The Host: Ένας «πόλεμος» ενάντια στο κατεστημένο

The Host: Ένας απρόσμενος επισκέπτης γίνεται αφορμή για έναν πρωτοφανή «πόλεμο» ενάντια στο κατεστημένο. Η πανίσχυρη Αμερική σε ρόλο «σωτήρα», υποδουλώνει μια χώρα με τον πιο δόλιο και απεχθή τρόπο, έχοντας για όπλο της τον φόβο των ανθρώπων-θυμάτων για το άγνωστο. Με απίστευτη ευστοχία, χιούμορ και βαθιά τραγικότητα, ο εκπληκτικός Bong Joon-ho, πριν από την αξεπέραστη επιτυχία του «Parasite» (2019), εντυπωσιάζει με ένα πολυδιάστατο, διασκεδαστικό, επίκαιρο και ταυτόχρονα απόλυτα διαχρονικό έργο. Πρόκειται για την αλληγορική -σατιρική- ταινία «The Host» (για το ελληνικό κοινό «Ο Επισκέπτης») του 2006, η οποία κατέκτησε εξαιρετική επιτυχία και την εύνοια των κριτικών και του κοινού, σαρώνοντας επιτυχώς τα Blue Dragon Awards (από τα διασημότερα κινηματογραφικά βραβεία της Νότιας Κορέας).

ΥΠΟΘΕΣΗ

Το 2000, ένας Αμερικανός στρατιωτικός γιατρός δίνει εντολή στον Κορεάτη βοηθό του να «ξεφορτωθεί» την εναπομείναντη ποσότητα φορμαλδεΰδης στην αποχέτευση, η οποία καταλήγει στον ποταμό Han της Νότιας Κορέας. Έξι χρόνια αργότερα, τα τοξικά απόβλητα έχουν δημιουργήσει ένα παντοδύναμο γιγαντιαίο αμφίβιο, που αφότου εξολοθρεύσει όλους τους κατοίκους της θάλασσας, στοχεύει στην ολική εξόντωση των κατοίκων της περιοχής. Ο οικογενειάρχης Gang-du «διευθύνει» μια τοπική καντίνα σε συνεργασία με τον πατέρα του, δίπλα από όπου, σε ανυποψίαστο χρόνο, «ξεσπάει» ένας πρωτόγνωρος πόλεμος με την εμφάνιση αυτού του τεράστιου θαλάσσιου τέρατος να επιτίθεται ορμητικά στην ξηρά. Το δύσκολο ταξίδι του πρωταγωνιστή και της οικογένειας του, ξεκινάει όταν το τέρας αρπάζει την μικρή του κόρη, Hyun-seo και την απαγάγει, απομακρύνοντας την από τους δικούς της με αποτέλεσμα εκείνοι να περάσουν τα έσχατα δεινά για να την αναζητήσουν. Η κυβέρνηση προσπαθεί παθιασμένα να τους αποτρέψει από το να την βρουν, ισχυριζόμενη ότι είναι πλέον νεκρή, αφού τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται και αυτό το πλάσμα είναι στην πραγματικότητα ένας ξενιστής («The Host») ενός επικίνδυνου και θανατηφόρου ιού. Η οικογένεια Park, πεπεισμένη ότι η μικρή τους είναι ακόμη ζωντανή και χρειάζεται άμεσα βοήθεια, θα παλέψουν να νικήσουν μια δική τους μάχη ενάντια στο απειλητικό τερατόμορφο ον και στην κοινωνία.

Διαβάστε επίσης  Ready, Set, Love - Που πήγαν όλοι οι άνδρες οι καλοί;
The Host
Πηγή εικόνας: 25yearslatersite.com

ΚΡΙΤΙΚΗ

Advertising

Advertisements
Ad 14

Στην ταινία («The Host»), παρακολουθούμε μια συνηθισμένη, αν μη τι άλλο, οικογένεια, η οποία παρά τις κοινότυπες διαφορές και διαπληκτισμούς της, τελικά μένει ενωμένη στην δύσκολη στιγμή της «απώλειας» και χωρίς καμία συστολή είναι διατεθειμένη να κάνει τα πάντα για να πάρει πίσω την Hyun-seo. Βρισκόμενοι και οι 4 (ο πατέρας, ο παππούς και τα δύο μεγαλύτερα παιδιά) σε καραντίνα εξαιτίας της επαφής τους με το τέρας-ιό, η παράνομη διαφυγή τους από το νοσοκομείο θα τους καταστήσει αμέσως «καταζητούμενους». Απειλούμενοι πλέον από όλους και εντελώς αβοήθητοι από την ανελέητη κυβέρνηση, από την οποία δέχονται μέχρι το τέλος αδιάκοπα χτυπήματα (θέλοντας τον οικογενειακό πυρήνα «διαλυμένο»), καταλήγουν «εγκληματίες» -ως τραγική ειρωνεία- στον δρόμο τους για την διάσωση ενός κοριτσιού.

Οι χαρακτήρες πλήρως απομονωμένοι και η νεαρή Hyun-seo μόνη της στην φωλιά του τέρατος με τα -ελάχιστα πλέον- υπόλοιπα θύματα του (συγκεκριμένα με τον μικρούλη Se-joo, τον οποίο προσπαθεί να προστατεύσει), μακριά από την οικογένεια της, η οποία με την πάροδο της ταινίας, «διασπάται» ψάχνοντας πια ο καθένας ολομόναχος το κορίτσι αλλά και ο ένας τον άλλον. Μια πραγματικά τρομακτική απεικόνιση της αποστασιοποίησης που προκαλεί ένα τέτοιο πρωτοφανές φαινόμενο, με τον καθένα να μάχεται μόνος του ενάντια στους ίδιους του τους συνανθρώπους, σκεπτόμενος τι μπορεί να έκανε λάθος που τον οδήγησε στην κατάληξη του, όπως για παράδειγμα ο πατέρας, που ένιωθε τύψεις για το ότι δεν κατάφερε να σώσει την κόρη του μέσα στην «τρέλα» που επικρατούσε την ώρα της επίθεσης, παρά έπιασε κατά λάθος το χέρι ενός άλλου παιδιού (νομίζοντας ότι είναι του δικού του), με αποτέλεσμα την μοιραία εξαφάνιση της.

Διαβάστε επίσης  «Tomb Raider»: H Lara Croft επιστρέφει δυναμικά
The Host
Πηγή εικόνας: imdb.com

Δυστυχώς, δεν υπάρχει λογική σε μια τέτοια κατάσταση και ο πανικός κυριαρχεί και γίνεται υπαίτιος για πολλά «λάθος» αποτελέσματα και στην προκειμένη περίπτωση, σε ένα πλαίσιο στο οποίο κανείς δεν μπορεί να σωθεί από το «κακό», καθώς σημασία δεν έχει το ίδιο το -τραγικό- γεγονός (αφού πιθανότατα είναι αναπόφευκτο και όχι μερίδιο ευθύνης όλων, παρά μερικών), αλλά η αντιμετώπιση απέναντι σε αυτό. Παρά τις συνεχής «κρυφές» συζητήσεις που επιβεβαιώνουν ότι ο πολυδιαδεδομένος ιός δεν υφίσταται, δεν μπορεί κανείς να κάνει κάτι για να το αποδείξει, αφού είναι πλέον όλοι πιόνια ενός συστήματος που «παίζει» ένα σκληρό παιχνίδι εις βάρος τους.

Συγκλονιστική -παρ’ ότι ιδιαιτέρως σύντομη- σκηνή αποτελεί εκείνη κατά την οποία, ένας κύριος ξεκινάει να βήχει ασταμάτητα και κατεβάζοντας την -προστατευτική για τον ιό- μάσκα του, φτύνει στο έδαφος, ρίχνοντας το σάλιο του στα νερά τα οποία στην συνέχεια, με το πέρασμα ενός λεωφορείου θα περιλούσουν όλο το πλήθος. Κωμικοτραγική και εύστοχη, μιλώντας από μόνη της και αφήνοντας τον καθένα να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Ίσως να μας μιλάει για τις επιπτώσεις που έχουν οι πράξεις του καθενός στις ζωές όλων ή για το αδιέξοδο που προκαλεί μια κατάσταση, αφήνοντας τους όλους στην ίδια μοίρα.

Advertising

Τέλος στο κακό, θα δώσει η -μεσαία κόρη του Gang-du και παρά λίγο πρωταθλήτρια τοξοβολίας- Nam-joo, η οποία παρ’ ότι δεν κατάφερε να κερδίσει τους επαίνους στον τελευταίο της αγώνα, στοχεύει πιο αποφασιστικά από ποτέ στο στόμα του τέρατος-στην πηγή του κακού και το σκοτώνει από την ρίζα του, χωρίς να θέλει απλώς να το τραυματίζει για να «καταλαγιάσει».

Διαβάστε επίσης  10 ταινίες που είχαν διαφορετικό τέλος από τα βιβλία στα οποία βασίστηκαν
Πηγή εικόνας: indiewire.com

Με αναμφίβολα συγκλονιστικά ειδικά εφέ και σκηνοθεσία, ο Bong Joon-ho φτιάχνει ένα τολμηρό monster movie, ενώ παράλληλα μέσα από τον σουρεαλισμό του κατορθώνει να προσεγγίσει τον ρεαλισμό καλύτερα από ποτέ. Το «The Host» με αληθινά βαθύ κοινωνικοπολιτικό υπόβαθρο και εξαιρετικά συγκινητικό, ανοίγει θέματα τεράστιων συζητήσεων, κάτι το οποίο ο σκηνοθέτης καταφέρνει στις περισσότερες μέχρι τώρα δουλειές του. Επιτυγχάνει με πανέξυπνο τρόπο, να προκαλέσει φόβο, όχι για τον έκδηλο εχθρό (το πελώριο αμφίβιο), αλλά για το πραγματικό «τέρας» που έχει γνώριμη (ανθρώπινη) όψη, κινούμενο ύπουλα και «σκοτώνοντας» στυγνά.

Δείτε εδώ το trailer της ταινίας:

Advertising

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ορθογραφικές παρεμβάσεις στη δυσλεξία

Το παρόν άρθρο Δυσλεξία και ορθογραφικές δυσκολίες Το παρόν άρθρο

Η ταινία «Listen» ταξιδεύει πάλι!

«Listen – Άκουσέ με», μια ταινία που παρουσιάστηκε πρώτη φορά