Συνάντησα την Έλενα σε μια από τις παραστάσεις της «Οδύσσειας», μια πραγματικά πολύ όμορφη παράσταση της Κάρμεν Ρουγγέρη με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών, με υπέροχα σκηνικά και τραγούδια που μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Η παράσταση ξεκίνησε το ταξίδι της από «Ηρώδειο», συνέχισε στο «Christmas Theatre» στην Αθήνα, ταξίδεψε στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο και στο μέγαρο μουσικής Θεσσαλονίκης όπου και κλείνει το ταξίδι της. Μιλήσαμε για την καλλιτεχνική της πορεία, την παράσταση αλλά και τα μελλοντικά της σχέδια.
Επιμέλεια συνέντευξης: Μακρής Παναγιώτης
Διαβάζοντας το βιογραφικό σου βρέθηκα πραγματικά μπροστά σε ένα πολυτάλαντο πλάσμα. Υποκριτική, φωνητική, χορός και πολλά άλλα. Που σε έχουν οδηγήσει όλα αυτά σήμερα και πόσο σε έχουν βοηθήσει;
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις φιλοφρονήσεις. Το ταλέντο είναι κάτι το οποίο χτίζεται και χρειάζεται συνεχή δουλειά. Μπορεί να έχεις κάποιες βάσεις, αλλά χωρίς δουλειά μόνο του δεν φτάνει. Συνεπώς από τα πέντε μου χρόνια που έλεγα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός οι γονείς μου είχαν αντίθετη άποψη και έτσι δεν με έγραφαν σε θεατρικά εργαστήρια, ωδεία και ότι άλλο μπορούσε να σχετίζεται με το θέατρο. Εγώ όμως επέμενα πήρα τη ζωή στα χέρια μου, πήρα τις αποφάσεις μου και άρχισα να καλλιεργώ τα ταλέντα μου, όπως τα αποκάλεσες, μόλις τελείωσα το λύκειο. Μπήκα σε δραματική σχολή παράλληλα με την Γαλλική φιλολογία εν γνώσει των γονιών μου παρότι είχαμε αρκετούς καβγάδες, όμως δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτά γιατί το θέατρο, η υποκριτική και το τραγούδι είναι για μένα τρόπος έκφρασης που με γεμίζει χαρά και οξύνει την δημιουργικότητα μου.
Ένα μεγάλο μέρος της μέχρι τώρα επαγγελματικής πορείας σου είναι το παιδικό θέατρο, το θεατρικό παιχνίδι και γενικά η ενασχόληση με τα παιδιά. Πως προέκυψε αυτό;
Με το θεατρικό παιχνίδι αναγκάστηκα να ασχοληθώ για να μπορώ να πληρώνω τη δραματική σχολή. Και όσον αφορά το θέατρο για παιδιά, ήταν ένα όνειρο ζωής να παίξω για τους μικρούς μας φίλους και να συνεργαστώ με την κυρία Ρουγγέρη, η οποία είναι η κορυφαία στο είδος της, γιατί θα συμβάδιζε επίσης με την αγάπη μου για το τραγούδι, τη μουσική, το χορό και φυσικά την υποκριτική, πράγματα που δεν παντρεύονται εύκολα. Χρειάζεται τρομερή ίσως τριπλάσια δουλειά και πειθαρχία για να μπορέσεις να τα καταφέρεις. Το θέατρο για παιδιά ήταν ένα όνειρο ζωής που έγινε πραγματικότητα.
Είναι δύσκολη η «επικοινωνία» με τα παιδιά; Ποια είναι τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει/εμβαθύνει κάποιος αν θελήσει να ασχοληθεί με το παιδικό θέατρο;;
Η επικοινωνία με τα παιδιά είναι εξίσου δύσκολη όπως και με έναν ενήλικα. Πρέπει να είμαστε αληθινοί και στις δύο περιπτώσεις, για να μπορέσουμε να εξομαλύνουμε τις ανθρώπινες σχέσεις που έχουν γίνει πλέον τόσο δύσκολες. Συνεπώς, εάν αντιμετωπίσουμε ένα παιδί σαν ενήλικα και έναν ενήλικα σαν παιδί, δηλαδή δίνοντας την αλήθεια μας και όλη μας την αγάπη και τα συναισθήματά μας, την ενέργειά μας τόσο στη σκηνή όσο και εκτός σκηνής, η ζωή μας θα ήταν πολύ πιο όμορφη. Επιπλέον ,όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα κοινό από μικρούς θεατές απαιτείται να έχουμε περισσότερη ενέργεια από ότι σε έναν ενήλικο θεατή, ο οποίος αν δεν του αρέσει η παράσταση, απλά θα κοιμηθεί. Μόνο με σεβασμό, αγάπη και αλήθεια πρέπει να απευθυνόμαστε στους μικρούς θεατές και έτσι σίγουρα θα έχουμε επιτυχία.
Κάρμεν Ρουγγέρη: μακρόχρονη συνεργασία. Μίλησε μας λίγο πόσο σε έχει ωριμάσει /διαμορφώσει καλλιτεχνικά η συνεργασία μαζί της..
Ένα όνομα μύθος, ένα όνομα μια ολόκληρη σχολή με πολλή αγάπη και σεβασμό απέναντι στους μικρούς μας φίλους, πάντοτε με τεκμηριωμένα και εμπεριστατωμένα κείμενα και πάρα πολύ σκληρή δουλειά για να φέρει το ποθητό αποτέλεσμα. Νιώθω ευγνώμων που ξεκίνησα να συνεργάζομαι μαζί της τα τελευταία χρόνια. Κάθε χρόνο με εμπιστεύεται περισσότερο και έτσι μπορώ να γίνομαι ακόμα καλύτερη γιατί μου δίνει δυσκολότερους ρόλους, όπως φέτος. Η Κίρκη, η οποία είναι μια κακιά μάγισσα και πλανεύτρα. Βέβαια αυτό θα πρέπει να το περάσεις στα παιδιά με ένα πολύ λεπτό χειρισμό και αυτό μόνο με την σκηνοθεσία της κυρίας Κάρμεν και τη μαεστρία της το καταφέρνω. Με την καθοδήγηση της δημιουργεί πάντα ένα αποτέλεσμα σωστό και εκπαιδευτικό για τα παιδιά.
Σκέφτηκες πότε να δουλέψεις σαν καθηγήτρια Γαλλικών αξιοποιώντας τις σπουδές σου στην Γαλλική Φιλολογία;
Δούλεψα ένα διάστημα σαν καθηγήτρια Γαλλικών, αλλά δεν μου ταίριαζε. Θεωρώ , ότι υπάρχουν καλύτεροι άνθρωποι σε αυτόν τον τομέα που τους αξίζει να κάνουν αυτή τη δουλειά και την κάνουν και εξαιρετικά.
Άλλο ένα κεφαλαίο της επαγγελματικής σου πορείας είναι η μουσική και το τραγούδι. Όποιος σε ακούσει σίγουρα μπορεί να μιλάει για μια εξαιρετική φωνή. Μίλησε μας για τις μουσικές σου συνεργασίες έως τώρα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι για το κομπλιμέντο σου. Ουσιαστικά είμαι ερμηνεύτρια, μου αρέσει να τραγουδάω σε κάθε παράστασή μου. Δεν θεωρώ ότι είμαι τραγουδίστρια. Η τελευταία μου συνεργασία ήταν με τον Παναγιώτη Μάργαρη σε μια διασκευή του «Ας ερχόσουν για λίγο» και έπεται συνέχεια.
Σκέφτηκες ποτέ να κάνεις κάποιο CD και να δουλέψεις σε μεγάλες σκηνές/πίστες;
Δεν νομίζω ότι θα μου ταίριαζε να δουλέψω σε μεγάλες σκηνές ή πίστες, παρόλα αυτά ποτέ δεν λέω ποτέ. Όσον αφορά το cd θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να κάνω διασκευές παλιών τραγουδιών που τόσο πολύ αγαπάμε και είναι στην καρδιά μας.
Τι κάνεις και τι ετοιμάζεις καλλιτεχνικά αυτό το καιρό; Που σε βρίσκουμε ή που θα σε βρούμε?
Αυτή την περίοδο θα με βρείτε στην Οδύσσεια του Ομήρου που δίνεται για τα παιδιά με τρόπο τεκμηριωμένο και εμπεριστατωμένο από την Κάρμεν Ρουγγέρη υπογράφοντας την σκηνοθεσία , με καταπληκτικά σκηνικά και κοστούμια της Χριστίνας Κουλουμπή και χορογραφίες του Πέτρου Γάλλια με έναν εξαιρετικό Οδυσσέα, το Χρήστο Γιάνναρη, όπου όλοι οι θεατές φεύγουν κατενθουσιασμένοι. Έχοντας ξεκινήσει από το Ηρώδειο ,ταξιδεύοντας στο Βελλίδειο και τώρα πάλι παίζουμε τις τελευταίες παραστάσεις για τα σχολεία στην Θεσσαλονίκη στο Μέγαρο Μουσικής και επιστρέφουμε πάλι στην Αθήνα τον Μάρτιο στο Christmas Theatre..
Οι φωτογραφίες μας δόθηκαν από την Έλενα Μιχαλάκη