Αεροκινητήρας Πλάσματος: Από την θεωρία στην πράξη

Αεροκινητήρας Πλάσματος

Ερευνητές κατάφεραν να κατασκευάσουν έναν πρωτότυπο αεροκινητήρα πλάσματος, ο οποίος δεν χρειάζεται ορυκτά καύσιμα για να λειτουργήσει, ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο τον δρόμο για πιο οικολογικές λύσεις στις μετακινήσεις. Ο πρότυπος-επαναστατικός αεροκινητήρας είναι ο «Air Plasma».

Όπως αναφέρει η έρευνα, που δημοσιεύτηκε την Τρίτη στο περιοδικό AIP Advances, ο κινητήρας θα συμπιέζει τον αέρα και κατ’ επέκταση θα τον ιονίζει με μικροκύματα, δημιουργώντας πλάσμα. Το πλάσμα που θα παράγεται θα είναι και η κινητήριος δύναμη που θα ωθεί το αεροσκάφος προς τα εμπρός. Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι μπορεί στο μέλλον τα αεροπλάνα να χρειάζονται απλά ηλεκτρισμό καθώς και τον αέρα από τον περιβάλλον για να πετάξουν.

Αεροκινητήρας Πλάσματος
Σχήματα του πρωτοτύπου και εικόνες του φωτεινού πίδακα πλάσματος σε διαφορετικές δυνάμεις μικροκυμάτων Πηγή: scitechdaily.com

Φυσικά η απόσταση που πρέπει να καλυφθεί για να μπεί αυτός ο αεροκινητήρας σε ένα συμβατικό αεροσκάφος, είναι αρκετά μεγάλη και συγχρόνως δύσκολη, διότι σύμφωνα με τους ερευνητές τα μόνα δεδομένα που υπάρχουν για την λειτουργία του κινητήρα, είναι κάποια δεδομένα τα οποία προέρχονται από μία επίδειξη στον χώρο του εργαστηρίου. Ωστόσο το πρωτότυπο που δημιούργησαν οι επιστήμονες, κατάφερε να εκτοξεύσει μια χαλύβδινη σφαίρα ενός κιλού, 24 χιλιοστά στον αέρα. Πρόκειται για την ίδια ώθηση, που έχει στην ανάλογη κλίμακα ένας συμβατικός κινητήρας τζετ.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο επικεφαλής ερευνητής και μηχανικός του Πανεπιστημίου της Ουχάν, Jau Tang σε δήλωσή του ανέφερε ότι:

Το κίνητρο της δουλειάς μας είναι να βοηθήσουμε στην επίλυση των προβλημάτων υπερθέρμανσης του πλανήτη λόγω της χρήσης κινητήρων καύσης ορυκτών καυσίμων σε μηχανήματα ισχύος, όπως αυτοκίνητα και αεροπλάνα.

Αεροκινητήρας Πλάσματος
Οι χαλύβδινες σφαίρες χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της ώσης. Πηγή: tipsmake.com

Δεν υπάρχει ανάγκη για ορυκτά καύσιμα με το σχεδιασμό μας και επομένως δεν υπάρχει εκπομπή άνθρακα που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και υπερθέρμανση του πλανήτη.

Τα αεροπλάνα και γενικότερα τα εναέρια μέσα μεταφοράς, αποτελούν ένα μικρό αλλά όχι ασήμαντο παράγοντα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης παγκοσμίως. Οι New York Times ανέφεραν το Σεπτέμβριο ότι τα εναέρια μέσα μεταφοράς ευθύνονται για το 2,5% όλων των εκπομπών αερίων στην ατμόσφαιρα, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά τα στρατιωτικά αεροπλάνα.

Διαβάστε επίσης  Σεξιστικά "βλέπουν" τις γυναίκες υπολογιστές που εκπαιδεύονται με μηχανική μάθηση
Advertising

Ονομάζομαι Αντωνίου Διονύσης, πτυχιούχος του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Υπολογιστική Ρευστομηχανική. Κατοικώ στον Κάλαμο Αττικής, ένα ειδυλλιακό χωριό λίγα χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα. Από μικρός το πάθος μου για την εξερεύνηση του Διαστήματος ήταν ένας από τους βασικότερους παράγοντες που με οδήγησε στον χώρο των τεχνολογικών επιστημών. Λατρεύω τα βιβλία και τα ταξίδια προσπαθώντας μέσα από αυτά να ιχνυλατίσω τις μυστικές διαδρομές του κόσμου, με όλα τα αινίγματα που αυτός περιέχει.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σημασιολογική ευχέρεια στη διάγνωση ψυχιατρικών διαταραχών

Ήξερες ότι η σημασιολογική ευχέρεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διάγνωση
“Oh, Canada” , Rusell Banks

“Oh, Canada” του Rusell Banks: Ζωή και θάνατος σε ζωντανή μετάδοση

Λίγο πριν την έλευση του 2025, κυκλοφόρησε στα ελληνικά από