Το Call of Cthulhu είναι ένα Adventure/Investigation Horror game από τις Cyanide Studio και Focus Home Interactive βασισμένο ευρέος στα έργα του Χ. Φ. Λάβκραφτ. Διαδραματίζεται το 1924 με πρωταγωνιστή τον βετεράνο πολέμου και πλέον ντετέκτιβ Edward Pierce. Η αποστολή του είναι να ερευνήσει το θάνατο της Sarah Hawkins και της οικογένειας της εξαιτίας μίας ξαφνικής πυρκαγιάς στην έπαυλη τους στο απομονωμένο νησί ονόματι Darkwater, κοντά στην ακτή της Βοστόνης. Αυτό που θα συναντήσει εκεί είναι αποκρουστικούς κατοίκους με αλλόκοτες δεισιδαιμονίες, μία αρχαία έπαυλη γεμάτη μυστικά και ένα φρενοκομείο όχι και τόσο αθώο. Το παιχνίδι λίγο ή πολύ, κυρίως πολύ, παραδίδει αυτά που πρεσβεύει στο μάρκετινγκ του, όμως δεν έρχεται χωρίς κάποια αξιοσημείωτα σφάλματα .
Για αρχή ας αναλύσουμε τα δυνατά του σημεία. Από τους περίεργους NPCs και ανατριχιαστικό περιβάλλον έως και τη μουσική υπόκρουση, το παιχνίδι καταφέρνει να σε έχει σε ανησυχία καθ’ όλη τη διάρκειά του. Η ατμόσφαιρα που παράγει είναι μελαγχολική και απόκοσμη, κάτι που είναι χαρακτηριστικό των ιστοριών από τις οποίες αντλεί υλικό. Έμφαση στα παραπάνω δίνουν οι διάλογοι, το γράψιμο των χαρακτήρων και το voice-acting που έρχονται και δένουν τέλεια σε ένα διαδραστικό Dialogue Tree το οποίο ξεδιπλώνεται σε σχέση με τις ανακαλύψεις και ικανότητές σου. Αναφερόμενος στις ικανότητες, εδώ έχουμε ένα εξαιρετικό παραδοσιακό skill tree, βασισμένο στο ομώνυμο pen n’ paper επιτραπέζιο του 1981. Έχει εφτά κλάδους για βελτίωση, Eloquence (ευγλωττία), Strength (Δύναμη), Spot Hidden (Παρατηρητικότητα), Investigation (Έρευνα), Psychology (Ψυχολογία), Occultism (Μυστικισμός) και Medicine (Ιατρική) όπου τα δύο τελευταία αναβαθμίζονται μόνο από συγγράμματα που θα βρίσκεις κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σου. Κάθε ένα από τα παραπάνω ενισχύουν τις πιθανότητες επιτυχίας σε πράξεις όπως τη παραβίαση κλειδαριών, τη ψυχανάλυση χαρακτήρων κλπ.
Το gameplay είναι αρκετά καλό με ελάχιστα bugs στην Xbox One έκδοση. Βασικά αν μπορούσα να το χαρακτηρίσω με μία πρόταση θα έλεγα ότι είναι “The Vanishing of Ethan Carter: Cthulhu Edition”. Είναι ένα walking/investigator simulator με ατμόσφαιρα τρόμου και περιστασιακά jump scares. Μία ωραία πινελιά είναι τα λεγόμενα Reconstruction Sequences, όπου ο Pierce μπαίνει σε μία Sherlock Cumberbatch κατάσταση και αναπαριστά στη φαντασία του την τροπή γεγονότων με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι αυτός ο μηχανισμός στερείται από άποψη δημιουργικότητας καθώς το μόνο που απαιτείται από το παίκτη είναι να τριγυρνάει σε ένα δωμάτιο, να πατάει (Α) πάνω στα επισημασμένα αντικείμενα και να βλέπει μετά τη σκηνή να παίζεται. Θα μπορούσε κάλλιστα να σε βάζει να βρεις τη σειρά των γεγονότων για καλύτερη διαδραστικότητα. Όπως και να χει, παραμένει ένας ικανοποιητικός μηχανισμός που δε κουράζει μέχρι το τέλος του παιχνιδιού.
Τέλος, κλείνοντας για τα θετικά, πέρα από τα παραπάνω, η πλοκή χειρίζεται πολύ καλά τη μυθολογία του Λάβκραφτ τόσο στη χρήση και συνδυασμό πολλαπλών ιστοριών του όσο και στο συναίσθημα που σου μεταφέρει. Το παιχνίδι είναι πραγματικά ένα μήνυμα εκτίμησης των έργων του, με εξαίρεση ίσως μόνο ένα κομμάτι το οποίο δεν θα σχολιάσω διότι αποτελεί spoiler.
Όσο αφορά τα αρνητικά, το πιο βασικό κατά τη γνώμη μου είναι το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται η εξερεύνηση όλου του νησιού ανά πάσα στιγμή. Αντιθέτως, κάθε περιοχή που επισκέπτεται ο παίκτης περιορίζεται στο αντίστοιχο chapter της ιστορίας. Θα ήταν σίγουρα προς όφελος του παιχνιδιού αν ήταν πλήρως open world και όχι προκαθορισμένες οι τοποθεσίες του. Συνεχίζοντας στο τομέα του gameplay, τo stealth είναι αρκετά άτσαλο και χρειαζόταν κάποιους επιπλέον μηχανισμούς, όπως τη δυνατότητα να μπορείς να πετάς αντικείμενα για αντιπερισπασμό σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Επιπλέον, θα μπορούσαν να είχαν συμπεριλάβει ένα σύστημα κάλυψης από τοίχο σε τοίχο κλπ. Κατά τα άλλα τα παράπονά μου είναι τεχνικά, όπως κακά γραφικά μαλλιών και μερικών κτηρίων σε ορισμένες σκηνές, υπερβολικά μεγάλα “Loading Screens” μεταξύ των Chapter και μία φορά χάθηκε ο ήχος τελείως σε ένα cutscene. Αν πρέπει να προσθέσω και κάτι ακόμα είναι ότι ορισμένες στιγμές ένιωσα ότι έλλειπε τελείως η μουσική υπόκρουση, το οποίο είναι κάτι που θα ενίσχυε το τρόμο του παιχνιδιού καθώς δεν υπάρχουν και πολλά jump scares πέρα από δυο τρία.
Σύνοψη
Έτσι, έχουμε ένα παιχνίδι που όπως είπα, παρόλα τα σφάλματα του, είναι ένας φόρος τιμής και αγάπης στο έργο Χ. Φ. Λάβκραφτ και είναι must για fans των παιχνιδιών τρόμου αλλά και των ντετέκτιβ ιστοριών. Το παιχνίδι σε κρατάει σε ένταση όλη την ώρα και ποτέ δε ξέρεις τι σε περιμένει πίσω από κάθε κλειστή πόρτα η από κάθε τυφλή γωνία. Για να μην αναφέρω ότι το παιχνίδι προσφέρει και αξία επαναληψιμότητάς, αφού περιέχει 4 διαφορετικά τέλη ανάλογα με τις επιλογές σου στην ιστορία. Από τη μεριά μου, προτείνω το Call of Cthulhu σε όλους τους θαυμαστές και γνώστες του Λαβκραφτ αλλά όχι σε σκληροπυρηνικούς λάτρεις παιχνιδιών τρόμου γιατί ίσως το βρουν βαρετό. To Call of Cthulhu είναι διαθέσιμο στη τιμή των 44.99€ στο steam και των 54.99€ στο Xbox One και PS4.