Η γυναικεία επιχειρηματικότητα αποτελεί στην Ελλάδα της κρίσης και της οικονομικής αβεβαιότητας, έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους τομείς. Νέες μορφές έκφρασης και επιχειρηματικότητας κάνουν τα τελευταία χρόνια την εμφάνισή τους, με τις γυναίκες να αποτελούν βασικούς πρωταγωνιστές των εξελίξεων. Οι νέες αυτές μορφές γυναικείας επιχειρηματικότητας βρίσκουν την έκφρασή τους μέσω startups, συνεταιρισμών, κοινωνικών επιχειρήσεων και δράσεων εξασφαλίζοντας υψηλό εισόδημα και λαμπρές ευκαιρίες καριέρας.
Σε ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και κινείται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, οι εξελίξεις στον τομέα της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι εντυπωσιακές. Νέα προϊόντα και υπηρεσίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους, καλύπτοντας τις ανάγκες ακόμη και του πιο απαιτητικού καταναλωτή, ενώ παράλληλα έρχονται να συμπληρώσουν τα κενά που υπήρχαν στο χώρο του εμπορίου. Οι γυναικείοι συνεταιρισμοί που παράγουν και εμπορεύονται παραδοσιακά προϊόντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας είναι πολλοί και συχνά η δράση τους ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα, καθώς εξάγουν τα προϊόντα αυτά σε χώρες του εξωτερικού, κυρίως σε Ασία και Αμερική. Φυσικά καταστήματα και e-shops δημιουργούνται καθημερινά από γυναίκες, παρέχοντας μεγάλη γκάμα προϊόντων αλλά και πρωτοποριακών υπηρεσιών. Ιδέες γύρω από τις τέχνες και τις επιστήμες, μετουσιώνονται και στο τιμόνι τους βρίσκονται δυναμικές και δραστήριες γυναίκες, που επενδύουν χρόνο και χρήμα σε νέα εγχειρήματα. Τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις, ιατρικές εγκαταστάσεις, υπηρεσίες εκπαίδευσης, startups που σχετίζονται με την τεχνολογία και χρησιμοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές της, ενημερωτικά blogs, sites ποικίλου περιεχομένου, ηλεκτρονικά περιοδικά, εταιρείες marketing, διοργανώσεις εκδηλώσεων είναι μερικές από τις δραστηριότητες με τις οποίες καταπιάνονται οι γυναίκες στη χώρα μας σήμερα.
Η γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι ένας τομέας που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στο εξωτερικό και η συζήτηση γύρω από αυτόν διεξάγεται εδώ και χρόνια, αλλά μόλις τα τελευταία χρόνια έκανε την εμφάνιση της στην Ελλάδα. Ωστόσο τα μέχρι στιγμής δείγματα είναι θετικά και το μέλλον προβλέπεται ακόμη πιο δημιουργικό και ελπιδοφόρο. Οι λόγοι είναι πολλοί και σχετίζονται αρχικά με την ψυχοσύνθεση και τις ικανότητες των γυναικών, καθώς διαθέτουν ισχυρή θέληση, συναισθηματική νοημοσύνη, οργανωτικότητα, δυνατό ένστικτο, κοινωνική υπευθυνότητα, ουσιαστικές διαπροσωπικές ικανότητες, αλλά και την απαραίτητη ευελιξία που απαιτείται στον χώρο των επιχειρήσεων. Αφετέρου, το ίδιο το κράτος έχει αρχίσει να κατανοεί πως η γυναικεία επιχειρηματικότητα μπορεί να αποτελέσει μοχλό επανεκκίνησης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, για αυτό το λόγο την ενισχύει μέσω προγραμμάτων όπως είναι το ΕΣΠΑ, το HORIZON 2020, οι επιδοτήσεις ανά τομέα και τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι προκλήσεις, αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι πολλές, το ρίσκο – κυρίως οικονομικό- πάντα υπάρχει, όπως και οι πιθανότητες αποτυχίας ενός εγχειρήματος. Ωστόσο, οι γυναίκες στις μέρες μας, έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να διακριθούν και να αποτελέσουν λαμπρό παράδειγμα, καθώς τολμούν, δημιουργούν, σχεδιάζουν και βάζουν τα θεμέλια για ένα μέλλον απαλλαγμένο από τα παραδοσιακά στερεότυπα. Διεκδικούν ίσα δικαιώματα σε ό,τι αφορά τις ευκαιρίες ίδρυσης και λειτουργίας νέων επιχειρήσεων, αποδεχόμενες τις προκλήσεις της εποχής. Δεν μένουν απλοί θεατές των εξελίξεων, αντίθετα συμμετέχουν ενεργά, δραστηριοποιούνται, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και κατακτούν τον κόσμο των επιχειρήσεων, όπως αποδεικνύεται από πολλές έρευνες. Το επιχειρείν δεν είναι πλέον μόνο αντρικό προνόμιο και νεοφυείς επιχειρήσεις που γεννιούνται στα χρόνια της κρίσης, έχουν στο «τιμόνι» τους εκπροσώπους γένους θηλυκού, που σημειώνουν σημαντικά επιτεύγματα, κερδίζοντας παράλληλα αναγνώριση και χρήματα.