Μπάμπης Τζανιδάκης :”Εχαμογέλασε η αυγή”

Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης, Μπάμπης Τζανιδάκης , μας μιλά για τη ζωή και την πορεία του στο καλλιτεχνικό του στερέωμα άλλα και για το ολοκαίνουριο τραγούδι του με τίτλο «Εχαμογέλασε η αυγή».

Οι συνθέσεις του τραγουδοποιού Μπάμπη Τζανιδάκη, είναι βασισμένες στη ροκ μουσική. Η χρήση όμως των παραδοσιακών οργάνων, όπως τα λαούτα της Κρήτης ή τα παραδοσιακά κρουστά της Ηπείρου, στις ενορχηστρώσεις του, οδηγούν το ροκ μουσικό ιδίωμα σε ελληνικές φόρμες που συνδυάζουν τον δυναμισμό του ηλεκτρικού ήχου, με τις γνώριμες χορευτικές μελωδίες της ελληνικής μας παράδοσης.

Ο Μπάμπης Τζανιδάκης είναι τραγουδοποιός-τραγουδιστής. Ξεκίνησε δισκογραφικά τον Δεκέμβρη του 2005, με το σχήμα που είχε ιδρύσει ένα χρόνο νωρίτερα, τους Έμμονο Γκρίζο. Οι τότε εφηβικές ανησυχίες, τον οδήγησαν σε συνθέσεις και σε στίχους που κινούνταν στα “σκληρά” συνθετικά μονοπάτια και τις εσωστρεφείς στιχομυθίες, του αμερικανικού και του βρετανικού ροκ.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Στη μουσική του αναζήτηση, της τελευταίας δεκαετίας, είχε την τύχη να συνεργαστεί δισκογραφικά με τον Ross Daly και τον Αποστόλη Κοσκινά (ex C:Real). Συναυλιακά να συνυπάρξει με τον video artist, SBell και το Visual Vibe Project καθώς επίσης και με τον χορευτή Γιάννη Σμέρο σε οπτικοακουστικά performing και street art.

Η πρώτη προσωπική δισκογραφική του δουλειά, ξεκινάει μέσα από την αναζήτηση της μουσικής παράδοσης της Ελλάδας μας… “Για μένα ήταν η αρχή μιας σημαντικής στροφής προς τον μουσικό πειραματισμό και προς μια διαφορετική προσέγγιση της παραδοσιακής μουσικής του τόπου μας. Έμαθα να ακούω τις χορευτικές μελωδίες της Θράκης καθώς και τις όμορφες πεντατονικές (μπλούζ) κλίμακες, της Ηπείρου, για να μπορέσω να τις αποτυπώσω με την δική μου μουσική έκφραση”.

Έτσι, λοιπόν, τον Οκτώβρη του 2016 ξεκίνησε η συνεργασία με τον πολυοργανίστα Χρήστο Τσιούνη. Η ενασχόληση του Χρήστου με την ελληνική παραδοσιακή μουσική συνδύασε τις ροκ καταβολές του Μπάμπη με μελωδίες, θρακιώτικες, ηπειρώτικες, αλλά και ρεμπέτικες ή λαϊκές. Η ηλεκτρική κιθάρα συνταίριαξε με το κρητικό και το στεριανό λαούτο, με το μαντολίνο και τον τζουρά.

Το προσωπικό του project πλαισίωσαν δύο ακόμα μουσικοί και συνεργάτες από τα εφηβικά του χρόνια, ο Τάσος Μπρεντάνος στο μπάσο και ο Σοφοκλής Αντωνιάδης στα τύμπανα.

Advertising

Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του Μπάμπη Τζανιδάκη, με τίτλο “Σε Άσπρο Πανί”, κυκλοφόρησε στα δισκοπωλεία τον Οκτώβρη του 2017, σε Ελλάδα, Τουρκία και Ισραήλ από την Spider Music.

Διαβάστε επίσης  T for Techni από τον Παναγιώτη Ζαφείρη

 

Στο παρελθόν ο Μπάμπης Τζανιδάκης έχει συνεργαστεί δισκογραφικά και συναυλιακά με καλλιτέχνες όπως: ο πολυοργανίστας Ross Daly, o Video Artist-Εικαστικός SBell ή ο Performer Γιάννης Σμέρος.

 

 

Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου-Παπαθανασίου

Θα ήθελα αρχικά να σας ευχαριστήσω για την συνέντευξη που μας παραχωρείτε. Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς;

Advertising

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για το βήμα που μου δίνετε. Μεγάλωσα στην Ελευσίνα από την οποία έφυγα, για να συνεχίσω την εκπαίδευσή μου στο Γυμνάσιο των Αναβρύτων, στο Μαρούσι. Τα επόμενα χρόνια έζησα στις εστίες φιλοξενίας των μαθητών, στο οικοτροφείο της σχολής. Μετά το λύκειο έφυγα για σπουδές στη Γαλλία και την Ελβετία, όπου σπούδασα Καλές Τέχνες και Ιστορία της Τέχνης. Σχεδόν μια δεκαετία μετά επέστρεψα στην Ελλάδα για τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις. Τα τελευταία έντεκα χρόνια έχω το δικό μου στούντιο μουσικής παραγωγής και ασχολούμαι πλέον επαγγελματικά και με το τεχνικό κομμάτι του ήχου. Είμαι μπαμπάς της Καλλιόπης η οποία ασχολείται και αυτή με την μουσική. Μπορείτε να την ακούσετε και στο τραγούδι μου «Να Φεύγαμε Μαζί», έξι ετών τότε.

Μπάμπης ΤζανιδάκηςΠώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με τη μουσική; Είναι κάτι που αγαπούσατε από πάντα;

Σε ηλικία εννιά ετών παρακολούθησα την πρώτη μου συναυλία, στη σκηνή βρισκόταν ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου με τον Σάκη Μπουλά. Η εμπειρία αυτή για μένα ήταν «εκρηκτική» και αμέσως ζήτησα από τους γονείς μου να μου πάρουν ένα κασετόφωνο. Από τότε άρχισα να διαλέγω την μουσική που ήθελα να ακούσω. Να σας πω βέβαια ότι και ο πατέρας μου ασχολήθηκε με τη μουσική παραγωγή στα τέλη της δεκαετίας 80, αρχές του 90’. Έκανε κάποιους γνωστούς λαϊκούς δίσκους, οπότε είχα την τύχη να μπω σε μεγάλα-commercial στούντιο από μικρό παιδάκι. Η επαφή όμως με τη μουσική δημιουργία ήρθε στο Γυμνάσιο, μόλις πήρα στα χέρια μου την πρώτη μου ηλεκτρική κιθάρα.

Πόσο δύσκολο είναι να ακολουθήσει κάποιος αυτή την καριέρα στην Ελλάδα;

Advertising

Η Ελλάδα μας είναι αρκετά μικρή και, κατά συνέπεια, το αγοραστικό κοινό πολύ περιορισμένο σε αριθμό. Ιδίως από την οικονομική κρίση και μετά η «πίτα» έχει μειωθεί αρκετά. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες αυτοχρηματοδοτούν τις παραγωγές τους και αναλαμβάνουν μόνοι τους την επικοινωνία του υλικού τους. Τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης αναδεικνύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό της μουσικής δημιουργίας που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στον τόπο μας…Θα λέγαμε ότι ακολουθούν την «πεπατημένη», για να επενδύσουν με μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια. Μαζί με όλα αυτά, η περίοδος της πανδημίας έχει περιορίσει και τους συναυλιακούς χώρους σε χωρητικότητα, με αποτέλεσμα να μη δίνεται η ευκαιρία σε νέα πρόσωπα. Ένας νέος καλλιτέχνης λοιπόν πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό το περικείμενο, οπότε θα έλεγα ότι στις μέρες μας είναι αρκετά δύσκολο να ακολουθήσεις αυτήν την καριέρα…Πολύς συναγωνισμός και λίγες ευκαιρίες. Αυτό όμως δεν αποτρέπει τη γνήσια καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Η μουσική θα παράγεται, θα διανέμεται και θα ακούγεται, ασχέτως με το αν θα επικοινωνείται στις μάζες.

Διαβάστε επίσης  Άννα Παντζέλη: "Θέλω στο τέλος κάθε παράστασης να αγκαλιάσω όλους τους θεατές δείχνοντας τους την ευγνωμοσύνη που νιώθω"

Από που αντλείτε έμπνευση για τα έργα σας;

Τα τραγούδια μου είναι βιωματικά. Η έμπνευση μπορεί να σου εμφανιστεί σε οποιαδήποτε μορφή, οποιαδήποτε στιγμή. Το μόνο που κάνω είναι να είμαι μονίμως σε εγρήγορση και ανοιχτός σε κάθε νέα εμπειρία. Πολλές φορές όμως, μου συμβαίνει να ανασύρω μία στιγμή του παρελθόντος, η οποία σίγουρα και θα με είχε στιγματίσει.

Στα έργα σας χρησιμοποιείτε πολύ την παραδοσιακή μουσική. Σας βοηθάει αυτό να εκφραστείτε καλύτερα;

Advertising

Η αναζήτηση μέσα στις παραδοσιακές φόρμες είναι μια πραγματική μουσική πρόκληση για μένα. Παίζοντας ροκ από παιδί, χρειάστηκε αρκετή μελέτη για να μπορέσω να συνθέσω με αυτή τη τεχνοτροπία. Η παραδοσιακή και λαϊκή μουσική όμως είναι τα δύο είδη με τα οποία μεγάλωσα. Είναι κομμάτια της παιδικής μου ηλικίας, ριζωμένα μέσα μου. Θα μπορούσα να πω ότι χρησιμοποιώντας αυτά τα ελληνικά ιδιώματα γίνομαι πιο εξωστρεφής…Πράγμα το οποίο φαίνεται και στους στίχους που γράφω, σε σύγκριση με αυτούς που έγραψα στους παλαιότερους ροκ δίσκους. Θεωρώ λοιπόν ότι με τις ελληνικές «φόρμες» γίνομαι πιο εξωστρεφής, δηλαδή πιο άμεσος στον ακροατή.

Κάθε τραγούδι σας θα λέγαμε ότι είναι σαν μία ιστορία. Θα θέλατε να μας αφηγηθείτε μία από αυτές;

Αν και δεν μου αρέσει να αποκωδικοποιώ αυτά που γράφω θα σας μιλήσω για ένα τραγούδι από τον πρώτο μου προσωπικό δίσκο, «Σε Άσπρο Πανί» (Spider Music, 2017). Το τραγούδι λέγεται «Δυο Περιστέρια» και είναι γραμμένο για μένα και τον μικρότερο μου αδερφό. Με ακολούθησε στο εξωτερικό για τις σπουδές του, όπως κι εγώ. Γυρίσαμε και οι δύο στην πατρίδα, αλλά εκείνος ξαναέφυγε πριν οκτώ χρόνια για την Δανία… Μετανάστης για μία καλύτερη τύχη κι αυτός, μαζί με πολλά άλλα νέα μυαλά του τόπου μας. Αν και στον δίσκο δεν το αναφέρω, μου δίνετε την ευκαιρία να του το αφιερώσω δημόσια.

Διαβάστε επίσης  Η μουσική των 90s (5+1)

«Σε Άσπρο Πανί» το πρώτο σας άλμπουμ. Τι απόηχο άφησε το άσπρο πανί στον κόσμο;

Advertising

Νομίζω πως οι γενικές κριτικές ήταν άριστες. Υπάρχουν βέβαια και ακροατές οι οποίοι δεν θέλουν να συνδυάζουμε τους παραδοσιακούς και λαϊκούς ελληνικούς δρόμους με σύγχρονα ακούσματα. Κάθε κριτική βέβαια είναι καλοδεχούμενη, αρκεί να εκφέρεται με σεβασμό..

Μπάμπης Τζανιδάκης«Εχαμογέλασε η αυγή» μιλήστε μας για το νέο σας τραγούδι

Είναι ένα τραγούδι που είχα ηχογραφήσει ζωντανά δυο-τρία χρόνια πριν, για τις ανάγκες ενός θεατρικού έργου. Βέβαια η εκτέλεση που έχετε στα χέρια σας δεν έχει καμία σχέση με την προγενέστερη. Πριν λίγους μήνες λοιπόν, ξαναβρεθήκαμε με την Κυρία Ευανθία Μάγνη, ιδιοκτήτρια της δισκογραφικής εταιρείας Spider Music, με την οποία είχαμε κυκλοφορήσει το 2017 το πρώτο προσωπικό μου άλμπουμ, η οποία και μου πρότεινε να ηχογραφήσουμε έναν δίσκο με παραδοσιακά τραγούδια. Το «Εχαμογέλασε η Αυγή» είναι ένα single, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι προμηνύει το project που πρότεινε η Ευανθία. Βέβαια πριν από αυτό προηγούνται άλλα πράγματα…

Πόσες φορές έχετε νιώσει ότι σας χαμογέλασε η αυγή;

Advertising

Κάθε πρωί που ξυπνάω…Μετά όμως από την πρώτη γουλιά καφέ!!!

Ετοιμάζετε κάτι αυτόν τον καιρό; Κάποιο νέο τραγούδι;

Αυτόν τον καιρό, με τους στενούς μου συνεργάτες, τον Παναγιώτη Ροντογιάννη (Μπάσο-Φωνητικά), τον Σοφοκλή Αντωνιάδη (Τύμπανα-Κρουστά) και τον Βασίλη Κανελλόπουλο (Στεριανό Λαούτο-Μπουζούκι-Κλασσική Κιθάρα), προβάρουμε στο στούντιο το νέο υλικό που θα αποτελέσει το δεύτερο προσωπικό μου άλμπουμ.

Κλείνοντας, τι συμβουλή θα δίνατε στους νέους καλλιτέχνες που προσπαθούν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα;

Advertising

Να συνεχίσουν ακάθεκτοι να ακολουθούν το όνειρό τους. Κανένας δεν μπορεί να τους σταματήσει. Το κεφάλι κάτω…Δουλειά, σοβαρότητα και πάνω απ’ όλα ήθος.

Μπάμπης Τζανιδάκης το τραγούδι κυκλοφορει από τη spider music

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βασιλική Ευαγγέλου- Παπαθανασίου
Γεννήθηκα ένα φθινόπωρο στην πιο καυτή πόλη της Κεντρικής Ελλάδας. Πρώτος μου έρωτας ήταν τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Από τότε, δε σταμάτησα να σχηματίζω μ' αυτά λέξεις, προτάσεις, δίνοντας δύναμη και ψυχή στο άδειο χαρτί. Τη γλώσσα μου δώσανε ελληνική κι αυτή θα κρατήσω.
Φιλόλογος και αρθρογράφος σε ηλεκτρονικά περιοδικά στην πραγματική ζωή, αλλά στα όνειρα μου ζωγράφος στη Μονμάρτη.
Σε ένα καλό βιβλίο και στη θέα της θάλασσας βρίσκω την απόλυτη γαλήνη.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

“Έτερος Εγώ” – Απλό αστυνομικό ή κάτι παραπάνω;

Ένας εγκληματολόγος, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ένα μαθηματικό θεώρημα και
Davila

Οι γλώσσες του Nicolás Gómez Dávila

Ο καταιγισμός της πληροφορίας δίνει το στίγμα της αντίστοιχης εποχής.