2023 – Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων

«Η Ευρώπη χρειάζεται μια μεγάλη επανάσταση στις δεξιότητες… Χρειαζόμαστε περισσότερους και πιο καλά καταρτισμένους εργαζόμενους». Αυτά ήταν μερικά από τα λόγια του Μαργαρίτη Σχοινά, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην κεντρική ομιλία του, κατά την κήρυξη του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων για το 2023.

Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής συχνά αλλάζει τα δεδομένα στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Η εξέλιξη της Τεχνολογίας και οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής αποτελούν μία συνεχόμενη πρόκληση και οι άνθρωποι χρειάζεται να είναι ευέλικτοι και προσαρμοστικοί περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία, οι κρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη, στην οικονομία, την ενέργεια, την υγεία, σε παγκόσμια κλίμακα. Το αποτέλεσμα; Η αγορά εργασίας έφερε στην επιφάνεια νέους τρόπους απασχόλησης, ειδικά κατά την covid και μετά-covid εποχή, με τα υβριδικά μοντέλα εργασίας και την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων και εφαρμογών να έχουν καθιερωθεί και αφομοιωθεί στο εργασιακό status.

Αυτό το φάσμα της συνεχούς ανάπτυξης αφορά όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων.

Ωστόσο, για τους νέους οι παραπάνω κρίσεις ενδεχομένως να επηρέασαν λίγο περισσότερο το επαγγελματικό τους μέλλον, καθώς η ήδη υπάρχουσα αβεβαιότητα στη διαδικασία εύρεσης εργασίας, δημιούργησε επιπλέον δυσκολίες στα επαγγελματικά τους βήματα. «Πώς να αναζητήσω την κατάλληλη δουλειά για εμένα;» «Ποιος θα μπορούσε να με καθοδηγήσει στα πρώτα επαγγελματικά μου βήματα;»; Μήπως σου θυμίζουν κάτι οι συγκεκριμένες ανησυχίες;  Κάπως έτσι δεν συμβαίνει, όταν βρισκόσουν (ή μπορεί και να βρίσκεσαι τώρα) στα αρχικά σου στάδια εύρεσης εργασίας;

Advertisements
Ad 14

Για όλα αυτά λοιπόν, τις κρίσεις, τις αλλαγές και τις ανησυχίες, το συγκεκριμένο αφιέρωμα είναι για το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων. Και προκειμένου να αποκομίσεις κάτι ουσιαστικό και πιο πρακτικό για τη σταδιοδρομία σου, διάβασε αυτό το άρθρο μέχρι το τέλος!

Τρεις πετυχημένοι επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της αγοράς εργασίας και τη σπουδαιότητα απόκτησης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, απαντούν σε ερωτήσεις και σε βοηθούν να χαρτογραφήσεις τα επόμενα επαγγελματικά σου βήματα!


Η Δια Βίου Μάθηση – Ιστορική Αναδρομή

Οι σημαντικές και μεγάλες αλλαγές συνήθως προκύπτουν, για να καλύψουν ανάγκες και ελλείψεις που δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία σε κάποιον τομέα, ενώ συχνά συμβαίνουν για να βελτιώσουν τις συνθήκες από προηγούμενες κακουχίες.

Σε ένα αντίστοιχο πλαίσιο αβεβαιότητας και αποδιοργάνωσης φαίνεται να προέκυψε και η αξία της κατάρτισης και επιμόρφωσης στα μέσα της δεκαετίας του 1940, όταν τα κατάλοιπα από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, προέβαλαν τις συνέπειες και τις ελλείψεις στην εκπαίδευση των ανθρώπων. Δεδομένου ότι μία γενιά ανθρώπων βρισκόταν σε επίπεδο αναλφαβητισμού, η γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα σε εκπαίδευση – κοινωνία – εργασία, ήταν δύσκολο να γίνει με τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά μοντέλα της τυπικής εκπαίδευσης.

Τα συγκεκριμένα δεδομένα, οδήγησαν στην ίδρυση της UNESCO, μία πρωτοβουλία του Rab Butler. Έχοντας ως όραμα την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, ξεκινώντας με την εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης, κύριος σκοπός της UNESCO ήταν η απόκτηση ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στη γενικότερη παιδεία του ανθρώπου.

Έτσι λοιπόν, ιδρύθηκαν σχολεία και μουσεία, ενώ αργότερα ενσωματώθηκαν ο πολιτισμός και η επιστήμη στους άξονες δραστηριοποίησης της UNESCO. Με το συλλογικό της έργο και αποτύπωμα στην κοινωνία, θεωρείται, ότι η UNESCO ασπάστηκε την έννοια και νοοτροπία της Δια Βίου Εκπαίδευσης.

Το έργο για τη Δια βίου Εκπαίδευση απασχόλησε και την Ευρωπαϊκή Ένωση, που έθεσε προτεραιότητες για την αποτελεσματική κατάρτιση, η οποία θα οδηγούσε στην εξάλειψη της ανεργίας και την αύξηση της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού. Στο “Λευκό Βιβλίο για την Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα” τέθηκαν προτάσεις για την κατάκτηση των παραπάνω στόχων και για πρώτη φορά εμφανίζεται η έννοια “Δια Βίου Μάθηση”.

Επίσης, ιδιαίτερη ήταν η έμφαση στον τεχνολογικό αλφαβητισμό και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, που θα συνεισέφεραν στην απόκτηση δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση ελλείψεων και αναγκών, όπως η έμφυλη ανισότητα και η κατάρτιση σε καινοτόμους και εξειδικευμένους τομείς απασχόλησης.

Το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένει προσηλωμένο (και) στη Δια Βίου Μάθηση. Η προσφορά της γνώσης δεν κάνει διαχωρισμούς. Οι άνθρωποι μπορούν να εξελιχθούν και να πετύχουν στην αγορά εργασίας, ανεξάρτητα από προέλευση και οικονομικό υπόβαθρο, η κατάρτιση και εξέλιξη πλέον αφορά κάθε πολίτη.

Διαβάστε επίσης  Γλαύκος Κληρίδης: διακεκριμένος Κύπριος πολιτικός
https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/news/european-year-skills-commission-reaches-political-agreement

Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων, 2023: η νέα ατζέντα που προκύπτει για τις δεξιότητες και την αγορά εργασίας

Το μέλλον της Ευρώπης καθορίζεται από τις εξελίξεις και τις επικείμενες αλλαγές. Το χάσμα ανάμεσα σε εκπαίδευση και αγορά εργασίας φαίνεται να γεφυρώνεται, με τα στελέχη και τους επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέτουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει, ότι το εκπαιδευτικό και οικονομικό μοντέλο αλλάζει και οι δύο αυτοί τομείς λειτουργούν από κοινού. Οι δύο βασικοί τομείς που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης, είναι η Τεχνολογία και το Περιβάλλον.

Οι παρακάτω προτάσεις, προκύπτουν έπειτα από πρωτοβουλίες που προέκυψαν από τις αναταράξεις που δημιούργησε (κυρίως) η Covid εποχή με την επιτάχυνση της Τεχνολογικής εξέλιξης.

Έτσι λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέφυγε στη δημιουργία μιας ατζέντας, που στοχεύει στη διατήρηση της ισορροπίας και της προόδου των ευρωπαίων πολιτών. Το θεματολόγιο της ατζέντας παρουσιάστηκε στις 9 Μαΐου 2023, με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων 2023 και έχουν ως εξής:

– Συνεργασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εταιρείες και επιχειρήσεις, ώστε να καταγραφούν με περισσότερη σαφήνεια οι απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν οι εργαζόμενοι στις θέσεις εργασίας που παρέχονται. Είναι γεγονός ότι οι εργοδότες δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό που να κατέχει τις απαραίτητες δεξιότητες για μία θέση εργασίας.

-Αύξηση του ποσοστού των ατόμων που κατέχουν ψηφιακές δεξιότητες, καθώς βάσει στατιστικών 4/10 ενήλικα άτομα δεν τις διαθέτουν. Με την πρωτοβουλία “Digital Decade Policy Programme 2030”, έχει οριστεί ως στόχος το 80% των πολιτών να κατέχουν ψηφιακές γνώσεις, οι οποίες θα εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας και θα συμβάλουν στην αύξηση του υγιούς ανταγωνισμού. Με τη διαρκή ψηφιακή κατάρτιση, θα γίνεται ένταξη και σε εξειδικευμένες θέσεις εργασίας, σε κλάδους αιχμής, όπως η Τεχνολογία με το ανθρώπινο δυναμικό να είναι ολοένα και πιο εξειδικευμένο.

-Αύξηση του ποσοστού των ατόμων που πραγματοποιούν κατάρτιση για αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, στο 60%, ως πάγια νοοτροπία των ευρωπαίων πολιτών.

-Αποτελεσματικότερη ανταπόκριση και αντιστοιχία ανάμεσα στο τρίπτυχο – τομείς εργασίας που ενδιαφέρουν τα άτομα-ζήτηση στην αγορά εργασίας-ψηφιακές/πράσινες δεξιότητες. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα υλοποιηθούν δράσεις που θα ενισχύουν την ανταπόκριση των δεξιοτήτων των εργαζομένων με τις πραγματικές ανάγκες των θέσεων εργασίας, αναδιαμορφώνοντας την “Ατζέντα για την Εκπαίδευση Ενηλικών 2021-2030”. Σε αυτό το πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), θα περιλαμβάνονται διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, upskilling και reskilling, για πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα που συνδυάζουν soft και hard skills. Αντίστοιχα, για τις πράσινες δεξιότητες, με τη δράση “European Green Deal”, δίνεται προτεραιότητα στις δεξιότητες για το Περιβάλλον, με στόχο να μειωθεί το αποτύπωμα του άνθρακα. Μέσα από ένα σύνολο πρωτοβουλιών, απώτερος σκοπός είναι η καθολική απόκτηση “πράσινης” νοοτροπίας, τόσο από την κοινωνία, αλλά και από την αγορά εργασίας, ως πάγια κουλτούρα.

-Αύξηση του οικονομικού προϋπολογισμού για το πρόγραμμα Erasmus, καθώς προσφέρει δεξιότητες που αξιοποιούνται επιτυχώς στην επαγγελματική πορεία με τη διαδικασία της μη τυπικής μάθησης.

-Πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ένταξη στην εργασία, κυρίως των ευάλωτων ομάδων, όπως οι γυναίκες. Με τη “Στρατηγική Έμφυλης Ισότητας”, η ΕΕ στοχεύει να ενταχθούν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας σε ποσοστό 78%, εξαλείφοντας στερεότυπα και έμφυλο μισθολογικό χάσμα, διεκδικώντας καριέρες σε κλάδους αιχμής και θετικών επιστημών.

Η Ευρώπη στέκεται δίπλα στους πολίτες, και ίσως οι κρίσεις που προηγήθηκαν κατέδειξαν πιο έντονα τις δυσκολίες που δημιουργούσε η έλλειψη εξειδίκευσης.


Χαράσσοντας τα επόμενα επαγγελματικά βήματα

Για να έφτασες μέχρι εδώ, μάλλον σε ενδιαφέρει να ενημερωθείς και να εξελιχθείς στην επαγγελματική σου σταδιοδρομία. Παρακάτω, η Έλενα Βασιλείου, ο Κωνσταντίνος Κίντζιος και ο Γιώργος Γαμπιεράκης, απαντούν σε επίκαιρα ζητήματα για την αγορά εργασίας, πιθανά λάθη στη διαδικασία εύρεσης εργασίας, αλλά και τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα σε δεξιότητες και επάγγελμα!

Μέσα από τη δουλειά σας, στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού, έχετε αξιολογήσει πολλά βιογραφικά και με τις εισηγήσεις σας έχετε καταρτίσει αρκετά άτομα. Α) Ποιο λάθος/αστοχία πιστεύετε ότι πρέπει να αποφύγει κάποιος/α που κάνει αίτηση για μια θέση εργασίας; Β) Ποια χαρακτηριστικά/προσόντα εκτιμάτε περισσότερο, ώστε να διακρίνετε τον κατάλληλο υποψήφιο, όταν υπάρχουν αρκετά, αξιόλογα βιογραφικά;

Διαβάστε επίσης  Grace Kelly: Ένας πορφυρός θρόνος για μία εσωστρεφή πριγκίπισσα

Α) Το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι υποψήφιοι όταν αιτούνται για μία θέση εργασίας είναι πως το βιογραφικό τους πολλές φορές δεν είναι στοχευμένο στη συγκεκριμένη θέση.

Αυτό συνεπάγεται πως ενώ μπορεί να έχουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις για να υποστηρίξουν τη θέση, δίνουν την εντύπωση πως στοχεύουν σε έναν διαφορετικό τομέα απασχόλησης ή ότι δεν αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στη σύνταξη του βιογραφικού ή στο να διαβάσουν την αγγελία.

Αυτό το βλέπουμε ιδιαίτερα στα junior προφίλ, καθώς όπως είναι λογικό, εφόσον δεν έχουν αναπτύξει ακόμα κάποια επαγγελματική εξειδίκευση και καθώς δεν έχουν κατασταλάξει πλήρως με τι ακριβώς θέλουν να ασχοληθούν, στέλνουν ένα βιογραφικό σε όλες τις αγγελίες που τους ενδιαφέρουν ακόμα κα αν αυτές είναι διαφορετικού κλάδου, διαφορετικών θέσεων κλπ.

Καλό θα ήταν λοιπόν για κάθε αγγελία, στην οποία κάποιος κάνει αίτηση να προσαρμόζει αντίστοιχα το βιογραφικό του αναδεικνύοντας τα σημεία εκείνα στα οποία το προφίλ του ταιριάζει περισσότερο με τις απαιτήσεις της θέσης.

Β) Στην περίπτωση που έχουμε πολλά βιογραφικά που πληρούν το ίδιο τις απαιτήσεις της θέσης, τότε η διαφορά κρίνεται στις λεπτομέρειες. Αυτές οι λεπτομέρειες έχουν να κάνουν περισσότερο με τον χαρακτήρα, την προσωπικότητα και τα soft skills του υποψηφίου, από όπου αντιλαμβανόμαστε ποιος θα ταίριαζε καλύτερα στην κουλτούρα της εταιρείας και θα γινόταν πιο εύκολα και γρήγορα μέλος της ομάδας.

Άρα στοιχεία όπως το κίνητρο που θα δείξει για τη θέση, η ευγένεια, το πόσο διαθέσιμος θα είναι για να προχωρήσει σε μία συνέντευξη και πόσο χρόνο θα αφιερώσει για τη διαδικασία αξιολόγησης και φυσικά η ομαδικότητα, επικοινωνιακές δεξιότητες, εργατικότητα, αίσθημα πρωτοβουλίας και ευθύνης, διαχείριση χρόνου, κριτική σκέψη, είναι κάποια στοιχεία που μπορούν να ξεχωρίσουν έναν υποψήφιο.

Έλενα Βασιλείου,
HR Manager – Career Development Trainer, Axinar Boilers
Μέσα από το πρόγραμμα ‘’ReGeneration’’ βοηθάτε τους νέους, στη διαδικασία εύρεσης εργασίας. Είναι γεγονός ότι η σύγχρονη ζωή είναι ένας συνδυασμός upskilling και reskilling. Με αυτά τα δεδομένα, τι συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον/α νέο/α που κατά πάσα πιθανότητα νιώθει αποπροσανατολισμένος/η στην προσπάθεια ένταξης στην αγορά εργασίας; Υπάρχει κάποιου είδους μοτίβο που θα προτείνατε να εφαρμόσει, για την έναρξη της επαγγελματικής σταδιοδρομίας;

Όταν η εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων με άμεση επίδραση σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, έρχεται και συναντά την απουσία επαγγελματικού προσανατολισμού και το κατά κανόνα απαρχαιωμένο σύστημα διδασκαλίας σε σχολεία και πανεπιστήμια, τότε καμία έκπληξη δεν μπορεί να προκαλεί η έλλειψη επαγγελματικής πυξίδας και προσωπικού οράματος των νέων μας.

Σε αυτή τη συνθήκη, η μόνη επιλογή με αντίκρισμα είναι αυτή του trial & error. Δοκίμασε τον εαυτό σου σε διαφορετικά σεμινάρια, περιβάλλοντα, μονοπάτια, χόμπι και προσπάθησε να αντιληφθείς πού νιώθεις καλύτερα, αποδοτικότερα, ουσιαστικότερα και να ερμηνεύσεις το γιατί.

Κάνε ένα προσωπικό SWOT Analysis και αύξησε τα επίπεδα αυτογνωσίας σου. Το αποτέλεσμά του θα σου ξεκαθαρίσει πολλά αναφορικά με τις δυνατότητές σου, καθώς επίσης θα αυξήσει και τα επίπεδα αυτοπεποίθησής σου.

Μην ξεχνάς πως στα 17 σου διάλεξες σπουδές και όχι επάγγελμα. Ζούμε στην εποχή που η πρόσβαση στη γνώση είναι πιο εύκολη και φθηνή από ποτέ. Μην αυτοπεριορίζεσαι επειδή έτυχε να σπουδάσεις κάτι που ποτέ δεν διάλεξες ή κατόπιν αντιλήφθηκες πως δεν σ’ αρέσει. Μπες LinkedIn Learning, Coursera, Udemy, Udacity κ.α. και δοκίμασε τον εαυτό σου σε νέα γνωστικά πεδία.

Βρες έναν/μία μέντορα. Βρες έναν εδραιωμένο στον τομέα ενδιαφέροντός σου στέλεχος και ζήτα ευγενικά καθοδήγηση. Οι μέντορες μπορούν να παράσχουν πολύτιμες γνώσεις, να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες και να προσφέρουν συμβουλές σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές που αξίζει να εξετάσεις. Η ανεύρεση του μέντορα μπορεί να επιτευχθεί μέσω εκδηλώσεων δικτύωσης, επαγγελματικών συνεδρίων και LinkedIn.

Κάνε εθελοντισμό. Πρόσφερε το χρόνο και την ενέργειά σου σε εθελοντικούς οργανισμούς που έχουν ανάγκη την συνδρομή σου και μέσω αυτών δικτυώσου, χτίσε δεξιότητες, ζήσε σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον την προσομοίωση της εργασιακής σου ζωής, βοηθώντας σε να χαράξεις το δικό σου επαγγελματικό μονοπάτι.

Τελευταίο και πιο σημαντικό! Χτίσε την προσωπικότητά σου. Χτίσε ήπιες δεξιότητες. Στην εποχή που οι τεχνικές δεξιότητες αλλάζουν κάθε 3-4 χρόνια, οι ήπιες αποτελούν το σημαντικότερο στοιχείο για τους νέους καθώς εισέρχονται στον εργασιακό κόσμο και αναπτύσσουν τις επαγγελματικές τους καριέρες. Οι ήπιες δεξιότητες, βάσει παγκόσμιας έρευνας, είναι αυτές που κατά 89% επηρεάζουν την πρόσληψη και την απόλυση των εργαζομένων. Οι ήπιες δεξιότητες είναι ο χαρακτήρας σου, η νοοτροπία σου, ορίζουν το ποιος/α είσαι, γι’ αυτό και αποτελούν τη διαχρονικότερη και πιο ωφέλιμη επένδυση στον εαυτό μας. Μερικά παραδείγματα σημαντικών ήπιων δεξιοτήτων:

Διαβάστε επίσης  Μαξ Βέμπερ: Θρησκεία και Καπιταλισμός

– Επικοινωνία

– Κριτική Ικανότητα

– Προσαρμοστικότητα

– Συνεργασία & Ομαδικότητα

– Επίλυση Προβλημάτων

– Ενσυναίσθηση.

Κωνσταντίνος Κίντζιος

Deputy Director, ReGeneration – Ραδιοφωνικός Παραγωγός του 1ου Business Radio Show στην Ελλάδα «Θα σας ειδοποιήσουμε» στον 989 Alpha Radio – Public Speaker

Ως Ακαδημία Εθελοντισμού, ασχολείστε ενεργά με τη νέα γενιά και την ανάπτυξη – ενδυνάμωσή δεξιοτήτων, που είναι περιζήτητες στη σύγχρονη εποχή. Με ποιον τρόπο θα φέρετε σε επαφή τους νέους με την αγορά εργασίας και πώς τα δικά σας προγράμματα γεφυρώνουν το συγκεκριμένο χάσμα;

Η Ακαδημία Εθελοντισμού HELPHELLAS είναι ένας πιστοποιημένος φορέας με ISO 29993 για τον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με άξονα τον Εθελοντισμό.

Στόχος όλων των προγραμμάτων της Ακαδημίας, είναι η εξοικείωση των ανθρώπων με τον Εθελοντισμό, τις δεξιότητες που αυτός αναπτύσσει σταδιακά σε όλα τα επίπεδα της καθημερινότητας, την έκφραση αυτών των δεξιοτήτων ιδιαίτερα στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά και την ενσωμάτωση τους στο DNA των ανθρώπων.

Σε ένα επαγγελματικό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον η έκφραση μίας δεξιότητας μπορεί να είναι επιβεβλημένη και να αλλοιώνεται από προσωπικές φιλοδοξίες, επίπεδο κινήτρων, εξωτερικές συνθήκες και διαφορετικές προσωπικές στοχοθετήσεις. Σε ένα εθελοντικό περιβάλλον, η ίδια δεξιότητα αποκτά ένα τελείως διαφορετικό υπόβαθρο. Δεν υπάρχει προσωπική στοχοθέτηση, αλλά η προσφορά και το μοίρασμα σαν κοινός παρονομαστής και μοχλός δράσης, αλλά και σαν ενιαίος στόχος. Οι εθελοντές συνδέονται με κοινές αξίες, τρόπο σκέψης και την ανάγκη να δημιουργήσουν μία καλύτερη κοινωνία, μέσα από μία στάση ζωής ως ενεργοί Πολίτες και συνδημιουργοί της καθημερινότητας.

Η Φιλοσοφία της Ακαδημίας Εθελοντισμού βασίζεται στο ότι οι νέοι που συμμετέχουν ενεργά στον Εθελοντισμό και τα εθελοντικά προγράμματα, μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον, μαθαίνουν διαδραστικά και κυρίως με χαρά και προσωπική βούληση, να κάνουν πράξη τις δεξιότητες, που είναι απαραίτητες στην αγορά εργασίας. Μέσα σε ένα μη ανταγωνιστικό περιβάλλον, με υποστήριξη και ιεραρχία, που λειτουργεί προστατευτικά και με μανδύα μέντορα, οι νέοι άνθρωποι αναπτύσσουν τα ταλέντα τους και εκπαιδεύονται σε τρόπο ζωής, που είναι περιζήτητος στην αγορά εργασίας: γιατί κάθε στοχοθέτηση, παράγει υλοποίηση και αποτελέσματα.

Και οι ίδιες οι εταιρείες ΔΕΝ χρειάζεται να αφιερώσουν ενέργεια, χρόνο και ανθρώπινο δυναμικό για να εκπαιδεύσουν τους νέους συνεργάτες τους στον τρόπο λειτουργίας τους, συχνά με αμφίβολα αποτελέσματα. Οι δεξιότητες διδάσκονται έχοντας το θεωρητικό υπόβαθρο σαν βάση, αλλά στοχεύοντας στην άμεση και πρακτική εφαρμογή τους, με προσομοιώσεις πραγματικών συνθηκών και καταστάσεων. Έτσι, ο κάθε συμμετέχων ανακαλύπτει και αξιολογεί τον τρόπο λειτουργίας του με στόχο την βελτίωση και την ενσωμάτωση της κάθε δεξιότητας στην καθημερινότητα του και στο DNA του. Ώστε όταν αρχίσει να εργάζεται, η δεξιότητα να εκφράζεται προσαρμοστικά, ευέλικτα και αυτόματα.

Φέτος, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων, ετοιμάζουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, χωρίς κόστος για τα Πανεπιστήμια, όπου σε 14 ώρες θα εξοικειώσουμε τους φοιτητές με τις απαραίτητες δεξιότητες, που είναι σημαντικές για τη σύνδεση με την αγορά εργασίας.

Γιώργος Γαμπιεράκης,

Πρόεδρος Ακαδημίας Εθελοντισμού, HELP HELLAS


ΠΗΓΕΣ:

Jarvis P. (2007). Οι θεμελιωτές της εκπαίδευσης ενηλίκων. Peter Jarvis. Αθήνα. Μεταίχμιο.

Proposal of the European Parliament and of the Council on a European Year of Skills 2023. Ανακτήθηκε από: https://commission.europa.eu/system/files/2022-12/COM_2022_526_1_EN_ACT_part1_v6.pdf. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

R.A. Butler, Baron Butler of Saffron Walden. Ανακτήθηκε από: https://www.britannica.com/biography/R-A-Butler-Baron-Butler-of-Saffron-Walden. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

UNESCO international organization: Ανακτήθηκε από: https://www.britannica.com/topic/UNESCO. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

Εορτασμός της ημέρας της Ευρώπης 2023 – Έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων. Ανακτήθηκε από: https://www.youtube.com/watch?v=Qz51fPEzrp8&t=68s. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων 2023. Ανακτήθηκε από: https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/european-year-skills-2023_el?fbclid=IwAR1kM3K18ZOyvGLmU-e6E1brgM5dvqAPMQaVGEw6vtLUGpx58cImtMH_fuU. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

Μ. Σχοινάς: Το Έτος Δεξιοτήτων δεν είναι για τις ελίτ στις πρωτεύουσες – Είναι για όλους, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανακτήθηκε από: https://www.thestival.gr/eidiseis/politiki/m-schoinas-to-etos-dexiotiton-den-einai/?fbclid=IwAR0Y96NSXtu-38W7uun0OzuIMI77Z1xCOvvGgol374yrit0XwueWPw4L6KM. Ημερομηνία τελευταίας πρόσβασης: 01/06/2023.

Σιπητάνου Α. (2014). Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Δια Βίου Μάθηση. Θεσσαλονίκη. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Outfits εμπνευσμένα από τις αγαπημένες μας ταινίες.

Μόδα και Κινηματόγραφος. Δύο από τις μεγαλύτερες τέχνες και πήγες
Γουατεμάλα

Γουατεμάλα: Απόδραση στην εξωτική γη των Μάγιας

Γουατεμάλα, το λίκνο του θαυμαστού πολιτισμού των Μάγιας, η γη