Γιατί “Το Κλάμα Βγήκε Απ΄τον Παράδεισο” είναι η καλύτερη ταινία του κόσμου;

Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο» η κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου απόψε στο MEGA | in.gr
in.gr

Το έπος των Ρέππα-Παπαθανασίου “Το Κλάμα Βγήκε Απ΄τον Παράδεισο”, που κυκλοφόρησε το 2001, είναι το ελληνικό “Avengers: Endgame”. Ναι, το είπα (έγραψα)! Παίζουν ΌΛΟΙ! Ακόμα και οι κομπάρσοι είναι διάσημοι και δίνουν το 200% τους!

Είναι η ιδανική ταινία για drinking game. Μαζέψτε την παρέα σας και κάθε φορά που εντοπίζετε έναν διάσημο ηθοποιό πιείτε το αγαπημένο σας σφηνάκι (εκτός κι αν είστε ανήλικοι ή γενικά δεν πίνετε, δεν πιέζουμε κανέναν). Πριν περάσω σε πιθανά spoilers, μια μικρή περίληψη για τους λίγους που δεν έχουν δει αυτό το αριστούργημα:

“Το Κλάμα Βγήκε Απ΄τον Παράδεισο” είναι μια ταινία παρωδία, κωμωδία, μιούζικαλ, μελό, περιπέτεια και πολυμίξερ. Πρόκειται για ένα love letter στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και στην Finos Films. Όμως, ο θεατής δεν είναι υποχρεωμένος να έχει δει ταινίες της εποχής για να την απολαύσει.


Αθήνα δεκαετία του ’60

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η Λαυρεντία Μπιμπίσκη (Άννα Παναγιωτοπούλου) είναι μια φτωχιά, αλλά τίμια μάνα. Η Τζέλα Δελαφράγκα (Μίρκα Παπακωνσταντίνου) είναι μια πλούσια με πλούτη και πλούτο. Η “κλοπή” του αρραβωνιαστικού της κόρης της Λαυρεντίας από την Τζέλα είναι μόνο η αρχή του δράματος.

Το Κλάμα Βγήκε απ' τον Παράδεισο (2001)
filmy.gr

Και τώρα πάμε στα spoilers. Επειδή μιλάμε για κωμωδία, ακόμα και ο σχολιασμός του σκηνικού είναι spoiler. Η ταινία έχει το σωστό το over the top και δεν ήθελα να στερήσω από κανέναν την ευχαρίστηση να το αντικρίσει για πρώτη φορά.

Διαβάστε επίσης  O Alec Baldwin αφήνει έναν νεκρό και έναν τραυματία με ψεύτικο όπλο

1. ΤΟ ΤΖΕΛΑ ΔΕΛΤΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΦΟΥΓΑΡΑ

Ένα βυθισμένο καράβι. Ένας επιζών. Ένας αδέκαστος δικηγόρος…

Advertising

Όλα ξεκινάνε με την παρουσίαση της οικογένειας Μπισμπίκη και το μαλλί της Μάρθας (της θεότητας Μαρίας Καβογιάννη).

ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΒΓΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ (2001)
dailymotion.gr                                                                

Μέσα στο πρώτο πεντάλεπτο το πρώτο τραγούδι κλωτσάει την πόρτα και κάνει ξεκάθαρο το ύφος της ταινίας. Το “Ο άντρας είναι άντρας” είναι το ιδανικό τραγούδι για να ακούτε όταν κάνετε μερεμέτια (άσχετα με το πώς αυτοπροσδιορίζεστε) και ο ήχος κλήσης μου. Μετά από αυτή την iconic σκηνή του ελληνικού κινηματογράφου έρχεται άλλη μια. Η εμφάνιση της ΤΖΕΛΑ ΔΕΛΑΦΡΑΓΚΑ είναι γεγονός! Η Τζέλα είναι μια γυναίκα που ξέρει τι θέλει και το παίρνει, και αυτό που θέλει είναι ο Γιακουμής (Μιχάλης Ρέππας). Ένα τίμιο παιδί του λαού και της εργατιάς.

Το Κλάμα Βγήκε απ' τον Παράδεισο (2001)
filmy.gr

Όλες οι λέξεις της ελληνικής γλώσσας δεν είναι αρκετές για να περιγράψω το είδωλο που ακούει στο όνομα Τζέλα Δελαφράγκα. Τι να πρωτοαναφέρω; Το τραγούδι της; Τον χορό της; Τα ρούχα; Τα μαλλιά; Τα νύχια; Τον πίνακα που μονίμως αλλάζει (ξέρεις για ποιο πράγμα μιλάω); Το αμάξι που πάντα είναι σετ με τα ρούχα της; Τις ατάκες;

Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα" έρχεται 23 χρόνια μετά
news247.gr

(Έλα μπορείς να ακούσεις αυτή την εικόνα)

Advertising

Όμως, ο Γιακουμής θα καταλήξει στα χέρια της κόρης της Τζέλας, της Τζένης (Τζόυς Ευείδη) ρίχνοντας την Μάρθα στην κατάθλιψη. Αυτή η προδοσία δεν επηρεάζει την Τζέλα. αφού βρίσκει τον έρωτα στα μάτια του αδέκαστου δικηγόρου Στέφανου Μπάρα (Τάσος Χαλκιάς). Αλλά αυτός ο έρωτας δεν μπορεί να ευδοκιμήσει. Ως αδέκαστος υπηρέτης της δικαιοσύνης, ο Στέφανος Μπάρας, δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι με την κόρη αυτού που πρέπει να αντιμετωπίσει στο δικαστήριο. Ο Στέφανος έχει προσληφθεί από την Λαυρεντία για να αποδώσει δικαιοσύνη για το ναυάγιο του Τζέλα Δέλτα.

Διαβάστε επίσης  Ίρις 2021: Οι υποψήφιες ταινίες προβάλλονται στον κινηματογράφο Άνεσις

Ο πόλεμος της Τζέλας αφήνει την Λαυρεντία με δυο παιδιά τυφλά χωρίς λεφτά και την κάνει να σκεφτεί να πουλήσει τα παράσημά της. Ποια παράσημα;

Το Κλάμα Βγήκε απ' τον Παράδεισο (2001)
filmy.gr                                          

2. Η ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Και ξαφνικά εκεί που νομίζεις πως βλέπεις μια εξαιρετική κωμωδία, κάπου στα μισά, καταλαβαίνεις πως βλέπεις ένα αριστούργημα!

Advertising

Γυρνάμε πίσω στην κατοχή, όπου η Λαυρεντία είναι μέλος της αντίστασης. Εκεί θα γνωρίσει τον μεγάλο της έρωτα, τον έναν και μοναδικό, τον ανυπέρβλητο, τον ακαταμάχητο… ΠΑΡΝΑΣΟ (Μίμης Χρυσομάλλης). Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει και LGBTQ+ εκπροσώπηση μέσα στην πατριωτική οργάνωση!

Αποστολή της Λαυρεντίας είναι να αποσπάσει πληροφορίες από έναν γερμανό αξιωματικό, αφού θα τον έχει αποπλανήσει σε ένα καμπαρέ.

Ο Heinrich Von Snitchell (Χρήστος Βαλαβανίδης) είναι ένας φιλέλληνας αξιωματικός… Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα άλλο, όσο κοιτάω σε αυτή τη σκηνή το άγαλμα και αυτή την σκηνή έχει πολλά! Αυτό το σκηνικό θέλει κόπο! Δηλαδή, για καιρό κάποιος άνθρωπος στην ερώτηση “Τι δουλειά κάνεις;” απαντούσε αυτό!

filmy.gr

Η Λαυρεντία πετυχαίνει την αποστολή της, όμως χάνει τον έρωτα της ζωής της σαν άλλη Υπολοχαγός Νατάσα… Λίγο πριν φύγει για το Νταχάου, διηγείται στα δύο μικρότερα αδέρφια της, τη Φωτούλα και τον Μπούλη, την ιστορία της γιαγιάς τους, της ΜΠΗΛΙΩ. Της πιο γλυκιάς βλάχας σε ολάκερη τη Ρούμελη.

Advertising

3. ΚΑΤΩ ΤΡΑΧΑΝΑΔΕΣ

Διαβάστε επίσης  Ελληνικός κινηματογράφος: Οι ταινίες που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια

Ναι, έχουμε ακόμα ένα flashback – αυτή τη φορά ασπρόμαυρο για να αποτυπωθεί το απόλυτο ερωτικό τρίγωνο του ελληνικού κινηματογράφου. ΜΠΗΛΙΩ-ΛΙΑΚΟΣ-ΣΥΡΜΩ (Μίνα Αδαμάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σοφία Φιλιππίδου). Κάπου εδώ αυτό το έργο τέχνης γίνεται η καλύτερη ταινία του κόσμου. Τα σκηνικά, τα κουστούμια, οι προφορές, το δεκαπεντασύλλαβο… Εγώ προσωπικά δεν χρειάζομαι τίποτα άλλο από μια ταινία!

Επειδή αυτή η υπο-ιστορία και η προηγούμενη έχουν τραγικό τέλος, η ταινία αποκτάει ένα ξεχωριστό μεγαλείο. ΌΝΤΩΣ ΤΩΡΑ!

Το Κλάμα Βγήκε απ' τον Παράδεισο (2001)
filmy.gr                              

4.  Η ΔΙΚΗ

Advertising

Ξεφύγαμε λίγο, οπότε επιστρέφουμε στο Τζέλα Δέλτα που δεν είχε φουγάρα. Η Λαυρεντία μέσα στην απόγνωση της πυροβολεί την Τζέλα και την αφήνει ανάπηρη! Όλοι οι ήρωες μαζεύονται για την δίκη της Λαυρεντίας. Και εκεί έχουμε το μεγαλύτερο plot twist στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Η Τζέλα και ο αδέκαστος Μπάρας είναι τα δύο μικρότερα αδέρφια της Λαυρεντίας (οι Lannister θα ήταν περήφανοι)! Η δίκη σταματάει! Η Τζέλα περπατάει! Τα παιδιά της Λαυρεντίας βλέπουν! Τρεις γάμοι! Happy end! Τραγούδι!

Αυτό ήταν, είναι και θα είναι “Το Κλάμα Βγήκε Απ΄τον Παράδεισο”. Η καλύτερη ταινία του κόσμου. Μια ταινία πως μας έκανε, μας κάνει και θα μας κάνει να κλαίμε από τα γέλια!

Δείτε το τρέιλερ εδώ:

Advertising

 

 

Φοιτήτρια στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, επιζών της θεωρητικής κατεύθυνσης, theatre kid και αιώνιο geek, που νομίζει πως έχει πλάκα.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

“Έτερος Εγώ” – Απλό αστυνομικό ή κάτι παραπάνω;

Ένας εγκληματολόγος, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ένα μαθηματικό θεώρημα και
Davila

Οι γλώσσες του Nicolás Gómez Dávila

Ο καταιγισμός της πληροφορίας δίνει το στίγμα της αντίστοιχης εποχής.