Μανούσος Μανουσάκης: ίσως ο πιο συζητημένος σκηνοθέτης των ελληνικών σειρών της ιδιωτικής τηλεόρασης, ειδικά στα χρόνια γύρω από το 2000 (πριν και μετά). Όλοι έχουμε παρακολουθήσει σειρές που έχει σκηνοθετήσει και μέσω αυτών έγινε γνωστός στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο όλοι πίστευαν και ακόμα πιστεύουν ότι τις σειρές αυτές τις έγραψε ο ίδιος, κάτι το οποίο δεν ισχύει βέβαια. Ας περάσουμε όμως στο κύριο θέμα μας: τι συνέβη με τις σειρές που θα δούμε παρακάτω; Ήταν όντως πρωτότυπες ή απλά ΜΑΣ παρέσυρε η θεματική τους; Και υπογραμμίζω το μας επειδή και εγώ (ναι, το ομολογώ) υπήρξα θύμα τους. Μήπως έπαιξαν ρόλο τα τραγούδια που συνόδευαν τις σειρές; Γιατί δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι υπήρξαν πιασάρικα! Επιτρέψτε μου, τέλος, να τονίσω πως ότι θα ειπωθεί δεν έχει σκοπό να θίξει κανένα κι απλά πρόκειται για μια… διαφορετική πρόσληψη.
Άγγιγμα ψυχής (1998)
Ένας άλλος τίτλος για το Άγγιγμα ψυχής θα μπορούσε να ήταν «Η σειρά – σκάνδαλο». Γιατί αν δεν θεωρείται σκάνδαλο ο έρωτας ενός παπά με μια χυμώδη αγιογράφο τότε τι θεωρείται; Η σειρά συγκλόνισε τους τηλεθεατές, οι οποίοι παρακολουθούσαν με αγωνία για την εξέλιξη. Βέβαια, αν εσύ που διαβάζεις τώρα το άρθρο δεν το παραδέχεσαι, ΔΕΝ ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΩ. Εκτός από το μοτίβο του ανεκπλήρωτου έρωτα, την προσοχή όλων και κυρίως των αντρών τράβηξε – ποια άλλη; – η Θεοφανία Παπαθωμά με τα… πλούσια προσόντα της!
Τραγούδι τίτλων αρχής: Άγγιγμα ψυχής – Μιχάλης Χατζηγιάννης
Η αγάπη ήρθε από μακριά (2001)
Απαγορευμένος έρωτας νούμερο 2: στην Αγιά του νομού Λάρισας αναπτύσσεται ένας παράνομος έρωτας. Ο Ιλία, ένας Αλβανός εργάτης ερωτεύεται την γυναίκα του αφεντικού του και ο απαγορευμένος αυτός έρωτας θα συναρπάσει το τηλεοπτικό κοινό. Μάλιστα, αν καταγόσουν από τη Θεσσαλία και δεν παρακολουθούσες τη σειρά θα αντιμετώπιζες τη χλεύη του κόσμου (όπως γίνεται τώρα και με το Survivor). Ας «σοβαρευτούμε» όμως. Η σειρά μιλούσε για κοινωνική ανισότητα και προλεταριάτο. Είχε πρωταγωνιστές τους Τσαρούχα, Σακκά και Σόμμερ στα καλύτερά τους και θες να με πείσεις ότι δεν την έβλεπες;
Τραγούδι τίτλων αρχής: Η αγάπη ήρθε από μακριά – Γλυκερία
Ψίθυροι καρδιάς (1997)
Κι οι απαγορευμένοι έρωτες συνεχίζονται… Αυτή τη φορά ο Μανουσάκης αναδεικνύει μια άλλη γνώριμη στους Έλληνες μειονότητα, τους τσιγγάνους. Όπως όλοι γνωρίζουμε οι τσιγγάνοι φημίζονται για δύο πράγματα. Πρώτον, για το ότι λογοδίνονται από έμβρυα. Δεύτερον, ότι είναι ειδικοί σε ζητήματα καρδιάς. Αυτό συμβαίνει με δύο λόγια και στο Ψίθυροι καρδιάς. Ανάμεσα στην Ερατώ, μια πανέμορφη τσιγγάνα και τον Αντώνη (Γκλέτσο, άρχοντα πάρε μας τα υπάρχοντα) θα αναπτυχθεί ένας παράφορος έρωτας. Σ’ αυτόν τον έρωτα όλοι θα σταθούν εμπόδιο και η σχέση τους θα περάσει από χίλια κύματα. Όπως ακριβώς και η υπομονή μας…
Τραγούδι τίτλων αρχής: Ψίθυροι καρδιάς – Δημήτρης Μπάσης
Μη μου λες αντίο (2004)
Χορτάσατε από ατελείωτο ρομάντζο και απαγορευμένους έρωτες; Ναι; Ο Μανουσάκης όμως ΟΧΙ! Τρία χρόνια μετά το Η αγάπη ήρθε από μακριά ο αγαπημένος μας σκηνοθέτης θα σκηνοθετήσει μία σειρά έπος. Το ζευγαράκι μας αυτή τη φορά είναι ο θεός Μέμος Μπεγνής και η Θάλεια Ματίκα. Βέβαια, ο πρωταγωνιστής μας είναι Τούρκος μουσουλμάνος που ζει στην Κομοτηνή και η Χριστίνα φοιτήτρια Νομικής εκεί. Προβλέπω να ξεσπάει χαμός και βόμβα μεγατόνων… Κάτι που όντως επιβεβαιώθηκε και από την εξέλιξη της ιστορίας και από τη θεαματικότητα. Κι αν αναρωτιέστε ακόμα για ποιον άλλο λόγο παρακολουθούσαν περισσότερο τη σειρά γυναίκες θυμηθείτε ότι εκτός από τον Μπεγνή έπαιζε και ο Τσιμιτσέλης. Κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…
Τραγούδι τίτλων αρχής: Μη μου λες αντίο – Κώστας Μακεδόνας
Για μια γυναίκα και ένα αυτοκίνητο (2001)
Τι σας θύμισα τώρα… Η αλήθεια είναι πως αυτή την κωμωδία την έγραψε όντως ο Μανουσάκης και μάλιστα οι περισσότεροι δεν την θυμούνται αμέσως. Ειρωνεία; Το Για μια γυναίκα και ένα αυτοκίνητο θεωρείται ένα ακατέργαστο διαμαντάκι του Millenium. Καταρχήν είχε τον Μιχαλόπουλο στο ρόλο του Εφτάψυχου, ενός Σφακιανού νονού της νύχτας. Επίσης, τη Λίνα Σακκά να υποδύεται το σαχλοκούδουνο που ο Εφτάψυχος αποκαλούσε «Κουνελάκι» και να γδύνεται τουλάχιστον μία φορά σε κάθε επεισόδιο. Και τέλος, το ανεπανάληπτο (τότε) κουκλί Γιώργο Χρανιώτη (ή Dr. Χρανιώλας) που υποδύθηκε το καλό παιδί, ο οποίος μπήκε στους κύκλους της νύχτας για να βρίσκεται κοντά στο Κουνελάκι. Η σειρά δεν θα μπορούσε να μην έχει κύριο μοτίβο τον απαγορευμένο έρωτα, αλλά εμείς την αγαπήσαμε και με το δίκιο μας!
Τραγούδι τίτλων αρχής: Για μια γυναίκα και ένα αυτοκίνητο – Γεωργία Βεληβασάκη