Είναι δεδομένο πως κάτι που θεωρεί φυσιολογικό ένας πληθυσμός, σε έναν άλλο μπορεί να μην εκλαμβάνεται ως τέτοιο. Ακόμα και όταν αυτό μπορεί να σχετίζεται με την σεξουαλικότητα. Που εκ των βιολογικών συνθηκών, αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων. Η αντίληψη των πραγμάτων και οι διαφορετικές κουλτούρες αναδεικνύουν ορισμένες φορές τις απόψεις περί σεξουαλικότητας ενώ άλλοτε τις καταδικάζουν.
Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε αναδείξει το πως η σεξουαλικότητα ενός ατόμου επηρεάζεται από τα μέσα ενημέρωσης. Τώρα θα εξετάσουμε ιστορικά μέσω κάποιων κοινωνιών την άμεση επιρροή και διαμόρφωσή της σεξουαλικότητας από τον κοινωνικό περίγυρο και κατ επέκταση την κουλτούρα που τυχαίνει κάποιος να έχει γεννηθεί. Το τυχαίνει τοποθετείτε σε αυτή την πρόταση καθώς θα δούμε το πως όμοιες καταστάσεις σχετικά με την σεξουαλικότητα του ανθρώπου αντιμετωπίστηκαν πολύ διαφορετικά από φυλές που ζούσαν στην ιδιά χρονική περίοδο.
Μια σεξουαλικά απελευθερωμένη κοινωνία
Η φυλή Μανγκάια, ζει στο ομώνυμο νησί στον ωκεανό του Νοτίου Ειρηνικού. Εκεί και τα δυο φυλά εκπαιδεύονται από μικρή ηλικία και η σεξουαλικότητα είναι πολύ έντονη. Δέχονται οδηγίες από τους μεγαλύτερους για το πώς να ικανοποιούν το αντίθετο φύλο. Στο αγόρι δίνετε σεξουαλική καθοδήγηση πριν συμπληρώσει τα 10 έτη , ενώ ωθείται σε σεξουαλική επαφή με γυναικά μεγαλύτερης ηλικίας πριν συμπληρώσει τα 15 έτη. Το νεαρό κορίτσι λαμβάνει παρόμοια σεξουαλική καθοδήγηση και προτρέπεται στο να έχει τρεις ή τέσσερις διαφορετικούς ερωτικούς συντρόφους, όταν θα συμπληρώσει τα 13 έτη και πριν ολοκληρώσει τα 20. Οι γονείς των Μανγκάια ενθαρρύνουν τις κόρες τους να έχουν σεξουαλικές εμπειρίες με πολλούς άνδρες, ώστε να βρουν έναν σύντροφο γάμου που είναι ο σωστός. Ο γνώμονας των πράξεων αυτών είναι η εκπαίδευσή στην επίτευξή του ταυτόχρονου οργασμού που θα συμβάλει και στην καλύτερη σχέση του ζευγαριού.
Σ**ουαλικότητα
Στον αντίποδα έχουμε την περίπτωση με τους κάτοικους στο Ινις Μπεγκ. Το Ινις Μπεγκ είναι ένα απομακρυσμένο νησί κοντά, στην Ιρλανδία. Σε αυτή την κοινωνία οι πολίτες δεν είχαν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ενώ ακόμα και η χρήση γλώσσας που υποδηλώνει σεξουαλικά θέματα ήταν κατακριτέα. Υπήρξε μεγάλη αγνοία σχετικά με τις φυσικές καταστάσεις της σεξουαλικότητας, όπως η εμμηνόρροια, οι οργασμοί, ο τοκετός και η εμμηνόπαυση. Κάτι το οποίο οφείλεται αφενός στην άρνηση των μεγαλύτερων να διαπαιδαγωγήσουν σεξουαλικά τα παιδιά εμμένοντας σε μια συντηρητική φύση. Αφετέρου η Καθολική Εκκλησία προώθησε το σεξουαλικό πουριτανισμό. Χαρακτηριστική είναι η τελετουργία που γίνονταν στο νησί από ιερείς με γνώμονα τον «έλεγχο των παθών» , ουσιαστικά τη σεξουαλική καταστολή του νησιού.
Το σεξ ως μέσο αναπαραγωγής
Καθώς είδαμε μια μορφή έντονης σεξουαλικότητας και αποδοχής αυτής ,και μια μορφή αποτίναξης των σεξουαλικών επιθυμιών, θεμιτό είναι να δούμε και το παράδειγμα των κάτοικων Ντάνι της Νέας Γουινέας. Σε αυτή τη κοινωνία δεν υπάρχει καθόλου ενδιαφέρον για το σεξ. Δεν θεωρείται αρκετά σημαντική πτυχή της ζωής και εκτελείται έτσι γρήγορα με μόνο σκοπό την αναπαραγωγή και τίποτα παραπάνω. Η σεξουαλική πράξη αρχίζει και τελειώνει με την ανδρική επιθυμία και τον ανδρικό οργασμό , με τα αντίστοιχα γυναίκεια στοιχεία να τους είναι άγνωστα.
Ο πόλεμος των δυο φύλων
Ένα άλλο παράδειγμα για το πώς η σεξουαλικότητα ποικίλλει μεταξύ του πολιτισμού και του χρόνου είναι κατά τη διάρκεια της βικτοριανής εποχής. Τον 19ο αιώνα, στην Αμερική πίστευαν ότι οι γυναίκες είχαν μικρή σεξουαλική επιθυμία. Την οποία και βίωναν μόνο για αναπαραγωγικούς σκοπούς (σας θυμίζει μήπως την ατάκα «Χτυπάει το βιολογικό μου ρολόι»;). Αντίστοιχα για τους άνδρες ήταν δεδομένη η ερωτική επιθυμία και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις και τα δυο φύλα την χαρακτήριζαν επικίνδυνη και ζωώδεις. H σεξουαλικότητα των γυναικών συνδυάστηκε με την αγγελική μορφή ενώ εκείνη των ανδρών με την δαιμονική. Βάζοντας έτσι τις βάσεις για τον επερχόμενο πόλεμο των δυο φύλων τα επόμενα χρόνια. Ενώ οδήγησαν και στον πρωτοφανή τότε διαχωρισμό του σεξ από την αγάπη.
Όλοι οι πολιτισμοί έχουν αντιληφθεί τον απώτερο σκοπό της σεξουαλικής επιθυμίας του ανθρώπου , που δεν είναι άλλος από την αναπαραγωγή. Χωρίς ωστόσο στο να συμφωνούν στον άμεσο σκοπό που έχει αυτή , την ικανοποίηση.
Μπορεί αυτά που αναφέραμε , να φαίνονται μακρινά δεδομένα , όμως η ουσία τους δεν είναι. Και αυτή είναι η σεξουαλική προσέγγιση και ο προσανατολισμός που έχει δώσει σε εμάς η κοινωνία στην οποία ζούμε.
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για αυτό το άρθρο :
Perspectives on Human Sexuality ανακτήθηκε από cdn.citl.illinois.edu
Sex in Inis Beag, Ireland ανακτήθηκε από sexinfo.soc.ucsb.edu
Cultural differences in sexuality ανακτήθηκε από en.wikiversity.org