550 του Σταμάτη Πακάκη στη Σκηνή του Faust

550
Πηγή: Faust.gr

Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου βρεθήκαμε στη δημοσιογραφική βραδιά της θεατρικής παράστασης 550 του Σταμάτη Πακάκη στη σκηνή του Faust κοντά στην πλατεία της Αγίας Ειρήνης, στο Μοναστηράκι. Για όσους δε γνωρίζουν, το 550 είναι ένα λεωφορείο που εκτελεί τη διαδρομή Π.Φάληρο-Κηφισιά  και η καθημερινή του χρήση από τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη της παράστασης λειτούργησε ως μούσα που του προσέφερε έμπνευση για καλλιτεχνική δημιουργία. Η υποδοχή μας στο χώρο του θεάτρου από έναν ηθοποιό-ελεγκτή λεωφορείου που φρόντισε να  ελέγξει τα εισιτήριά μας – πράξη απόλυτα σύμφωνη με τους κανόνες χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς- μας δημιούργησε την εντύπωση ότι είμαστε και εμείς συνταξιδιώτες στη διαδρομή του λεωφορείου.

Το 550 είναι  μία κοινωνική κωμωδία που διαδραματίζεται σε ένα πολύχρωμο και με πολλές εναλλαγές σκηνικό, ενώ παράλληλα συνοδεύεται από μουσική και χορό.  Άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους με διαφορετικό προορισμό ο καθένας που τους ενώνει μία διαδρομή γίνονται αντικείμενο παρατήρησης ενός επιβάτη-αφηγητή. Παρουσιάζεται μέσα από κωμικά γεγονότα ο ιδιαίτερος, προσωπικός σκληρός κόσμος  των επιβατών του λεωφορείου και  αποκαλύπτονται  οι  φοβίες τους, οι ενοχές τους, οι απόκρυφες σκέψεις τους, τα προβλήματά τους και η ιδεολογία τους. Μετά από την παρακολούθηση της παράστασης ο θεατής απομακρύνεται από τον δικό του κόσμο, στον οποίο κάθε πρόβλημα φαντάζει ως δυσεπίλυτο και τραγικό και προβληματίζεται σχετικά την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η κοινωνία μας.

Ας περιγράψουμε, όμως, συνοπτικά τα πρόσωπα του έργου 550. Το συγκεκριμένο λεωφορείο χρησιμοποιεί μία αναρχική φοιτήτρια που στο πρόσωπό της συγκεντρώνει πολλά από τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς…Είναι δυναμική, αυθόρμητη, παρορμητική, πάντα πρόθυμη να παραβεί τους κανόνες (όπως τον κανόνα της επικύρωσης του εισιτηρίου) και να εκφράσει την αντίθεσή της στις κοινωνικές νόρμες και επιταγές. Ο χαρακτήρας της νεαρής φοιτήτριας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτόν της θεούσας…Πρόκειται για μία θρησκόληπτη γυναίκα που έχει διαμορφώσει τον τρόπο ζωής της σύμφωνα με  το κοινωνικά αποδεκτό πρότυπο περασμένης εποχής που απαιτεί από τη γυναίκα να είναι αφοσιωμένη στο σύζυγο και την οικογένειά της. Έτσι,  κατακρεουργείται η ιδιοσυστασία του χαρακτήρα της, περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό  η ελεύθερη βούλησή της και αναστέλλεται η επιθυμία διεκδίκησης των δικαιωμάτων της γεγονός που την καθιστά αδύναμη να  αντιδράσει στη βία που της ασκείται από τον σύζυγό της. Επιβάτης του λεωφορείου είναι και ένα εθνικιστής ψυκτικός που απεχθάνεται καθετί διαφορετικό και ζει παγιδευμένος σε στερεότυπα, συμπεριφορά που ανάγεται στην απόρριψη που είχε δεχτεί κατά την παιδική του ηλικία από το οικογενειακό, φιλικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και στα συμπλέγματα κατωτερότητας που τον βασανίζουν από τότε.

Διαβάστε επίσης  Για το κορίτσι του λεωφορείου. Από τη Χριστίνα - Ανδρομέδα Πεταλωτή

Στο 550 συναντάμε και μία πληθωρική ηθοποιό. Πρόκειται για μια γυναίκα που είχε υπάρξει θύμα σχολικού εκφοβισμού στα μαθητικά της χρόνια εξαιτίας του σωματικού της βάρους και τώρα αναζητά την τύχη της στον χώρο της υποκριτικής. Ανάμεσα στους επιβάτες του 550 βρίσκεται και ένας παρενδυτικός, ένα άνθρωπος που καταπίεζε τον εαυτό του μέσα ένα συζυγικό βίο που δεν του ταίριαζε και αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο ζωής του. Έτσι, βρίσκει την ευκαιρία ο συγγραφέας-σκηνοθέτης του έργου να θέσει στο προσκήνιο ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης των  βιολογικών χαρακτηριστικών και εκπλήρωσης των επιθυμιών. Την ίδια διαδρομή με τους υπόλοιπους κάνει και μία οροθετική σκιτσογράφος που, αν και εξέθεσε τον εαυτό της στον κίνδυνο των ναρκωτικών και του σεξ δίχως προφύλαξη, κατόρθωσε να κερδίσει  την αποδοχή ενός ερωτικού συντρόφου. Αυτός είναι ένας νέος επιβάτης του 550, θύμα της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας, τη εποχής που οι σπουδές δεν έχουν αντίκρισμα, της μετανάστευσης…Ανάμεσα σε όλους αυτούς, όμως,  υπάρχει και ο Ροζ Μονόκερος…Τι να συμβολίζει, άραγε, και ποιος ο λόγος ύπαρξής του στο έργο;

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Απόσπασμα από το Σημείωμα του  Συγγραφέα-Σκηνοθέτη

Το «550» είναι μια κοινωνική κωμωδία που προέκυψε ως ανάγκη παρουσίασης της πραγματικότητας που βιώνω ως επιβάτης του συγκεκριμένου λεωφορείου. Αρχή ήταν τα δημοσιεύματά μου στα social media, σχολιάζοντας με αιχμηρό χιούμορ, τα όσα έβλεπα στα μέσα μαζικής μεταφοράς και κυρίως στο 550 το οποίο χρησιμοποιώ καθημερινά.

Διαβάστε επίσης  Disney in Concert : Η μαγεία της Disney στο Τάε κβο ντο 6, 7 & 8 Οκτωβρίου

Το «550» είναι ένα θεατρικό έργο με χορογραφίες και τραγούδια. Επιβάτες του, κυρίως οκτώ ήρωες που ο καθένας μέσα από κωμικά γεγονότα μας παρουσιάζει τον δικό του σκοτεινό κόσμο. Παρουσιάζονται αστεία περιστατικά, που έχουμε όλοι μας συναντήσει, μέχρι τραγικά ξεσπάσματα κρυφών φοβιών.[…] Στόχος του έργου: Να έρθουμε αντιμέτωποι με κωμικοτραγικά γεγονότα που συμβαίνουν καθημερινά δίπλα μας και συνήθως τα προσπερνάμε…

*Το εν λόγω απόσπασμα, έχει ληφθεί από την ιστοσελίδα: preventatives.gr

 

 

Συντελεστές:

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σταμάτης Πακάκης

Advertising

Κινησιολογία-Χορογραφίες: Εύη Τσακλάνου

Φωτισμοί – Φωτογραφίες – Video: Αναστασία Λουκρέζη

Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκος Παπάζογλου

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Καλογερόπουλος

Advertising

Outside eye: Νικόλας Μαρμαράς

Sound Design: Αλέξανδρος Δημητρόπουλος

Μάσκα Ροζ Μονόκερου: Δανάη Σταματίου

Logo: Μαύρα Γίδια

Advertising

ΠΑΙΖΟΥΝ (με αλφαβητική σειρά):

Κων/να Αλεξανδράτου, Φαίη Βέβη, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Ειρήνη Μελά, Σταμάτης Πακάκης, Φανή Παλιούρα, Βλάσης Πασιούδης, Βασίλης Φακανάς

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Από τις 09 Οκτωβρίου 2019  κάθε Τετάρτη στις 20:30  για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Advertising

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό:12€

Μειωμένο (φοιτητές – άνεργοι – ατέλειες):10€

Ομαδικό (από 8 άτομα και άνω): 10€

Δέκα θέσεις σε ειδική τιμή: 8€

Advertising

Κρατήσεις θέσεων:  Τηλ θεάτρου: 210 3234095

Faust, Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο

Διαβάστε επίσης  Ένας φτωχός και μόνος αρθρογράφος

 

 

Advertising

Ονομάζομαι Παναγιώτα Καναβούρα και φοιτώ στο πρώτο έτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να έχει ο άνθρωπος τη δυνατότητα να εκφράζεται. Αναμφίβολα το γράψιμο προσφέρει αυτή την ευκαιρία.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Έφυγε από τη ζωή ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς!

Η οικογένεια του Ντέιβιντ Λιντς με ανάρτησή της ανακοίνωσε το
προσωπική αντωνυμία

Η προσωπική αντωνυμία στις ευρωπαϊκές γλώσσες

Η προσωπική αντωνυμία, το «εγώ», αποτελεί τη θεμελιώδη έκφραση της