Γεννημένος το 1939, o William Eggleston είναι φωτογράφος κι ένας αληθινός βετεράνος της τέχνης. Το πρόσωπο του φωτογραφικά έχει να κάνει με την έγχρωμη φωτογραφία που με την σημαντική συμβολή του έγινε αποδεκτή ως μορφή τέχνης.
Ο Eggleston λόγω του τρόπου που κοιτάζει τον κόσμο και που αποφασίζει να φωτογραφίσει, έχει δημιουργήσει αξιοσημείωτα πορτρέτα και φωτογραφίες γεμάτες υλικό το οποίο έχει μαθήματα για τους φωτογράφους.
“Συχνά οι άνθρωποι ρωτούν τι φωτογραφίζω, κάτι που είναι δύσκολο να απαντήσω. Και το καλύτερο που έχω καταφέρει είναι απλά να πω: Η ζωή σήμερα. “
Ας ξεκινήσουμε:
“I am at war with the obvious.”
Untitled, c.1975 (Marcia Hare in Memphis Tennessee) by William Eggleston, c.1975 ©Eggleston Artistic Trust
Ως φωτογράφος, ο Eggleston επικεντρώνεται στα πράγματα που οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανώς θα χάσουν. Eνδιαφέρεται πολύ για τα φανταχτερά κι επικεντρώνεται στην ομορφιά της καθημερινής στιγμής, τα μερικές φορές φαινομενικά φυσιολογικά πράγματα που δεν είναι προφανές για τη φωτογραφία. Χρειάζεται προσοχή ώστε να μην αποστασιοποιηθεί, αλλά οι εικόνες του να δείχνουν ότι η υπομονή, η προσοχή και η επανεξέταση του τι θεωρείτε σημαντικό θα σας δώσει πολλά νέα θέματα για να εργαστείτε.
“You can take a good picture of anything. A bad one, too.”
Untitled, 1970 (Self-portrait) by William Eggleston ©Eggleston Artistic Trust
Να αγαπάς το φυσιολογικό σημαίνει επίσης να το δεχτείς. Στα πορτραίτα του, ο Eggleston δεν ψάχνει για τα πιο αξιομνημόνευτα σκηνικά αλλά για εκείνα που βρίσκει τα πρόσωπα του (ή, στην περίπτωση αυτή, τον εαυτό του). Για να τραβήξει φωτογραφίες που είναι παράξενα, παίζει με το φως και τις σκιές και δημιουργεί ασυνήθεις συνθέσεις. Προκάλεσε τον εαυτό σου να πειραματιστεί σε μια “βαρετή” ρύθμιση και θα εκπλαγείς από το πόσο δημιουργικό θα σε κάνει ο ”περιορισμός”.
“You become technically proficient whether you want to or not, the more you take pictures.”
Untitled, 1969 – 70 (the artist’s uncle, Ayden Schuyler Senior, with Jasper Staples, in Cassidy Bayou, Summer, Mississippi) by William Eggleston ©Eggleston Artistic Trust
Οι κοινωνίες μας έχουν μια τάση – όχι μόνο στη φωτογραφία – για τελειομανία. Η λήψη καλών φωτογραφιών μπορεί να φανεί δύσκολη κι είναι όντως δελεαστικό να αναζητήσετε μια τεχνική λύση για να τραβήξετε υπέροχες φωτογραφίες. Αλλά η ομορφιά της φωτογραφίας είναι ότι δεν υπάρχει νικηφόρα φόρμουλα για αυτό, καμία τεχνική δεν λειτουργεί πάντα. Αντ ‘αυτού, οι μεγάλες φωτογραφίες προέρχονται από την ανάπτυξη των δικών δεξιοτήτων και την εξεύρεση της δικής σας οπτικής γλώσσας, η οποία γίνεται μόνο μέσω της πρακτικής εξάσκησης.
“Often people ask what I’m photographing, which is a hard question to answer. And the best what I’ve come up with is I just say: Life today.”
Untitled, 1965 (Memphis Tennessee) by William Eggleston, n.d Wilson Centre for Photography ©Eggleston Artistic Trust
Ο Eggleston κοιτάζει τον κόσμο με τα μάτια ενός ντοκιμαντέρ παρά ενός παρατηρητή: ”Πυροβολεί” από απροσδόκητες γωνίες ή όταν τα θέματα κοιτάζουν μακριά. Αυτό δημιουργεί την εντύπωση ότι ο φωτογράφος δεν είναι εκεί και κάνει τις εικόνες πιο οικείες. Θυμηθείτε ότι οι πιο αξέχαστες στιγμές συχνά συμβαίνουν από μόνες τους και προσπαθήστε να τις συλλάβετε όταν συμβαίνουν, ανεξάρτητα από το πόσο ατελές είναι το κάδρο ή πόσο ”στριμωγμένα” τα χαμόγελα.
“Photography just gets us out of the house.”
Untitled, 1970 – 4 (Dennis Hopper) by William Eggleston, 1970–74 ©Eggleston Artistic Trust
Μέσα στη μέρα, η λήψη φωτογραφιών αποτελεί μεγάλη δικαιολογία για να φύγετε από το σπίτι, να εξερευνήσετε τη γειτονιά και να συναντήσετε νέους ανθρώπους. Όταν δεν ξέρετε τι να φωτογραφίσετε, πάρτε τη φωτογραφική μηχανή σας και βγείτε έξω, δοκιμάστε κάτι νέο και θυμηθείτε:
Όσες περισσότερες φωτογραφίες τραβάτε, τόσο καλύτεροι θα γίνετε.
Περισσότερες φωτογραφίες: http://www.egglestontrust.com/