Θύελλα αντιδράσεων από ρατσιστική διαφήμιση της Dove

Το γύρο του κόσμου έχει κάνει το τελευταίο 24ώρο η διαδικτυακή διαφημιστική καμπάνια της γνωστής εταιρίας καλλυντικών, Dove. Η εικόνα που δημοσιεύθηκε στην επίσημη σελίδα της στο Facebook παρουσίαζε μια έγχρωμη γυναίκα να γίνεται άσπρη ως «δια μαγείας» μέσα από τη χρήση του καινούργιου προϊόντος περιποίησης δέρματος, που προωθεί αυτό το διάστημα η εταιρία.

Η πλοκή της διαφήμισης (υπό την μορφή GIF),που προοριζόταν όπως αναφέραμε για καμπάνια μέσω Facebook, αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές εικόνες. Στην πρώτη, βλέπουμε χαρούμενη την μαύρη κοπέλα δίπλα στο αφρόλουτρο, στη δεύτερη η κοπέλα αρχίζει να βγάζει την μπλούζα της, στην τρίτη ανακαλύπτουμε ότι κάτω από την μπλούζα η κοπέλα έχει λευκή επιδερμίδα και στην τέταρτη και τελευταία η κοπέλα είναι πλέον λευκή! Μετά από την λευκή κοπέλα αποκαλύπτεται  μια τρίτη και τελευταία γυναίκα ασιατικής καταγωγής.

Δείτε το διαφημιστικό σποτ:

Advertising

Advertisements
Ad 14

Αντιδράσεις του Κοινού και η Eπίσημη ανακοίνωση της εταιρείας

Η παραπάνω δημοσίευση γρήγορα έλαβε διαστάσεις, μιας και κατηγορήθηκε ότι το εν λόγω διαφημιστικό σποτ παρουσιάζει με φανερό τρόπο ρατσιστικές απόψεις. Πολλοί ήταν και εκείνοι μάλιστα που ανέφεραν ότι αυτές έχουν ως πηγή έμπνευσης τις πολιτικές πεποιθήσεις του προέδρου της Αμερικής, Donald Trump, ο οποίος φαίνεται να πιστεύει στην ανωτερότητα της λευκής φυλής και στην κατωτερότητα των έγχρωμων ανθρώπων.

Η Dove, αντιμέτωπη με τη δημόσια κατακραυγή και τις σφοδρές αντιδράσεις, αφαίρεσε αμέσως την επίμαχη καμπάνια ενώ ζήτησε δημοσίως συγγνώμη. Σε ανάρτησή της στο λογαριασμό της στο Twitter παρουσιάζεται εξαιρετικά λυπημένη για τη διάσταση που έλαβε το γεγονός μιας και απώτερος σκοπός της εικόνας ήταν να καταδείξει ότι το αφρόλουτρο της Dove ταιριάζει σε κάθε γυναίκα. Παρ’όλα αυτά, η απάντηση θεωρήθηκε από πολλούς ανεπαρκής και προσπάθεια υποβάθμισης του γεγονότος, με αποτέλεσμα να γίνει γενικευμένο κάλεσμα για μποϋκοτάζ στα προϊόντα της εταιρίας.

Διαβάστε επίσης  Οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ

Δείτε την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας εδώ:

Advertising

Ονομάζομαι Μητρόπουλος Γιώργος.Είμαι φοιτητής Δημοσιογραφίας στο τρίτο έτος.Αγαπώ αυτό που σπουδάζω και προσπαθώ να εξελίσσομαι συνεχώς.Αγαπημένες μου συνήθειες είναι το διάβασμα,η μουσική και η φωτογραφία.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ο μύθος της γοργόνας

Ο μύθος της γοργόνας είναι αρκετά δημοφιλής στη λαϊκή κουλτούρα

4 + 1 εξαιρετικά podcasts για βιβλιοφάγους

Τα podcasts ήρθαν για να μείνουν και να κάνουν πιο