Το άρθρο που ακολουθεί αποτελεί μια ειλικρινή εξομολόγηση πολλαπλών τραυμάτων της παιδικής μας (και όχι μόνο) ηλικίας, τα οποία οφείλονταν εξ ολοκλήρου στη βιομηχανία του gaming και όχι στη μαμά μας (που δε γνώριζε η δόλια την ύπαρξη του κουμπιού της οθόνης και την δουλεύαμε ψιλό γαζί προσποιούμενοι ότι διαβάζουμε ακατάσχετα).
Bug No1 -και το βάζω πρώτο γιατί μου έχει μείνει άχτι-για-πάντα: Tomb Raider: Angel of Darkness
Με νιώθετε έτσι; Ο εν λόγω τίτλος που η αναμονή του είχε ενθουσιάσει όλους τους φαν της ταλαντούχας αρχαιολόγου, ήταν κάτι για το οποίο άξιζε να περιμένεις, ήταν διαφορετικό, σκοτεινό, βροχερό και κάτι σαν Assasins Creed πριν το Assasins Creed. Επίσης ήταν γεμάτο bugs, τόσα bugs που μέχρι και τη στιγμή που μιλάμε ζήτημα αν κατάφερα ποτέ να συμπληρώσω 10 λεπτουδάκια ανέμελου gameplay.
Bug No2: Driver -το θυμάστε;;;-
Αυτό το πραγματικά υπέροχο παιχνίδι ήταν γεμάτο τόσα πολλά μικρά bugs σε σχέση με την κίνηση και την τοποθέτηση των αντικειμένων στο χώρο που ο παίκτης με τον καιρό ανέπτυσε ιδιαίτερα gaming skills και άρχιζε να αντιλαμβάνεται το χωροχρόνο των 26 διαστάσεων της μποζονικής θεωρίας χορδών. Με θυμάμαι να ξοδεύω ατελείωτα απογεύματα σε μαύρες τρύπες κάπου έξω απ’ το Λος Άντζελες προσπαθώντας να διανύσω ένα ανύπαρκτο grid.
Bug No3: GTA 3
Τι να πει κανείς γι’ αυτή την σακούλα των bugs που ήταν τόσα που είχαν γίνει από μόνα τους αφορμή για να εξερευνάς το παιχνίδι και να καταφέρνεις achievements πριν γίνουν must στο gameplay τα achievements (δε-μπορώ). Τα περισσότερα βέβαια, δεν ήταν ποτέ bugs αλλά ατάκτως ειρημένα easter eggs για απαιτητικούς παίκτες και μη. Τελείως ενδεικτικά αναφέρουμε μόνο το ιπτάμενο τανκ που ήταν το πιο gamebreaking experience άπαξ και το αποκτούσες.
Bug No4: Deus Ex Human Revolution
Τα ιπτάμενα αντικείμενα του Human Revolution και η σχετικότητα της βαρύτητας ήταν μια κατάσταση-πείραμα φυσικής σε όλο το παιχνίδι, όπου εάν έπεφτες από ψηλά, guess what, σκοτωνόσουν αλλά αν έριχες ένα χαρτοκιβώτιο και αμέσως μετά έπεφτες από πίσω του τα κατάφερνες μια χαρά. Γι’ αυτό ακριβώς αγαπάμε το gaming, γιατί διευρύνει και τις δυνατότητές μας και την φυσική 😛 Ευτυχώς αυτά γίνονταν μόνο στο Human Revolution και όχι στο τιτανομέγιστο και παιχνίδι-όλων-των-εποχών Invisible War.
Bug No5: GTA 4 – η δολοφονική παιδική χαρά
Μακράν το δημοφιλέστερο απ’ όλα τα bugs αυτού του παιχνιδιού ήταν οι στοιχειωμένες κούνιες στις καθ’όλα φυσιολογικές παιδικές χαρές της Liberty City, οι οποίες σε έστελναν κυριολεκτικά στο διάβολο, αν τις ακουμπούσες, αν κρεμιόσουν απ’ αυτές ή αν προσπαθούσες απελπισμένα να τις πατήσεις με το αμάξι. Κι αν αναρωτιέστε γιατί να πατήσεις μια κούνια με το αμάξι, τότε μην παίξετε GTA, δεν είναι για ‘σας. Το ‘bug’ είχε και μια πιο σκοτεινή, τύπου Στίβεν Κινγκ πλευρά, όπου αν έκανες στην κούνια όσα είπαμε ενώ ήταν βράδυ, μια ανεξήγητα ισχυρή δύναμη έστελνε κι εσένα και το αμάξι σου εκεί που αναφέραμε πρότινος, ή μάλλον ακόμα παραπέρα.
Bug No6: Star Wars Jedi Academy
Στο απολαυστικότατο και πραγματικά υπέροχο αυτό παιχνίδι υπήρχαν διάφορα glitches εκ των οποίων κάποια μπορούσες να τα εκμεταλλευτείς για δικήσου ευκολία, όπως ας πούμε για να κερδίσεις την μάχη με το τελικό boss, εκείνη την corrupted sith lordισσα, την στρίμωχνες σε μια βολική γωνίτσα εκεί στις σκοτεινές άκρες του ναού και έβγαζες ultimate boss fight στο δευτερόλεπτο.
Bug No7: Final Fantasy 8
Εντάξει αυτό το παιχνίδι δεν ήταν ποτέ για ‘μένα. Θες που είχε σχεδιαστεί για playstation και το UX στον υπολογιστή σ’ έκανε να νιώθεις δυσλειτουργικός, θες που ήθελε να ταίσω τον υπολογιστή 25 -ντάξει υπερβάλλω- cd για να το εγκαταστήσω και στο 25ο μου χτύπησε fatal error, θες που δεν ήμουν συνηθισμένη σ’ αυτό το σύστημα μάχης, αυτό το παιχνίδι μου φαινόταν ολόκληρο ένα bug. Κατόπιν απελπισμένων και άκαρπων προσπαθειών που διήρκησαν μόλις λίγες ώρες αποφάσισα να μην ξανασχοληθώ και αποχαιρέτισα για πάντα τον Squale και το μαλλί του.
Bug No8: World of Warcraft
Ανάμεσα στα απειράριθμα bugs που μπορεί να έχει ένα τόσο μεγάλο παιχνίδι, ξεχωρίζω ένα την εποχή του Burning Crusade, όπου ένα υπέροχο απόγευμα στο Westfall νυχτώσαμε κυριολεκτικά να σκοτώνουμε mobs που ρίχνανε ΠΟΛΥ -μα πολύ!- χρυσό αναλογικά με το level τους και είχανε πολύ μικρό χρόνο respawn. Ματαίως προσπαθούσα να πείσω τους συμπαίκτες και δια βίου φίλους μου να μείνουμε για πάντα εκεί, δεν μπορούσαν να αξιολογήσουν επιχειρηματικά την ευκαιρία αυτή.
Bug No9: Assasin’s Creed
Αν και λίγο έχω ασχοληθεί μ’ αυτό το παιχνίδι, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής ο εναλλακτικός ορισμός που έδωσε η Ubisoft στη δυνατότητα να πηδάς έναν τοίχο, μιας που το παιχνίδι ήταν όλο παρκούρ και ιστορίες. Οι φρουροί της υπόθεσης περνούσαν καλά, αυτό είναι το μόνο βέβαιο.
Bug No10: Witcher 3
Physics, oh physics. Εντάξει, πλέον δε μιλάμε και για τόσο παιδική ηλικία, αλλά δεν έχει σημασία. Ο αγαπημένος σε όλους Roach εμφάνιζε πολύ συχνά μια ξεχωριστή έφεση στη γιόγκα, και οι πόρτες, πύλες από φρούρια και κάστρα δεν ήταν και ποτέ ιδιαίτερα συνεργάσιμες.
Όπως καταλαβαίνετε, άφησα έξω ένα σωρό διάσημα και ιστορικά bugs και περιόρισα τη λίστα σε προσωπικές επιλογές, αφού κάπως έπρεπε να τη μαζέψω. Εσάς ποια bugs σας έχουνε στοιχείωσει; Αφήστε σχόλιο για το πόσο άδικη ήμουν και ποια bugs δε θα έπρεπε να λείπουν από μια τέτοια λίστα! 😀
Καλό gaming!