Η ικανότητα της ορθής επικοινωνίας των εργαζομένων είναι ο καταλυτικός παράγοντας για την ομαλή ανάπτυξη και πορεία της επιχείρησης. Η επικοινωνία των εργαζομένων στο εσωτερικό μίας επιχείρησης αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας για την οργάνωση και την διοίκηση της. Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν πολλά και διάφορα μέσα, για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Ειδικά, στις μέρες μας με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν διαδικτυακούς διαύλους για να επικοινωνήσουν, με αποτέλεσμα να χάνονται τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας (face-to-face επικοινωνία).
Είναι όμως αποτελεσματική η ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία των εργαζομένων μέσω διαδικτύου;
Για την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων στο εσωτερικό μίας επιχείρησης, ο αποστολέας του μηνύματος θα πρέπει να διαμορφώσει το μήνυμα ανάλογα με τον χαρακτήρα του αποδέκτη. Για να το επιτύχει αυτό ο αποστολές, θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος. Μολονότι, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει διεισδύσει σε τόσο μεγάλο βαθμό-τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή-έρευνα της Lee Cheng Ean, (2010) απέδειξε πως η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για την αποστολή ενός μηνύματος. Κι αυτό προκύπτει, διότι υφίσταται αμφίδρομη επικοινωνία και επιτρέπει την αλληλεπίδραση και άμεση επαφή μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων.
Η face-to-face επικοινωνία πραγματοποιείται μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων και διαθέτει ένα εύρος με ποικίλα χαρακτηριστικά που καταστούν την επικοινωνία τελεσφόρα. Συνεπώς, η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο παρέχει την άμεση επαφή με τον συνομιλητή, την αλληλεπίδραση, τον διάλογο, προσφέροντας ζωντάνια, φυσικότητα και παραστατικότητα στον λόγο, αποτελώντας πολύτιμα στοιχεία που είναι αδύνατον να υπάρξουν σε άλλα επικοινωνιακά μέσα. Αυτό που λαμβάνει σπουδαίο ρόλο στην face-to-face επικοινωνία είναι οι εκφράσεις του προσώπου, τα χρώματα της φωνής και η στάση του σώματος. Αυτά τα στοιχεία μπορούν να αποδώσουν στην κατανόηση του μηνύματος μόνο αν έχει κάποιος τον συνομιλητή απέναντι του.
Όσον αφορά την επικοινωνία μέσω διαδικτύου, μπορεί να «λύνει χέρια» καθημερινώς, παρέχοντας πολλές υπηρεσίες, όμως στην επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων στο εσωτερικό μίας επιχείρησης δεν μπορεί να πάρει την θέση της παραδοσιακής μορφής επικοινωνίας. Διότι, κύριος σκοπός μίας επιχείρησης είναι αρχικά, να υπάρχει ορθή επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων. Όταν υφίσταται αποτελεσματική εσωτερική επικοινωνία συμβάλλει και στην αποτελεσματική εξωτερική επικοινωνία.
Τέλος, όπως αναφέρει η Pamela Patterson-Roberson: «Η επικοινωνία είναι ένα από τa σημαντικότερα πράγματα που κάνουμε και δεν θα μπορούσαμε να υπάρξουμε χωρίς αυτή. Όταν επικοινωνούμε πρόσωπο με πρόσωπο, διαμορφώνουμε το μήνυμα μας για την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, την προσωπικότητα, την κουλτούρα και την ικανότητα ακρόασης του ατόμου».
ΠΗΓΕΣ
Δεριζιώτης Χ., Χαροκόπος Γ. & Σκυφτός Κ., (2006).Επιχειρησιακή Επικοινωνία από την θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη: Σοφία
Hendrix J.A., (2008). Δημόσιες Σχέσεις: Μελέτες Περιπτώσεων. Αθήνα: Εκδόσεις ‘’ΕΛΛΗΝ’’