Η Πρόταση της Εβδομάδας: ”Το Αμάρτημα της μητρός μου” στην Αθήνα & “Όσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα” στη Θεσ/νίκη

ΑΘΗΝΑ

Το Αμάρτημα της μητρός μου του Γεώργιου Βιζυηνού είναι η πρώτη θεατρική πρόταση από εμάς, σε Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης . Από 24 έως 30 Ιανουαρίου 2018

 

Το Αμάρτημα της μητρός μου

Ένα από τα σημαντικότερα διηγήματα της ελληνικής πεζογραφίας  Το Αμάρτημα της μητρός μου μεταφέρεται στη σκηνή από τους σπουδαστές της Δραματικής Σχολής <<Ίασμος>>.

Επηρεασμένο από τα λογοτεχνικά ρεύματα της Δυτικής Ευρώπης, είναι το πρώτο νεοελληνικό διήγημα που αναφέρεται στο ψυχικό μαρτύριο και τη βαριά συνείδηση, διεισδύοντας σε βάθος στην ανθρώπινη ψυχή. Ο Γεώργιος Βιζυηνός μεταφέρει στις αφηγήσεις του τις εμπειρίες των παιδικών του χρόνων, εμπλουτισμένες με τους λαϊκούς θρύλους και τις αφελείς δεισιδαιμονίες του θρακιώτικου χωριού του. Χρησιμοποιώντας πότε το όνειρο, πότε τις παραισθήσεις και καταφεύγοντας συχνά στο απρόοπτο, εισδύει σε βάθος στα ψυχικά κίνητρα των πρωταγωνιστών. Το έργο Το Αμάρτημα της μητρός μου” αναφέρεται στις απελπισμένες προσπάθειες της χήρας μητέρας του συγγραφέα να σώσει την άρρωστη κόρη της, η οποία τελικά πέθανε, και στην υιοθεσία διαδοχικά δύο άλλων κοριτσιών. Όλες αυτές οι προσπάθειες απέρρεαν από τις ενοχές που τη βασάνιζαν γιατί η μητέρα του έκρυβε ένα μεγάλο μυστικό… Το Αμάρτημα της Μητρός μου.

Το Αμάρτημα της μητρός μου

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Γεώργιος Βιζυηνός

Διδασκαλία/Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης

Παίζουν οι σπουδαστές: Μαρία Αθητάκη, Μοσχούλα Ατσιδάφτη, Ευφροσύνη Βαλταδώρου, Ξένια Βερβέρογλου, Ευαγγελία Βουκάντση, Ελένη Γεωργίου, Αλέξανδρος Δαβιλάς,Τίφανη Δανιήλ, Κασσιανή Ζυγούρα, Μάνος Κατριαδάκης, Παναγιώτης Κούλης, Γεωργία Κούτση, Δήμητρα Μπαντή, Σταύρος Μπαρίκος, Λοΐζος Παπαγεωργίου, Βασιλική Παππά, Σοφία Σπύρου, Εύα Σταυρογιάννη, Βασίλης Τριχάς, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Αλεξάνδρα Χρυσομαλλίδη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Παραστάσεις: από 24 έως 30 Ιανουαρίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων :

24-25-28/01 στις 21:15

Διαβάστε επίσης  Τα επερχόμενα comeback επί σκηνής

26/01 στις 19:00 & 21:00

27/01 στις 19:30

29-30/01 στις 19:00

Εισιτήριο: 5€

Διάρκεια: 60 λεπτά

Χώρος: Θέατρο Σταθμός

Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο)

Τηλ.: 211 40 36 322

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος  παρουσιάζει το έργο  «Όσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα» του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Πάνου Δεληνικόπουλου, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, μέχρι 1 Απριλίου 2018.

Λίγα λόγια για το έργο

«Κρίμα. Κρίμα να πάει τόσο κορμί αταξίδευτο».

Σ’ ένα ορεινό χωριό της Κρήτης στις αρχές του περασμένου αιώνα. Στην ηλικία που γεννιέται η επιθυμία. Που το κορμί ξυπνάει κι ανακαλύπτει την έκτασή του.  Ένα Αγόρι ερωτεύεται για πρώτη φορά. Όχι ένα κορίτσι, αλλά μια Γυναίκα. Ένας Άντρας και μια Μάνα κλείνουν τον κύκλο των σωμάτων που χορεύουν στην άκρη του γκρεμού. Των σωμάτων που απαγορεύεται να συναντηθούν. Με τη θάλασσα από κάτω τους να περιμένει.
Βασισμένος στην «Πρώτη Αγάπη» του Ιωάννη Κονδυλάκη, ο Άκης Δήμου  γράφει μια παραλλαγή του γνωστού διηγήματος, για την ιερή, την απελπισμένη Πρώτη Αγάπη. Σε μια γλώσσα ποιητική, που θα μιλήσει για όσα το σώμα δεν μπόρεσε.

Σημείωμα συγγραφέα

Η ιδέα της μεταγραφής της πρώτης αγάπης για τη σκηνή –ακριβέστερα: η ιδέα της γραφής ενός θεατρικού έργου με αφορμή τη νουβέλα του Ιωάννη Κονδυλάκη– γεννήθηκε ξαφνικά, υποψιάζομαι ωστόσο ότι, όπως συμβαίνει με όλα όσα “γεννιούνται ξαφνικά”, επωαζόταν χρόνια.

Για να είμαι ειλικρινής, λίγο με απασχόλησε πώς θα τη γράψω. Περισσότερο με τριβέλιζε το γιατί: για ποιο λόγο έπρεπε να ξαναειπωθεί η ιστορία της ερωτικής αφύπνισης ενός νεαρού άντρα με τα σαρωτικά ξεσπάσματα, την υφέρπουσα απελπισία, τις καταθλιπτικές υφέσεις, τις δοξαστικές κορυφώσεις και τις εκκωφαντικές της αμφισημίες (κυρίως αυτές);

Διαβάστε επίσης  Η «Ασκητική» ταξίδεψε στην Κίνα

Έγραφα με το ερωτηματικό στον κρόταφο κυνηγώντας την απάντηση-φάντασμα, που συνεχώς ξεγλιστρούσε κρυμμένη πίσω απ’ τις φυλλωσιές των λέξεων. Μέχρι που οι λέξεις έριξαν τα φύλλα τους. Και τότε –όταν το Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα είχε αποκτήσει πλέον σώμα– κατάλαβα ότι λέγοντας την ίδια ερωτική ιστορία ξανά και ξανά, τις δικές σου ομίχλες επιχειρείς να ξεδιαλύνεις. Έτσι συνέβαινε το 1919, έτσι συμβαίνει το 2018, έτσι θα συμβαίνει πάντοτε. Γιατί, οι ερωτικές μας ιστορίες δεν έχουν να κάνουν με τους έρωτες που ζούμε, αλλά με τον τρόπο που τους αφηγούμαστε όταν τελειώσουν.

Σημείωμα σκηνοθέτη
Να τ’ αγαπάς τ’ ανήμερα που μέσα σου φωλιάζουν. Να τα φιλεύεις όλο σου το στόμα

Τι είναι ο έρωτας;
Τέσσερις άνθρωποι βάζουν αυτό το ερώτημα και προσπαθούν να το απαντήσουν. Ένας άνδρας, μια γυναίκα, μια μάνα, ένα παιδί. Δύο γυναίκες, δύο αγόρια. Δύο κορίτσια, δύο άνδρες. Τέσσερις άνθρωποι. Που παίζουν με τον έρωτα και γίνονται παιχνίδι του. Τον θυμούνται και τον ξεχνούν. Τον διεκδικούν και τον αρνούνται. Τους έλκει και τους απομακρύνει, τους εξυψώνει και τους καταστρέφει, χάνονται μέσα του και μέσα του ξαναγεννιούνται.

Τέσσερα σώματα κι η επαφή τους. Το άγγιγμά τους. Που το επιθυμούν, το ανιχνεύουν, το ξορκίζουν, το φοβούνται, το προκαλούν.

Πάνω σ’ αυτό το οριακό σημείο της συνειδητοποίησης, θα ξεσπάσει η καταιγίδα που θα δέσει αυτούς τους τέσσερις ανθρώπους μεταξύ τους. Σ’ έναν παροξυσμικό χορό που θα παρασύρει τα πάντα: βεβαιότητες, συμβάσεις, ταυτότητες, επιθυμίες.

Αφήνοντας, αφού καταλαγιάσει, να εκκρεμεί ακόμα το ίδιο ερώτημα: Τι είναι ο έρωτας; Με την απάντηση συνεχώς να διαφεύγει. Όπως σ’ όλα τα ερωτήματα που έχουν πραγματικά σημασία. Σαν μια σφαίρα γύρω από την οποία εσαεί δορυφορούμαστε, καταδικασμένοι να βλέπουμε  πάντα μόνο τη μία όψη της, χωρίς ποτέ να μπορούμε να τη δούμε ολόκληρη.

Διαβάστε επίσης  «Το ημερολόγιο της Σμύρνης» της Στέλλας Φραντζή στο Δημοτικό Θέατρο Περάματος

Ένα ερώτημα, ωστόσο, που κανείς ποτέ δεν μπορεί να πάψει να ρωτά. Που στη δύναμή του δεν μπορεί να πάψει να ενδίδει. Γιατί αυτό το υπέροχο, το βασανιστικό, το αδηφάγο, ερώτημα –κι όχι η απάντησή του– μόνο που αρθρώνεται, εγείρεται ως αντίσταση στη λήθη. Τη λήθη του ίδιου του ζώντος σώματος που το διατυπώνει.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Πάνος Δεληνικόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Φανή Σκουλικίδη Μπουκουβάλα
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Καλογηρά
Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Λιάτσου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Χριστοφίδου
Γ’ βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Ζαχαράκη
Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου
Οργάνωση παραγωγής: MarleenVerschureen

Παίζουν: Μομώ Βλάχου (Βαγγελιώ), Γιώργος Κολοβός (Άντρας), Κωνσταντίνος Λιάρος (Γιώργης), Μαρία Τσιμά (Μάνα)

Εισιτήρια

Τετάρτη-Πέμπτη
Γενική είσοδος: 5€

Παρασκευή
Κανονικό: 10€
Εκπτωτικό: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)

Σάββατο – Κυριακή
Κανονικό: 13€
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)

Άνεργοι:
Δωρεάν Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή (για περιορισμένο αριθμό θέσεων)

Ατέλειες:
Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.

ΑΜΕΑ: Δωρεάν

Πολύτεκνοι: 5€

Δάσκαλοι-Καθηγητές: 10€

Προπώληση

Ταμεία ΚΘΒΕ
Τηλέφωνο: 2315 200 200

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα: εταίρες και παλλακίδες

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα
Plein Soleil

Plein Soleil: Ένας εμβληματικός Delon

Μετά την τραγική έιδηση της απώλειας του τεράστιου και αμενόητου