Ανδρομέδα – Τέσσερις γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες

Ανδρομέδα

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα τολμά να φέρει στη σκηνή θέματα που το μαζικό θέατρο ίσως δεν τολμούσε να αγγίξει. Αληθινές ιστορίες κακοποίησης, εκείνες ακριβώς που μοιάζουν πάνω από την πραγματικότητα αλλά είναι ο απόλυτος αντικατοπτρισμός της. Κι επειδή η ζωή ξεπερνά τη μυθοπλασία οι παραστάσεις τους είναι γροθιά στο στομάχι. Ταλέντο, τόλμη και συνέπεια στο θεάρεστο του ηθοποιού είναι ακριβώς αυτό που καθορίζει τις Αναστασία Τσούτση, Ντίνα Κούκου, Φανή Γρύλλη και Σοφία Ρούβα. Τέσσερις γυναίκες που μιλούν για όλες μας…


Ανδρομέδα καλώς ήρθατε στο Maxmag. Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς δημιουργήθηκε η ομάδα.

Αναστασία Τσούτση: Καλώς σας βρήκαμε και ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία. Η «Ανδρομέδα» δημιουργήθηκε το 2018 από τέσσερις νέες γυναίκες, τη Φανή Γρύλλη, τη Ντίνα Κούκου, τη Σοφία Ρούβα κι εμένα, την Αναστασία Τσούτση. Μοιραζόμαστε τη ζωή μας, πολλά χρόνια, σε καθημερινή βάση, πολύ πριν ακόμα δημιουργηθεί η «Ανδρομέδα»…

Ντίνα Κούκου: …Ήμασταν συμφοιτήτριες, αρχικά, στη δραματική σχολή και από τότε που αποφοιτήσαμε συνεργαζόμαστε και εξελισσόμαστε από κοινού. Φροντίζει η μία την άλλη και μοιραζόμαστε κάτι παραπάνω από «τη σκηνή ενός θεάτρου» ή «την παραγωγή των θεατρικών μας παραστάσεων»… Μοιραζόμαστε τους προβληματισμούς μας, τις δυσκολίες μας, τα όσα παρατηρούμε καθημερινά στον κόσμο που ζούμε και μάς ανησυχούν..  από όλα αυτά εμπνεόμαστε κάθε φορά και δημιουργούμε τα θεατρικά έργα μας.

Αγγίζετε θέματα που θέλουν πολύ ειδική αντιμετώπιση και πολύ δυνατή φωνή συνάμα. Πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες που καλείστε να εφαρμόσετε;

Α.Τ.: Προσπαθούμε να αγγίζουμε κάθε μαρτυρία με σεβασμό και ακεραιότητα. Οι ισορροπίες είναι πράγματι λεπτές, αλλά η πρόθεσή μας είναι καθαρή!

Διαβάστε επίσης  Alessia Lo Surdo: "Μεγάλωσα με ταινίες της Disney και στις δημιουργίες μου χρησιμοποιώ μόνο χαρακτήρες που με εμπνέουν''
Advertising

Advertisements
Ad 14

Ν.Κ.: Ειλικρίνεια, σεβασμός, κατανόηση. Αυτές οι τρεις λέξεις είναι θαυματουργές, τόσο στο θέατρο, όσο και στη ζωή.

Ανδρομέδα
Ανδρομέδα
Ανδρομέδα

Το γεγονός πως οι ιστορίες δεν προέρχονται από μυθοπλασία αλλά αποτυπώνουν την πραγματικότητα στην υπέρβασή της, κάνει το έργο της απόδοσης ακόμα δυσκολότερο;

Φανή Γρύλλη: Δεν θα έλεγα δυσκολότερο, απλώς διαφορετικό. Αποκτάς μια εντελώς διαφορετική σχέση με το κείμενο, όταν γνωρίζεις πως αυτά τα λόγια ειπώθηκαν από πραγματικούς ανθρώπους. Και αυτή η σχέση φαίνεται. Πάνω, αλλά και κάτω από τη σκηνή.

 Ν.Κ.: Η ευθύνη αλλάζει, όχι η απόδοση. Είναι ευθύνη να θίγεις καίρια θέματα, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, βασισμένο σε μαρτυρίες ανθρώπων, δηλαδή βασισμένο στα βιώματα ανθρώπων που ζουν και αναπνέουν δίπλα μας!

Τι σας λένε οι θεατές μετά από κάθε παράσταση; Πιστεύετε πως φυτεύεται ένας σπόρος αντίδρασης και δράσης;

Σοφία Ρούβα: Οι θεατές συχνά μάς περιμένουν στο φουαγιέ για να συζητήσουμε και αυτό μάς ευχαριστεί πολύ.

Advertising

Α.Τ.: Ακόμα και ένα άτομο μετά από μία παράσταση να γυρίσει σπίτι με δεύτερες ή τρίτες σκέψεις, να συζητήσει, να προβληματιστεί, είναι μεγάλο κέρδος!

Ν.Κ.: …Αυτός είναι, άλλωστε, ο σκοπός του θεάτρου ντοκουμέντο που κάνουμε. Ο σκοπός μας…

Φ.Γ.: Δε ξέρω αν φυτεύουμε σπόρους αντίδρασης και δράσης, αυτό που ξέρω είναι πως πυροδοτούμε σκέψεις και συζητήσεις και αυτό μου ακούγεται σα μια καλή αρχή.

Διαβάστε επίσης  Η Κυρά της Ρω στο Θέατρο Σφενδόνη

Τελικά υπάρχει σωστή ώρα για να μιλήσει ένα θύμα ή κάθε ώρα είναι σωστή;

Α.Τ.: Ας απομακρυνθούμε από τα δίπολα του «σωστού» και του «λάθους», η κατάλληλη ώρα είναι όταν το κάθε άτομο νιώσει έτοιμο…

Advertising

Ν.Κ.: …Μόνο αυτό θα κρίνει. Το ίδιο το άτομο που φροντίζει όπως μπορεί τις πληγές του, που παλεύει με τους δαίμονές του ή ακόμα και με τις απειλές που δέχεται…

Φ.Γ.: Για κάποια άτομα, μάλιστα, αυτή η ώρα μπορεί να μην έρθει και ποτέ. Και αυτό είναι εντάξει.

Σ.Ρ.: Πρέπει να εστιάσουμε στους θύτες, και όχι στο πότε είναι η σωστή  στιγμή να μιλήσουν τα θύματα.

Εσείς τι παίρνετε από αυτή την ψυχοεκπαιδευτική εμπειρία ως ομάδα; Υπάρχει λύτρωση;

Ν.Κ.: Δρούμε ως ενεργοί πολίτες, μέσω της τέχνης που σπουδάσαμε, καλώντας τους ανθρώπους να αξιολογήσουν καταστάσεις και -μακάρι- να κινητοποιηθούν… Η λύτρωση για μας έρχεται όταν βλέπουμε ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται θετικά.

Advertising

Σ.Ρ.: Γεμίζει πραγματικά η ψυχή μας… αλλά μαθαίνουμε κι εμείς οι ίδιες, ταυτόχρονα, πράγματα που δε γνωρίζαμε.

Α.Τ.: Αποκομίζουμε την αίσθηση ότι «κάναμε κάτι που χρειαζόταν», δανείσαμε τη φωνή και το σώμα μας σε κάποιες οντότητες για να πουν αυτά που δεν μπόρεσαν.

 Φ.Γ.: Δεν είναι λίγο να μπορείς να πεις ότι είδες το λάθος και προσπάθησες να κάνεις κάτι γι’ αυτό. Είναι λυτρωτικό να ξέρεις ότι τουλάχιστον προσπάθησες.

Ανδρομέδα
Ανδρομέδα

 Τι σας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση μέχρι τώρα από τις αντιδράσεις του κοινού;

Α.Τ.: Το ότι οι περισσότεροι έχουν να μοιραστούν μαζί μας, μετά την παράσταση, τουλάχιστον μια ιστορία εργασιακής κακοποίησης…

Διαβάστε επίσης  Παύλος Κουρτίδης: "Η γενοκτονία" - Μια παράσταση με ανθρωπιστικό χαρακτήρα
Advertising

Ν.Κ.: …Από την οποία, μάλιστα, δυσκολεύτηκαν ψυχολογικά πολύ για να απεγκλωβιστούν.

Φ.Γ.: …Και κάποιοι άνθρωποι μάς είπαν ότι αφού είδαν την παράσταση αντιλήφθηκαν ότι έχουν βιώσει εργασιακή κακοποίηση. Δεν τόλμησαν ποτέ στο παρελθόν να εξωτερικεύσουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους, από φόβο, μήπως υπερβάλλουν.

Για πόσο καιρό θα σας απολαύσουμε στο θέατρο 104 και ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Φ.Γ.: Θα είμαστε στο Θέατρο 104 μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, κάθε Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 19.00…

Α.Τ.: …Τα υπόλοιπα εν καιρώ!

Advertising


Βρείτε την ομάδα Ανδρομέδα ΕΔΩ στο facebook

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σημασιολογική ευχέρεια στη διάγνωση ψυχιατρικών διαταραχών

Ήξερες ότι η σημασιολογική ευχέρεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διάγνωση
“Oh, Canada” , Rusell Banks

“Oh, Canada” του Rusell Banks: Ζωή και θάνατος σε ζωντανή μετάδοση

Λίγο πριν την έλευση του 2025, κυκλοφόρησε στα ελληνικά από