Παρ’ ότι, ο Walter White θα ήταν κατηγορηματικά η πρώτη επιλογή για το βραβείο του πιο ακατανόητου χαρακτήρα στο «Breaking Bad», έρχεται ύπουλα η Skyler White (Anna Gunn) και το αρπάζει απτόητη μέσα από τα χέρια του. Είναι η αιτία που ο μικρός Walter (aka Flynn) τείνει να γίνει μαλθακός στα μάτια του πατέρα του, η μονίμως αντιπαθητική σύζυγος ή ο άνθρωπος που πρέπει να προστατέψει την οικογένεια White από τον άνθρωπο που προστατεύει την οικογένεια White;
Στην αρχή της πρώτης σεζόν, η Skyler White συνδέεται άμεσα με το μπλε (εξού και το ουράνιο όνομά της), ένα χρώμα που εκτός από αγκιστρωμένο στην γκαρνταρόμπα της, συμβολίζει την σταθερότητα, την γαλήνη, την αρμονία και ενίοτε την ψυχρότητα. Κατά την εξέλιξη των γεγονότων, υιοθετεί πολλά και διαφορετικά χρώματα, όπως το μαύρο όταν νιώθει ενοχή ή αποκτά μια ροπή προς την ακολασία, το πράσινο κατά ένα μεγάλο μέρος της τρίτης και της τέταρτης σεζόν όπου ανακαλύπτει το μαγείρεμα του Walt ή βαίνει προς τα λημέρια του ή το λευκό, όταν συνάπτουν, κατά έναν τρόπο, «ειρήνη». Ωστόσο, η είσοδός της στην σειρά έχει το χρώμα του ουρανού όταν εισέρχεται ως Skyler, ενώ στο τέλος αποχωρεί με λευκούς τόνους, πλέον, ως κυρία White.
Αναμφίβολα από τα πρώτα κιόλας επεισόδια, δηλώνει φανερά πως αποτελεί κυρίαρχο μέλος της πρωταγωνιστικής οικογένεια. Εκτός από άτυπος «αρχηγός» της, μοιάζει να είναι και ο συντονιστής της με μια γερή δόση αυταρχικότητας, που συνοδεύεται και από διάφορα άλλα χαρακτηριστικά, αναμειγμένα με την προσωπικότητα και τις ορμόνες της εγκυμοσύνης της. Ενώ ο Walter ασχολείται εξ’ ολοκλήρου με την συνειδητοποίηση της θλιβερής τροπής των γεγονότων της ζωής του και κάπου ανάμεσα σε αυτά, ξεθάβονται και τα παραγκωνισμένα του απωθημένα, η Skyler, σοκαρισμένη, έρχεται αντιμέτωπη με την αρρώστια που “χτύπησε” την πόρτα των Whites, κουβαλώντας, στο μεταξύ, το αγέννητο «λάθος» της με τον Walter.
Η ιστορία του ζευγαριού από την αρχή
Κάπου στην αρχή της πρώτης σεζόν, η Skyler White, αφότου μάθει πως ο άντρας της έχει ένα σύντομο διάστημα εναπομείναντας ζωής, φαίνεται να προετοιμάζει τα μετέπειτα, κοιτάζοντας μια παλιά φωτογραφία της με έναν άλλο άντρα (τον Ted Beneke). Μοιάζει σαν να αναπολεί ή σαν να σπεύδει να βρει καταφύγιο σε άλλη αγκαλιά, γεμίζοντας έτσι απευθείας το κενό που πρόκειται να αφήσει ο σύζυγός της. Ίσως από αδυναμία ή μια ασυγκράτητη ανάγκη να στηριχτεί σε έναν νέο συνοδοιπόρο, καθώς μια ζωή με έναν έφηβο, ένα νεογέννητο και μια αράδα χρεών, φαντάζουν ακατόρθωτα για μια μονάδα. Από την άλλη, πιθανώς να αναρωτιόταν πως θα ήταν η ζωή της εάν στην θέση του Walt, βρισκόταν ο Ted.
Ο Walt, απομακρύνεται από το πλευρό της και αποτελεί περισσότερο δυσκολία παρά ένα αναγκαίο χέρι βοηθείας. Εξαφανίζεται για ώρες, ψεύδεται ασύστολα και σταδιακά η εμπιστοσύνη της ως προς το πρόσωπό του, φθίνει. Τελικά, το ποτήρι ξεχειλίζει μετά την ανεξήγητη εξαφάνισή του, όταν αποκαλυφτεί η κατοχή του δεύτερου κινητού του τηλεφώνου. Ο Walt, παρ’ ότι “παίρνει πόδι” από το σπίτι, ακόμη μένει ανένδοτος στο να της εκμυστηρευτεί τον πραγματικό λόγο που της κρύβει ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Με τα έξοδα να τρέχουν και την Holly (το μωρό) στον δρόμο για να βγει στον “έξω” κόσμο, η Skyler, αποφασίζει να επιστρέψει στην τραυματική της εμπειρία στην εταιρεία «Beneke» και να ασχοληθεί με αυτό που γνωρίζει να κάνει καλύτερα από όλα… τα λογιστικά.
Η “στροφή”
Με έναν τρόπο, με αυτή της την επιλογή, παίρνει την αδυσώπητη εκδίκησή της από τον Walt (ο οποίος την παραμελεί και έχει ήδη βρει μια αγαπημένη ασχολία μακριά από το σπίτι του), διατηρώντας ερωτική σχέση με τον Beneke. Με τον καιρό, εμπλέκεται και στις σκοτεινές του δουλειές, ο οποίος, εκτός των άλλων, είναι και ένας εμμονικός φοροφυγάς. Με μια πρώτη ανάγνωση, επιλέγει να εμπλακεί στις βρομοδουλειές του Ted και να παραμελήσει εκείνες του συζύγου της. Ωστόσο, ο επιδέξιος αυτός τρόπος που διαχειρίζεται την πλεκτάνη του Ted, για το καλό της εταιρείας, ίσως και να αποδειχτεί χρήσιμος στο άμεσο μέλλον, όταν θα χρειαστεί να καλύψει εκείνη του Walter, για το καλό της οικογένειας. Και κάπου εδώ, αντιλαμβανόμαστε, πως η Skyler White, έχει κερδίσει με το σπαθί της την ιδιότητά της ως σύζυγος του περιζήτητου εγκληματία. Είναι το ίδιο μεθοδική, αποζητά με οποιονδήποτε τρόπο τον έλεγχο και προπαντός, το “καλό” της οικογένειας.
Αργότερα, η αδέκαστη, αρνητική της στάση, όταν μάθει πως ο Walter μαγειρεύει μεθαμφεταμίνη, έρχεται σε σύγκρουση με την ξαφνική της κλίση προς την διαφθορά. Πιθανώς, να γοητεύτηκε από την αίγλη των χρημάτων και να μπήκε στον πειρασμό, όμως αυτό έρχεται σε αντίστιξη με την συνήθη εκλογικευμένη και “υπέρ του νόμου” άποψή της περί της κατάστασης. Η Skyler White είναι πράγματι ο «ιθύνων νους» στην οικία White, η φωνή της λογικής, η σύζυγος που προσπάθησε κόντρα στις αντιξοότητες να κρατήσει την οικογένεια δεμένη ή είναι απλώς μια κακή απομίμηση του Walt από μια διαφορετική οπτική γωνία; Μπορεί εν τέλει, να ταιριάζουν πολύ παραπάνω από ότι πίστευαν και η τρομακτική τους ομοιότητα, να είναι και ο καθοριστικός παράγοντας που αιτιολογεί την μετέπειτα καταστροφική τους σύγκρουση.
Skyler ή η κυρία Heisenberg;
Αν σκεφτεί καλύτερα κανείς την εξέλιξη του χαρακτήρα της στην διάρκεια των πέντε σεζόν, η Skyler White, ακολουθεί κι εκείνη εν μέρει την καθοδική πορεία του Walter. Ξεκινώντας από πλήρη άγνοια, έπειτα γίνεται εκδικητική, αποκτά εξουσιαστικές τάσεις, σταδιακά ξετυλίγει ολοένα και περισσότερο τον απέραντο εγωισμό της, διαφθείρεται από το χρήμα, αρχίζει να της αρέσει το άκουσμα του: «Κυρία Heisenberg», μαυρίζει το ψυχικό της φόντο όταν αντιλαμβάνεται πως τα πράγματα βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού και τέλος, δεν αποδεικνύεται παραπάνω ικανή από τον Walt να φροντίσει για την εικόνα, το όνομα και την, ψυχική τουλάχιστον, ακεραιότητα των παιδιών τους.
Αναμφίβολα πάντως, η σεζόν της, ήταν η τέταρτη, όπου πήρε αποκλειστικά υπό την επίβλεψή της το “ξέπλυμα”. Σε συνεργασία με τον Walter και τον Soul, παρά τις όποιες ενστάσεις τους, αγόρασε το πλυντήριο όπου εργαζόταν ο Walter και πλέον τα χρήματα περνούν πρώτα από τα δικά της χέρια, ώστε να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα κέρδη στα μάτια του περίγυρου. Εκεί ήταν και η αληθινή της ανανέωση ως γυναίκα και δη μια απαρασάλευτα δυναμική. Παράλληλα, η χειρότερή της, υπήρξε σίγουρα η τελευταία, όταν ανακάλυψε πως η τόσο γλυκιά προσμονή της να κρατήσει την Holly στην αγκαλιά της, θα συνεχιζόταν και μετά την γέννησή της αλλά και ότι όλα αυτά που επιδίωξε να κανονίσει, κατέληξαν παντελώς εκτός ελέγχου. Ο ίδιος ο Walt είναι πια εκτός ελέγχου.
Ωστόσο, η Skyler δεν έχει στα αλήθεια πρόβλημα με τα πεπραγμένα του Walter, ούτε και είναι διατεθειμένη να παρατήσει την οικογένειά της τόσο εύκολα. Από ένα σημείο και έπειτα, καταλαβαίνει πότε ο Walt λέει ψέματα και ανησυχεί όποτε κι εκείνος, και συνομιλούν με το βλέμμα ή την διαίσθηση. Από την άλλη πάλι, κάθε νίκη του Walt είναι σιωπηλά και ένας μικρός θρίαμβος για εκείνη και πόσο μάλλον όταν έχει βάλει με κάποιο τρόπο κι εκείνη το λιθαράκι της σε αυτό. Άλλωστε, πως θα μπορούσε αλλιώς να συναγωνιστεί την αδερφή της, με την οποία διατηρεί μια, ήπιων τόνων όμως συνεχόμενη, κόντρα, όμοια με εκείνη του συζύγου της και του Hank;
Συμπερασματικά
Εάν κανείς ασχοληθεί με το «Breaking Bad» μέσω της σκοπιάς του ζευγαριού White, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα βαρύ μελόδραμα και ένα συναρπαστικότατο παιχνίδι εναλλαγής της εξουσίας. Ίντριγκες, ψέματα, βία σε όλες της τις μορφές και πάνω απ’ όλα, αποξένωση. Όσο καλά και να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον έπειτα από τόσα χρόνια έγγαμου βίου, κατά βάθος τους χωρίζει ένα πελώριο συναισθηματικό κενό, το οποίο ίσως να προϋπήρχε αλλά ίσως πάλι και να δημιουργήθηκε, λόγω της εξουθενωτικής φθοράς που υπέστη ο γάμος τους κατά την διάρκεια της αλλαγής του Walter. Ή μάλλον, της επιλογής του. Όπως και να’ χει, η κόλαση έχει και για την Skyler White μια μικρή κενή θεσούλα… Ίσως, εκεί να ήταν επιτέλους χαρούμενη με τον Walter.