Οι millennials αποτελούν περίπου το 50% του εργατικού δυναμικού. Οι περισσότερες εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους συγκεκριμένους υπαλλήλους. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι millennials διαμορφώνουν την κουλτούρα των εταιρειών σε όλο τον κόσμο. Οι νεότεροι εργαζόμενοι διεκδικούν μεγαλύτερη ευελιξία από την εργασία τους σε σχέση με την προηγούμενες γενιές. Τα άυλα οφέλη, βρίσκονται στην κορυφή των αναγκών των millennials.
Περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους (56%) της γενιάς που αποκαλείται millennial, υποστηρίζουν πως θα εγκατέλειπαν την δουλειά τους εάν αυτή τους εμπόδιζε να χαρούν την καθημερινότητα τους, σύμφωνα με μια έρευνα. Το 40% των δημογραφικών στοιχείων υποστηρίζει ότι – θα προτιμούσε το ενδεχόμενο της ανεργίας, εάν ένιωθαν δυσαρεστημένοι από τις αρμοδιότητες τους – σύμφωνα με μια έκθεση της Randstad Workmonitor.
Είναι γεγονός πως η γενιά των millennials έχει επαναπροσδιορίσει μια από τις θεμελιώδεις πτυχές του εργατικού δυναμικού, θέτοντας στον εαυτό τους το εξής ερώτημα: θα προτιμούσα να βγάλω χρήματα κάνοντας κάτι επικερδές, που δεν μου αρέσει πραγματικά; η προτιμώ να κάνω κάτι που δεν μου αποφέρει πολλά χρήματα, αλλά μου παρέχει μια αίσθηση ολοκλήρωσης; Το συγκεκριμένο ερώτημα έχει πυροδοτήσει μια μεγάλη διαμάχη ανάμεσα στους millennials και τις παλαιότερες γενιές. Ως αποτέλεσμα, θεωρούν τους millennials ανυπόμονους, ματαιόδοξους και δύσκολους για να συνεργαστούν μαζί τους. Ο συγγραφέας του επιτυχημένου βιβλίου, Simon Sinek προσπάθησε να ερμηνεύσει την συμπεριφορά των millennials στον χώρο εργασίας. Εμφανίζεται προκατειλημμένος, ως προς τις απόψεις του. Ωστόσο, αναγνωρίζει την συγκεκριμένη γενιά ως την πιο συνειδητοποιημένη. Τα τεράστια άλματα στην υποστήριξη των κοινωνικών δικαιωμάτων και στην κατανόηση ατόμων διαφορετικής προέλευσης, εθνικότητας και σεξουαλικού προσανατολισμού, είναι αυτά που την χαρακτηρίζουν.
Δημιουργώντας το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον:
Οι millennials είναι η πρώτη γενιά στο εργατικό δυναμικό που έχει πρόσβαση στην τεχνολογία, κάτι που τους επιτρέπει να εργάζονται εξ αποστάσεως με μεγαλύτερη ευκολία. Είναι ήδη εξοικειωμένοι και πρόθυμοι να επωφεληθούν από τις τεχνολογικές τους ικανότητες, ώστε να πετύχουν καλύτερη ευελιξία. Σύμφωνα με μια έρευνα της Gallup, οι εργαζόμενοι σε διάφορους κλάδους που περνούσαν το 60%-80% του χρόνου τους δουλεύοντας εξ αποστάσεως, είχαν υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης και παραγωγικότητας.
Η εταιρική κουλτούρα θα πρέπει να περιλαμβάνει έναν σκοπό:
Η γενιά των millennials έχει έντονη την ανάγκη της προσφοράς. Εστιάζουν σε αλτρουιστικά κίνητρα, παρέχοντας με αυτό τον τρόπο μια θετική αλλαγή. Θέλουν να δουλέψουν συνεπώς, σε εταιρείες που οι προσωπικές τους αξίες συμβαδίζουν με τις δικές τους.
Οι millennials δεν θεωρούν ως επιτυχία την αναρρίχηση της εταιρικής σκάλας ή την απόκτηση διαφόρων προνομίων (επαγγελματικός τίτλος, σπίτι, μισθός, αυτοκίνητο κλπ.). Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte -millennial survey– το 16% των millennials, αξιολογεί τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας σε σχέση με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ακολουθεί το 13,4% που αναζητά ευκαιρίες για εξέλιξη σε διευθυντικές θέσεις και το 11% που αναζητά ευελιξία (δηλαδή εργασία εξ αποστάσεως και ευέλικτο ωράριο). Για αρκετούς millennials, η επιτυχία προϋποθέτει την απόκτηση ελέγχου σε σχέση με την εργασία και την συσσώρευση εμπειριών. Αυτοί οι 2 παράγοντες διευκολύνουν την καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
Συνοψίζοντας:
Οι millennials μπαίνουν σε ένα νέο στάδιο της ζωής τους, το οποίο περιλαμβάνει την δημιουργία οικογένειας, την ίδια στιγμή όμως αναμένεται από αυτούς να εργάζονται 24/7. Δεν αποτελεί ασυνήθιστο φαινόμενο, το να προτιμήσουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής από άλλες παροχές της δουλειάς όπως για παράδειγμα, την εξέλιξη σε κάποια διευθυντική θέση. Ωστόσο, οι εταιρείες θα πρέπει να ικανοποιούν τις ανάγκες της συγκεκριμένης γενιάς, ώστε να αποκομίσουν και τα κατάλληλα οφέλη που τους προσφέρουν. Η ιδανική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, δίνει την δυνατότητα στην συγκεκριμένη γενιά να συνεισφέρει αποτελεσματικά στον οργανισμό. Ως αποτέλεσμα θα τους δοθεί και η ευκαιρία, να φροντίσουν για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της καθημερινότητας εκτός εργασίας.
Πηγές:
The 2016 Deloitte Millennial Survey: Winning over the next generation of leaders, ανακτήθηκε απο: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/About-Deloitte/gx-millenial-survey-2016-exec-summary.pdf
Survey explores varying attitudes of millenials and older workers about key workplaces issues, flex jobs, ανακτήθηκε από: https://www.flexjobs.com/blog/post/survey-finds-varying-attitudes-millennials-older-workers-about-key-workplace-issues
Οι millenials προτιμούν να ζήσουν… παρά να ανελιχθούν επαγγελματικά, ΤΑ ΝΕΑ, ανακτήθηκε απο:https://www.tanea.gr/2023/11/24/greece/oi-millennials-protimoun-na-zisoun-para-anelixthoun-epaggelmatika/
How millenials want to work and live, Gallup, ανακτήθηκε: https://www.gallup.com/workplace/238073/millennials-work-live.aspx