“H ζαριά” πηγή : www.aggelonvima.gr
Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την θεατρική παράσταση «Η Ζαριά» του Peter Straughan, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά, στο θέατρο Αγγέλων Βήμα. Ότι και αν συμβαίνει στην ζωή μας μπορούμε να το αποδώσουμε στην τύχη και έτσι να ξεκινάμε να παίζουμε ζάρια περιμένοντας μια ζάρια αλλιώτικη από τις άλλες που θα φέρει την μια και μοναδική καλή ανατροπή.
Η Υπόθεση
Σε ένα καταχρεωμένο πορνοσινεμά, στο Gateshead, μια ασήμαντη πόλη της κεντρικής Αγγλίας, την δεκαετία του ’60 τέσσερις losers, οι δύο αδέλφια-ιδιοκτήτες και οι άλλοι δύο υπάλληλοί τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν καψωμένο γκάνγκστερ που έχει έρθει καρφωτός στο σινεμά πιστεύοντας πως εκεί θα βρει επ’ αμοιβή ερωτική συντροφιά. Με την άφιξή του, ο ένας αδελφός, ελαφροΐσκιωτος και φαντασιόπληκτος καθώς είναι, πιάνει το γκάνγκστερ όμηρο και ονειρεύεται να πάρει λύτρα για την απελευθέρωσή του. Με αυτά, πιστεύει πως θα λύσει το οικονομικό πρόβλημα – όλων τους και της επιχείρησης. Έτσι πυροδοτεί ένα σπαρταριστό παιχνίδι γάτας / ποντικού για πέντε που θυμίζει άλλοτε ασπρόμαυρες γκανγκστερικές ταινίες, άλλοτε κωμικές ταινίες του βωβού και έχει ένα απροσδόκητο και αιματηρό τέλος.
Η Παράσταση
Ο Αλέξανδρος Νταβρής ως Μπένυ ένας από τους ιδιοκτήτες του πορνοσινεμά, με υποκριτική ωριμότητα υποδύεται τον συγκεκριμένο ρόλο. Έντονος , σοβαρός και επιβλητικός απογυμνώνεται εσωτερικά φέρνοντας επί τάπητος τα όσα συμβαίνουν μέσα του. Κατέχει έναν ρόλο καταλύτη στα όσο συμβαίνουν την συγκεκριμένη βράδια αφού καλείται να δώσει λύσεις και να διαχειριστεί οτιδήποτε ανατρέπεται ή ματαιώνεται από τους άλλους , κάτι που καταφέρνει αποτελεσματικά και πείθει το κοινό μέσα από το ρολό που υποδύεται.
Ο Μανόλης Κλωνάρης με υποκριτική άνεση υποδύεται τον ρόλο του Ρούμπεν τον ετεροθαλή αδελφό του Μπέννυ. Η κίνηση, η έκφραση , η ακριβή τοποθέτηση της φωνής βγάζει προς τα έξω την κρίση ταυτότητας που βιώνει μέσα του λόγο της εβραϊκής καταγωγής του μεταδίδοντας με επιτυχία τον αντισημιτικό χαρακτήρα του έργου καθώς και την εσωτερική συναισθηματική πολυπλοκότητα του χαρακτήρα που υποδύεται.
Ο Γιώργος Μπανταδάκης σαρωτικός στη σκηνή με κωμική άνεση και υποκριτική δεξιοτεχνία, υποδύεται τον ρολό του Μουν ενός φοβικού ανθρώπου που δουλεύει στο πορνοσινεμά. Οι γρήγορες σπασμωδικές κινήσεις ως αντίδραση στο φόβο επί σκηνής , ο ταχύς λόγος μα και οι στιγμές «διαύγειας» του Μουν που αντιπροσωπεύουν την φωνή της λογικής στα όσα συμβαίνουν , αποδίδονται αποτελεσματικά, ομοιόμορφα χωρίς να κουράζουν.
Ο Τάκης Παρασκευόπουλος είναι η απόλαυση επί σκηνής στον ρόλο του Μπεκ. Με τα γυναίκεια ρούχα μασκαρεμένος και με υποκριτική ευφυΐα δεν χάνει ούτε στιγμή την αρρενωπότητα του ,την μπάσα φωνή του, το περπάτημα του, αποδίδει επάξια τον σκληρό τύπο, τον γκάγκστερ που έχει εκτίσει ποινή στην φυλακή για μια μικροκλοπή που έρχεται σε αντίθεση για κάποιο βαρύτερο αδίκημα που οι άλλοι θα ήθελε να πιστεύουν ότι έχει πράξει.
Ο Μάριος Δερβιτσιώτης σαρωτικός επίσης, εμβληματικός ενσαρκώνει το ρόλο του γκάγκστερ Ρετζ Γκρέϊν. Με υποκριτική «ευρεσιτεχνία» γίνεται ο σαρκαστικός , ήρεμος, επιβλητικός γκάγκστερ, «η τυχερή ζαριά» που θα σώσει το πορνοσινεμα από τα χρέη. Υποδύεται τον ρολό χωρίς υπερβολές και φανφάρες και πείθει ως ο άνθρωπος του υποκόσμου που προκαλεί θαυμασμό αλλά και δέος στον Ρούμπεν, βγάζοντας του τον πιο τολμηρό και σκοτεινό του εαυτό φέρνοντας έτσι την ανατροπή στα όσα εξελίσσονται επί σκηνής.
Τα σκηνικά, της Αρετής Μουστάκα τα κουστούμια της ιδίας και της Χριστίνας Πανοπούλου, η μουσική εποχής και η ευρηματική σκηνοθετική πινελιά του Θοδωρή Βουρνά δημιουργούν στο θεατή μια χρονική πύλη στην δεκαετία του 60 και τον ταξιδεύουν πίσω στο χρόνο κάνοντας τον κομμάτι μιας ατμοσφαιρικής παράστασης, σαν ένα “φιλμ νουάρ”, γεμάτη ανατροπές, γέλιο , συναισθήματα που κράτα αμείωτο το ενδιαφέρον του.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Koστούμια: Αρετή Μουστάκα, Χριστίνα Πανοπούλου
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Σιακαντάρης
Παίζουν: Μάριος Δερβιτσιώτης, Μανώλης Κλωνάρης, Γιώργος Μπανταδάκης, Αλέξανδρος Νταβρής, Τάκης Παρασκευόπουλος
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 από τις 14 Οκτωβρίου 2019.