BioWare: Νέα Dragon Age και Mass Effect έρχονται, δύο δημιουργοί φεύγουν.

20 Δεκεμβρίου 2020

Τις τελευταίες μέρες αποκαλύφθηκε πως η BioWare ετοιμάζει τέταρτο Dragon Age, αλλά και το επόμενο Mass Effect. Στις αρχές της δεκαετίας που έκλεισε, αυτή η είδηση θα προκαλούσε ενθουσιασμό. Σήμερα όμως, είναι το λιγότερο αδιάφορη. Μιλάμε για δύο τίτλους που σίγουρα έχουν ακόμα πληθώρα φανατικών οπαδών. Αν αναλογιστούμε όμως το «άρμεγμα» στο οποίο υπόκεινται αυτά και άλλα δημοφιλή franchises, η ίδια είδηση προκαλεί θλίψη.

Οι παραπάνω ανακοινώσεις μάλιστα, γίνονται στην σκιά της  αποχώρησης από την BioWare δυο πολύ σημαντικών ατόμων. Οι Casey Hudson και Mark Darrah, project director στα Mass Effect (και στο Star Wars: Knights of the Old Republic) ο πρώτος, executive producer στα Dragon Age ο δεύτερος, ανακοίνωσαν πως εγκαταλείπουν την εταιρία. Και δεν είναι οι πρώτοι. Ο David Gaider, lead writer στο πρώτο Dragon Age: Origins, είχε αποχωρήσει το 2016. Για τα επόμενα δύο χρόνια βρισκόταν στην Beamdog, εταιρία που δημιούργησε ο Trent Oster, ένας από τους αρχικούς έξι μετόχους της BioWare.

Ο δε lead writer των πρώτων δύο Mass Effect (και senior writer στο Star Wars: Knights of the Old Republic), Drew Karpyshyn, αποχώρησε οριστικά το 2018. Απών ήταν και από το τρίο Mass Effect, του οποίου το τσαπατσούλικο φινάλε μας είχε γεμίσει οργή και απογοήτευση. Μάλιστα το 2012 που κυκλοφόρησε το Mass Effect 3, οι Ray Muzyka και Greg Zeschuk, δύο από τους τρείς βασικούς ιδρυτές της BioWare, κοινοποιούν την απόφασή τους να αποσυρθούν γενικά από την βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.

Γεννιέται εύλογα το ερώτημα: Ποιος τελικά έμεινε στην BioWare; Όποιοι και να μείνανε, είτε από έλλειψη συντονισμού, ηγεσίας ή ταλέντου, δεν φαίνονται ικανοί να παράγουν ποιοτική ψυχαγωγία πια. Οι αλλαγές που συντελούνταν στο έμψυχο δυναμικό της εταιρίας δεν μεταφράστηκαν επιτυχώς σε νέες ιδέες.

Διαβάστε επίσης  Πλασματικά Ελλείμματα στην Βιομηχανία του Gaming

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι ο Drew Karpyshyn αντί να συνεχίσει να γράφει στα Mass Effect, βρέθηκε κάποια στιγμή στο Anthem. Τα αποτελέσματα στο δε Mass Effect 3 ήταν προφανή. Το Anthem αποτελεί μνημείο παρακμής για την εταιρία. Άλλαξε τόσες φορές κατεύθυνση κατά την δημιουργία του που μάλλον κανείς δεν καταλάβαινε τι έφτιαχνε. Τελικά πήραμε στα χέρια μας ένα αδιάφορο και άγευστο προϊόν. Η ταμπέλα “BioWare” που έφερε, μόνο κακό έκανε στην εταιρία. Το μόνο παιχνίδι που κατάφερε να βγάλει χωρίς να είναι συνέχεις κάποιου άλλου, ήταν ακόμα χειρότερο από τα μέτρια sequels.

Όσο και να θέλουμε να στηρίξουμε τους νεότερους δημιουργούς, φαίνεται ακατόρθωτο να λειτουργήσουν στο άδειο κέλυφος ιστορικών εταιριών. Πόσο μάλλον όταν μάλλον καθοδηγούνται από άσχετους χαρτογιακάδες του εκάστοτε ομίλου, αντί από έμπειρους δημιουργούς, οι οποίοι εγκαταλείπουν το πλοίο όπως-όπως. Τα αποτελέσματα είναι πολύ διαφορετικά σε εταιρίες όπως η Obsidian και η IneXile που έχουν στηθεί από βετεράνους της Black Isle Studios και της Interplay. Μπορεί να μην έχουν πια το δικαίωμα να παράγουν παιχνίδια με τις ταμπέλες «Fallout» ή «Baldur’s Gate», αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε στο να βγάλουν νέα διαμάντια (Βλέπε: Pillars of Eternity 1 & 2, Outer Worlds, Wasteland 2 & 3).

Δυστυχώς η Beamdog που αντίστοιχα δημιουργήθηκε από άτομα γαλουχημένα στην BioWare, μέχρι τώρα ασχολείται αποκλειστικά με επανεκδόσεις. Φήμες που την ήθελαν να παράγει τρίτο Baldur’s Gate τελικά δεν αλήθευαν, καθώς το παιχνίδι σύντομα θα κυκλοφορήσει από την Larian (Divinity: Original Sin).

Μένει να δούμε τι ετοιμάζουν στην νεοσύστατη Archetype Entertainment. Και αυτή στημένη από ανθρώπους που ήταν χρόνια στην BioWare, υποδέχτηκε πρόσφατα και τον Drew Karpyshyn. Οι προσδοκίες μας σε αυτή την περίπτωση είναι υψηλές. Την εταιρία απορρόφησε η Wizards of the Coast με σκοπό δημιουργήσει νέα παιχνίδια πέρα από τους κόσμους των Dungeons & Dragons και Magic: The Gathering. Όντας θυγατρική της Hasbro, έχει τουλάχιστον αρκετά βαθιές τσέπες χρειάζεται για να στηρίξει οποιοδήποτε δημιουργικό όραμα. Ας ελπίζουμε ότι το χρήμα δεν θα καταπιέσει την πνευματική δημιουργία και ότι όντως υπάρχουν κάποιες καλές ιδέες στα σκαριά τους.

Διαβάστε επίσης  Έρχεται το Monster Hunter Generations Ultimate

 

 

 

 

 

 

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Friday the 13th

«Friday the 13th»: Η αρχή της διάσημης σειράς ταινιών και η «γέννηση» του Jason Voorhees

Το 1980, ο Αμερικανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος, Sean S. Cunningham,

Το «KinoFest» επιστρέφει για 5η χρονιά στην Πάτρα!

Ένα ακόμα κινηματογραφικό γεγονός επιστέφει στην Πάτρα και αυτόν τον