SailAway: Πρόγραμμα για τη συμμετοχή παιδιών με αυτισμό στην ιστιοπλοΐα

ιστιοπλοΐα
Πηγή εικόνας: istioploia.sports3.gr

Ο αθλητισμός και η σωματική δραστηριότητα παίζουν καίριο ρόλο στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία, ενώ συμβάλλουν στην υγεία και την ατομική τους ανάπτυξη. Δεδομένου ότι η τακτική άσκηση είναι σημαντική για τα παιδιά και τους νέους, τα παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) δεν αποτελούν εξαίρεση. Η ιστιοπλοΐα είναι ένα άθλημα που προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για παιδιά και νέους. Ωστόσο, ως άθλημα και ψυχαγωγική δραστηριότητα, δεν είναι πάντα προσβάσιμο σε όλους. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να αρθούν τα εμπόδια, προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμετοχή των παιδιών με αναπηρίες στην ιστιοπλοΐα. Είναι ένα άθλημα που μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και στην ενθάρρυνση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκους τους.  

Το ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας σε συνεργασία με τον Ναυτικό Όμιλο Παλαιού Φαλήρου διοργάνωσαν εκπαίδευση με θέμα «Ένταξη των παιδιών και των νέων με διαταραχές αυτιστικού φάσματος στην ιστιοπλοΐα» υπό τη σκέπη της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης και του προγράμματος ERASMUS+ δ. 

H εκπαίδευση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “SailΑway – Supporting the participation of children and youth with developmental disabilities in sailing”, θέλοντας να ενισχύσει την κοινωνική ένταξη και την ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΑΦ. 

 στόχοι του SailAway είναι: 

  • Ενίσχυση των δεξιοτήτων των προπονητών/εκπαιδευτών ιστιοπλοΐας ώστε να παρέχουν συμπεριληπτικές ιστιοπλοϊκές δραστηριότητες σε παιδιά και νέους με ΔΑΦ και να τους βοηθούν να συμμετέχουν σε αυτές με ουσιαστικούς τρόπους. 
  • Αύξηση της ευαισθητοποίησης των ιστιοπλοϊκών συλλόγων ώστε να παρέχουν συμπεριληπτικές δραστηριότητες ιστιοπλοΐας σε παιδιά και νέους με ΔΑΦ. 
  • Αύξηση της ευαισθητοποίησης των γονέων των παιδιών με ΔΑΦ σχετικά με τα οφέλη και την πρόσβαση σε προγράμματα ιστιοπλοΐας. 
  • Αύξηση της πρόσβασης των παιδιών και νέων με ΔΑΦ σε δραστηριότητες ιστιοπλοΐας, ενθαρρύνοντας την επαφή μεταξύ ατόμων διαφορετικών κοινωνικών ομάδων και διαφορετικών δυνατοτήτων. 
Διαβάστε επίσης  Φωνολογική ενημερότητα και δυσλεξία: Πώς συνδέονται;

Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, που αφορά μόνο επαγγελματίες προπονητές έλαβε χώρα το διήμερο 26 και 27 Νοεμβρίου από τις 10 π.μ. έως τις 12:30 μ.μ. και έγινε διαδικτυακά. 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές του 2020. Συμμετείχαν οργανισμοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Πορτογαλία, την Κροατία, την Ισπανία και την Ιταλία, που εξειδικεύονται σε θέματα ένταξης, διαταραχών αυτιστικού φάσματος και αθλητισμού και υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Sprots. 

Οι εκπαιδευτικές ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής: 

  • Κατανοώντας τη σημασία της ισότητας στον αθλητισμό και των ίσων ευκαιριών 
  • Τομείς Διαφοροποίησης στον Αυτισμό: κοινωνική επικοινωνία και αλληλεπίδραση, αισθητηριακή επεξεργασία, επεξεργασία πληροφοριών 
  • Εντοπίζοντας και αντιμετωπίζοντας τα εμπόδια στη συμμετοχή των παιδιών και των νέων με ΔΑΦ 
  • Δημιουργία ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού περιβάλλοντος προπόνησης για παιδιά και νέους/ες με ΔΑΦ 
  • Ανάπτυξη στρατηγικών εκπαίδευσης/προπόνησης που ενθαρρύνουν τη συμπεριληπτική συμμετοχή παιδιών και νέων με ΔΑΦ στην ιστιοπλοΐα 
  • Κατάλληλη χρήση της γλώσσας και αποτελεσματική επικοινωνία κατά την εργασία με παιδιά και νέους/ες με ΔΑΦ 

Παράλληλα οι συμμετέχοντες έλαβαν τον Οδηγό για Εκπαιδευτές Ιστιοπλοϊας που εργάζονται με παιδιά και νέους με ΔΑΦ, ο οποίος περιλαμβάνει χρήσιμα εργαλεία για την επαφή τους με τα παιδιά, όπως: 

  • Οδηγίες για τη χρήση της νοηματικής γλώσσας 
  • Εικονογραφημένες κοινωνικές ιστορίες για την ιστιοπλοϊα για αποτελεσματικότερη επικοινωνία με άτομα με ΔΑΦ 
  • Προτάσεις για προπονητικές ασκήσεις 

Η εκπαίδευση διήρκησε συνολικά 5 ώρες και στο τέλος δόθηκε πιστοποιητικό συμμετοχής. 

 

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο αυτό:  

Διαβάστε επίσης  Γουτού Γουπατού: ο ξεχωριστός ήρωας του Παπαδιαμάντη

Γεωργιώτης, Β. (2020). Πρόγραμμα για ένταξη παιδιών με αυτισμό στην ιστιοπλοΐα. Ανακτήθηκε από https://istioploia.sports3.gr/programma-gia-entaxi-paidion-me-daf-stin-istioplo-a/. (Τελευταία πρόσβαση 24/11/2020) 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη συμμετοχή των παιδιών και νέων με διαταραχές αυτιστικού φάσματος στην ιστιοπλοΐα. Ανακτήθηκε από https://enalionoffshore.gr/. (Τελευταία πρόσβαση 24/11/2020) 

SailAway – Υποστηρίζοντας τη συμμετοχή παιδιών και νέων με αναπτυξιακές διαταραχές στην ιστιοπλοΐα. Ανακτήθηκε από https://www.kmop.gr/el/projects-vf/sailaway/. (Τελευταία πρόσβαση 24/11/2020) 

Υποστηρίζοντας τη συμμετοχή παιδιών και νέων με αναπτυξιακές διαταραχές στην ιστιοπλοΐα. Ανακτήθηκε από https://www.sailawayproject.eu/index.php/el/archiki/. (Τελευταία πρόσβαση 24/11/2020) 

 

Πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ιωαννίνων με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Αγαπώ τα παιδιά, τα ταξίδια και ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Το άλλο κορίτσι

Το άλλο κορίτσι: Ένα μυθιστόρημα γροθιά για τη γυναικεία κακοποίηση

Το άλλο κορίτσι της Ελένης Βαρδάκη κυκλοφορεί από τον Μάϊο
The Red Queen Kills Seven Times

«The Red Queen Kills Seven Times»: Όταν ο γοτθικός τρόμος συνάντησε το giallo

Το «Red Queen Kills Seven Times» εισάγει ένα σκηνικό από