Στις 31 Οκτωβρίου ανακοίνωσε η FIA τα πολυαναμενόμενα σχέδια και τους νέους κανονισμούς για τα την αγωνιστική σεζόν του 2021. Νέες εικόνες για τα μονοθέσια που θα αγωνίζονται και κανονισμοί έτοιμοι να εξυπηρετήσουν κάθε ομάδα – τι να περιμένουν οι φαν από τα F1GPs του κοντινού μέλλοντος;
Κανονισμοί για πιο «κοντινές» μάχες
Στη παρουσίαση που έγινε στο Circuit of The Americas στο Austin του Texas, από τον Chase Carey (F1 Chairman και CEO) και τον Jean Todt (FIA President), αναγνωρίστηκε πως οι νέοι κανονισμοί στην F1 έχουν ως σκοπό την εξίσωση των ομάδων μεταξύ τους. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ο διαχωρισμός σε Top 3 και The Rest, πράγμα που δεν προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα GPs και δυσχεραίνει την εξέλιξη ομάδων με μικρότερο budget (π.χ. Williams).
Ένα μονοθέσιο του 2019 που τρέχει στον βρώμικο αέρα ενός άλλου, μπορεί να χάσει πάνω από 40% της αρνητικής του άντωσης. Όμως, με το σχεδιασμό του 2021 αυτό πέφτει περίπου στο 5-10%, καθώς η ροή αέρα που προέρχεται από τα καινούργια αυτοκίνητα είναι καθαρότερη και κατευθυνόμενη υψηλότερα, πράγμα που σημαίνει ότι έχει πολύ μικρότερο αντίκτυπο στους οδηγούς, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μονομαχήσουν.
Ανώτατο όριο κόστους ανά ομάδα τα 175M
Για πρώτη φορά, η Formula 1 θα εισάγει περιορισμούς στις δαπάνες για να κάνει το άθλημα πιο δίκαιο. Ένα ανώτατο όριο κόστους θα καθοριστεί στα 175 εκατομμύρια δολάρια ανά ομάδα ανά έτος και θα ισχύει για οτιδήποτε καλύπτει τις επιδόσεις στην πορεία. Σε αυτά βέβαια δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα μάρκετινγκ, οι μισθοί των οδηγών και των τριών κορυφαίων στελεχών σε οποιαδήποτε ομάδα. Το ανώτατο όριο κόστους της F1 θα τερματίσει το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ των πολυδάπανων ομάδων της F1 και εκείνων με λιγότερους πόρους, καθώς και τη διαφορά επιδόσεων που έχει επιτευχθεί μέσω αυτού.
Σχεδιαστικές αλλαγές που διχάζουν
Τα μονοθέσια του 2021 στα αποκαλυπτήρια τους είχαν πολλές και διάφορες αντιδράσεις από τους φαν του αθλήματος. Πολλοί τα θεώρησαν πιο κομψά και άλλοι δεν τα εγκρίνουν και υποστηρίζουν πως θυμίζουν μονοθέσια άλλων κατηγοριών. Πιο συγκεκριμένες αλλαγές όμως βλέπουμε για παράδειγμα στους νέους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών με λάστιχα χαμηλού προφίλ και καλυμμένες ζάντες. Ακόμα βλέπουμε χαμηλό ρύγχος, μια εμπρός φτερούγα των τριών στοιχείων, την απουσία πτερυγίων μεταξύ των εμπρός τροχών και των πλευρικών εισαγωγών, την καλύτερη ενσωμάτωση του Halo και τον πολύ μεγάλο διαχύτη.
Επιπλέον, τα μεταξόνια των μονοθεσίων θα έχουν πλέον μέγιστη τιμή τα 3.550 χιλιοστά. Αυτό συνεπάγεται μείωση του μήκους τους κατά περίπου 10 εκατοστά, ενώ γίνεται προσαύξηση κατά 25 κιλά στο βάρος τους, με κατώτατη τιμή τα 768 κιλά.
Το 2021 με μια ματιά
Συνολικά περιμένουμε:
- πιο sleek μονοθέσια που θα ευχαριστούν οπτικά κάθε φαν,
- μεγαλύτερο ανταγωνισμό, καλύτερες μάχες και λιγότερο διαχωρισμό μεταξύ των ομάδων,
- περισσότερες ευκαιρίες για διαφορετικές ομάδες να ανέβουν στο podium,
- να αναδεικνύεται η δεξιότητα και το ταλέντο του οδηγού,
- πιο αυστηρούς κανόνες στο wind-tunnel-testing που θα κλείσουν ακόμα περισσότερο τις διαφορές στις επιδόσεις και θα αναδείξουν τη σημαντικότητα των FP1 και 2, και
- νέα ταλέντα, αφού οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να δοκιμάζουν νέους οδηγούς.
Πηγές: