Πόνος στην μέση: Τι ισχύει;

πόνος στην μέση
https://painhealth.csse.uwa.edu.au/pain-module/low-back-pain/

Καθώς τις  τελευταίες δεκαετίες ο τρόπος ζωής και εργασίας έχει αλλάξει όλο και περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζουν πόνο στην μέση. Σύμφωνα με μια τελευταία μετά-ανάλυση του περιοδικού Lancet τα τελευταία χρόνια υπάρχει αύξηση περιστατικών όπου επισκέπτονται τα κέντρα υγείας και τα νοσοκομεία με συμπτώματα πόνου στην μέση. Φυσικά και η αντιμετώπιση τους διαφέρει αναλόγως το σύστημα υγείας της κάθε χώρας. Για παράδειγμα στο 90% τον περιπτώσεων στην Νότιο Αφρική οι γιατροί χορηγούν αναλγητική φάρμακα. Ενώ στην Αμερική το 75% των ορθοπεδικών συνηθίζει να διατείνει την οσφυϊκή μοίρα.

 Όπως και να έχει ο πόνος στην μέση αποτελεί έναν σοβαρό περιορισμό για την καθημερινότητα. Καθώς επίσης και για την ψυχική υγεία του ατόμου

 

Παθολογία

Ο πόνος στην οσφυϊκή μοίρα μπορεί να είναι οξύς ή χρόνιος. Οξύς πόνος συνήθως προέρχεται από κάποιου είδους καταπόνηση η οποία προκάλεσε βλάβη στον μυϊκό ή νευρικό ιστό. Όταν ο πόνος παραμένει για εκτεταμένο χρονικό διάστημα θα πρέπει να απευθυνθείτε στον γιατρό σας για περεταίρω εξετάσεις. Επιπλέον δεν μπορεί να πει κανένας σίγουρα από που προέρχεται ο πόνος στην μέση. Έτσι θα πρέπει να εξετάζουμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Μερικές από τις εικασίες της οσφυαλγίας είναι:

Advertisements
Ad 14
  • Δισκοπάθεια καθώς και δισκοκήλη
  • Διογκούμενοι δίσκοι
  • Μετατόπιση δίσκων
  • Στάση του σώματος
  • Καθιστική ζωή ή ορθοστασία
  • Παχυσαρκία
  • Μυϊκή βλάβη
  • Νευρολογική βλάβη

 

πόνος στην μέση
https://stemcellarts.com/basic-fact-sheet-low-back-pain/

Πόνος

¨ο πόνος είναι μια δυσάρεστη εμπειρία σχετική με την πραγματική η ενδεχόμενη βλάβη στους ιστούς¨

Η αντίληψη του πόνου διαφέρει από άτομο σε άτομο. Είναι χαρακτηριστικό πως και μόνο η γνώση των μηχανισμών του πόνου από τον ασθενή οδηγεί σε μείωση αυτού. Συγκεκριμένα το 50% των ατόμων άνω τον 40 έχει τουλάχιστον ένα διογκωμένο δίσκο χωρίς να αισθάνεται πόνο. Ο πόνος σε ένα μόνο σημείο επηρεάζει την λειτουργικότητα όλης της κινητικής αλυσίδας.

Στάση του σώματος και τρόπος ζωής

Καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η καθιστική εργασία αντικατέστησε την χειρωνακτική. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν και πάσχουν πόνο και ¨μυϊκές ανισορροπίες¨ . Για παράδειγμα οι μύες της πλάτης βρίσκονται σε συνεχή  διάταση, ενώ οι θωρακικοί μύες υπερλειτουργούν. Όπως  και  η θέση της κεφαλής βρίσκετε σε διαρκή κλήση προς τα μπροστά με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται φορτίο στην οσφυϊκή μοίρα.

Διαβάστε επίσης  Καλοκαιρινά κοκτέιλ: Απόλαυση δίχως ενοχές

Επιπλέον η έλλειψη άσκησης έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της δύναμης και ιδιαίτερα της λαβής η οποία συνδέεται άμεσα με την πρόωρη θνησιμότητα σε επιδημιολογικές μελέτες.

Μέσα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η μείωση της φυσικής δραστηριότητας. Πλέον όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτοκίνητό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του χρόνου περπατήματος που όπως είναι γνωστό συντελεί στην ορθή στάση του σώματος. Τέλος ένα σημαντικό κομμάτι που επιβάλετε να αναφερθούμε είναι η ορθή αναπνοή. Η μηχανική της ορθής αναπνοής είναι κάτι που ο περισσότερος κόσμος έχει ξεχάσει. Δηλαδή η διαφραγματική αναπνοή χρησιμοποιώντας μόνο την μύτη. Με αυτόν τον τρόπο δυναμώνουν οι αναπνευστικοί μύες και προστατεύεται η σπονδυλική στήλη.

Πρόληψη και αντιμετώπιση

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσουμε οι μυοσκελετικές  διαταραχές δεν συνδέονται πάντα με πόνο. Γι αυτόν τον λόγο πρέπει να ελέγχουμε και να διορθώνουμε τα λάθος μοτίβα κίνησης και της ανισορροπίες προτού μετατραπούν σε  εστίες πόνου.

Πόνος= καταστροφή/βλάβη σε περίπτωση χρόνιου πόνου θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό υγείας.

Η προπόνηση δύναμης και συγκεκριμένα η ενδυνάμωση κορμού είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές που προτείνονται. Σε μια μελέτη των Beomryong Kim et al 66 άτομα με οσφυαλγία τυχαιοποιήθηκαν σε 3 ομάδες. Ενδυνάμωσης κορμού, διατακτικών ασκήσεων και ελέγχου και ακολούθησαν το πρόγραμμα για 6 εβδομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα ενδυνάμωσης υπερείχε όσον αφορά την μείωση του πόνου και της αύξησης της λειτουργικής ικανότητας.

 

πόνος στην μέση
https://www.heppechiro.com/heppe-chiropractic/2017/7/10/mcgill-big-3-simple-back-exercises

 

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να αποφεύγονται οι κινήσεις που προκαλούν πόνο. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα με την πάθηση, το επίπεδο και τις ιδιαιτερότητες του κάθε ασκούμενου. Επίσης το άτομο θα πρέπει να επιλέγει δραστηριότητες όπου δρουν θετικά στην ψυχολογία του και τις κάνει ευχάριστα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να υιοθετήσει θετικές κινητικές συνήθειες αντί για αντιμετώπιση της άσκησης σαν καταναγκαστικό θεραπευτικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης  Χρόνια προβλήματα που συνοδεύουν τον ΣΔ

Συμπεράσματα

 Ο πόνος στην μέση η αλλιώς οσφυαλγία είναι ένας σημαντικός περιορισμός όπου επιδρά τόσο στον λειτουργικό όσο και στον ψυχολογικό τομέα της ζωής ενός ατόμου. Το συγκεκριμένο πρόβλημα επικροτείται από τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Καθώς επίσης η άσκηση και ιδιαίτερα η άσκηση σταθεροποίησης κορμού μπορεί να δράσει ευεργετικά τόσο στην πρόληψη όσο και στην θεραπεία της οσφυαλγίας.

 

Το σημαντικότερο είναι να αποκτήσετε θετικές συνήθειες άσκησης και κίνησης αντί για σύντομες ¨θεραπευτικές λύσεις¨.

 

Βιβλιογραφία και αναφορές:

Jan Hartvigsen*, Mark J Hancock*, Alice Kongsted, Quinette Louw, Manuela L Ferreira, Stéphane Genevay, Damian Hoy, Jaro Karppinen,
Glenn Pransky, Joachim Sieper, Rob J Smeets, Martin Underwood. on behalf of the Lancet Low Back Pain Series Working Group† , What low back pain is and why we need to pay attention

Beomryong KimJongeun Yim Core Stability and Hip Exercises Improve Physical Function and Activity in Patients with Non-Specific Low Back Pain: A Randomized Controlled Trial

Su Su HlaingRungthip PuntumetakulEi Ei Khine & Rose Boucaut Effects of core stabilization exercise and strengthening exercise on proprioception και balance, muscle thickness and pain related outcomes in patients with subacute nonspecific low back pain: a randomized controlled trial

Jill A Hayden 1Jenna Ellis 2Rachel Ogilvie 2Samuel A Stewart 2Matthew K Bagg 3Sanja Stanojevic 2Tiê P Yamato 4Bruno T Saragiotto 4 Some types of exercise are more effective than others in people with chronic low back pain: a network meta-analysis

Jill A Hayden 1Jenna Ellis 1Rachel Ogilvie 1Antti Malmivaara 2Maurits W van Tulder 3Exercise therapy for chronic low back pain

Mary O’Keeffe 1Peter O’Sullivan 2 3Helen Purtill 4 5 6Norma Bargary 4 5Kieran O’Sullivan 5 6 7 8 Cognitive functional therapy compared with a group-based exercise and education intervention for chronic low back pain: a multicentre randomised controlled trial (RCT)\

 

Patrick J Owen 1Clint T Miller 1Niamh L Mundell 1Simone J J M Verswijveren 1Scott D Tagliaferri 1Helena Brisby 2Steven J Bowe 3Daniel L Belavy 4 καιWhich και specific modes of exercise training are most effective for treating low back pain? Network meta-analysis

Διαβάστε επίσης  Ανόρθωση γλουτών με ασκήσεις γυμναστικής σε 25 λεπτά!

Low back disorders Evidence-Based Prevention and Rehabilitation Third Edition Stuard Mcgill

Chloé Quentin 1Reza Bagheri 2Ukadike C Ugbolue 3Emmanuel Coudeyre 4Carole Pélissier 5 6Alexis Descatha 7 8Thibault Menini 9Jean-Baptiste Bouillon-Minois 10Frédéric Dutheil 11Effect of Home Exercise Training in Patients with Nonspecific Low-Back Pain: A Systematic Review and Meta-Analysis

Linda R van Dillen 1 2Vanessa M Lanier 1 2Karen Steger-May 3Michael Wallendorf 3Barbara J Norton 1 4Jesse M Civello 1Sylvia L Czuppon 1 2Sara J Francois 1Kristen Roles 1Catherine E Lang 1 4 5 Effect και of Motor Skill Training in Functional Activities vs Strength and Flexibility Exercise on Function in People With Chronic Low Back Pain: A Randomized Clinical Trial

Xiang Hu 1Ming Ma 2Xianghu Zhao 2Wudong Sun 2Yanli Liu 2Zengbin Zheng 2Liang Xu Effects of exercise therapy for pregnancy-related low back pain and pelvic pain: A protocol for systematic review and meta-analysis

Feilong Zhu 1Ming Zhang 1 2Dan Wang 1Qianqin Hong 1Cheng Zeng 3Wei Chen 1 2

Yoga compared to non-exercise or physical therapy exercise on pain, disability, and quality of life for patients with chronic low back pain: A systematic review and meta-analysis of randomized επίσης controlled trials

Gopal Nambi 1Walid Kamal Abdelbasset 1 2Bader A Alqahtani 1Saud M Alrawaili 1Ahmed M Abodonya 3 4Ayman K Saleh 4 5 Isokinetic back training is more effective than core stabilization training on pain intensity and sports performances in football players with chronic low back pain: A randomized controlled trial

Είμαι πτυχιούχος αθλητικός επιστήμονας από το πανεπιστήμιο Λευκωσίας έχοντας εξειδίκευση στην προσωπική εκγύμναση (personal training) από το Αμερικανικό κολλέγιο αθλητιατρικής (NASM) και στην μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης από την Αμερικανική εταιρεία EXOS. Παράλληλα ολοκληρώνω τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο τμήμα ιατρικής του ΕΚΠΑ πάνω στην εργοσπιρμετρία και καρδιοαναπνευστική αποκατάσταση. Ενώ τα τελευταία 5 χρόνια εργάζομαι ως προσωπικός γυμναστής υποστηρίζοντας τις θεωρητικές γνώσεις με πρακτική εμπειρία. Βασική μου επιδίωξη είναι να προτρέπω τον κόσμο να γυμνάζεται και πιο συγκεκριμένα να γυμνάζεται σωστά.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Το Σύνταγμα της Επιδαύρου

Το Σύνταγμα της Επιδαύρου

Τον Δεκέμβριο του 1821 οι πρωταγωνιστές της επανάστασης και ο
Colourful Eyeliner

Colourful Eyeliner: Το απόλυτο καλοκαιρινό look

Colourful Eyeliner η απόλυτη τάση για εσένα που θες