Για άλλη μια χρονιά τα Όσκαρ πλησιάζουν και εμείς δεν μπορούμε να περιμένουμε. Οι Χρυσές Σφαίρες μας έβαλαν στο κλίμα τον προηγούμενο μήνα, ενώ η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων την περασμένη εβδομάδα μας έχουν κάνει να μετράμε τις μέρες. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πολλές ταινίες και ηθοποιοί έμειναν εκτός υποψηφιοτήτων και προκάλεσαν την αντίδραση του κόσμου. Έρχεται με τη σειρά του το ερώτημα όμως, αν όλες οι ταινίες ήταν υποψήφιες, ποιος είναι ο ρόλος των βραβείων και ποια είναι η σημαντικότητα των υποψηφίων; Επειδή όμως ποτέ δε θα είμαστε ευχαριστημένοι, ελάτε να δούμε σήμερα τις ταινίες που θα μας λείψουν από την κατηγορία της καλύτερης ταινίας της 89ης απονομής των Oscar.
«Nocturnal Animals»
Μπορεί ο Michael Shannon, προς έκπληξη όλων, να διεκδικεί το βραβείο δεύτερου ανδρικού ρόλου, αλλά το «Nocturnal Animals» δυστυχώς δε θα βρίσκεται στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Η μοναδική ιστορία με πρωταγωνιστές την Amy Adams και τον Jake Gyllenhaal μας καθήλωσε με το σενάριο και την πλοκή της, έχοντας παράλληλα αρκετούς εχθρούς. Όταν μια γυναίκα λαμβάνει το βιβλίο του πρώην άντρα της, μπαίνει σε έναν κύκλο μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, ανακαλύπτοντας τον εαυτό της.
«Silence»
Tο έπος του Martin Scorcese επίσης δε θα είναι υποψήφιο για καλύτερη ταινία. Αυτό αποτελεί απόδειξη, ότι απλά και μόνο το όνομα ενός τεράστιου σκηνοθέτη δεν αποτελεί εισιτήριο για την τελετή απονομής. Δεν μπορούμε όμως να πούμε, ότι η ταινία του Scorcese δεν άξιζε την υποψηφιότητα και ότι η λάμψη του δε θα μας λείψει. Το «Silence» μας παρουσιάζει την ιστορία δύο καθολικών ιερωμένων (Andrew Garfield-Adam Driver), οι οποίοι ταξίδεψαν στην Ιαπωνία, όπου ο καθολικισμός ήταν παράνομος, για να βρουν τον μέντορά τους (Liam Neeson).
«20th Century Women»
Tρεις γυναίκες στα τέλη της δεκαετίας του ’70 ανακαλύπτουν και έρχονται σε επαφή με την αγάπη και τον έρωτα, χαρίζοντας μας μια ιστορία γεμάτη συναισθηματισμό και χιούμορ. Το «20th Century Women» αποτελεί μια από τις πιο αγαπημένες ταινίες της χρονιάς πριν καν βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αυτό δυστυχώς δεν αρκούσε, για να της δώσει μια θέση ανάμεσα στις υποψήφιες καλύτερες ταινίες των Oscar.
«Deadpool»
Ποιος δεν θα ήθελε να δει τον Deadpool να αποτελεί μέρος της τελετής. Οι επιλογές θα ήταν ατέλειωτες. Οι Tim Miller και Ryan Reynolds βρήκαν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην κωμωδία και τη δράση, δημιουργώντας μια ταινία- παράδειγμα προς μίμηση. Η Ακαδημία (αντίθετα με τις Χρυσές Σφαίρες) όμως, ήταν διστακτική στο να δώσει υποψηφιότητα στο «Deadpool» και δεν το έκανε την πρώτη superhero movie που προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
Υ.Γ Κάντε τον Ryan Reynolds παρουσιαστή των Όσκαρ επιτέλους.
«Jackie»
H Natalie Portman μπορεί να αποτελεί φαβορί για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, κάτι ανάλογο δε συμβαίνει όμως και με την ταινία. Το «Jackie» μας βάζει στην καρδιά των γεγονότων ενός από τα σημαντικότερα γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας, τη δολοφονία του προέδρου της Αμερικής John F. Kennedy, μέσα από τα μάτια της τότε πρώτης κυρίας, Jacqueline Kennedy. Η εκπληκτική Natalie Portman δεν μπόρεσε μόνη της να χαρίσει την υποψηφιότητα στο Jackie.
«Paterson»
Αντικειμενικά οι πιθανότητες του «Paterson» για είσοδο στα Oscar ήταν περιορισμένες. O Jim Jarmusch όμως έκανε μια καταπληκτική ταινία, στην οποία αξίζει αναγνώριση στο υψηλότερο επίπεδο. Η παράλληλη ιστορία ενός ζευγαριού, με φιλοδοξίες και μη που μας αποδεικνύει ότι η ποίηση υπάρχει ακόμα και στα πιο απλά σημεία της ζωής μας. Η ταινία που άνοιξε το δικό μας Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δε θα είναι στα Oscar φέτος.
«Loving»
Παρομοίως με το «Jackie», η Ruth Negga είναι υποψήφια για το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου, η ταινία όμως όχι. Η μάχη ενός ζευγαριού από διαφορετικές φυλές για την αγάπη τους και το δικαίωμα να παντρευτούν και να περάσουν τη ζωή τους μαζί, που έφτασε μέχρι τα το Ανώτατο Δικαστήριο είναι το «Loving». Ένα δυνατό δράμα, ανθρώπινο πάνω από όλα, βάζει την αγάπη στο επίκεντρο.
«Elle»
Η Isabelle Huppert σόκαρε τον κόσμο κατακτώντας τη Χρυσή Σφαίρα και έθεσε πορεία προς τα Oscar. Το ίδιο δε συμβαίνει όμως και με το Elle. H ιστορία μιας γυναίκας που ψάχνει απελπισμένα να βρει τον άντρα που τη βίασε, αποτελεί ένα ευρωπαϊκό κινηματογραφικό διαμάντι που δεν κατάφερε όμως να αναρριχηθεί στο Hollywood και να φτάσει την πολυπόθητη υποψηφιότητα για καλύτερη ταινία. Το γεγονός, ότι είναι ξενόγλωσση, ίσως αποτελεί το μεγαλύτερο «εμπόδιο» της.
«Sully»
H ιστορία ενός εθνικού ήρωα, συνδυασμένη με την ερμηνεία ενός θρύλου του κινηματογράφου (Τom Hanks), φαίνεται σαν την ιδανική χολιγουντιανή συνταγή επιτυχίας. Το «Sully» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακή ταινία, αντιθέτως είναι μοναδική, κάτι πήγε στραβά όμως στον τομέα των βραβείων, καθώς έλαβε ελάχιστες υποψηφιότητες και βραβεία με βάση το βεληνεκές της.