Εθισμός στη διατροφή. Αντιμετωπίζεται;

Ο εθισμός στο φαγητό, και σε τροφές χαμηλής εώς και μηδαμινής διατροφικής αξίας, δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο τα τελευταία χρόνια. Πόσο εθισμένοι όμως είμαστε σε κάποιες τροφές, και γενικώς στο κακής ποιότητας φαγητό; Και αν όντως είμαστε, μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε; Σύμφωνα με μελέτες και με τους ειδικούς, ένα ποσοστό του 20% είναι εθισμένο στο φαγητό, και σε εθιστικές τροφές όπως η σοκολάτα και οι τηγανητές πατάτες. Υπάρχει κανείς όμως που να μπορεί να απαρνηθεί τα γλυκά και τις αγαπημένες,-σχεδόν όλων-, τηγανητές πατάτες; Νομίζω πως όχι.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του ανθρώπου, ο εγκέφαλος έμαθε να επιβραβεύει τις συμπεριφορές οι οποίες τον βοηθούσαν να επιβιώσει. Έτσι, λοιπόν, ο εγκέφαλος εκλύει μια ορμόνη, την ντοπαμίνη, η οποία δρα σε περιοχές του εγκεφάλου που προκαλούν το αίσθημα της ευχαρίστησης και της επιβράβευσης. Σίγουρα οι δύσκολοι ρυθμοί της καθημερινότητας, το άγχος, ο μειωμένος χρόνος, κλπ, δεν είναι οι πιο ευνοικές καταστάσεις ώστε να προσέξει κάποιος περισσότερο τη διατροφή του και να ακολουθήσει έναν περισσότερο υγιεινό τρόπο ζωής, όμως με βάση τις μελέτες και τους επιστήμονες της υγείας, η υπερβολική κατανάλωση και κατά συνέπεια, ο εθισμός σε τροφές που θα αναφερθούν παρακάτω, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας, με πρώτα και κύρια την παχυσαρκία, τον διαβήτη, υπέρταση, οστεοπόρωση, τερηδόνα, αλλά και νόσο Alzheimer.

Είναι αναμενόμενο ότι την πρωτιά την κατέχουν οι επεξεργασμένες τροφές, οι οποίες καταλαμβάνουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος κλπ. Συγκεκριμένα, κάποιες από τις πιο εθιστικές τροφές που αποκαλύφθηκαν σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Μίσιγκαν, είναι η πίτσα, η σοκολάτα, το παγωτό, τα πατατάκια, τα μπισκότα, το παγωτό, οι τηγανητές πατάτες, αναψυκτικά,και τα τσιζμπέργκερ. Φυσικά, ο κατάλογος των εθιστικών τροφών δεν τελειώνει εδώ.

Διαβάστε επίσης  Ψυχική ηρεμία: Δάμασέ την. Όλα καλά θα πάνε.
Advertisements
Ad 14

Με ποιον τρόπο θα μπορούσε κανείς να αντιμετωπίσει τον εθισμό  και τη μέγιστη επιθυμία του για κατανάλωση, κυρίως, της ζάχαρης;

Αρχικά προτείνεται η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, αλλά και να ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και διαιτητικές ίνες οι προκαλούν αίσθημα κορεσμού. Συνίσταται επίσης, η αποφυγή των υδατανθράκων, η συχνή άσκηση,να μην καταφεύγει σε αυτές αν είναι στεναχωρημένος η αγχωμένος, όπως και  η έρευνα της βαθύτερης αιτίας που μπορεί να υπάρχει και να οφείλεται στον εθισμό των συγκεκριμένων τροφών, με βασικό βήμα να αποφασίσει ο ίδιος να αλλάξει το τρόπο ζωής του, με υπομονή και ουσιαστική αγάπη προς τον εαυτό του.

 

 

Τελειόφοιτη Ακτινολογίας-Ακτινοθεραπείας, με αγάπη για την ψυχολογία, τον χορό, τις ξένες γλώσσες, και τη λογοτεχνία. Αγαπημένο μου μότο ''Μια ευχή δεν αλλάζει τίποτα. Μια απόφαση όμως, αλλάζει τα πάντα''.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τεχνητοί μύες με ενσωματωμένες δομές διακλάδωσης μπορούν να ελέγξουν την πολύπλοκη κίνηση

Η δημιουργία ρομπότ για την ασφαλή βοήθεια των θυμάτων καταστροφών
bikini

Coquette bikini: Tο απόλυτο καλοκαιρινό item

Έχεις αρχίσει ήδη να ψάχνεις τα look σου για το