Το Dragon Age: Origins είναι ένα RPG που σε περίπτωση που το παίξει κανείς, είναι σίγουρο πως δεν θα το ξεχάσει ποτέ λόγω της υπέροχης και καλοστημένης ιστορίας του. Ο συγκεκριμένος τίτλος της BioWare είναι φανταστικός και αξίζει οποιοσδήποτε είναι fan του είδους και μη να το δοκιμάσει. Μια περιπέτεια που είναι εύκολο να δεθείς με αυτή.
Story και χαρακτήρες
Το κύριο θέμα της ιστορίας είναι η νίκη κατά των τεράτων, των Darkspawn, που έχουν εισβάλει στη γη της Ferelden. Υπάρχει μια σειρά ιδιαίτερων χαρακτήρων που θα συνοδεύσουν τον ήρωα στην περιπέτεια του και μερικοί που θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της ιστορίας, που δεν γίνεται να μη δημιουργηθούν συναισθήματα για αυτούς, χαράς, λύπης, θυμού. Το γεγονός αυτό το ενισχύουν και οι κρίσιμες αποφάσεις που πρέπει να πάρει ο ήρωας που σημαδεύουν την πορεία της ιστορίας αλλά και τις σχέσεις του με τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Όταν ένα παιχνίδι σου προκαλεί άγχος για τις αποφάσεις που παίρνεις, είναι αποτέλεσμα καταπληκτικής ιστοριογραφίας και δημιουργίας χαρακτήρων.
Παράλληλα, δεν θα μπορούσε λείπει και το ερωτικό στοιχείο, αφού αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο που κάνει πολλές φορές τα παιχνίδια πιο ενδιαφέροντα. Ειδικά στο συγκεκριμένο, όπου το love story με έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Σε ένα τέτοιο τίτλο όπως το Dragon Age: Origins, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ξωτικά, οι νάνοι και οι μάγοι. Τα ξωτικά δεν είναι η αρχοντική φυλή όπως τα έχουμε συνηθίσει σε άλλα games ή ιστορίες, αλλά τα περισσότερα είναι δούλοι σε ανώτερες οικογένειες, κλέφτες και ασσασίνοι. Από την αντίθετη πλευρά βρίσκονται οι νάνοι που έχουν απομονωθεί στο βασίλειο τους και δεν νοιάζονται για τον έξω κόσμο, μόνο για εμπορικούς λόγους, παρόλο που το βασίλειο τους, είναι καίριας σημασίας για την καταπολέμηση των Darkspawn.
Επίσης, οι μάγοι είναι κάτω από την επιτήρηση των Templars, μια διαμάχη μεταξύ μαγείας και θρησκείας που θα επηρεάσει αργότερα όλη την ιστορία και των επόμενων τίτλων. Λόγω της πλούσιας δομής του κόσμου του Dragon Age: Origins, το game μπορεί να πείσει κάθε χειριστή να διαβάσει όλες τις περιγραφές για secondary quests, τα bio των χαρακτήρων αλλά και την περιγραφή κάθε πλάσματος.
Customization
Στην αρχή του παιχνιδιού, η ιστορία του ήρωα αλλάζει ανάλογα με τη φυλή που θα διαλεχτεί, ενώ παράλληλα ονομάζεται και διαμορφώνεται το παρουσιαστικό του ανάλογα με τις επιθυμίες του χειριστή. Για παράδειγμα σε περίπτωση που γίνει επιλογή ανθρώπου, η ιστορία θα ξεκινήσει με έναν χαρακτήρα πλούσιας οικογένειας, ενώ αν γίνει επιλογή ξωτικού θα ξεκινήσει στα μέρη που ζουν τα ξωτικά απομονωμένα από τους ανθρώπους λόγω της “κατώτερης” καταγωγής τους. Όλα όμως μετά από ένα σημείο καταλήγουν στο main story. Ο ήρωας θα περάσει μια δοκιμασία και θα γίνει Gray Warden, πολεμιστές των οποίων σκοπός είναι η εξαφάνιση του Blight, η εμφάνιση δηλαδή των Darkspawn.
Επιπρόσθετα, τα skills διαμορφώνονται ανάλογα με την κλάση και τη φυλή που θα επιλεχθούν ενώ σε κάποιο στάδιο του game και όταν έχουν ξεπεραστεί τα επιτρεπτά level, υπάρχει η επιλογή συγχώνευσης δύο κλάσεων. Ο χαρακτήρας που θα επιλεχθεί παίζει ρόλο και στην πορεία του παιχνιδιού ανάλογα με το ποια φυλή έχει διαλέξει. Για παράδειγμα, υπάρχει περίπτωση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ ο ήρωας είναι ξωτικό, να συναντήσει έναν χαρακτήρα που δεν θα του δώσει τόσο σημασία, ενώ στην αντίθετη περίπτωση θα μπορεί να έδινε ένα quest.
Gameplay και μάχες
Ο ήρωας δεν ταξιδεύει μόνος του καθώς τον περιτριγυρίζουν τρεις χαρακτήρες της επιλογής του. Μπορεί να αλλάξει το ποιος θα τον ακολουθάει από το camp ή ένα άλλο φιλικό μέρος. Η επιλογή των χαρακτήρων γίνεται φυσικά από το ποιος είναι αυτός που η προσωπικότητα του ελκύει περισσότερο το χειριστή, αλλά επίσης η στρατηγική κατά τη διάρκεια της μάχης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.
Το ιδανικό team θα ήταν ο μάγος που κάνει μεγάλες ποσότητες ζημιάς μαζί με τον assasin, που είτε θα χρησιμοποιεί τόξο είτε θα γίνεται αόρατος και θα επιτίθεται στους εχθρούς με πισώπλατες μαχαιριές, έναν ήρωα tank, ο οποίος θα δέχεται το περισσότερο damage αλλά με τα skill του και το gear του να μην πεθαίνει εύκολα και τέλος υπάρχει επιλογή του healer και ενός bruiser ο οποίος θα είναι melee μαχητής θα πραγματοποιεί αρκετό damage αλλά δεν θα σκοτώνεται και εύκολα. Αλλά η επιλογή των προσώπων και της στρατηγικής είναι θέμα του κάθε χειριστή.
Ακόμα, κατά τη διάρκεια της μάχης μπορεί να γίνει παύση για επιλεχθούν τα targets από τους ήρωες ή για να αναθεωρηθεί η στρατηγική που θα ακολουθηθεί, η τοποθέτηση των ηρώων, η επιλογή κάποιου skill που θα βοηθήσει όλη την ομάδα. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε πάντα το pause, απλά ορισμένες φορές μπορεί να δώσει κάποιες ανάσες κατά τη διάρκεια σημαντικών μαχών, ενώ παράλληλα είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθούν τα combo.
Σύνοψη
Το loot, η επιλογή πανοπλίας και όπλων για όλους τους χαρακτήρες, τα leven και το skill tree κρατούν το παιχνίδι σε εγρήγορση και δεν επιτρέπουν το χειριστή να βαρεθεί σε καμία περίπτωση, σε συνδυασμό με το καταπληκτικό story του. Παράλληλα, τα γραφικά του είναι αρκετά ικανοποιητικά και η μουσική του δημιουργεί μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα απόγνωσης, ελπίδας, χαράς και λύπης ανάλογα με την περίσταση.
Συνοπτικά, το Dragon Age: Origins είναι ένα RPG που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του χειριστή. Το εκπληκτικό storyline του για την νίκη κατά των Darkspawn και τα γεγονότα που διαδραματίζονται για την επίτευξη του σκοπού αυτού, με κορυφαίο γεγονός τη μάχη του Ostagar που προκαλεί δέος και το gameplay, έκαναν το Dragon Age: Origins ένα από τα καλύτερα RPG που έχουν κυκλοφορήσει. Μετά το τέλος της ιστορίας, τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα καθώς θα φτάσει το τέλος μιας υπέροχης ιστορίας, που σίγουρα θα θέλετε να την ξαναζήσετε.