«Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσένσκ» του Νικολάι Λεσκώφ στο VAULT

«Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσένσκ»
του
Νικολάι Λεσκώφ
σε
σκηνοθεσία

Ένκε Φεζολλάρι

 

Advertising

Advertisements
Ad 14

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ 10 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 

έως

την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου,

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Advertising

O Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει την παράσταση «Η Λαίδη Μάκβεθ του Μντσένσκ» του Νικολάι Λεσκώφ, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, έως την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.

 

Η Λαίδη Μάκβεθ από το Μτσενσκ του Νικολάι Λεσκώφ είναι ένα ταξικό και βαθιά πολιτικό θρίλερ, που πραγματεύεται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας φυλακισμένης σε έναν άθλιο γάμο. Ένα  θέμα που συναντάμε σε μερικά από τα μεγαλύτερα μυθιστορήματα και θεατρικά έργα των τελευταίων δεκαετιών του 19ου αιώνα όπως τη Madame Bovary, την Anna Karenina, τη Νόρα, και την Hedda Gabler.

Η νουβέλα του Λεσκώφ ενέπνευσε τον Σοστακόβιτς να δημιουργήσει την ομώνυμη όπερα, που έκανε πρεμιέρα στις 22 Ιανουαρίου του 1934, και να στηλιτεύσει την πατριαρχία και τους ρόλους εξουσίας, επιτρέποντας να δούμε βαθιά μέσα στα σαπρά της βάθη.

Advertising

Το έργο τοποθετείται στη Ρωσία του 19ου αιώνα, σε μια εποχή που οι γυναίκες ήταν αδύναμες και  καταπιεσμένες από την κοινωνία. Ο κύριος χαρακτήρας, η Κατερίνα Ισμαήλοβα είναι μια γυναίκα που υφίσταται την πατριαρχική εξουσία, έγκλειστη σε ένα επαρχιακό περιβάλλον, παντρεμένη με έναν πλούσιο άντρα μεγαλύτερο της. Είναι νέα, όμορφη, αλλά καταδικασμένη να ζήσει μία μονότονη και άχαρη ζωή όπως οι περισσότερες γυναίκες εκείνης της εποχής στη ρωσική επαρχία, ανάμεσα σε άξεστους και αδιάφορους για αυτές άνδρες. Σε αυτό το είδος ανήκει και ο σύζυγός της. Ωστόσο, η μοίρα της Ισμαήλοβα αλλάζει όταν συναντά το νέο, όμορφο αγρότη της περιουσίας τους, Σεργκέι, που τη διδάσκει τι είναι  να νιώθεις «ζωντανός» και να κάνεις αυτό που ποθείς. Ο Σεργκέι θα κάνει τα πάντα να ανέλθει κοινωνικά, και εμπνέει τόσο τυφλό πάθος στην Κάτια Ισμαήλοβα που οι δυο τους θα οδηγηθούν στο έγκλημα.

Διαβάστε επίσης  Πανωραία- Φεστιβάλ Αντίβαρο

Σκηνοθετικό Σημείωμα

 

Η μοναξιά, το αμπάρι των επιθυμιών, η αγκαλιά, η πλήξη της ανθρώπινης ύπαρξης, επαρχία, στέππα και σημύδες, εκεί όπου η γυναίκα είναι

Advertising

ένα αντικείμενο , ιδιοκτησία τους αντρός της, μια αόρατη σύζυγος που γίνεται ορατή μόνο απο έναν κατώτερο, μια γυναίκα που στα μάτια του φαντάζει ισότιμο μέλος μιας κοινωνίας… ο έρωτας που κατακλύζει και δαμάζει, ο έρωτας δυο διαφορετικών ανθρώπων, η δίψα για ισότητα και χώρο, η πείνα για σώματα και τίτ

λους, το αχόρταγο πάθος που μετατρέπεται σε μαχαίρι, που οδηγεί το χέρι στο φόνο για αυτοπροστασία,  για επιβίωση και τελικά για ύπαρξη.. η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ δεν είναι μόνο η ιστορία μιας γυναίκας που συνάπτει σχέση με τον εργάτη Σεργκέι και οδηγείται σε φόνους προκειμένου να ζήσει ελεύθερη, αλλά είναι η καταπίεση της ταξικής πάλης, η σαθρότητα των ρόλων στην πατριαρχική κοινωνία, είναι η επανάσταση που πνίγεται στο αίμα, είναι το τυφλό μίσος που καταλαμβάνει τους πεινασμένους ανθρώπους όταν στερούνται την αγάπη και κατανόηση ,είναι η ιστορία μιας γυναίκας που αναζητά την ταυτότητα της, που θυσιάζεται, που αγωνίζεται για να βρεί την προσωπική της ευτυχία, είναι η οδύσσεια του ανθρώπου προς την καταστροφή όταν του έχουν στερήσει την ατομική του ακέραιη υπόσταση ,που μόνο μέσα απο τον έρωτα καθίσταται ολοκληρωμένος και που θα συντριβεί στο τέλος, χαμένη μόνη σε μια κοιλάδα δακρύων.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι

Advertising

Διασκευή: Μαρία Σκαφτούρα

Διαβάστε επίσης  «Γράμμα Αγάπης» του Fernando Arrabal στον Πολυχώρο Πολιτισμού Διέλευσις

Σύμβουλος δραματουργίας: Κάτια Σωτηρίου

Πρωτότυπη μουσική: Γιώτα Κοτσέτα- Αλέξης  Αλεβιζάκης

Σκηνικός χώρος- κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης

Advertising

Φώτα: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Άντα Γιαννουκάκη

Φωτογραφίες: Ελπίδα Μουμουλίδου

Σχεδιασμός Αφίσας: Στράτος Τρογκάνης

Advertising

Trailer : Νικήτας Χάσκας

Υπεύθυνη Τύπου & Επικοινωνίας: Μαρία Κωνσταντοπούλου

-Το ομώνυμο τραγούδι της παράστασης ερμηνεύει η Σοφία Παπάζογλου σε στίχους Μαρίας Σκαφτούρα και μουσική Αλέξη Αλενιζάκη

-Η διασκευή στηρίχτηκε στο βιβλίο του Νικολάϊ Λεσκώφ με τίτλο «Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές σε μετάφραση Άννας Ραδίτσα

Advertising

 

 

Παίζουν:

Advertising

Μαρία Σκαφτούρα,

Άγγελος Ανδριόπουλος,

Γιάννης Παπαϊωάννου,

Μαρία Σωτηριάδου,

Advertising

Άντα Γιαννουκάκη,

Βασίλης Τσιάκας,

Αγάπη Παπαθανασιάδου

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

Advertising

 

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έως την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Advertising

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80′ (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 15 ευρώ

Προπώληση viva : 12 ευρώ : https://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/

Φοιτητές / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ): 10 ευρώ

Advertising

Διαβάστε επίσης  «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί» στο Θέατρο Αμαλία για 3 παραστάσεις/ Θεσσαλονίκη

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS

https://vaulttheatre.gr   

Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Advertising

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)

Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889

Προπώληση viva.gr : https://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/

(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:00)

Advertising

Email: vaultvotanikos@gmail.com

FB Page : http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1

Καλλιτεχνική φύση και ανήσυχο πνεύμα. Γέννημα θρέμμα Αθηναία και ορκισμένη ιδεαλίστρια. Παθιασμένη Θεατρολόγος και ταξιδιώτισσα της σκηνής. Σχεδιάστρια και Τεχνικός κοσμήματος με δίψα για ζωή. Το σώμα και οι λέξεις συναντιούνται τόσο στο χαρτί, όσο και στην σιωπή της ερμηνείας. Η ποίηση είναι το καλοκαιρινό πέπλο μίας χειμωνιάτικης (α)συμφωνίας. Αγαπητοί και Αγαπητές, ονομάζομαι Αδαμοπούλου Βαρβάρα και σας καλωσορίζω στον κόσμο της -θεατρικής- ψευδαίσθησης!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γονική διαταραχή χρήσης ουσιών: Επιπτώσεις στα παιδιά

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο με τίτλο, Γονική διαταραχή

Ιστορία του Drag: Ρίζες, εξέλιξη και σημασία

Ιστορία του Drag: Από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι τη Σύγχρονη