Όταν το δάκρυ θα γίνει ένα με την βροχή (2ο μέρος)

Όταν το δάκρυ θα γίνει ένα με την βροχή (2ο μέρος)Ο πατέρας του τον κοίταξε σκεφτικός και απάντησε: «Μα παιδί μου, θα παραμελήσεις τα μαθήματα σου και δεν το θέλω. Θα φτιάξουν τα πράγματα, κάτι θα κάνω, κάτι θα σκεφτώ». Η απόφαση του Πέτρου όμως ήταν σταθερή. Την επόμενη μέρα, πήγε μαζί με τον φίλο του στο εργοστάσιο κι αμέσως έπιασαν δουλειά.

Η κούραση και η ταλαιπωρία φαινόταν στα μάτια τους, που είχαν κάνει μαύρους κύκλους από την αϋπνία, γιατί την νύχτα μόνο έβρισκαν χρόνο για διάβασμα. Το σώμα τους,  κάθε πρωί ήταν βαρύ σαν μολύβι και δεν μπορούσαν να σηκωθούν από το κρεβάτι, μα δε παραπονέθηκαν ποτέ. Ο Πέτρος αλλά και ο Πάνος έκαναν τα ίδια όνειρα. Δούλευαν σκληρά, διάβαζαν πολύ και ήθελαν να γίνουν δικηγόροι.  Δεν είχαν προσωπική ζωή σαν νέοι, δεν είχαν ελεύθερο χρόνο. Η ζωή τους ήταν το πρωί σχολείο, μεσημέρι εργοστάσιο μέχρι αργά το απόγευμα και, μετά διάβασμα.

Σαν παιδιά δεν έζησαν και πολλά! Σαν έφηβοι στερήθηκαν ακόμα περισσότερα. Κάποια άλλα βρίσκονταν στη ζεστασιά του σπιτιού τους κάθε μεσημέρι, ή  παρέα με φίλους, ενώ τα συγκεκριμένα παιδιά δούλευαν στο εργοστάσιο, για να βγάλουν ένα κομμάτι ψωμί.

Έτσι, ήταν απόλυτα λογικό, να λαχταρούν τις καλοκαιρινές διακοπές και όχι μόνο για ξεκούραση!

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Το μεγάλο απόγευμα, ήρθε επιτέλους! Από την άλλη μέρα το εργοστάσιο θα έμενε κλειστό για έναν ολόκληρο μήνα! Ο Σταμάτης, ο εργοδηγός, με το που τέλειωσαν τη δουλειά, τους κάλεσε στο μικρό γραφειάκι του και τους έδωσε από ένα φάκελο που έγραφε τ’ όνομά τους.

Διαβάστε επίσης  Μην ερωτευτείς ποτέ μια συγγραφέα

«Το βδομαδιάτικο και το επίδομα αδείας» τους είπε με γλυκό χαμόγελο! «Άντε» συνέχισε, «κοιτάξτε να ξεκουραστείτε καλά και να περάσετε όμορφα. Γιατί μετά…» κούνησε κυκλικά την παλάμη του, εννοώντας  ότι πάλι θα έπεφταν στα ίδια. Εκείνοι άνοιξαν του φακέλους μέτρησαν τα χρήματά τους και με φανερή ικανοποίηση τα έβαλαν στην τσέπη τους! Αντευχήθηκαν στον εργοδηγό τους και πετώντας σχεδόν βγήκαν στον καθαρό αέρα!

Το καλοκαιράκι,  εμφανίζεται χαρούμενο  για τους περισσότερους που μπορούν να ξεφύγουν έστω για λίγο. Αλλά είναι επίσης και η εποχή των φτωχών! Πλούσια τα ελέη του και τα περισσότερα δωρεάν!

«Θα πάμε Μαραθώνα με τους γονείς μου, για ένα μήνα, κανόνισέ το να έρθεις. Θα περάσουμε ωραία!» είπε ο Πέτρος.

Advertising

«Εμείς δεν βλέπω να πηγαίνουμε πουθενά φέτος, τα βλέπω δύσκολα τα πράγματα. Δεν με βαριέσαι όλο το χειμώνα; Θες να με βλέπεις και το καλοκαίρι;» Ρώτησε με χαμόγελο ο Πάνος πειράζοντας τον φίλο του.

«Η αλήθεια είναι ότι αρχίζω να σε βαριέμαι, αλλά τι να κάνω που σ’ αγαπάω. Πάμε να ξεσκάσουμε λιγάκι γιατί θα αρχίσουμε πάλι τα ίδια σε ένα μήνα. Περνάει ο χρόνος σαν νερό ρε φίλε και δεν τον καταλαβαίνουμε».

«Και πού περνάει; Τι; Μήπως αλλάζει κάτι;» ρώτησε με παράπονο ο Πάνος.

«Δεν θα πάνε χαμένοι οι κόποι μας ρε φίλε. Θα φτάσουμε στο στόχο μας. Τόσο αγώνα κάνουμε. Έλα ας κοιτάξουμε να χαρούμε τις διακοπές μας. Θα περάσουμε όμορφα, θα δεις. Έχω φίλους εκεί από μικρός, τους βρίσκω μόνο τα καλοκαίρια και περνάμε αξέχαστα. Ξεφεύγει το μυαλό σου από όλα, πρέπει να έρθεις».

Διαβάστε επίσης  Οι Ψαράδες του Chigozie Obioma
Advertising

«Εντάξει, θα το κανονίσουμε», συμφώνησε τελικά ο Πάνος.

Ο Πέτρος σαν χαρακτήρας ήταν  δυνατός και δραστήριος. Στο σχολείο ήταν μέσα σε όλα, έπαιρνε ρίσκα, δεν φοβόταν σχεδόν τίποτα! Καλό παιδί, τολμηρός, θαρραλέος αλλά  και λίγο εγωιστής. Προκειμένου να επιτύχει το στόχο του δεν υπολόγιζε σχεδόν τίποτα.

Ο Πάνος από την άλλη, τα ζύγιζε όλα στη ζωή του από μικρός, ακόμα και τα λόγια του ήταν λίγα και καλά. Μετρούσε το παραμικρό, μην πληγώσει τον άλλον, μην κάνει κακό σε κανέναν. Ήταν  καλός, αγαθός, φιλότιμος και συνεσταλμένος.

Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρο το διήγημα εδώ

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Πόσο ταυτίζεται η Βίβλος με την Ελληνική μυθολογία;

Πόσο ταυτίζεται η Βίβλος με την Ελληνική μυθολογία;

Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τον δανεισμό των Βιβλικών κειμένων

Αναγνωστική κατανόηση και ευρύτερες γλωσσικές δεξιότητες

Το παρόν άρθρο Η συζήτηση γύρω από την επιστήμη της