήρε στον κλειδαρά Nathaniel Hart από το Birmihgham, για να τις κάνει. Στο θέατρο Hippodrome του Λονδίνου θα μαζευτούν 4.000 χιλιάδες θεατές και περισσότεροι από 100 δημοσιογράφοι για να παρακαλουθήσουν το γεγονός! Πενήντα έξι λεπτά αργότερα, έφτασε η σύζυγος του Houdini, η Bess, και του έδωσε ένα φιλί στο στόμα. Κανείς δεν μπορούσε να υποψιαστεί το μυστικό που μπορεί να έκρυβε αυτό το φιλί. Ένα κλειδί μόλις 15,24 εκατοστών. Στην συνέχεια, πήγε πίσω από τις κουρτίνες που είχαν τοποθετηθεί ειδικά για το νούμερο. Μια ώρα και δέκα λεπτά μετά, ο βασιλιάς των χειροπέδων εμφανίστηκε χωρίς χειροπέδες. Καθώς τον αποθέωνε το κοινό, έπεσε κάτω και λιποθύμισε. Αργότερα, ο ίδιος θα πει πως ήταν η δυσκολότερη απόδραση της καριέρας του…

Διαβάστε επίσης  Η δολοφονία του Νικηφόρου Φωκά: 'Εγκλημα πάθους ή εξουσίας;

Το τέχνασμα με το καρφωμένο ξύλινο κιβώτιο μέσα στο νερό (1912)

Ένα από τα διάσημα κόλπα του Harry Houdini ήταν η απόδραση από ένα κιβώτιο, το οποίο ήταν καρφωμένο και τυλιγμένο με σκοινί και το οποίο βυθιζόταν στο νερό. Η αστυνομία, φοβούμενη την αποβάθρα, έβαλε ένα ρυμουλκό πλοίο και κάλεσε τον τύπο. Ο Houdini, τυλιγμένος με σιδερένια δεσμά στα πόδια και κλειδωμένες χειροπέδες, μπήκε στο καρφωμένο κιβώτιο και βυθίστηκε με 2.000 κιλά. Σε 57 λεπτά το κιβώτιο ανέβηκε στην επιφάνεια. Αυτό ήταν, ο σπουδαίος ταχυδακτυλουργός είχε απελευθερωθεί!Harry Houdini

Advertising


Όποιος πιστεύει στην μαγεία, είναι τουλάχιστον ανόητος

Το 1920 επικεντρώνει την ενέργεια του στο να ξεσκεπάσει μέντιουμ και πνευματιστές. Εκπαιδεύτηκε στο να αποκαλύπτει όλους αυτούς τους απατεώνες, οι οποίοι είχαν καταφέρει να κοροϊδέψουν ακόμη και επιστήμονες και ακαδημαϊκούς. Μέλος της Scientific American είχε δεσμευτεί με ένα σημαντικό χρηματικό ποσό σε όποιον επιτυχώς επιδείκνυε υπερφυσικές ικανότητες. Από το τεστ πέρασαν οι George Valiantine (μέντιουμ) γνωστός ως φαντασμοκυνηγός, ο Joaquin Argamasilla (Ισπανός ευγενής και πνευματιστής), ο Nino Pecoraro (Iταλός πνευματιστής) και η Mina Crandon (μέντιουμ) βεβαίως ανεπιτυχώς!


Ο Houdini περνάει στο πάνθεον των σημαντικών ανθρώπων

Η κηδεία τελέστηκε στο νεκροταφείο του Machpelah, στις 4 Νοεμβρίου 1926, στη Νέα Υόρκη. Στο τελευταίο του «ταξίδι» τον συντρόφευσαν παραπάνω από 2.000 άνθρωποι. Η γυναίκα του Houdini, Bess, πέθανε από καρδιακή προσβολή το 1943, στα 67 της έτη. Ενώ είχε εκφράσει την επιθυμία να ταφεί δίπλα στον σύζυγο της, αυτό ήταν κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Μια εκδοχή ήταν πως δεν ήταν Εβραία, μια άλλη πως δεν το επέτρεψε η καθολική οικογένεια της. Γενικά θα λέγαμε πως υπάρχουν κενά σε αυτή την ιστορία…


Μόνο ένας βασιλιάς και ένας θρόνος στο βασίλειο των ψευδαισθήσεων

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Harry Houdini έχτισε το δικό του βασίλειο στο χώρο της ταχυδακτυλουργίας. Εκεί, όπου η απόδραση φόρεσε διαμαντένιο διάδημα στην βασίλισσα ψευδαίσθηση. Άλλωστε το έλεγε και ο ίδιος: «Καμία φυλακή δεν είναι ικανή για να με κρατήσει, κανένα χέρι ή σιδηρά δεσμά ή κλειδαριές να με δεσμεύσουν. Ούτε σκοινιά, ούτε αλυσίδες μπορούν να με κρατήσουν μακριά από την ελευθερία».


Ακολουθεί βίντεο από το History Channel: Ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του.

Advertising

https://www.youtube.com/watch?v=jdslm0R5F0Q&t=4706s

Πηγές

Φωτογραφικό υλικό

Φωτεινή Μακρή: Έχει σπουδάσει Πληροφορική και μένει στο Σιδηρόκαστρο Σερρών. Παρακολούθησε το σεμινάριο «Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας – FinTech – Πληροφορική και Οικονομία» από τον Δρ. Σπύρο Φουντούκη στο City Unity College. Είναι κειμενογράφος στο www.maxmag.gr, στο www.mikrofwno.gr και freelancer παραμυθογράφος. Είχε επιλεγεί από τον Μάρκο Σαριμανώλη και πρόεδρο των Ελλήνων Λογοτεχνών για να συνεργαστεί μαζί του στο site •www.grafomichani.com. Εκεί ως επί το πλείστον σατίριζε την πολιτική επικαιρότητα. Μεταξύ άλλων, από τον Σεπτέμβριο του 2017 συμμετέχει ενεργά στον τομέα της αρθρογραφίας στα εξής site: •www.grafomichani.com, •www.creteonair.eu,•www.enfo.gr, •www.maxmag.gr. Επιπλέον, έχει δική της σατιρική στήλη, με το όνομα «Οι γλωσσοκοπάνες» με 177 άρθρα την οποία εικονογραφεί, στο •www.mikrofwno.gr. Από τον Αύγουστο του 2018 δημιουργεί τα «Daily Madness Stories», εικονογραφημένες, μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας, ενώ από το φθινόπωρο του 2020 ένα όνειρο της πήρε σάρκα και οστά, καθώς άρχισε να γράφει παιδικά παραμύθια για λογαριασμό του www.beastypress.com. Έτσι έγραψε το «Δεν ζεις χωρίς αγάπη» το 2020 και το 2021 το παραμύθι «Ο Bullys ήταν μπούλης». Τα δύο παραμύθια εντάσονται στο Giving Sight the Project και αφορούν το bullying. Τον Σεπτέμβριο του 2022 ξεκίνησε να παρακολουθεί Δημιουργική Γραφή στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει κάνει σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής με την Δημοσιογράφο ραδιοφωνική παραγωγό, εκπαιδεύτρια Λία Λάππα. Tον Οκτώβριο του 2022 έγινε μέλος της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων Ε.Σ.Ε www.senariografoi.grΤον Φεβρουάριο του 2023 παρακολούθησε ειδικό σεμινάριο στην Πληροφορική στο MEDITERRANEAN COLLEGE Αθηνών με τίτλο:
«Νέες Τεχνολογίες, Ασφάλεια, Άμυνα και Κυβερνοτρομοκρατία»θέματα ασφαλείας ψηφιακών συστημάτων και υποδομών 5g.Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ)-θέματα κυβερνοασφάλειας και κυβερνοτρομοκρατίας.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Βία στην τηλεόραση: Επιδράσεις στα παιδιά

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο με τίτλο Βία στην

«Ο Κροκόδειλος» του Ντοστογιέφσκι: Μια σάτιρα της κοινωνίας

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους της ρωσικής