Η ανάγκη για De-influencing

de-influencing
Πηγή: The Star.com

Πολύ καλά άκουσες! Η ανάγκη για de-influencing είναι γεγονός και εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο. Τι είναι το de-influencing; Ως σωστός millennial ή μέλος της Gen Z σίγουρα ξέρεις. Αν όχι.. πάμε να το δούμε μαζί.

Σίγουρα έχεις δει viral προϊόντα των social media με πολύ καλές κριτικές εν μία νυκτί να αποδομούνται ως απάτη ή overhyped, όπως λέμε οι νέοι σήμερα. Κρίνονται υπερεκτιμημένα χωρίς να υλοποιούν τα αποτελέσματα που υπόσχονται. Τι έρχεται να κάνει το de-influencing στη μάστιγα του καταναλωτισμού; Πάει κόντρα στο modus operandi των influencers σήμερα αποτελώντας τη νέα ιντερνετική τάση! Έτσι, όσο οι influencers προσπαθούν να κάνουν το σωστό Influencing προμοτάροντας προϊόντα επί πληρωμή, τόσο οι de-influencers αποδομούν κάθε επιχείρημά τους. Κυκλοφορούν αποτρεπτικά βίντεο στο TikTok, το Instagram και άλλες πλατφόρμες σχετικά με την καταναλωτική μανία. Ίσως αυτό να είναι και το αντίδοτο στον υπερκαταναλωτισμό.. τι λέτε;

#deinfluencing

Έφτασε η εποχή κορεσμού του influencing (της επιρροής); Το hashtag #antihaul έρχεται να ασκήσει κριτική στα βίντεο haul (αγορών των δημοσίων προσώπων). Αγγίζει μάλιστα, τις 58 εκατομμύρια προβολές. Έπειτα, το hashtag #deinfluencing αγγίζει τις 76 εκατομμύρια προβολές με εκφραστές ποιους άλλους; Τη Generation Z και τους millennials. “Είμαι εδώ για να σας αποτρέψω..” αρχίζει ένα βίντεο της Estefany Teran Rodriguez πριν αναφέρει όσα προϊόντα/ τάσεις δεν αξίζει να αγοράσουμε. Εκτός των άλλων,  2 είναι τα σκάνδαλα του beauty/ scincare χώρου (του χώρου της ομορφιάς και της περιποίησης) που καθήλωσαν το αγοραστικό κοινό.. αν και υπήρξαν παρόμοια περιστατικά. Τα περιστατικά που θα αναφερθούν μπορεί να ακούγονται γελοία, παρόλα αυτά κλόνισαν την εμπιστοσύνη πολλών αγοραστών.

Ξεκινάμε με τη γνωστή influencer Mikayla Nogueira, η οποία σε βίντεο της έδειχνε τις βλεφαρίδες της πριν και μετά την τοποθέτηση μίας μάσκαρα που διαφήμιζε. Το αποτέλεσμα έλεγε ότι είναι εξαιρετικό και είναι ικανοποιημένη από το προϊόν. Όμως, ήταν οφθαλμοφανές ότι χρησιμοποίησε ψεύτικες βλεφαρίδες και όχι τη συγκεκριμένη μάσκαρα που διαφήμιζε. Το δεύτερο παράδειγμα αφορά στη γνωστή εταιρεία Tarte Cosmetics, που συνήθιζε να χορηγεί υπερπολυτελή ταξίδια σε εξωπραγματικούς προορισμούς για τη διαφήμιση των προϊόντων της. Στα ταξίδια αυτά με όλα τα έξοδα καλυμμένα οι influencers τραβούσαν βίντεο και προωθούσαν την εταιρεία. Τελικά, όμως η τακτική αυτή δεν συνάδει με την σύγχρονη πραγματικότητα δεδομένου ότι εξαγριώνει το αγοραστικό κοινό, αν και σε κάποια περίοδο μερικά χρόνια πίσω ήταν αποδοτική.

Διαβάστε επίσης  Φύλο και τέχνη στην εποχή του Χαλκού
Advertisements
Ad 14

Δύο γνωστά επίσης, πρόσωπα με εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η Addison Rae και ο Hyram Yabro. Παρά την αναγνωρισιμότητά τους δεν κατόρθωσαν να παράξουν μεγάλους αριθμούς πωλήσεων και να πείσουν το κοινό τους. Άρα, που καταλήγουμε; Στην δυσπιστία του κοινού εξαιτίας της υπερκορεσμένης αγοράς, που γεννά με τη σειρά της την έλλειψη αξιοπιστίας. Δηλαδή, δεν απορροφάμε πλέον οτιδήποτε μας πλασάρουν ως σωτήριο και αποτελεσματικό οι influencers. Και αν οι ίδιοι οι influencers επιχειρήσουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, το κοινό το αποκαλεί gash grabs, δηλαδή προϊόντα που υπάρχουν μόνο για το κέρδος και γι’ αυτό δημιουργήθηκαν.

de-influencing
Πηγή: Energy.de

Έτσι, φίλες και φίλοι βλέπουμε μία δυσπιστία ολόγυρα μας σε ό,τι υπερτονίζεται. Αυτό το εντείνουν οι viral λογαριασμοί με τους ψεύτικους followers και οι κριτικές καλλυντικών προϊόντων που στο μεταξύ για να διαφημιστούν χρησιμοποιούνται φίλτρα και ειδικός φωτισμός. Αλλά ξέρετε ποιο είναι το αρχαιότερο ρητό στο marketing? “Δεν υπάρχει κακή διαφήμιση”. Πώς το εξηγούμε αυτό; Πολύ απλά! Η μάσκαρα της Mikayla μπορεί να αποδείχθηκε fake, παρόλα αυτά αγοράστηκε από τους haters της για να αποδειχθεί ακριβώς ότι έλεγε ψέματα! Συνεπώς, η δουλειά έγινε! Τα προϊόντα πουλήθηκαν, οι εταιρείες πλούτισαν!

Έχει διαπιστωθεί ότι οι αρνητικές κριτικές συγκεντρώνουν διπλάσιο engagement σε σχέση με τις θετικές, γιατί εκλαμβάνονται από το αγοραστικό κοινό ως αυθεντικές. Αν και αυτό δε σημαίνει ότι είναι πάντα αυθεντικές και αξιόπιστες. Διαπιστώνουμε ότι ενώ, το de-influencing ξεκίνησε τη λειτουργία του ως αντίδραση στην υπερκατανάλωση τείνει να γίνει ένας νέος, καινοτόμος τρόπος προώθησης απομιμήσεων (dupes) ή άλλων προϊόντων. Μήπως τελικά βρισκόμαστε σε μονόδρομο πλέον; Είναι το de-influencing το νέο, εναλλακτικό influencing;

Διαβάστε επίσης  Η γυναίκα στον Πλάτωνα: υπήρξε φεμινιστής;

Οι ήρεμες κριτικές δεν έχουν προβολές, ενώ οι ακραίες και γεμάτες ένταση αυξάνουν τις προβολές και άρα, τις αγορές. Προκαλούν μια διάδραση με το κοινό και εν τέλει την ανταπόκρισή του. Επιπλέον, το hashtag #TikTokMadeMebuylt είναι σε πλήρη αντίθεση με την απο-επιρροή (de-influencing).  Ποια ήταν τα πρώτα βίντεο της σύγχρονης τάσης του de-influencing; Τα βίντεο αυτά έγιναν από την Πέιτζ Πρίτσατντ, πωλήτρια καταστήματος καλλυντικών και θύμα του καταναλωτικού μοντέλου. Η ίδια διαφήμισε όσα προϊόντα επιστρέφονταν από τους καταναλωτές αποτρέποντας μας από άσκοπες δαπάνες, καθώς υποστήριξε, ότι έχει ξοδέψει πάνω από 60.000 δολάρια σε ένδυση και προϊόντα περιποίησης, για τα οποία μετάνιωσε.

Βέβαια, όπως είπαμε πιο πάνω η αρνητική προβολή οδηγεί συχνά, αν όχι πάντα σε θετικά αποτελέσματα. Η αναλύτρια κοινωνικών μέσων Jasmine Enberg στο Insider Intelligence ανέφερε ότι το de-influencing οδηγεί σε ευεργετικά αποτελέσματα στο χώρο του marketing, με αποτέλεσμα να επικρατεί ως τρόπος προώθησης και πώλησης προϊόντων παρά ως δυσφήμηση. Καταλήγουμε λοιπόν, στους influencers, που προμοτάρουν προϊόντα για να αποκομίσουν έσοδα διατηρώντας τη φήμη τους και στους de-influencers, που καταδικάζουν την καταναλωτική μανία. Ποια είναι όμως τα αληθινά κίνητρα των de-influencers;  Θέλουν όντως να προβάλουν έναν πιο απλό τρόπο ζωής χωρίς πλασματικές ανάγκες; Ή θέλουν να κλέψουν έστω και λίγη λάμψη από τους influencers;

De-influencing
Πηγή: woomie.com

Δύσκολες ερωτήσεις… Η αλήθεια είναι ότι σήμερα σημαντικός αριθμός νέων επιθυμεί να βγάζει χρήματα online ποστάροντας ωραίες φωτογραφίες και βίντεο. Προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κατακτήσουν τα φώτα της δημοσιότητας και να γίνουν influencers/content creators. Χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το TikTok για να κερδίσουν views. Δεν είναι τυχαίο που συνέχεια δημιουργούνται καινούρια φίλτρα “ομορφιάς” στις εφαρμογές αυτές. Γνωστό είναι το φίλτρο Bolt Glamour δημιουργημένο μέσω τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργεί πλήρως αληθοφανή αποτελέσματα. Παρόλα αυτά δεν είμαστε όλοι για όλα! Από τη μία ζηλεύουν τους influencers για τον εύκολο τρόπο αποκόμισης εσόδων από την άλλη όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι influencers προωθούν συχνά εταιρείες fast fashion και όλοι γνωρίζουμε τις ζημιογόνες περιβαλλοντικές συνέπειες…και όχι μόνο!!

Διαβάστε επίσης  Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Ο ανερχόμενος τρόπος μάθησης σε όλες τις βαθμίδες

Στην εποχή μας βέβαια, όλα αυτά είναι συνήθη και ξεπροβάλλουν από παντού. Το ερώτημα είναι εσύ τι κάνεις και πώς ερμηνεύεις τη σύγχρονη τάση του de-influencing; Ήρθε αλήθεια να καθίσει στη θέση των influencers ή είναι μία τάση που θα εκλείψει μία νυκτί;

 

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

De-influencing: Είναι αυτό η αρχή του τέλους για τους influencers;. (2023) Ανάκτηση από https://gegonota.news/2023/02/22/de-influencing-einai-afto-i-archi-tou-telous-gia-tous-influencers/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

De-influencing: Η νέα τάση!. (2023).Άρθρο στο διαδίκτυο. Ανάκτηση από https://sayyestothepress.gr/2023/02/de-influencing-i-nea-tasi/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Gavriilidou Agapi. New Era: Είναι τελικά το τέλος των influencers στα social media πιο κοντά από ποτέ;. Ανάκτηση από https://glow.gr/new-era-inai-telika-to-telos-ton-influencers-sta-social-media-pio-konta-apo-pote-43954 (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Χατζή Σίντυ. Άρθρο στο διαδίκτυο. Ανάκτηση από https://olafaq.gr/way-of-life/trend/de-influencing-einai-ayto-i-archi-toy-teloys-gia-toys-influencers/ (τελευταία πρόσβαση 11/3/2023)

Νυν φοιτήτρια του πολιτικού τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αρθρογράφος με θεματολογία που εστιάζει σε σχολιασμό κυρίως κοινωνικών φαινομένων και θέματα πολιτισμού, που αφορούν στην ελληνική κουλτούρα, την ιστορία και την ποίηση. Η αρθρογραφία είναι σημαντική προτεραιότητά μου και το εύρος της θεματολογίας μου επεκτείνεται όλο και περισσότερο. Αρχισυντάκτρια στη στήλη των Αψυχολόγητων του MAXMAG.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Welcome To Fresh Mostbet Casino In India! Online Profits At The Online Casino, Lots Of Bonuses! Huge Bonuses!!! Cool Goldmine!! 20

Welcome To Fresh Mostbet Casino In India! Online Profits At

10+2 ταινίες για να δεις στο Ertflix

Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι επιλογές για διασκέδαση είναι