Ανακοινώθηκε το νέο Call of Duty Black Ops 4 λοιπόν. Και είναι χωρίς single player campaign. Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της σειράς και τι μας δίνει το νέο Black Ops 4 στη θέση του campaign; Ας το δούμε και από τις δύο πλευρές.
Αρχικά, ας δούμε τι υποστηρίζει η Treyarch και η Activision. Υποστηρίζουν πως κανείς πλέον δεν ασχολείται με το single player campaign στα Call of Duty, και όλοι περνούν κατευθείαν στο multiplayer. Η αλήθεια είναι πως το story στα campaign των τελευταίων Call of Duty υστερούσε αρκετά. Ας το παραδεχτούμε όλοι, τίτλοι όπως τα Ghosts, Advanced Warfare και Black Ops 3 δεν είχαν και το καλύτερο campaign story. Η σειρά είχε αρχίσει να βαλτώνει, και φάνηκε ξεκάθαρα και στο World War 2. Η Activision υποστηρίζει λοιπόν με το slogan “forget what you know” πως ότι κάνει το κάνει για να ανανεώσει τη σειρά και να προσφέρει αυτό που οι fans των Call of Duty πραγματικά ζητούν. Είναι όμως έτσι;
Για να δούμε τι προσφέρεται στο Black Ops 4 αντί για campaign. Δίνουν αντί για έναν τρεις zombie χάρτες, κι ένα νέο mode, το Blackout, το οποίο στην ουσία είναι άλλο ένα battle royale με οχήματα που θα συμμετέχουν στη μάχη αντί για μεταφορά μόνο. Τι σημαίνει τώρα όλο αυτό; Σημαίνει πως αντί να βάλουν λίγη προσπάθεια να φτιάξουν ένα campaign με καλό story, χαρακτήρες που μπορείς να ταυτιστείς και να σου δώσουν μια εμπειρία ανάλογη του Modern Warfare, σου δίνουν άλλο ένα battle royale παιχνίδι, από τα τόσα που έχουν πλημμυρίσει την αγορά, θα σε χρεώσουν 60€ για αυτό ( χωρίς να υπολογίσουμε special και collector’s editions), συν microtransactions γιατί σίγουρα αυτά τα οχήματα στο Blackout δε θα είναι δωρεάν, συν τα microtransactions για όπλα στο κανονικό multiplayer και στο Blackout, συν τα microtransactions για cosmetics. Νομίζω μαζεύονται αρκετά συν, προστίθενται αρκετά στοιχεία που έχουν χαλάσει το σύγχρονο gaming. Άρα όχι, δε το κάνουν για την αλλαγή, το κάνουν διότι δε μπορούν να βγάλουν συνεχόμενο κέρδος από ένα campaign το οποίο στοιχίζει σε συγγραφείς, voice και motion capture actors, παραγωγή κτλ. Βάζουν δηλαδή ένα mode που χρειάζεται τη λιγότερη προσπάθεια για να κατασκευάσουν, και θέλουν να το χρεώσουν full price. Τα ίδια με το Battlefront 2, απλά απαράδεκτο.
Είπαν επίσης ότι θα υπάρχουν κάποιοι υποτυπώδεις “χαρακτήρες” στο Black Ops 4, αλλά με μορφή που το έχουμε ξαναδεί σε σχετικά πρόσφατο παιχνίδι, στο Rainbow Six Siege. Δηλαδή θα κάνεις ένα tutorial με ένα “χαρακτήρα”, κι έπειτα απλά πέσε στο multiplayer και πυροβόλα ακατάπαυστα για 5 συνεχόμενα λεπτά, ή μπες στο Blackout, όπου θα περιφέρεσαι στο χάρτη άσκοπα για 15 λεπτά, ώσπου να σε σκοτώσει κάποιος που πλήρωσε microtransaction για να έχει καλύτερο όπλο ή ακόμα χειρότερα, όχημα. Γιατί όλοι το ξέρουμε πως αν κάποιος καλός χειρίζεται ένα ελικόπτερο σε τέτοιου είδους παιχνίδι, σε πρόκειται ούτε καν να τον δεις.
Τελειώνοντας, προσωπικά δε συμφωνώ καθόλου με τη ροπή που πήραν σειρές όπως το Call of Duty, που πολλοί (μαζί κι εγώ) το αγόραζαν πρώτα για το campaign κι έπειτα για το multiplayer. Άλλες παρόμοιες σειρές όπως το Battlefront και το Titanfall στο πρώτο τους παιχνίδι δεν είχαν campaign, αλλά στο δεύτερο πρόσθεσαν. Και μπορεί το campaign του Battlefront 2 να ήταν στην ουσία 4 άθλιες ώρες, αλλά το campaign του Titanfall 2 ήταν υποδειγματικό, με χαρακτήρες με προσωπικότητα, ωραία πλοκή και πολύ ευχάριστο. Οπότε, αν συνεχίσει αυτό, θα γίνει νορμάλ να δίνουμε τα ίδια για να παίρνουμε λιγότερα. Για μένα προσωπικά, no gampaign no buy. Happy gaming…..