Αφιερώματα: 10 μαθήματα από τον φωτογράφο Saul Leiter

13 Σεπτεμβρίου 2017

 

 

Σχετική εικόναΟ Saul Leiter ήταν φωτογράφος και δούλευε πάνω στη φωτογραφία μόδας, στη φωτογραφία δρόμου και του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Έχοντας ξεκινήσει ως ζωγράφος, επηρεάστηκε από το χρώμα, τα σχήματα και κατέληξε στην  φωτογραφική μηχανή ένα εργαλείο που τον βοήθησε να μετατρέψει την πραγματικότητα, στο δικό του όραμα.
Όταν κοιτάζετε μια φωτογραφία του Saul Leiter, τα πράγματα συχνά δεν είναι αυτά που φαίνονται, και αυτό είναι το μισό της διασκέδασης για να περιηγηθείτε μέσα στο έργο του. Ένα προειδοποιητικό σημάδι μιας καλής φωτογραφίας είναι όταν σας παρακαλεί να κοιτάξετε δύο φορές. Οι φωτογραφίες του Leiter μπορεί να σας κάνουν να κοιτάξετε τρεις φορές.

Ας δούμε 10 μαθήματα από τον Saul Leiter.

 

1. Όλα αξίζουν φωτογράφηση

Ο Saul Leiter έλεγε: “Όλα είναι κατάλληλα για να φωτογραφηθούν. Όλα είναι μια φωτογραφία. “Ενώ περπατούσε στους δρόμους της Νέας Υόρκης, φωτογράφιζε ελεύθερα κάτι  που του επέτρεψε να πειραματιστεί με το πλαίσιο, το βάθος πεδίου και το χρώμα. Αυτός ο πειραματισμός  τελικά καθόρισε το στυλ του και αυτό τον έκανε μέρος της Σχολής φωτογραφίας δρόμου της Νέας Υόρκης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

05_ Press Image l Saul Leiter, Daughter of Milton Abery,1950er

2. Φωτογράφισε δημιουργικά

Ο Leiter  πλαισίωνε τα θέματα του με δημιουργικούς τρόπους, δημιουργώντας μυστήριο και προκαλώντας μια ιστορία. Όταν βγαίνετε έξω, δοκιμάστε λήψεις μέσα από αντικείμενα – μια τρύπα στο φράχτη, τα φύλλα των δέντρων, ένα πλήθος – ή ακόμα και να κρατάτε κάτι επάνω για να εμποδίσετε μέρος του φακού σας.

Διαβάστε επίσης  Guide: Η μελέτη του Φωτός στην Φωτογραφία

Αποτέλεσμα εικόνας για saul leiter photographer    03_Press Image l Saul Leiter, Carol Brown, Harper’s Bazaar, ca. 1958

Advertising

3. Μη εστιασμένη, εστιασμένη

Μια άλλη από τις τεχνικές του Leiter ήταν να χρησιμοποιεί μικρό βάθος πεδίου για να βγάλει διάφορα τμήματα μιας εικόνας μέσα και έξω από την εστίαση. Ενώ αυτό μερικές φορές είχε ως αποτέλεσμα να τραβήξει την προσοχή σε ένα θέμα στη φωτογραφία, ήταν επίσης ένας τρόπος να παίζετε με αφηρημένα αντικείμενα. Αυτές είναι τεχνικές, όπου ο «αφηρημένος εξπρεσιονισμός» του Leiter έλαμψε.

4. Αγαπήστε το χρώμα

Ο Leiter έχει συχνά αναφερθεί ως πρωτοπόρος της έγχρωμης φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της μόδας στη δεκαετία του 1960, ήταν ένας από τους λίγους που φωτογράφιζε με χρώμα, ενώ  λανθασμένα ακόμα και σήμερα, η φωτογραφία στο δρόμο συχνά συνδέεται με το ασπρόμαυρο. Η έλξη του Leiter στο χρώμα μπορεί να οφείλεται στο παρασκήνιο του ζωγράφου, αλλά ίσως δεν ήταν ποτέ κάποιος που θα ακολοθούθε τη μάζα. Ο Leiter  φωτογράφιζε χρώματα που αλληλοσυμπληρώνονται και δεν είχαν πολύ  κορεσμός.

Advertising

Σχετική εικόνα

5. Δημιούργησε μυστήριο

Ο Leiter ήταν πρωτοπόρος στην αφαίρεση του συνηθισμένου. Οι άνθρωποι και τα πράγματα που αντιμετώπισε στους δρόμους της Νέας Υόρκης μεταμορφώθηκαν σε σχήματα, χρώματα και φιγούρες που συγκλίνουν. Μερικές τεχνικές ήταν το μικρό βάθος πεδίου και το να μην εμφανίζει σκόπιμα τα πρόσωπα μέσα στο κάδρο του.

6. Χαλαρώστε μια σκηνή με έναν τηλεφακό

Advertising

Ο Saul συχνά φωτογράφιζε  με έναν τηλεφακό, ο οποίος δημιούργησε μια ισοπέδωση στις σκηνές του δρόμου. Τα αντικείμενα  που βρίσκονταν μακριά έμοιαζαν σαν να ήταν τόσο κοντά όσο το πρόσωπο που διασχίζει το δρόμο μόλις λίγα μέτρα μακριά από την κάμερα. Στοιχεία κοντά και μακριά φαινόταν σαν να ήταν όλα μέρος της ίδιας σκηνής. Αυτή η επίπεδη όψη σε συνδυασμό με τη δημιουργική πλαισίωση έκανε κάποιες από τις εικόνες του να μοιάζουν σχεδόν με κολάζ.

Διαβάστε επίσης  Νέα: H 12η PHOTOVISION έρχεται

Αποτέλεσμα εικόνας για saul leiter photographer

7. Δοκίμασε με την κάθετη λήψη

Στην παράδοση με την μη τήρηση της παράδοσης, ο Leiter πρόσθεσε και  κάθετες συνθέσεις στο ρεπερτόριο του πειραματισμού.

Advertising

8. Επανεξέτασε την καλλιέργειά σου

Ως φωτογράφοι, είμαστε συνηθισμένοι να κάνουμε την εικόνα ολόκληρη. Πρέπει να συμπεριλάβουμε όλες τις σημαντικές λεπτομέρειες μιας σκηνής. Αναποδογυρίστε την ιδέα αυτή προς τα έξω και έχετε ό, τι έκανε συχνά ο Leiter – κόβοντας αντικείμενα έξω ή αφήνοντας σκόπιμα τμήματα μιας σκηνής έξω. Το αποτέλεσμα θα φέρει  μια διαφορετική ιστορία και θα δημιουργήσει  μυστήριο όπως οι φωτογραφίες του Leiter. Η περικοπή επιτρέπει την επανεξέταση της πραγματικής ζωής.

9. Η φωτογραφία θα έρθει σε σένα

Ο Leiter είπε ότι ποτέ δεν πήγε να ψάξει για φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες, αντίθετα, θα έρθουν σε σας. Απλώς παρατηρώντας τον κόσμο και  περπατώντας έξω στο δρόμο. Μπορεί να αναγνωρίσετε αυτή τη φιλοσοφία μεταξύ των φωτογράφων δρόμου, που δημιουργήθηκε από τον Henri Cartier-Bresson ως αποφασιστική στιγμή.

Advertising

Saul Leiter: Taxi, ca. 1957.

10. Κάνε ό, τι αγαπάς

Ο Leiter απλά έκανε αυτό που αγαπούσε και πάνω απ ‘όλα, αυτό σήμαινε να κολλάει σε αυτό ακόμα κι αν αυτό που αγαπάς δεν είναι δημοφιλές. Έδειξε αυτό το αληθινό στη μόδα με τα ασυνήθιστα και καλλιτεχνικά πορτρέτα που φωτογράφισε για το παζάρι του Harper και το απέδειξε πάλι όταν αποσύρθηκε από τη μόδα για να επικεντρωθεί στη φωτογραφία του δρόμου. Στο τέλος, αυτή  ήταν η μοναδική άποψη του που τον έκανε έναν από τους  πρωτοπόρος στη φωτογραφία.

Διαβάστε επίσης  Tips: 5 Συμβουλές για mobile photography στις διακοπές

Γεια. Ονομάζομαι Μαριάννα.
Γεννήθηκα το καλοκαίρι του 94' στην Αθήνα.
Έχω τελειώσει σπουδές πάνω στη Φωτογραφία.
Είμαι άνθρωπος με καλλιτεχνικές ανησυχίες, γι΄αυτό ασχολούμαι με τη ζωγραφική και τις κατασκευές. Γράφω, φωτογραφίζω, και κάνω ποδήλατο. Αγαπώ τον καφέ και τους φίλους μου - οι τελευταίοι λένε ότι είμαι μοναχική, αγχώδης, ευαίσθητη και με χιούμορ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

παζολινι

Παζολίνι: O διανοούμενος μαρξιστής της 7ης τέχνης

Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, ένας μαρξιστής διανοούμενος, βιρτουόζος του
Μπορεί να έχεις μεγαλώσει, αλλά...

Μπορεί να έχεις μεγαλώσει, αλλά…

Μπορεί να έχεις μεγαλώσει, αλλά η “μαγεία” ακόμη υπάρχει μέσα