Τρεις ρετρό Χριστουγεννιάτικες ταινίες της δεκαετίας του ‘40 που αξίζει να αναζητήσουμε

Ρετρό Χριστουγεννιάτικες ταινίες της δεκαετίας του '40
Πηγή εικόνας: Pinterest

Όταν τα χριστουγεννιάτικα στολίδια και οι εικόνες από μακρινά χιονισμένα τοπία δεν καταφέρνουν πάντα να μας βάλουν στο κλίμα των Χριστουγέννων, η αλησμόνητη ζεστασιά και παρηγοριά που παρέχει για όλο τον κόσμο και γενιές το ρετρό Χόλιγουντ, είναι ένας από τους λόγους που οι λάτρεις του κινηματογράφου δεν σταματούν ποτέ να αναζητούν κάτι από τα παλιά για τον επόμενό τους μαραθώνιο. Εκτός των κλασσικών επιλογών που δεν σταματούν να παίζουν στις τηλεοπτικές πλατφόρμες, παρακάτω βρίσκονται ορισμένα ξεχασμένα διαμάντια που αξίζει να ανακαλύψει κανείς τις φετινές γιορτές. Τρεις ρετρό χριστουγεννιάτικες ταινίες της δεκαετίας του ‘40, όπου με χιούμορ (ίσως και λίγη υποβόσκουσα θλίψη), ζωγραφίζουν χαμόγελα σε μια μεταπολεμική Αμερική και αποτελούν κομβικές στιγμές για την εγχώρια κωμωδία της εποχής και όχι μόνο…

1.  Miracle on 34th Street (1947)

Σκηνοθεσία: George Seaton

Πρωταγωνιστούν: Maureen O’Hara, John Payne, Natalie Wood και Edmund Gwenn

Advertising

Advertisements
Ad 14
Ρετρό Χριστουγεννιάτικες ταινίες της δεκαετίας του '40
Πηγή εικόνας: haphazarfstuff.com

Η Doris Walker (Maureen O’Hara) είναι μια μονίμως απασχολημένη, διαζευγμένη μητέρα που εργάζεται πυρετωδώς κατά την εορταστική περίοδο για το διάσημο πολυκατάστημα Macy’s, επί του 34th Street στο πολυπληθές Μανχάταν. Κατά την πατροπαράδοτη παρέλαση για το Thanksgiving (μια σημαντική στιγμή για τα καταστήματα λιανικής παγκοσμίως), η Doris πέφτει στην ανάγκη ενός «κατά σύμπτωση» Άι Βασίλη. Ένας κύριος με λευκά μαλλιά και γένια που εκπέμπει την κατάλληλη ποσότητα γλυκιάς και γιορτινής ενέργειας, προκειμένου να φτιάξει την διάθεση εκατοντάδων παιδιών που ανυπομονούν για κάποιο σπουδαίο δώρο για τη χρονιά αυτή. Αυτό που η πρωταγωνίστρια δεν ήξερε, είναι πως ο ερχομός του κυρίου αυτού που αυτοαποκαλείται «Άι Βασίλης», έχει έρθει με έναν αέρα ανανέωσης τόσο για τη δουλειά της όσο και για την βαλτωμένη προσωπική της ζωή. Όσο εκείνη και η άκρως χαριτωμένη μικρή της κόρη (μια γλυκύτατη νεαρή εκδοχή της Natalie Wood) επιδιώκουν με κάθε τρόπο να «πατούν» τα πόδια τους στο έδαφος, δεν έχουν χρόνο για παραμύθια και ψεύτικες χαρές που έρχονται από την… καμινάδα! Η άφιξη λοιπόν των Χριστουγέννων θα τις αναγκάσει να βρεθούν αντιμέτωπες με μια πρόκληση απέναντι σε αυτό που πιστεύουν και σε αυτό που αισθάνονται. Στο μεταξύ, ένας καλός φίλος και πιστός στο πλευρό μαμάς και κόρης, ο Fred (John Payne), δείχνει πρόθυμος να ξεπεράσει τα εμπόδια και να κατακτήσει μετά κόπων και βασάνων την καρδιά της δύσπιστης Doris. Άλλωστε δεν πρόκειται τίποτα παραπάνω από δυο ψυχές που έχουν απλώς χαθεί στη δυσβάσταχτη καθημερινότητα. Και μπορεί η καρδιά της Doris να έχει μεν πληγωθεί, όχι όμως ανεπανόρθωτα… Όποιος πιστεύει στα θαύματα, φέτος μπορεί να ελπίζει και σε αυτό!

Διαβάστε επίσης  «A Star is Born»: Lady Gaga και Bradley Cooper εραστές στη μεγάλη οθόνη

2.  The Shop Around the Corner (1940)

Σκηνοθεσία: Ernst Lubitsch

Πρωταγωνιστούν: James Stewart και Margaret Sullavan

Advertising

Πηγή εικόνας: titlovi.com

Δύο υπάλληλοι ενός καταστήματος δώρων, πέφτουν σε μια ξεκαρδιστικά γλυκόπικρη παγίδα που τους έχει στήσει για φέτος το πνεύμα των Χριστουγέννων. Δίχως να τρέφουν το παραμικρό συναίσθημα ο ένας για τον άλλον, παρά δυσφορία κάθε φορά που αναγκάζονται να συναντηθούν οι δρόμοι τους, η Klara και ο Alfred κάπου ανάμεσα στις φλογερές ατάκες που ανταλλάσσουν αδιάκοπα σαν μπαλάκι του πινγκ πονγκ, κοκορεύονται αμφότεροι για τις κατακτήσεις τους μέσω γραμμάτων, όσο αγνοούν τα σημάδια που μαρτυρούν πως οι κρυφοί τους φίλοι δι’ αλληλογραφίας αφορούν τους ίδιους. Όσο αναμένουν να πάνε στη δουλειά για έναν ακόμη έξυπνο και εν μέρει κάπως διασκεδαστικό διαπληκτισμό, άλλο τόσο ανυπομονούν διακαώς να επιστρέψουν σπίτια τους και να γράψουν ένα ακόμη ανώνυμο γράμμα ο ένας στον άλλον εν αγνοία τους. Το «Shop Around the Corner» αποτελεί μια από τις κλασσικότερες εορταστικές ρομαντικές κωμωδίες της δεκαετίας του ‘40 με πρωταγωνιστές τους James Stewart (ένα από τα πιο αγαπητά πρόσωπα του κινηματογράφου της εποχής) και την Margaret Sullavan, που δένει αρμονικά αλλά και μοναδικά με τον πάντοτε σοφιστικέ και κάπως ξερόλα -πλην χαριτωμένο- συμπρωταγωνιστή της. Για μια ακόμη φορά, ο Ernst Lubitsch φανερώνει με υποβόσκων, αλλά εξαιρετικά «παρόντα» τρόπο πως η ευφυΐα της δημιουργίας ταινιών βρίσκεται στην απλότητα και σε μια ισχυρή συγγραφή διαλόγων.

3.  The Man Who Came to Dinner (1941)

Σκηνοθεσία: William Keighley

Διαβάστε επίσης  Cormac Mccarthy, από την αφάνεια στο βραβείο Πούλιτζερ!

Πρωταγωνιστούν: Monty Wolley, Bette Davis και Ann Sheridan

Advertising

Ρετρό Χριστουγεννιάτικες ταινίες της δεκαετίας του '40
Πηγή εικόνας: tcm.com

Ενώ ο ελληνικός τίτλος μάλλον τα λέει όλα («Απρόσκλητος διάβολος»), το «Man Who Came to Dinner» του William Keighley αφορά έναν από εκείνους τους διαβόλους με τη δόξα, την φήμη και τους πολλούς αλλά όχι ιδιαίτερα καλούς φίλους και γνωριμίες που επισκέπτεται την οικία της οικογένειας Stanley. Ο Sheridan Whiteside είναι ένας ιδιόμορφος και οξύθυμος ραδιοφωνικός παραγωγός που καταφτάνει σε μια τυπική οικογένεια στην πόλη του Ohio κατά την διάρκεια της περιοδείας του, ούτως ώστε να προκαλέσει θετικές εντυπώσεις στο κοινό του. Πλάι του στέκεται βράχος, η βοηθός του, Maggie (Bette Davis). Παρά τις ενστάσεις και τη γκρίνια που από πολύ νωρίς κατέβαλλαν τον Sheridan, η διαμονή του στους Stanley πρόκειται να διαρκέσει λίγο παραπάνω απ’ ότι υπολόγιζε, έπειτα από ένα ατύχημα στην εξώπορτα. Όσο ξετυλίγεται η πραγματική σημασία μιας screwball κωμωδίας και τα ατυχή, απρόσμενα γεγονότα ξεπηδούν ασύστολα πανταχόθεν, ο εκκεντρικός πρωταγωνιστής έχει βάλει στόχο να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο κοντά του την αγαπημένη του βοηθό, η οποία συν τοις άλλοις ερωτεύεται και επιθυμεί να τον «εγκαταλείψει» σύμφωνα με τον τραγικό τρόπο που ο ίδιος θέλει πάντα να αντιλαμβάνεται τα γεγονότα. Με συγκλονιστικές ερμηνείες που ενίοτε κρύβονται πίσω από την έννοια της «κωμωδίας», της οποίας οι ερμηνείες πολλές φορές δεν τίθενται εύκολα σε σύγκριση με εκείνες ενός δράματος ή ενός έπους, σπινθηροβόλους διαλόγους και χιούμορ που δύσκολα παλιώνει τόσο που θα σε αφήσει αδιάφορο, η κωμωδία παρεξηγήσεων του Keighley πρόκειται για μια από τις πιο ξεχασμένες μεν, πλέον συναρπαστικές δε, επιλογές Χριστουγεννιάτικων ταινιών της δεκαετίας του ‘40.

Διαβάστε επίσης  12 ένορκοι!

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα; Διαφορετικές
Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Ο Ελλαδικός χώρος είναι ένα μεγάλο πανόραμα μυθικών και ιστορικών