Είδαμε το χοροθέατρο «Λυδία Λύθος» της Φένιας Αποστόλου στο «Poems n’ Crimes Art Bar»

Κοντά στην πλατεία Αγίας Ειρήνης στο Μοναστηράκι, υπάρχει το ιδιαίτερα ξεχωριστό μέρος «Poems n’ Crimes Art Bar» στο οποίο διοργανώνονται εκθέσεις βιβλίων και πολιτιστικές βραδιές. Βρεθήκαμε την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018 στον επάνω όροφο για να παρακολουθήσουμε το χοροθέατρο «Λυδία Λύθος» της χορογράφου και σκηνοθέτιδας Φένιας Αποστόλου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Τσέπης των εκδόσεων Γαβριηλίδη.

Σε έναν χώρο όπου βλέπεις σχεδόν παντού βιβλία, υπέροχο για τους βιβλιοφάγους, υπάρχει στον επάνω όροφο, μια αίθουσα όπου ακριβώς όπως είναι σχεδιασμένη, σου δίνει απευθείας την αίσθηση της παράστασης δωματίου. Εκεί ξεδιπλώθηκαν τα έργα «Διδώ» και «Chair’s tragedy».

Στο πρώτο έργο, την «Διδώ», όπως αναφέρει το σκηνοθετικό σημείωμα:

«Η Βασίλισσα της Καρχηδόνας, Διδώ, μετά την εγκατάλειψη του Αινεία, χορεύει σπαρακτικά και πετρώνει σε έναν βωμό, φορώντας για πάντα το σκοτάδι.»

Στο απαραίτητο σκοτεινό φόντο από ενδυματολογικής άποψης, και από ψυχικής διάθεσης, η χορεύτρια αποδίδει επακριβώς την απώλεια και την μοναξιά μετά την εγκατάλειψη του άνδρα της. Ένα «μετά» που μόνο ελπιδοφόρο δεν μπορεί να είναι, αφού ο ψυχισμός της έχει βυθιστεί για πάντα στο σκότος. Και όλες οι κινήσεις, όλες οι ανάσες, και όλες οι προσευχές είναι πλέον αφιερωμένες στο χάος! Φανταστείτε όλα αυτά, με την μουσική επένδυση από «Henry Purcell – the aria “When I am laid in earth” from the opera Dido and Aeneas». Το μόνο που ευχόμασταν ήταν να κρατήσει λίγο παραπάνω η χρονική διάρκεια του έργου.

Στο δεύτερο έργο, το «Chair’s Tragedy», όπως αναφέρει το σκηνοθετικό σημείωμα:
«Μια γυναίκα με το βάρος μιας απουσίας…
Μια άδεια καρέκλα – η θύμησή του…
Μια Άρια που γίνεται εμμονή…
Ένα έργο δωματίου για μια ύπαρξη παγιδευμένη στο παρελθόν…
Ένα δράμα που επαναλαμβάνεται κάθε βράδυ…»

Διαβάστε επίσης  Όλιβερ Τουΐστ από τον Οκτώβριο στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Εδώ, πέρα από την solo ερμηνεία της χορεύτριας τοποθετούνται στην σκηνή και δυο καρέκλες, στοιχεία σημαντικότατα για την ιστορία του έργου, αφού καθορίζουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Το μαύρο χρώμα επικρατεί ξανά στο ενδυματολογικό κομμάτι με βαθμιαίες μικρές σκηνοθετικές «πινελιές» για το τι θα ακολουθήσει. Δηλαδή για το πώς θα μας αποκαλύψει το έργο περισσότερες πτυχές για την προσωπικότητα και την πορεία του άνδρα που έχει φύγει. Και όλα αυτά συνδέονται τόσο αρμονικά μελαγχολικά με μια υπέροχη συνολική χορευτική κίνηση και σκηνική αναπαράσταση, που μας επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά για το πόσο άδικη μπορεί να είναι η πορεία μερικών ανθρώπων. Και κυρίως.. για το πώς νιώθουν οι άλλοι που μένουν πίσω.

Συγκινημένοι και άκρως ενθουσιασμένοι με το ιδιαίτερο βουβό, γεμάτο ανάσες όμως, χοροθέατρο, που είναι πλέον διαχρονικό αφού από το 2008 που πρωτοπαρουσιάστηκε έχει ταξιδέψει στις καρδιές μας, μέχρι φέτος, 10 χρόνια μετά… με όλα τα απαιτούμενα συναισθήματα.

Συντελεστές των δυο έργων:

«ΔΙΔΩ»:
Χορογραφία-Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου
Χορεύτρια: Κατερίνα Χριστοφόρου
Μουσική: Henry Purcell – the aria “When I am laid in earth” from the opera Dido and Aeneas
Βοηθός Χορογράφου: Kωστής Τσιαμάγκας

«Chair’s Τragedy»:
Χορογραφία – Σκηνοθεσία : Φένια Αποστόλου
Χορεύτρια: Σίλια Καρφοπούλου
Μουσική : Casta Diva από τη Norma του Vincenzo Bellini
Σκηνογραφία-Κοστούμια: Ευδοκία Βεροπούλου – Νικόλαος Ζαβαλιάρης – Κρίνα Βροντή

Προβολή Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τα έργα:

Το χορευτικό σόλο «Διδώ» έχει παρουσιαστεί με μεγάλη επιτυχία στα παρακάτω Φεστιβάλ:
-1st Ionian Dance Festival in Zakynthos
-Open September 5 -Vault Theatre Plus (Αθήνα)
-Θέατρο «Γραμμές Τέχνης» (Πάτρα)
-Motum 2017 -2o Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού στην Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη)
-1st Netherlands International Choreography Competition (Haarlem- Ολλανδία)
– Εκδήλωση: «Πανσέληνος στον Κήπο» του Κώστα Ευαγγελάτου (Κεφαλονιά)

Διαβάστε επίσης  Καλιγούλας του Άλμπερτ Καμύ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το έργο «Chair’s Τragedy» έχει παρουσιαστεί με μεγάλη επιτυχία στα παρακάτω Φεστιβάλ:

– Φεστιβάλ Art For Change Vol 2
-4ο Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών Ανάποδα (Ρόδος)
-ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ (Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά)
– ΔιαRτηρητέο (Ηράκλειο)
-Εκδήλωση: «Πανσέληνος στον Κήπο» του Κώστα Ευαγγελάτου (Κεφαλονιά)
-Dance Act One Festival, Θέατρο Act (Πάτρα)
-Εβδομάδα Χορού στον Μύλο του Παππά (Λάρισα)
– It’s LIQUID International Art Show-Contemporary Venice at Palazzo Flangini (Βενετία)
-3ο Open September στο Θέατρο Victoria (Αθήνα)
– Φεστιβάλ Dance Days 4 (Χανιά)
-13ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων ( «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης»- Αθήνα, «Δημοτικό Θέατρο Κήπου» – Θεσσαλονίκη)
-3η πλατφόρμα Σύγχρονου Ελληνικού Χορού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών 2008 «ΓΕΦΥΡΕΣ Αθήνα- Βερολίνο»
-15 Quinzena de Danca de Almada (Πορτογαλία)
– Νύχτες NOVA PARS στο θέατρο Altera Pars (Αθήνα)
-1ο Pocket Theatre Festival in Athens στο θέατρο Φούρνος (Αθήνα) (2ο Βραβείο)
-Video Art Festival Τεχνόπολις, Γκάζι

χοροθέατρο χοροθέατρο χοροθέατρο χοροθέατρο 

Απόφοιτη σχολής δημοσιογραφίας και νυν φοιτήτρια στον "Ευρωπαϊκό Πολιτισμό" του ΕΑΠ. Μαζί εξερευνούμε θέματα πολιτισμού, όπως το θέατρο, ο κινηματογράφος, το βιβλίο και συζητάμε ακόμα περισσότερα μέσα από συνεντεύξεις. Στάση ζωής: "Rhythm is a dancer....! "

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

catcalling

Catcalling: όχι, δεν είναι κοπλιμέντο!

Το catcalling ή αλλιώς street harassment πρόκειται για λεκτική παρενόχληση
Στην εικόνα απεικονίζονται τρεις γυναίκες και ένας νεαρός άνδρας. Η κοπέλα στην μέση φοράει ένα πολύχρωμο κασκόλ που κρύβει τη μύτη της από τη μια μεριά και από την άλλη το φοράει ο νεαρός άνδρας, ο οποίος κρατάει ένα ροζ λουλούδι.

Penelope: Αυτό το γουρουνάκι έχασε τη μύτη του για την αγάπη

Το Penelope είναι μια ρομαντική κωμωδία φαντασίας του 2006