Το «Πορτοφόλι» των Youtubers

 

«Here we are with the elephants…» και εγένετo YouTube! Πρόκειται για την αρχή του πρώτου video στο YouTube, «Me at the Zoo», που ανέβηκε τον Φεβρουάριο του 2005. Τότε ήταν που τρεις υπάλληλοι του PayPal αποφάσισαν να δημιουργήσουν το YouTube. Πολύ γρήγορα το site έγινε γνωστό και πολλές εταιρίες άρχισαν να επενδύουν σε αυτό, όπως η Sequoia Capital, και που αργότερα η Google κατοχύρωσε για $1.65 δισεκατομμύρια. Από τότε το YouTube έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο επιδραστικές πλατφόρμες στο Ίντερνετ (τρίτο δημοφιλέστερο site μετά τη Google και το Facebook) και έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε και τον κόσμο.

Κάποιος μπορεί να βρει στο YouTube video με ζωάκια, με φάρσες, με κατασκευές αλλά και με πολιτικές συζητήσεις ή μουσικές παραστάσεις. Δεν αφορά, όμως, μόνο τέτοια videos καθώς, έχει βοηθήσει ανθρώπους να δημιουργήσουν καριέρες. Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι ο Justin Bieber, ο οποίος έγινε γνωστός ανεβάζοντας video με εκείνον να τραγουδάει με την συντροφιά μιας κιθάρας, αλλά και ο δικός μας Παντελής Παντελίδης που τραγουδούσε στο μπάνιο του, παίζοντας επίσης κιθάρα, για την πρώην αγαπημένη του.

Εκτός, όμως, από τα μουσικά «αστέρια», υπάρχουν και οι youtubers, τα άτομα δηλαδή που φτιάχνουν τα δικά τους video με διάφορες θεματολογίες (ομορφιά, βιντεοπαιχνίδια, φάρσες) και γίνονται γνωστοί από την απήχηση που έχουν στο κοινό. Γνωστή beauty youtuber είναι η Zoe Sugg, ή αλλιώς Zoella, όπως είναι το όνομα του καναλιού της στο YouTube, που ξεκίνησε ανεβάζοντας μικρής διάρκειας video δίνοντας συμβουλές μακιγιάζ ή styling μαλλιών και τώρα έχει την δικιά της σειρά καλλυντικών και συμβόλαια για βιβλία.

Διαβάστε επίσης  Υπερ-δημοσκόπηση: «Πλησιάζει» την αυτοδυναμία η ΝΔ

youtube1

Advertising

Advertisements
Ad 14

Δεν μένουμε, όμως, στο εξωτερικό μόνο, διότι και στην Ελλάδα υπάρχει αντιστοιχία, όπως η Δανάη Γεωργαντά, ή αλλιώς γνωστή στον κόσμο του YouTube «η μικρή Ολλανδέζα». Το περιεχόμενο των video της είναι ακριβώς το ίδιο με της Zoella, προσαρμοσμένο, βέβαια, στα ελληνικά μας δεδομένα. Τα τελευταία πέντε χρόνια περίπου, κυριαρχεί και το Vlog(Video Log), δηλαδή, οι Youtubers τραβούν σε video την καθημερινότητα τους και την ανεβάζουν στο κανάλι τους στο YouTube, έχοντας την Μικρή Ολλανδέζα και την Zoella να ακολουθούν την μόδα αυτή.
Στόχος των Youtubers είναι να καταφέρουν να κάνουν το χόμπι -και το μεράκι τους- επάγγελμα. Θα έλεγε κανείς, ότι είναι εύκολο να γίνεις διάσημος στο YouTube καθώς υπάρχει ποικιλία θεμάτων, αλλά η πραγματικότητα δεν είναι τόσο απλή.

Ναι μεν, υπάρχει μεγάλη ελευθερία θεμάτων, αλλά υπάρχουν και πολλά άτομα που κάνουν ακριβώς τα ίδια θέματα και ίδιες ιδέες. Είναι δύσκολο να διαφοροποιηθεί κάποιος μέσα σε τόσους εκατομμύρια ανθρώπους που ανεβάζουν καθημερινά videos. Μια ακόμη δυσκολία είναι να βρίσκει κανείς συνεχώς, τι ενδιαφέρει τον κόσμο, τι του τραβάει την προσοχή. Χρειάζονται θέματα «πιασάρικα», σύμφωνα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται, πράγμα εξίσου δύσκολο. Η «δουλειά» στο YouTube δεν μπορεί να είναι σταθερή, όπως μια δουλειά γραφείου. Μπορεί ο θεατής να βαρεθεί ανά πάσα στιγμή και να σταματήσει να παρακολουθεί τα videos κάποιου, άρα πρέπει να κρατούν τους θεατές σε εγρήγορση συνεχώς, χωρίς να είναι ποτέ σίγουροι για το που θα βρίσκονται σε ένα μήνα και τι θα έχουν καταφέρει.

Διαβάστε επίσης  Χρησιμοποιούσαν το αυτιστικό υιοθετημένο γιο τους στο Youtube

Επίσης, το γεγονός ότι πολλοί Youtubers είναι διάσημοι και ο κόσμος τους αναγνωρίζει στον δρόμο, δεν σημαίνει ότι απαραίτητα πληρώνονται από το YouTube. Οι τρόποι δε, με τους οποίους έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν χρήματα ποικίλλουν. Μπορεί να τους  δίνει κάποια χρηματικά «έπαθλα» σε videos με ορισμένο αριθμό views, αλλά αυτά τα χρήματα δεν αρκούν. Οι άνθρωποι αυτοί, βασίζονται στις χορηγίες και διαφημίσεις εταιριών. Εταιρίες, δηλαδή, δίνουν δωρεάν τα προϊόντα τους σε κάποιον διάσημο YouTuber, εκείνος τα διαφημίζει και αν αποφέρει κέρδη πληρώνεται ή με τις διαφημίσεις που παίζονται στην αρχή του video, αν ο θεατής δεν πατήσει skip. Συνήθως οι μεγάλοι Youtubers χρεώνουν περίπου $10,000 ανά 100.000 views. Μέχρι τότε, το YouTube παραμένει χόμπι. Βασίζονται, λοιπόν, οι περισσότερες επιτυχίες στην τύχη –πέρα από το ταλέντο-.
Μπορεί, λοιπόν, κάποιος Youtuber να είναι από τους τυχερούς, που πληρώνονται ή από εκείνους που ακόμα προσπαθούν και ελπίζουν να ζουν στο μέλλον από τα videos τους.

Όπως και να χει, το YouTube είναι ένα σύγχρονο εργαλείο που ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει, καθώς καινούριες ευκαιρίες δημιουργούνται καθημερινά, και στο YouTube αλλά και γενικά στο διαδίκτυο. Μπορεί να χρειάζεται και λίγο τύχη μαζί με το ταλέντο, αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Take chances, you never know!

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Θηλασμός και χρήση αντικαταθλιπτικών/αγχολυτικών

Το παρόν άρθρο Η Μείζονα Καταθλιπτική Διαταραχή (ΜΚΔ) είναι μία

Dream Productions: Μια νέα προσθήκη στον κόσμο του “Τα Μυαλά που Κουβαλάς”

Η Pixar Animation Studios επιστρέφει με μια μοναδική μίνι σειρά