The artist gallery
Η ομαδική έκθεση Opening αποτελεί ένα προσωπικό «άνοιγμα» της εικαστικής abstract απελευθέρωσης των καλλιτεχνών. Ο αισθητικός δίαυλος της εκφραστικής Abstract συναντά τις «αντισυμβατικές» πινελιές της Street art στους παλμούς του κέντρου της Αθήνας. Τα έργα τέχνης ξεδιπλώνουν τα ιδιόμορφα χαρακτηριστικά τους, ως μέσα εκφραστικής και αισθαντικής κατάνυξης, τόσο μέσω των εσωτερικών πτυχών του καλλιτέχνη όσο και του θεατή. Ωστόσο τα χρώματα, τα μοτίβα και οι κινήσεις κατακερματίζουν τα συμβατικά εικαστικά καλούπια, εναρμονίζοντας τις ενδόμυχες αισθήσεις με τα εξωγενή ερεθίσματα της πόλης. Επομένως, τα λευκά πλακάτα κατακλύζουν οι abstract πινελιές των ανεξάρτητων καλλιτεχνών της έκθεσης Opening, ως ένα παράθυρο μεταξύ υποκειμενικής οπτικής και φαντασίας. Τα δεσμά της ρεαλιστικής αποτύπωσης των εικαστικών status quo κατακτούν πλέον τα άδυτα της υποσυνείδητης σκέψης.

Έκθεση Opening, Tagprojectspace
Όταν αποκαλύπτουμε τους εαυτούς μας. Όταν οι εαυτοί μας διευρύνονται. Κοίτα μπροστά σου. Το άνοιγμα αυτό. Η έναρξη. Μπροστά σου. Ανοίγουμε τους εαυτούς μας. Δεχόμαστε αυτό που ξεδιπλώνεται μπροστά μας. Σχήματα. Χρώματα. Κινήσεις. Ξεδιπλώνουμε μια-μια όλες εκείνες τις φορές που εντέχνως τυλιχτήκαμε μόνοι μας. Στεκόμαστε. Παρατηρούμε γύρω μας. Το κόσμο, τις γραμμές, τα σχέδια, τις λέξεις. Περπατάμε προς τα εκεί. Ανοίγουμε τα χέρια μας. Ανοίγουμε μέσα μας. Εκείνη την πόρτα. Αντιλαμβανόμαστε εκείνο το άνοιγμα. Και κάπως έτσι μας κατακλύζουν τα σχήματα, τα χρώματα και ξαναβλέπουμε εκείνα τα ίδια πράγματα κάπως αλλιώς τώρα.
Αυτό το άνοιγμα μπροστά μας. Μπροστά μου

Opening: Petr Shevchenko
Η Abstract Σουρεαλιστική ματιά του καλλιτέχνη Petr Shevchenko αναμφίβολα δημιουργεί ένα παλλόμενο συνονθύλευμα μιας συνεχόμενης συγκαταβατικής διαδικασίας θραυσμάτων στη σφαίρα του μη υπαρκτού σύμπαντος. Πράγματι, η abstract φιλοσοφική προσέγγιση της δημιουργίας και του μη ιδεατού, θα ένωνε τις πτυχές του υποσυνείδητου με τον κόσμο των ιδεών. Ωστόσο στη σφαίρα επιρροής του καλλιτέχνη πλανάται η πνευματική εικαστική θεωρία του Wassily Kandinsky. Τα χρώματα μεταφέρουν διαφορετικές αισθήσεις επάνω στον καμβά, ενώ οι γραμμές μεταφέρουν ατέρμονα τις ποικίλες πνευματικές διεργασίας. Αδιαμφισβήτητα η σφαίρα του μη ιδεατού ξεδιπλώνει μια διαφορετική προοπτική της τρίτης διάστασης μπροστά στον θεατή. Tα σύμβολα λειτουργούν ως συνδετικός δίαυλος της abstract εικαστικής υπόστασης.

Opening: Sotiris Fen
Η διαλογιστική διαδικασία, η επανένωση της ανθρώπινης υπόστασης με τη φύση μέσω της δομής, των υφών και του νατουραλιστικού περιβάλλοντος δημιουργούν μια σύμπτυξη της εικαστικής προσέγγισης του καλλιτέχνη. Επομένως, το θρόισμα των φύλλων, η πρωινή αύρα, η φυσική αρχιτεκτονική των βράχων, οι σουρεαλιστικές απολήξεις των κλαδιών των δέντρων καθώς και το παιχνίδισμα των χρωμάτων συνδέουν τα φυσικά στοιχεία με την ανάγκη κατανόησης της μη ρεαλιστικής προσέγγισης των ορθολογικών συμβάσεων. Ωστόσο, η φόρμα του γκράφιτι και η αυτοτέλεια του σχεδίου καθοδηγούνται από τη μεταφυσική αύρα και τον υποσυνείδητο στοχασμό. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα abstract ενεργειακής απόδοσης του καλλιτέχνη είναι ο πίνακας Moonshine. Μέσω μιας προσωπικής εμπειρικής αλληλεπίδρασης του καλλιτέχνη με τη φύση, οι δαιδαλώδεις εσωτερικές αναζητήσεις συντονίστηκαν με τη μυστικιστική ατμόσφαιρα της νυκτός:
Μια συννεφιασμένη νύχτα το φεγγάρι έκανε την εμφάνιση του, ήταν πιο επιβλητικό από οποιαδήποτε άλλη φορά. Δυναμικό και σύνθετο. Καθώς έπαιζε το δικό του κρυφτό ανάμεσα στα σύννεφα, μια μυστικιστική ατμόσφαιρα δημιούργησαν τόνοι χρωμάτων… Γκρι και σκούρο μπλε. Μια απεικόνιση τόσο έντονη, η οποία σε ωθεί τόσο να διεισδύσεις σε εσωτερικές αναζητήσεις όσο και να κατανοήσεις τη δύναμη της τέχνης.

Untitled, Μικτή τεχνική
Αναντίρρητα η συμβολιστική χρήση της πυραμίδας την καθιστά ως ένα μυστικιστικό δίαυλο φιλοσοφικής αναζήτησης καθ’ όλη της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένα κομμάτι γλυπτού, ξύλα και μονωτική ταινία συνυπάρχουν ως μέλη μιας μυστικιστικής ενότητας. Ωστόσο, η σταθερή γεωμετρική συμμετρία της πυραμίδας φυλάσσει την εύθραυστη γραμμή του εκκρεμές, το οποίο εξάλλου αντιπροσωπεύει την ευθραυστότητα της ψυχικής ισορροπίας. Επιπλέον το πνευματικό τρίγωνο της «ανύψωσης» πλαισιώνει η φράση DO NOT EVER, επομένως δημιουργεί μια φυσική ισορροπία ανάμεσα στη φυσική προσωπική διεργασία και την εξωγενή παρεμβατικότητα.
Το φεγγάρι και τα σύννεφα δημιουργούν μια φιλοσοφική δομή. Συνθέτουν μεταφορές δυνάμεων της φύσης.
Advertising
-Sotiris Fen

Opening: Jola818, One Bran
Η ρευστότητα του χρόνου, μορφές αποδομένες ως δεσμώτες και άλλοτε ως ανεξάρτητες υπάρξεις συνδεδεμένες με μουσικές μελωδίες και η εκμηδένιση των χρονικών αποστάσεων κατακλύζουν τις δημιουργίες του καλλιτέχνη Jola818. Ωστόσο, σκιαγραφείται η abstract απεικόνιση της υποκειμενικής αντίληψης της καθημερινότητας, των αναμνήσεων του ονειρικού στοιχείου και της μυθολογίας. Πράγματι κίνηση του σώματος και η αναζήτηση των γραμμών είναι σε απόλυτη σύνδεση με την έννοια της κλίμακας. Η προσέγγιση των πτυχών του ασυνείδητου συνυπάρχει με την εξερεύνηση αλλόκοτων τρόπων σύνθεσης και αποτύπωσης. Αδιαμφισβήτητα το σώμα σε αρμονία με την πνευματική υπόσταση, λειτουργούν ως λάβαρα της προσωπικής εσωτερικής αποδέσμευσης του καλλιτέχνη από τις καθορισμένες νόρμες.
Η αισθητική της Street art, η επιβλητικότητα του graffiti και το γραμμικό στοιχείο δημιουργούν το εικαστικό συνονθύλευμα του καλλιτέχνη One Bran. Επομένως, το σύγχρονο αστικό περιβάλλον και οι ακατάπαυστοι ρυθμοί της πόλης δημιουργούν τις δικές τους συμβάσεις, ανάμεσα στην ορμή της ταχύτητα, τις αιχμές των σχημάτων και τα ιδιαίτερα χρώματα.

Opening: Perfmormer @nerisisty «OPENUP»
Η performance «OPENUP» λαμβάνει χώρα πίσω από μια βιτρίνα, όπου η performance είναι αποκλεισμένη και εκτεθειμένη στο «έξω». Επομένως, μοναδικό της μέσο επικοινωνίας της είναι το τζάκι στο οποίο αποτυπώνει σκέψεις με έναν μαρκαδόρο. Ακολούθως πραγματοποιεί το δικό της OPENUP σε όποιος βρίσκεται στην απέναντι πλευρά. Ο καθένας μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να επικοινωνήσει και να αλληλεπιδράσει, ενώ γράφει και ξεκινά μια συνομιλία. Άραγε, πόσο γρήγορα και με τί είδους σκέψεις και συζητήσεις θα γεμίσει η επιφάνεια της βιτρίνας;
Πάντα μου άρεσε να γράφω στα τζάμια. Κάποτε σημείωνα επί μήνες την κίνηση των αστεριών και έγραφα φράσεις πάνω στα σύννεφα που περνούσαν απ’ το παράθυρο.
– @nerisisty

Επιμέλεια έκθεσης: Ελπίδα Άμπου, Μαρίνα Ζιάβρα
09.04.2022–22.04.2022 Βορέου 10, 10551 Αθήνα
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το άρθρο:
Κουτλιάνης, Κ. (2022). Η τέχνη του γκράφιτι από έναν νότιο καλλιτέχνη του δρόμου. Ανακτήθηκε από https://www.nou-pou.gr/stories/prosopa/i-texni-tou-gkrafiti-apo-enan-notio-kallitexni-tou-dromou/ (τελευταία πρόσβαση: 17.04.2022)
Shevchenko, P. (2018). GOING BEYOND: painting, installation, sculpture, photo.