Σε ένα από τα πρώτα μου άρθρα στο MAXMAG, έγραψα για την LG και τις κινήσεις της στην αγορά των smartphones.
Μια μικρή αναδρομή
Το επερχόμενο τότε, V20 φαινόταν ως μια αμφιλεγόμενη μίξη του V10 και του G5. Η αποτυχία του G5 έθετε μεγάλο βάρος στο V20, καθώς το τελευταίο θα έπρεπε να αποτελέσει την ναυαρχίδα της εταιρίας για το 2016. Λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση του άρθρου, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και το V2o ήταν πλέον πραγματικότητα. Η επίσημη παρουσίαση του κινητού, που αποτελεί σημαντική ένδειξη για την εμπορική πορεία ενός smartphone, πέρασε απαρατήρητη. Στο χρονικό διάστημα που ακολούθησε μέχρι το τέλος του 2016, το V20 δεν κατόρθωσε να σημειώσει τις πωλήσεις που επιθυμούσε η LG.
Οι ευθύνες όμως για αυτή την αποτυχία δεν μπορούν να επιρριφθούν στο ίδιο το κινητό. Το V2o έιναι το καλύτερο κινητό που έχει βγάλει η LG. Είναι ανώτερο του V10 και του G5. Ξεπερνά ακόμη και άλλες ανταγωνιστικές συσκευές σε μερικούς τομείς. Η αποτυχία αυτή δεν οφείλεται ούτε στον ισχυρό ανταγωνισμό. Οι δυο μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου, Apple και Samsung ήταν στην πιο αδύναμη περίοδο τους τα τελευταία χρόνια. Η Apple έπρεπε να πουλήσει ένα ξαναζεσταμένο iPhone 7. Η Samsung είχε να αντιμετωπίσει το φιάσκο του κυριολεκτικά εκρηκτικού Galaxy Note 7. Το V20 συνεπώς, είχε τη δυνατότητα να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Η σημασία του marketing
Ποιός οφείλεται λοιπόν για την μέτρια πορεία του V20, και γιατί ασχολούμαστε με το V20, λίγες εβδομάδες πριν την ανακοίνωση του νέου LG G6; Δυο αρκετά εύλογα ερωτήματα με αρκετά εύλογες απαντήσεις.
Η στρατηγική της LG στο marketing των συσκευών της, είναι η πρόταση που απαντά και στα δυο ερωτήματα. Μετά την αποτυχία του G5, η LG απομακρύνθηκε από τις πιο παραδοσιακές μεθόδους προώθησης των συσκευών της. Ακολούθησε μια πρωτοφανή τακτική, η οποία στο V20 ακολούθησε το εξής μοντέλο. Σημαντικά χαρακτηριστικά του κινητού ανακοινώνονταν επίσημα σε μια τμηματική διαδικασία που ξεκινούσε ακόμη και ένα μήνα πριν την ανακοίνωση του κινητού.
Με αυτό τον τρόπο, η LG νόμισε πως κέρδιζε 2 πράγματα. Πρώτον, την δημιουργία ενός hype γύρω από τη συσκευή με μικρότερο κόστος. Δεύτερον, την απώλεια εσωτερικών διαρροών και εξωπραγματικών φημών. Βέβαια, αυτό που συνέβη ήταν ακριβώς το αντίθετο. Ο ειδικός τύπος “κουράστηκε” να καλύπτει το V20. Το κοινό δυσκολεύτηκε να αντιληφθεί το πότε ανακοινώθηκε το V20. Η έντονη επικαιρότητα δεν έδωσε την απαραίτητη δωρεάν κάλυψη στην LG για να εκπληρώσει το σχεδιό της.
Το δις εξαμαρτειν
Η LG δεν αντιλήφθηκε το λάθος της αυτό και το επαναλαμβάνει με το G6. Ήδη γνωρίζουμε επίσημα στοιχεία για την οθόνη και την κατασκευή του. Κατά πάσα πιθανότητα, το G6 θα είναι ένα αξιόλογο κινητό που δεν θα σημειώσει αρκετές πωλήσεις. To γεγονός πως το G6 δεν θα έχει το τελευταίο chip Snapdragon 835, αλλά το 821 είναι μια αδυναμία της συσκευής. Αλλά όχι η μεγαλύτερη. Αυτή θα είναι η λανθασμένη και πρόχειρη άφιξη του στην αγορά.