Ο Κωνσταντίνος Κάλλιας στο maxmag

Ο Kωνσταντίνος Κάλλιας γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη όπου ξεκίνησε τις σπουδές του στο Δημοτικό Ωδείο και αποφοίτησε το 1998 με τα πτυχία Αρμονίας, Ενοργάνωσης και Αντίστιξης. Συνέχισε τις σπουδές του στο Νέον Ωδείο Θεσσαλονίκης από όπου πήρε το πτυχίο Κλαρινέτου με βαθμό άριστα παμψηφεί. Ο Κωνσταντίνος Κάλλιας από το 1995 είναι μόνιμο στέλεχος της Στρατιωτικής Μπάντας με ειδικότητα χειριστή ΚΛΑΡΙΝΕΤΟΥ-ΣΑΞΟΦΩΝΟΥ ενώ από το 2015 κατέχει την θέση του Αξιωματικού (ανθυπολοχαγός) στην Στρατιωτική Μουσική Αλεξανδρουπόλεως. Το 2003 ο Κωνσταντίνος Κάλλιας μετατίθεται στην Νάπολη Ιταλίας στην διεθνή στρατιωτική μπάντα «JFC Band». Παράλληλα διευθύνει την concert band ως μαέστρος σε διεθνείς επιτυχίες των Χατζιδάκη, Θεοδωράκη και εμφανίζεται σε πάνω από 200 συναυλίες σε όλη την Ιταλία, καθώς και σε Αγγλία, Κροατία, Σκόπια. Ο Κωνσταντίνος Κάλλιας έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με τα Εθνολογικό Μουσείο Θράκης όπου έχει συνθέσει μουσική για διάφορα ντοκιμαντέρ του μουσείου όπως “Θράκη Αέναον Φως”, “Η Νύφη και ο Καθρέφτης” “Η Θράκη Φέρνει τις Μουσικές”, ”Αλεξανδρούπολη, Φως στην Ιστορία” καθώς και για το θεατρικό performance «Εικόνες στον Χρόνο». Το 2000 συνεργάζεται με το συγκρότημα Εmigre και συμμετέχει ως συνθέτης στην πρώτη τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Σήμερα» με το τραγούδι «Μικρές Χαρές». Τον Οκτώβριο του 2008 κερδίζει το 3ο βραβείο καλύτερου τραγουδιού στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με το τραγούδι ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ σε στίχους και μουσική δικά του. Ο Κωνσταντίνος Κάλλιας μετά την επιτυχία στο Φεστιβάλ δημιουργεί το συγκρότημα ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.

Το 2009 υπογράφει το πρώτο του δισκογραφικό συμβόλαιο και κυκλοφορεί το cd με τίτλο “Φωτιά μου η αγάπη” ενώ το 2012 επιλέγεται από τον ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ να συμμετάσχει ως συνθέτης στο καινούργιο CD του γνωστού καλλιτέχνη. Η επιλογή έγινε μετά από διαγωνισμό όπου συμμετείχαν 1000 τραγούδια. Το τραγούδι του Κωνσταντίνου Κάλλια «Αφετηρία» σε στίχους ΟΔΥΣΣΕΑ ΙΩΑΝΝΟΥ, επιλέγεται και ως τίτλος του δίσκου. Η συνεργασία συνεχίζεται με πολλές κοινές εμφανίσεις με τον Β.Παπακωνσταντινου στην περιοχή της Θράκης καθώς και με ακόμα ένα τραγούδι το «ΔΕΝ ΕΧΕΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΚΡΗ». Έχει συνθέσει μουσική για τα θεατρικά του FEDERICO GARCIA LORCA «Τα μάγια της πεταλούδας» και «Γέρμα» τα οποία ανέβασε η Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης.

Διαβάστε επίσης  "Τσαλακωμένα Τζιν" και Σύγχρονος Ναρκισσισμός: Συζήτηση με τη Ντέμη Ρούσσα

Επιμέλεια συνέντευξης Ντέμη Ρούσσα

Κωνσταντίνε καλώς ήρθες στο maxmag. Άρτιος μουσικός και ταλαντούχος σύνθετης. Οι δύο αυτές ιδιότητες δε συνάδουν πάντα αλλά εσύ τις υπηρετείς εξαιρετικά. Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τη μουσική και πώς με τη σύνθεση;

Καταρχήν σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.
Προέρχομαι από μουσική οικογένεια και από ένα πατέρα που ήταν και είναι σπουδαίος μουσικός. Σαξοφωνίστας-Αρχιμουσικός-Μαέστρος. Στο σπίτι μας έβρισκες παντού μουσικά όργανα, οπότε ήταν φυσικό να αγαπήσω την μουσική και εν τέλει να ασχοληθώ πολύ σοβαρά.
Όσο αφορά την σύνθεση, πιστεύω ότι αυτό το πράγμα έρχεται και σε βρίσκει. Δηλαδή δεν ξυπνάς ένα πρωί και λες θα γίνω τώρα συνθέτης. Είναι μια ανάγκη έκφρασης της μουσικής που κρύβεις μέσα σου, των ακουσμάτων που κουβαλάς, όπου νιώθεις ότι θέλεις να την εξωτερικεύσεις. Από μικρό παιδί παράλληλα με τις σπουδές στο ωδείο και ενώ μελετούσα τα κομμάτια των κλασικών στο πιάνο, αυθόρμητα μου βγαίναν δικές μου μουσικές ιδέες. Το οποίο σιγά σιγά άρχισα να εξελίσσω, διότι με μάγευε αυτή η μοναδική διαδικασία να γεννήσεις εκ του μηδενός ένα μουσικό έργο.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Θα ήθελα να μας μιλήσεις για τη συνεργασία σου με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, μια συνεργασία που οποιοσδήποτε δημιουργός θα ευχόταν.

Μοναδικό συναίσθημα να συνεργάζεσαι με τον μουσικό ήρωα των εφηβικών σου χρόνων.
Σπουδαίος καλλιτέχνης, Σπουδαίος άνθρωπος, δοτικός, ευγενής. Άλλωστε αυτό που έκανε να κυκλοφορήσει δίσκο και να δώσει βήμα και ευκαιρίες μόνο σε νέους και άγνωστους συνθέτες δεν έχει ξαναγίνει στην ελληνική δισκογραφία. Θα τον ευχαριστώ για πάντα για τις στιγμές που μου πρόσφερε και στο στούντιο, όταν γράφαμε αλλά και στις συναυλίες που μας έκανε αυτό το δώρο να μοιραστούμε μαζί του την σκηνή.

Διαβάστε επίσης  Συνέντευξη με τον Τάκη Φωτίου, το θρύλο του Jeronimo Groovy

Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνος Κάλλιας

Η «Αφετηρία» και το «Δεν έχει η θάλασσα άκρη» γράφτηκαν ειδικά για τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου ή είναι από εκείνα τα τραγούδια που περίμεναν στο συρτάρι την φωνή τους;

Γράφτηκαν ειδικά για τον Βασίλη, Μόλις έπεσαν στα χέρια μου οι στίχοι του Οδυσσέα Ιωάννου και ανακοινώθηκε ο «διαγωνισμός» από το site του Βασίλη η δίψα μου και ο ενθουσιασμός μου ήταν τόσο μεγάλος που τα έγραψα στην κυριολεξία μέσα σε ένα απόγευμα.
Οι συμμετοχές φτάσανε τα 1000 τραγούδια, επιλέχθηκε η δικιά μου Αφετηρία κι έγινε και τίτλος δίσκου.
Αργότερα έβαλε στίχους στο “Δεν έχει η θάλασσα άκρη” ο Αλέξης Καδόγλου, το προτείναμε στον Βασίλη και έτσι έγινε η δεύτερη συνεργασία και ακολούθησαν πολλές συναυλίες εδώ στην περιοχή της Θράκης.

Η σχέση σου με τη Θράκη είναι σχέση αγάπης και αυτό φαίνεται σε κάθε σου εμφάνιση, σε κάθε σου δουλειά. Τι σημαίνει Θράκη για σένα;

Ο τόπος που γεννήθηκα μεγάλωσα και ζω. Ένα σταυροδρόμι πολιτισμών, που ενώνει την δύση με την ανατολή.
Μια περιοχή με πλούσια μουσική παράδοση, που έχει αφήσει το αποτύπωμα της μέσα μου και ίσως έτσι εξηγούνται οι πολλές διαφορετικές μουσικές μου πτυχές.

Γράφεις μουσική χωρίς στεγανά. Από τραγούδια μέχρι μουσική για θεατρικά έργα. Παράλληλα είσαι μόνιμο στέλεχος της Στρατιωτικής Μπάντας καθώς και του Rock συγκροτήματος ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ. Υπάρχει κάποια μουσική σου πτυχή στην οποίο αφήνεσαι περισσότερο;

Ναι, ξεκάθαρα είναι η σύνθεση, η δημιουργία, η απομόνωση στο στούντιο μου και η γέννηση πρωτότυπων μουσικών.

Advertising

Υπάρχει κάποιο τραγούδι σου το οποίο γεννήθηκε χωρίς σκέψη, χωρίς μουσικά μαθηματικά; Μια ξεκάθαρη προέκταση του Κωνσταντίνου;

Οι περισσότερες μουσικές μου δημιουργούνται χωρίς σκέψη. Πιστεύω σε αυτό το ανεξήγητο που λέγεται έμπνευση, που δεν ξέρεις γιατί, αλλά έρχεται και σε βρίσκει.
Εξαιρούνται τα θεατρικά και τα ντοκυμαντέρ μου, όπου εκεί ακολουθάς μεν τις οδηγίες του σκηνοθέτη, αλλά επίσης είναι μια γοητευτική διαδικασία να μετατρέπεις τις εικόνες και το όραμα του σκηνοθέτη σε μουσική

Διαβάστε επίσης  Κάτια Πάντσιου: Μία Θεσσαλονικιά solo traveller

Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνος Κάλλιας
Προσωπικό αρχείο Κωνσταντίνος Κάλλιας

Πως προέκυψε το projectΚαβαφη; Kαι τι σημαίνει για σένα η μελοποίηση του συγκεκριμένου ποιητή?

Ανέκαθεν με γοήτευε ο ιδιαίτερος τρόπος γραφής του Μεγάλου μας ποιητή. Όταν έπεσε δε στα χέρια μου μια συλλογή του, μαγνητίστηκα και έκατσα κατευθείαν στο πιάνο μου. Έτσι και αλλιώς, ο Καβάφης έχει εμπνεύσει πάρα πολλούς συνθέτες.
Για μένα πέρα από το ότι αγάπησα την ποίηση του ήταν και μια πρόκληση, Διότι λέγεται ότι «είναι ο ποιητής που νίκησε τους συνθέτες» εννοώντας ότι η σπουδαία του αλλά και ιδιαίτερη γραφή του επισκίασε κάθε απόπειρα μελοποίησης, με αποτέλεσμα καμμιά μελοποίηση να μην μπει στα χείλη του ευρύ κοινού, όπως ας πούμε έγινε με τον Καββαδία η τον Ελύτη και τον Σεφέρη.
Για αυτό εγώ προσπάθησα να δώσω με την μελοποίηση μου μια πιο «τραγουδένια οπτική» όπως είπαν πολλοί κριτικοί
Μπόρεσα και ανέσυρα μέσα από την ποίησή του, δομικά, κουπλέ και ρεφρέν, πάντα με απεριόριστο σεβασμό στο έργο του.
Αν τα κατάφερα βέβαια θα το δείξει ο χρόνος.

Τι ετοιμάζεις αυτή την περίοδο; Υπάρχει κάτι που αναμένουμε να λάβει μουσική σάρκα;

Ετοιμάζουμε με τα ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ το νέο μας cd. Και επίσης εγώ προσωπικά ασχολούμαι με ένα project με θρακιώτικα το οποία διασκευάζω και ενορχηστρώνω για συμφωνική ορχήστρα.
Μια πολύ σημαντική δουλειά για μένα όπου προσπαθώ να αναδείξω τον πλούτο της παραδοσιακής θρακιώτικης μουσικής και να την πάω σε άλλα μουσικά μονοπάτια.
Βέβαια συναντώ πολλές δυσκολίες διότι το να ηχογραφήσεις μια συμφωνική ορχήστρα είναι ένα πολύ ακριβό project, και δυστυχώς δεν έχω τους πόρους να το πραγματοποιήσω.
Αναζητώ τρόπους για να μπορέσω να υλοποιήσω αυτή την ιδέα, διότι θεωρώ ότι θα είναι μία πολιτιστική κληρονομιά για τον τόπο, να αναδείξουμε τον πλούτο της Θρακιώτικης μουσικής και να ακουστεί με συμφωνική ορχήστρα ,στα πρότυπα του Σκαλκώτα.

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αγίου Βαλεντίνου: 4+1 ξεχωριστές προτάσεις

Η γιορτή των ερωτευμένων ήρθε και μας βρίσκει να αναζητάμε

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη είναι μια περίοδος ανάπτυξης