Η φετινή έναρξη των σχολείων ήταν κάπως διαφορετική από όλες τις προηγούμενες. Aπό κοινού εκπαιδευτικοί και μαθητές θα πρέπει να τηρούν τα μέτρα που έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες αρχές για την εξασφάλιση της υγείας όλων, θα πρέπει να κρατούν τις απαραίτητες αποστάσεις και να φορούν μάσκες. Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται δύσκολα αλλά με τη συνεργασία και το διάλογο θα μπορούν να λυθούν όποια προβλήματα και αν προκύψουν. Εκτός από τα σχολεία, όμως, ξεκίνησε η λειτουργία και των κέντρων ξένων γλωσσών. Η γνώση μιας ή και περισσότερων ξένων γλωσσών είναι δικαίωμα όλων. Αυτό αποδεικνύει έμπρακτα και το κέντρο εκμάθησης Αγγλικών για παιδιά με δυσλεξία “My Way” στη Θεσσαλονίκη.
To “My Way” είναι το μοναδικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη για την εκμάθηση Αγγλικών σε μαθητές με δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές διαφορετικότητες, το οποίο άνοιξε τις πόρτες του το Σεπτέμβριο του 2016, ενώ η ιδέα προϋπήρχε από το 2008. Στόχος του είναι να βιώσει ο κάθε μαθητής όχι μονό ακαδημαϊκή επιτυχία αλλά προσωπική ενδυνάμωση και αυτογνωσία.
Ο χώρος, η δομή των αιθουσών και η χρήση των υλικών που χρησιμοποιούνται βασίζονται στην ανάγκη των μαθητών για νέες μαθησιακές εμπειρίες, δημιουργία και εξερεύνηση. Η φιλοσοφία γύρω από τον σχεδιασμό του χώρου βασίζεται στην ανάγκη των μαθητών να προάγουν τη φαντασία και δημιουργικότητά τους, να αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, να αισθάνονται ασφαλείς με τη διαφορετικότητά τους και να την αντιμετωπίζουν σαν χάρισμα και όχι σαν έλλειμμα.
Οι μαθητές με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές διαφορετικότητες δεν ευνοούνται σε πολυμελείς τάξεις. Γι΄ αυτό το λόγο η διδασκαλία γίνεται σε ατομικό επίπεδο σε συνδυασμό με ομαδικά προγράμματα. Ο μαθητής μπορεί να εξασκήσει με τους συμμαθητές του δεξιότητες της γλώσσας. Αυτή η διαδικασία της διδασκαλίας προάγει στους μαθητές αίσθημα χαλάρωσης, ηρεμίας και συναισθηματικής ισορροπίας ώστε η μάθηση να γίνεται μια ευχάριστη εμπειρία.
Η διδακτική μέθοδος βασίζεται σε καινοτόμα εκπαιδευτικά πρότυπα, πολυαισθητηριακή προσέγγιση, βιωματική και project based μάθηση, νέες τεχνολογίες καθώς και την καλλιέργεια του δημιουργικού νου και των ζωτικών δεξιοτήτων μελέτης. Το πρόγραµµα εκπαίδευσης ανανεώνεται, προσαρµόζεται και τροποποιείται κατάλληλα ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
Το κέντρο “My Way” εντάσσει πρώτο δύο νέα προγράμματα εκμάθησης αγγλικών, το “R.E.A.D.” και το “PLAY”
Το πρόγραμμα “R.E.A.D.” ενισχύει τις ικανότητες των παιδιών εφαρμόζοντας μια ισχυρή μέθοδο: ανάγνωση στον καλύτερο φίλο του ανθρώπου, το σκύλο! Όχι όμως σε οποιονδήποτε σκύλο. Οι R.E.A.D. είναι σκύλοι θεραπευτές, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτές τους, συντροφεύουν τα παιδιά κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης.
Το πρόγραμμα“PLAY” διεξάγεται συμπληρωματικά του R.E.A.D. και συνίσταται στην αμοιβαία σχέση μαθητή – σκύλου. Στο R.E.A.D. οι συμμετέχοντες διαβάζουν κάποιο βιβλίο της επιλογής τους στο ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο. Στο PLAY χτίζεται το δέσιμο μεταξύ του σκύλου και του συμμετέχοντα μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Έτσι βελτιώνονται οι κοινωνικές, ψυχολογικές και πρακτικές δεξιότητές τους. Οι συνεδρίες αυτές γίνονται μια φορά το μήνα και διαρκούν μία ώρα.
Μία ακόμα καινοτομία είναι το “Speaking Club”.
Το κέντρο ξεκίνησε να συνεργάζεται με το κολέγιο ACT του κολλεγίου Anatolia. Φοιτητές από το πανεπιστήμιο του Northeastern της Βοστώνης επισκέπτονται το “My Way” κάθε εβδομάδα από δύο έως τέσσερις ώρες. Συζητούν με τους μαθητές του κέντρου διάφορα θέματα που επιλέγουν οι ίδιοι. Η συζήτηση γίνεται στα αγγλικά και έτσι αυξάνεται το κίνητρο για τους μαθητές να μάθουν την αγγλική γλώσσα.
Το κέντρο “My Way” πρωτοπορεί και για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, από 18 μηνών μέχρι 4 χρονών, με τη μέθοδο εκμάθησης αγγλικών NRS (Nursery Rhymes with Singing).
H μέθοδος αυτή συνδυάζει τα παιδικά αγγλικά τραγούδια με τη Βρετανική Νοηματική γλώσσα αλλά και με πολύ χορό και παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας νοήματα από τη Βρετανική Νοηματική γλώσσα σε συνδυασμό με ομιλία, μουσική, τραγούδι και χορό το NRS “ξεκλειδώνει” τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού. Επιπλέον μ΄ αυτόν τον τρόπο το προετοιμάζει για την ομαλή εισαγωγή του στο νηπιαγωγείο.
Η δημιουργία του “My Way” οφείλεται στην έμπνευση δύο εξαιρετικών καθηγητριών, της Ξένιας Κωνσταντινοπούλου και της Βιβέτας Λυμπεράκη. Μετά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών τους σπουδών στις γλωσσικές διαταραχές και στη νευροεπιστήμη στο Ηνωμένο Βασίλειο, πολυετή προσωπική δουλειά, εκπαίδευση και επιμόρφωση σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και τη διαφοροποιημένη διδασκαλία έκαναν πραγματικότητα το κέντρο “My Way”. Το κέντρο εισάγει τους μαθητές με μαθησιακές διαφορετικότητες σ΄ ένα νέο κόσμο διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας.
Το κέντρο “My Way” βρίσκεται στην οδό Τσιμισκή 88 στη Θεσσαλονίκη και μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε μέσω τηλεφώνου στον αριθμό 2310226967, είτε μέσω e-mail: info@mywaydyslexia.com.
Τα παιδιά με δυσλεξία και και άλλες μαθησιακές διαφορετικότητες έχουν πλέον το δικό τους τρόπο να μαθαίνουν και όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο “My Way”!
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο αυτό:
My Way. Ανακτήθηκε από https://pigolampides.gr/venue/way/. (Τελευταία πρόσβαση 24/9/2020)
My Way. The bright side of dyslexia. Ανακτήθηκε από https://www.mywaydyslexia.com/. (Τελευταία πρόσβαση 24/9/2020)