Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το Chaos δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Σπύρο Πανόπουλο. Οι περισσότεροι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού ίσως να τον αναγνωρίζετε μέσω της tuning σκηνής, με την δική του εταιρεία την Exreme Tuners να έχει κατασκευάσει ένα Mitsubishi Lancer Evo, το οποίο δεν έχει αντίπαλο στις πίστες των τετρακοσίων μέτρων σημειώνοντας πρόσφατα Παγκόσμιο ρεκόρ στην πίστα της Yas Marina στο Abu Dhabi.
Το ανήσυχο πνεύμα όμως του Έλληνα κατασκευαστή δεν τον αφήνει σε ησυχία και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αμάξι ορόσημο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο θα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Ο λόγος για το Chaos. Ένα ultra-car αυτοκίνητο, όπως χαρακτηρίζει ο Σπύρος Πανόπουλος, το Chaos, το οποίο θα αποδίδει έως και 3.000 άλογα με την επίσημη παρουσίασή του να γίνεται στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2021.
Πάμε λοιπόν να δούμε από κοντά την εφευρετικότητα και την τεχνολογία που έχει εφαρμόσει ο Έλληνας κατασκευαστής στο project Chaos.
Σύμφωνα με την εταιρεία Spyros Panopoulos Automotive Perfection το Chaos με την αεροδυναμική συμπεριφορά του θα είναι ικανό να αγγίξει τελικές ταχύτητες μεγαλύτερες των 500 χλμ/ώρα, ενώ παράλληλα ετοιμάζεται να σπάσει τα κοντέρ πιάνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.
Τα περισσότερα μέρη του Chaos θα αποτελούνται κυρίως από εξωτικά μέταλλα, carbon και κεραμικά υλικά που θα ζήλευαν ακόμα και οι καλύτερες ομάδες της Formula 1. Τα υλικά αυτά θα είναι κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτές, οι οποίοι θα τυπώνουν τα μέρη τού εν λόγω μοντέλου, αφού προηγουμένως έχουν σχεδιαστεί και μελετηθεί μέσω προγραμμάτων σχεδίασης και υπολογιστικής προσομοίωσης, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλό.
Ένα χαμηλό κέντρο μάζας είναι το βασικότερο πλεονέκτημα απόδοσης ενός Ultra-car
Ο Σπύρος Πανόπουλος έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο Κέντρο Βάρους (Center of Mass) του μοντέλου. Έτσι το βάρος του ultra-car θα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.150 κιλών, έχοντας αναλογία 2:1, δηλαδή 2 ίππους ανά 1 κιλό βάρους. Στο αυτοκίνητο γίνεται εκτενής χρήση carbon, με τα φτερά, τον ουρανό και το καπό να είναι κατασκευασμένα από carbon prepreg, με τα υποπλαίσιά του να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο υπερυψηλής αντοχής. Το πλάτος του θα αγγίζει τα 2,08 μέτρα ενώ όπως είναι αναμενόμενο, το κέντρο βάρους θα είναι αρκετά χαμηλό.
Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός Torsen διαφορικού, σε ποσοστό 65% πίσω και 35% μπροστά. Τα φρένα του αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 428 mm μπροστά και 416 mm πίσω, με τις δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, μέσω 3D εκτυπωτή. Φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και οι ζάντες, τυπωμένες και αυτές από τιτάνιο ή carbon, είναι 21″ ή 22″, με την εταιρεία να έχει έρθει σε επαφή με γνωστή εταιρεία ελαστικών προκειμένου να δημιουργήσει ένα ειδικό ελαστικό για το Chaos.
Ο V10 twin-turbo κινητήρας 4,0-λίτρων (3.988 κ.εκ) διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ, 2 carbon turbo 68 mm, 20 μπεκ ψεκασμού (10 άμεσου και 10 έμμεσου), κυλινδροκεφαλές, στρόφαλο και εκκεντροφόρους από τιτάνιο, με τις μπιέλες και τα πιστόνια να είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο. Ο κινητήρας έχει σχέση συμπίεσης 12,3:1 και 40 βαλβίδες τιτανίου.
Το Chaos θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, μια με 2.000 και μια με 3.000 άλογα. Στην πρώτη ο κινητήρας θα λειτουργεί με χρήση βενζίνης πρατηρίου και θα έχει όριο περιστροφής τις 11.000 στροφές/λεπτό και απόδοση 2.000 ίππων, ενώ στην έκδοση των 3.000 ίππων απαιτείται καύσιμο E85, με το όριο περιστροφής να ανεβαίνει στις 12.000 στροφές/λεπτό, ενώ τα πιστόνια θα είναι κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, οι μπιέλες από carbon, με τα carbon turbo να είναι μεγαλύτερα, 78 mm. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να παράγει έως και 3G πλευρικές επιταχύνσεις σε συγκεκριμένες αποστάσεις και συνθήκες.
Η παραγωγή του Chaos, θα είναι περιορισμένη και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η παραγωγή του θα γίνει στον Ελλαδικό χώρο.
Τέλος, αξίζει σε αυτό το σημείο να συγχαρούμε τον Σπύρο Πανόπουλο και την ομάδα του, η οποία αποτελείται από εννέα (9) καταξιωμένους μηχανικούς και σχεδιαστές για την αξιέπαινη προσπάθεια που κατέλαβαν για την υλοποίηση αυτού του δύσκολου project. Υπομονή λοιπόν μέχρι τον Μάρτιο του 2021 στην έκθεση της Γενεύης, όπου και τα βλέμματα όλων μας θα είναι στραμμένα στο Chaos όταν η έκθεση ανοίξει τις πύλες της.
Πηγές :
https://www.spyrospanopoulos.com
http://www.back.extreme-tuners.com/catnav.php?lang=en&id=367#anchor