Ο Κόσμος Μετά από μας: Γαλλική δραμεντί σε ένα “άλλο” Παρίσι

Ο Κόσμος Μετά από μας

Ο Κόσμος Μετά από μας ("Le monde after nous") είναι άλλη μια ρομαντική γαλλική ταινία με φόντο το Παρίσι. Μόνο που δεν είναι το γνωστό, κινηματογραφικό Παρίσι. Το Παρίσι με τα λαμπερά φώτα και τους κινηματογραφικούς, αψεγάδιαστους, παθιασμένους έρωτες. Αυτό δεν είναι το Παρίσι που γνωρίζουν ο Labidi και η Eliza.
Πηγή εικόνας: Les Cinemas de Proximite de la Gironde

Ο Κόσμος Μετά από μας (“Le monde after nous”) είναι άλλη μια ρομαντική γαλλική ταινία με φόντο το Παρίσι. Μόνο που δεν είναι το γνωστό, κινηματογραφικό Παρίσι. Το Παρίσι με τα λαμπερά φώτα και τους κινηματογραφικούς, αψεγάδιαστους, παθιασμένους έρωτες. Αυτό δεν είναι το Παρίσι που γνωρίζουν ο Labidi και η Eliza.

Το δικό τους Παρίσι έχει ανέχεια, έχει ανθρώπους με οικονομικές δυσκολίες, που δουλεύουν δύο δουλειές και πάλι συγκατοικούν σε 30 τετραγωνικά γιατί δεν βγαίνει το νοίκι. Έχει έρωτες που βαλτώνουν στην καθημερινότητα. Έχει χαμένα όνειρα και προσδοκίες που δεν δικαιώθηκαν. Το δικό τους Παρίσι έχει αληθινό, ανθρώπινο παλμό. Και αυτό είναι που το κάνει πραγματικά ρομαντικό. Γράφει ο Γρηγόρης Βσαιλόπουλος.

Το καστ:

  • Aurelien Gabrielli ως Labidi El Morchedi
  • Louise Chevillotte ως Elisa Rollet
  • Saadia Bentaieb ως Fatma El Morchedi
  • Jacques Nolot ως Jacques El Morchedi
  • Leon Cunha da Costa ως Aleksei Kouyenski
  • Noemie Schmidt ως Suzanne
  • Mickael Chirinian ως Vincent
  • Isabelle Prim ως Isabelle
  • Hyacinthe Blanc ως Hyacinthe

Η πλοκή (ΧΩΡΙΣ spoilers):

Ο Labidi είναι ένας συγγραφέας που γράφει το πρώτο του μυθιστόρημα. Η Eliza είναι μια γοητευτική γαλλίδα φοιτήτρια. Τα βλέμματα και οι δρόμοι τους συναντιούνται σε ένα καφέ στην Λυών. Οι δύο τους θα ερωτευθούν και σύντομα θα μετακομίσουν στο Παρίσι.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Εκεί θα προσπαθήσουν να κρατήσουν τον έρωτα ζωντανό. Ισορροπώντας ανάμεσα σε όνειρα, ευθύνες, προσδοκίες, την πεζή καθημερινότητα και τις οικονομικές δυσκολίες. Η Eliza θα προσπαθήσει να ολοκληρώσει το πτυχίο της. Ο Labidi πασχίζει να προλάβει τις προθεσμίες και να τελειώσει το μυθιστόρημά του. Ενώ παράλληλα καλύπτει μόνος του τα έξοδα του ζευγαριού. Άραγε αρκεί μόνο ο έρωτας, όταν η αληθινή ζωή σε χτυπάει αλύπητα ;

Διαβάστε επίσης  Έρχεται το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας, FeCHA!

Δείτε το trailer με ένα κλικ ΕΔΩ.

Money, get away.

Στο "Ο Κόσμος Μετά από μας", βλέπουμε μια κινηματογραφημένη (δια)μαρτυρία της νέας γενιάς. <yoastmark class=
Πηγή εικόνας: IMDB

Αρχικά, ο Louda Ben Salah (σενάριο & σκηνοθεσία) μας προσφέρει ένα μικρό παραθυράκι για να σκύψουμε και να κοιτάξουμε. Βλέπουμε το Παρίσι μέσα από τα μάτια του Labidi. Ενός ερωτευμένου νέου με όνειρα και προσδοκίες. Ενός συγγραφέα σε απόγνωση. Ενός μετανάστη δεύτερης γενιάς.

Ωστόσο το Παρίσι του, δεν είναι η πόλη του φωτός. Το Παρίσι του έχει σκοτάδι και delivery με ποδήλατο για το μεροκάματο. Τα ραντεβού του με την Eliza δεν περιλαμβάνουν ακριβή σαμπάνια στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ. Είναι ραντεβού που ο καθένας πληρώνει τα δικά του, γιατί κανείς δεν έχει τα λεφτά να κεράσει.

Advertising

Στο “Ο Κόσμος Μετά από μας”, βλέπουμε μια κινηματογραφημένη (δια)μαρτυρία της νέας γενιάς. Μιας γενιάς που μεγάλωσε με υποσχέσεις για τον ουρανό με τα άστρα, αλλά τελικά συνέβη ό,τι ακριβώς φοβόντουσαν οι ατρόμητοι Γαλάτες του Rene Goscinny. Τελικά ο ουρανός έπεσε στο κεφάλι … μας.

Leave, but don’t leave me

<yoastmark class=
Πηγή εικόνας: Les Echos

Ο Μένανδρος είχε γράψει πως τον έρωτα τον σταματάει μόνο η πείνα ή η έλλειψη χρημάτων. O Labidi και η Eliza θα του πάνε κόντρα. Στο “Ο Κόσμος Μετά από μας”, βλέπουμε έναν έρωτα ανθρωπίνων διαστάσεων. Ανάμεσα σε δύο νέους που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με το νοίκι και μένουν με τους γονείς τους για να σπουδάσουν. Ένας έρωτας ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες με ανθρώπινα λάθη και συμπεριφορές. Δεν έχουν μια απάντηση και μια λύση για όλα. Μερικές φορές τα πράγματα πάνε στραβά, και αυτό είναι ζωή.

Διαβάστε επίσης  Η αδερφότητα της καπνισμένης σάουνας: Γυναίκες χωρίς διακοπή

And smiles you’ll give and tears you’ll cry

Παρά την σκοτεινή χρωματική παλέτα που επιλέγει να χρησιμοποιήσει ο Louda Ben Salah στο Ο Κόσμος Μετά από μας, ο Aurelien (Labidi) και η Louise (Eliza) "έλαμψαν" ως πρωταγωνιστικό δίδυμο.
Πηγή εικόνας: Les Echos

Τέλος, παρά την σκοτεινή χρωματική παλέτα που επιλέγει να χρησιμοποιήσει ο Louda Ben Salah, ο Aurelien (Labidi) και η Louise (Eliza) “έλαμψαν” ως πρωταγωνιστικό δίδυμο. Οι δύο τους βρίσκουν εκπληκτική χημεία και καταπληκτική ροή στους μεταξύ τους διαλόγους. Μεταφέροντας άψογα και ανθρώπινα ένα συνηθισμένο ζευγάρι στο κινηματογραφικό πανί.

Αξίζει να το δω;

Ναι. Αρχικά, Ο Κόσμος Μετά από μας, είναι ένα σύγχρονο διαμαντάκι του γαλλικού κινηματογράφου, άγνωστο στο ευρύ κοινό και ειδικά στο ελληνικό. Αποτελεί ένα κινηματογραφικό παράθυρο για ένα Παρίσι που δεν βλέπουμε συχνά στην μεγάλη οθόνη. Για την ζωή και τον έρωτα στην “δυστοπική ουτοπία” της Δυτικής Ευρώπης. Ένας κινηματογραφικός έρωτας που δεν είναι γεμάτος φώτα, ακριβά κρασιά και “Παριζιάνικη ζωή”. Ένα φιλμ για τον έρωτα στην “σκοτεινή πλευρά του Παρισιού”.

Advertising

Αρχικά, Ο Κόσμος Μετά από μας, συστήθηκε στο ελληνικό κοινό, μέσα από το 23ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος. Ενώ τώρα το Cinobo μας δίνει ξανά την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτό το καταπληκτικό φιλμ. Θα το βαθμολογήσουμε με 7/10. Και εάν σας αρέσει ο γαλλικός κινηματογράφος ή ένας κινηματογραφικό έρωτα που δραπετεύει από τα άνοστα χολιγουντιανά κλισέ. Τότε οπωσδήποτε αξίζει.

 

“There is no dark side of the moon really. Matter of fact it’s all dark.”

– Pink Floyd / The Dark Side of the Moon (1973)

Γεννήθηκε, μεγάλωσε ,ζει και φοιτεί στην Αθήνα. Γνήσιο nerdουλο, λάτρης του σινεμά, των βιβλίων και των κόμικς. Δεινός ακροβάτης μεταξύ σοβαρού και αστείου. Κάθε Τετάρτη πάει για εξομολόγηση γιατί είδε πρώτα το Phantom Menace και μετά το original trilogy.
Έγραψε το βιογραφικό του σε γ' ενικό.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γλωσσική ανάπτυξη: Η θετική επίδραση της μεγαλύτερης αδελφής

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο εστιάζει στη θετική επίδραση

Αναπτυξιακά ορόσημα και δείκτης νοημοσύνης

Το παρόν άρθρο Μπορεί ο δείκτης νοημοσύνης των παιδιών προσχολικής