Παρά τις κακές κριτικές που έχει δεχτεί κατά καιρούς το ”The Upside” αποδεικνύεται… άφθαρτο κόντρα στο σκάνδαλο Γουάινσταιν και τα πρόσφατα αρνητικά δημοσιεύματα για τον Κέβιν Χαρτ. Εκθρονίζοντας ακόμη και την πιο εμπορική ταινία για φέτος τον ”Aquaman” και καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση του αμερικανικού box office. Μήπως το κοινό αδιαφορεί για όλα όσα αναφέρονται για την ταινία;
Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που ο Χάρβεϊ Γουαινστάιν αγόρασε τα δικαιώματα για το ριμέικ της ταινίας «Άθικτοι» των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό, με πρωταγωνιστές τους Φρανσουά Κλουζέ και Ομάρ Σι.
Προσλαμβάνοντας τον αφροαμερικανό κωμικό Κέβιν Χαρτ, ο οποίος θεωρείται κορυφαίος στην εποχή μας και τον ”φρέσκο” από το Breaking Bad Μπράιαν Κράνστον, ο Γουάινστιν είχε μία σίγουρη επιτυχία στα χέρια του – την οποία προόριζε μάλιστα και για την οσκαρική κούρσα του 2018.
Από τη στιγμή που ο παραγωγός κατηγορήθηκε για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων, η καριέρα του ξεκίνησε να διαλύεται και παραλίγο το πρότζεκτ να βρεθεί στα αζήτητα λόγω των σκανδάλων που είχαν συνδεθεί με το όνομά του.
Και δεν συνέβη μόνο αυτό στην πολύπαθη ταινία καθώς τη στιγμή που φαινόταν ασφαλής να ξεκινήσει το πρότζεκτ και οι νέοι επενδυτές να το ανασύρουν, ενάμιση χρόνο μετά ”ξεσπάει” νέο σκάνδαλο με τον Κέβιν Χαρτ.
I'm sorry that I hurt people.. I am evolving and want to continue to do so. My goal is to bring people together not tear us apart. Much love & appreciation to the Academy. I hope we can meet again.
— Kevin Hart (@KevinHart4real) December 7, 2018
Advertising
Ο αφροαμερικανός κωμικός πριν δέκα χρόνια λάνσαρε στο twitter και στο stand up του ομοφοβικά αστεία τα οποία βγήκαν στη δημοσιότητα όταν η Ακαδημία του πρότεινε να είναι ο φετινός οικοδεσπότης των βραβείων Όσκαρ. Για την ιστορία μετά από όλον αυτόν τον ντόρο, ο Κέβιν Χαρτ αποσύρθηκε από την πρόταση οικειοθελώς.
Σε συνδυασμό με όλα όσα έχουν προηγηθεί προστέθηκαν και οι κακές κριτικές για το remake της ταινίας η οποία φαίνεται να είναι ”καταραμένη”. Μέχρι που το κοινό μίλησε, και με το άνοιγμά του το σαββατοκύριακο στην Αμερική, το ”The Upside” εκθρόνισε τον Aquaman.
Σ’ ένα Χόλιγουντ που τον τελευταίο χρόνο έχει βιώσει πολλά σκάνδαλα, αποκαλύψεις για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και ομοφοβικές αντιδράσεις, όταν το βασικό του επιχείρημα είναι να συζητήσεις τα κακώς κείμενα, όταν η νέα ταινία του Γούντι Άλεν δεν θα βγει ποτέ και οι Λούι Σι Κέι και Κέβιν Σπέισι το φυσούν και δεν κρυώνει, τι θέλει να μας πει αυτή η ξαφνική επιτυχία του «The Upside»;
Πρώτον, ότι ο κόσμος δεν μπορεί να γνωρίζει με λεπτομέρειες τι ακριβώς έχει συμβεί παρασκηνιακά και όλο αυτό ζημιώνει ναι μεν τις ταινίες αλλά με το ”The Upside” έχει συμβεί ακριβώς το αντίθετο. Επίσης κανείς δεν θα τιμωρήσει ένα πρότζεκτ από κάτι τόσο απρόσωπο όπως η υπογραφή του παραγωγού.
Δεύτερον, δεν μπορεί να πιστεύουμε ότι το κοινό δεν τιμωρεί, συμβαίνει και μας το έχει αποδείξει (με το ”Billionaire Boys Club” του Κέβιν Σπέισι). Επίσης, η Ακαδημία μπορεί να αποσύρει πρότζεκτ στα οποία δεν πιστεύει, αλλά ο κόσμος είναι ο τελικός κριτής που θα αποφασίσει την επιτυχία ή την αποτυχία.
Το ”The Upside”, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε σε κινηματογραφικά φεστιβάλ το 2017, θα μπορούσε να αποφύγει όλη την ”αμηχανία” που δημιουργήθηκε εάν κυκλοφορούσε νωρίτερα. Όλο αυτό το δράμα εκτός οθόνης που έχει δημιουργηθεί δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα στο κοινό, που παρόλα αυτά σπεύδει στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η ταινία είναι μία ανανεωμένη αμερικανική κωμωδία και ανανεωμένη έκδοση της γαλλικής ταινίας ”Οι Άθικτοι”, της οποίας η ιστορία αφηγείται τη φιλία που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν ζωγράφο με σωματικές αναπηρίες και τον νεαρό που τον φροντίζει. Ο συγγραφέας είναι λευκός και ο νεαρός που τον φροντίζει μαύρος και οι φυλετικές διακρίσεις σε αυτήν την ταινία ανήκουν σε έναν περασμένο αιώνα.
Στην πραγματικότητα αξίζει να σημειωθεί ότι ο νεαρός ”φύλακας” δεν ήταν μαύρος, ήταν αλγερινός μετανάστης ο Abdel Sellou ( το όνομά του ενέπνευσε και τον τίτλο της ταινίας). Το κοινό είναι αυτό που κρίνει στο τέλος εάν μία ταινία αξίζει ή όχι, σε έναν κόσμο σκληρό που κρίνει τα πάντα μας αξίζει μία στιγμή ξεγνοιασιάς όπως στο ”The Upside”.