Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Έντονη διαμαρτυρία προκλήθηκε πρόσφατα από τους διδάσκοντες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης σχετικά με την είδηση περί διαγραφής της Ειδικής Αγωγής από το πρόγραμμα σπουδών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Οι διδάσκοντες του Παιδαγωγικού Τμήματος αντέδρασαν άμεσα και δήλωσαν πως δεν θα ισχύσει η συγκεκριμένη είδηση. Συγκεκριμένα, εξέφρασαν  την εντονότατη δυσφορία τους για το δημοσίευμα «Εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή» (12.05.2020) τοπικής εφημερίδας του Βόλου, κρίνοντας τις συμπεριλαμβανόμενες πληροφορίες ως ψευδείς. Ωστόσο, οι αναδημοσιεύεις δεν ήταν λίγες παρόλο που δεν ρωτήθηκε η πρόεδρος του τμήματος για την εγκυρότητα ή μη της πληροφορίας.

Το εν λόγω δημοσίευμα αμαυρώνει την καλή φήμη που έχει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και προτάσσει μια αναληθή ανεπάρκεια του τμήματος ως προς την προετοιμασία των φοιτητών να καταστούν ικανοί απέναντι σε θέματα Ειδικής Αγωγής. Είναι γεγονός πως το δημοσίευμα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς το πρόγραμμα σπουδών που ακολουθεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι επαρκώς καταρτισμένο σε ζητήματα Ειδικής Αγωγής. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ανταποκρίνεται ικανοποιητικά, σύμφωνα με τους διδάσκοντες, στα διαχρονικά αιτήματα όλου του κοινωνικού φάσματος παρέχοντας ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλους. Οι διδάσκουσες και διδάσκοντες δηλώνουν τα εξής:

Ένας από τους βασικούς του στόχους είναι να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριές του την ευθύνη τους ως εκπαιδευτικών απέναντι στο παιδί και στην κοινωνία και τον ρόλο τους στη διασφάλιση της ουσιαστικής ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών και στην εναντίωση σε κάθε λογική διακρίσεων σε επίπεδο πολιτισμικό, θρησκευτικό, πεποιθήσεων, φύλου, φυλής, εθνοτικής προέλευσης, αναπηρίας, σεξουαλικού προσανατολισμού.

Advertising

Advertisements
Ad 14
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πηγή: alfavita.gr

Οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που υιοθετούνται  στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προς την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία είναι σύγχρονες και βασίζονται στις αρχές της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής. Συγκεκριμένα, προάγονται παιδαγωγικές πρακτικές με στόχο την παροχή καρποφόρων διδακτικών εμπειριών, αλλά και δυνατοτήτων που αποβλέπουν στην ενεργό συμμετοχή σε όλα τα πλαίσια της σχολικής ζωής. Προς επίρρωση του περιεχομένου της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία «κάθε παιδί έχει ανάγκη υποστήριξης και έχει δικαίωμα σε αυτή», το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, προσφέρει και θα εξακολουθήσει να προσφέρει μαθήματα όπως: Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή, Κοινωνικές σχέσεις και προβλήματα προσαρμογής στο Σχολείο, Ψυχοπαθολογία του παιδιού, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, Διαπολιτισμική και Αντιρατσιστική Εκπαίδευση, Έμφυλες Ιδεολογίες, Ταυτότητες και Λογοτεχνία, Εκπαίδευση, Κοινωνία και Κοινωνική Δικαιοσύνη, Κοινωνιολογική Ανάλυση Παιδαγωγικών Πρακτικών, Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο, Κοινωνιογλωσσολογία, Εκπαίδευση-Δημοκρατία-Πολίτης, Φιλοσοφώντας με παιδιά.

Διαβάστε επίσης  Χαρισματικό παιδί: ταλέντο ή χάρισμα;

Επιπροσθέτως, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας  υλοποιεί εδώ και χρόνια Εθελοντική Πρακτική Άσκηση που έχει σκοπό την υποστήριξη και ενίσχυση μαθητριών και μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παιδιά ανέργων, πολύτεκνων οικογενειών, προσφύγων, οικονομικών μεταναστών και μεταναστριών, άτομα με αναπηρία κ.ά.) και παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Οργανώνει συνεχώς υποστηρικτικές δράσεις για την εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτική και προσφυγική εμπειρία και παιδιών Ρομά. Τέλος , πραγματοποιεί συνεργασίες με φορείς τυπικής και μη-τυπικής εκπαίδευσης σχετικά με την ανάληψη κοινών δράσεων που στοχεύουν στην ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στη σχολική εκπαίδευση.

Το μάθημα της Ειδικής Αγωγής, όχι μόνο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά σε όλα τα Πανεπιστήμια με Παιδαγωγικά τμήματα πρέπει να διδάσκεται σωστά κι επαρκώς, έτσι ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που είναι εν δυνάμει εκπαιδευτικοί, να είναι άρτια καταρτισμένοι σε ζητήματα Ειδικής Αγωγής. Στο πλαίσιο των παιδαγωγικών μαθημάτων -κι όχι μόνο- οφείλει να υπάρχει ισότητα και μέριμνα προς κάθε κοινωνική ομάδα, αλλά και επαρκείς γνώσεις σχετικά με την προσέγγιση ατόμων με ειδικές ανάγκες.

 

Πληροφορίες και στο: https://youtu.be/lUZnHI2wKwU

Advertising

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

alfavita.gr

 

Ονομάζομαι Μιχαέλα Καλλιανιώτη και είμαι τελειόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στα 22 μου χρόνια, αγαπώ ιδιαίτερα το διάβασμα, τα ταξίδια και τους μαθητές μου!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Προγνωστικοί παράγοντες του λεξιλογίου των παιδιών

Ποιοι είναι οι προγνωστικοί παράγοντες του λεξιλογίου των παιδιών; Το

Ντοκιμαντέρ για τη Μαρία Κάλλας!

Μετά από ένα μεγάλο ταξίδι σε κινηματογραφικά φεστιβάλ σε