Breaking Bad: Μια ενδότερη ματιά στην Marie Schrader

Marie Schrader
Πηγή εικόνας: cheatsheet.com

Ένας 50χρονος καθηγητής χημείας του λυκείου της Αλμπουκέρκης, ο Walter White (γνωστός και ως Heisenberg), αφότου διαγνωστεί με καρκίνο του πνεύμονα, αποφασίζει να συνεργαστεί με έναν παλιό του μαθητή, φτιάχνοντας οι δυο τους μια “ανεξάρτητη επιχείρηση” παρασκευής μεταμφεταμίνης. Ο ένας χρησιμοποιεί τις γνώσεις του και ο άλλος τις γνωριμίες του στον χώρο της πώλησης και σε χρόνο μηδέν, γίνονται το πιο περιζήτητο δίδυμο στον κόσμο των ναρκωτικών, κατασκευάζοντας το πιο γνήσιο προϊόν που κυκλοφορεί στην πιάτσα. Αυθεντικό, καθαρό, γυάλινο κρύσταλλο. Διαμέσου αυτής της απρόβλεπτης “μπίζνας”, o Walter επιδιώκει να κερδίσει άμεσα χρήματα για να εξασφαλίσει την οικονομική αποκατάσταση της οικογένειάς του μετά τον θάνατό του, έχοντας περιορισμένο χρόνο στην διάθεσή του ώστε να το επιτύχει αυτό. Μέσα από μια συναρπαστική ιστορία διαφθοράς, ο δημιουργός, Vince Gilligan, διδάσκει την απόλυτη μέθοδο ανάλυσης χαρακτήρων, παρουσιάζοντάς μας, ίσως, την πιο καλοφτιαγμένη τηλεοπτική σειρά όλων των εποχών.

Πέρα από την συγκλονιστική σκηνοθεσία που σε ενσωματώνει πλήρως στην κατάσταση του ιδιόρρυθμου πρωταγωνιστή (αντι)ήρωα, το «Breaking Bad» στηρίζεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στους χαρακτήρες του. Δεδομένου ότι πρόκειται για μια τηλεοπτική σειρά που μπορεί κανείς άνετα να παρακολουθήσει και μια δεύτερη και μια τρίτη φορά (που σχεδόν μάλιστα, επιβάλλεται χάρη στις ιδιοφυείς τις λεπτομέρειες και τους συμβολισμούς της), θα αποτελούσε εξαιρετικό ενδιαφέρον να ιδωθεί κάθε φορά και από μια διαφορετική οπτική γωνία, εκείνη των χαρακτήρων που περιβάλλουν τον Heisenberg, όντας ικανοί να επιβεβαιώσουν πως έχουν κι εκείνοι με την σειρά τους μια αριστουργηματική πορεία και αξίζουν την ίδια λεπτομερή ανάλυση.

Marie Schrader
Πηγή εικόνας: static2.srcdn.com

Breaking Bad: Marie Schrader

Από το πιλοτικό κιόλας επεισόδιο, η Marie Schrader κάνει την παρουσία της κάτι παραπάνω από αισθητή, ενώ η υποκριτική της Betsy Brandt, παρασύρει επιτυχώς τους θεατές στα σκοτεινά και μη, μονοπάτια που οδηγούν στα εσώψυχα της εκκεντρικής αυτής χαρακτήρα. Η Marie είναι η σύζυγος του Hank, η κουνιάδα του Walter και το μοναδικό στοιχείο για το οικογενειακό υπόβαθρο της αδερφής της, Skyler και εργάζεται ως ακτινογράφος σε ένα κέντρο υγείας στην πόλη διαμονής της. Ένα από τα ελάχιστα χαρακτηριστικά της ιδιόρρυθμης προσωπικότητάς της που εκλαμβάνουμε εξ’ αρχής, είναι η λατρεία της για το χρώμα μωβ. Οριακά όλες τις οι ενδυμασίες κατά τις εμφανίσεις της στην σειρά αλλά και τα περισσότερα αντικείμενα που έχει στην κατοχή της, είναι αυτού του χρώματος. Η μοναδική φορά που αποβάλλει από πάνω της το συγκεκριμένο χρώμα είναι έπειτα από την απώλεια του αγαπημένου της, εκφράζοντας τα πένθιμα συναισθήματά της, καθαρά μέσα από τις ενδυματολογικές της επιλογές.

Διαβάστε επίσης  Κακές με στυλ σε ξένες σειρές (2000-)
Advertising

Advertisements
Ad 14

Νεόπλουτη, φαντασμένη και ενίοτε απρόβλεπτη (εξ ου και η στιβαρότητα του μπλε και η παρορμητικότητα του κόκκινου που συνθέτουν το μωβ), είναι λίγα από εκείνα που θα μπορούσε κανείς να της προσάψει από την πρώτη της κιόλας εμφάνιση, όλα εκ των οποίων ισοβαθμούν με την ανιδιοτελή συνεισφορά της στο ενδότερο αλλά και το ευρύτερο οικογενειακό της περιβάλλον. Το χρώμα της δε, παρότι εκ πρώτης όψεως μεταφράζεται ως αινιγματικό ή ως ένδειξη ανώτερης κλάσεως, είναι τελικά ο μόνος παράγοντας που παραμένει αμετάβλητος, αντιπροσωπεύοντας τον χαρακτήρα ως σταθερή αξία που παρά την τροπή των γεγονότων, δεν αλλοιώνεται ποτέ εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Η μοναδική τυχόν αλλαγή του, προέρχεται καθαρά από ένα εντυπωσιακό ξεδίπλωμα πτυχών του, που δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα πρωτότυπο χάρισμα των δημιουργών του «Breaking Bad».

Πηγή εικόνας: nydailynews.com

Στην διαδρομή μας να γνωρίσουμε εις βάθος την Marie Schrader, έρχεται φαινομενικά πρώτη η Skyler, να επιβεβαιώσει πως η αδερφή της ανέκαθεν αποζητούσε την προσοχή με οποιονδήποτε τρόπο (εξού και οι επιβλητικές εμφανίσεις της στα γεγονότα που επιβάλλουν ένα καλό ντύσιμο αλλά και η κίνησή της να κάνει δώρο στην αγέννητη Holly μια τιάρα, ως ένδειξη πλούτου). Πριν από εκείνη όμως, έρχεται ο Walter, “χάρη” στου οποίου την κατάσταση, εξέφρασε για παρθενική φορά την άποψή της κατά την σκηνή «κλειδί» (με το μαξιλάρι) για ολόκληρη την σειρά, στο επεισόδιο, «Gray Matter» (της πρώτης σεζόν).

Διαβάστε επίσης  When They See Us: η μέρα που η δικαιοσύνη πέθανε

Όσο η οικογένεια του Walt επιδιώκει να τον μεταπείσει να ακολουθήσει την μέθοδο της χημειοθεραπείας, η Marie εκφράζει ανενδοίαστα την γενναιόδωρη γνώμη, έχοντας η ίδια υπάρξει μάρτυρας παρόμοιων καταστάσεων καρκινοπαθών, πως ο Walt έχει το απαράβατο δικαίωμα να επιλέξει ο ίδιος τον τρόπο που θα περάσει τον τελευταίο του χρόνο εν ζωή. Μετά από λίγο, ο Hank, δείχνει σύμφωνος λέγοντας για πρώτη φορά την ειλικρινή του άποψη πάνω στο θέμα. Σε αυτό το σημείο, η οικογένεια Schrader -με πρωτομάστορα την ίδια την Marie- δίνει άτυπα την επιλογή στον Walter, εκείνη που επιθυμούσε, σε αντίθεση με την οικογένεια White, η οποία επέλεξε να του το επιβάλλει, δίνοντάς του έτσι τελικά το ελεύθερο, να μην μπορέσει παρά να καταφύγει στην έσχατη επιλογή του να μαγειρέψει. Οπότε έτσι, κατά έναν τρόπο, έρχεται αντιμέτωπη με την καταλυτική απόφαση της Skyler να στριμώξει τον Walter, ώστε να οδηγηθεί στον δρόμο δίχως επιστροφή.

Marie Schrader
Πηγή εικόνας: th.bing.com

Ενώ η Marie, δείχνει να έχει παραπάνω από τα απαραίτητα, η συνεχής ροπή της προς την κλεπτομανία, ξεθάβει ορισμένα από τα καταπιεσμένα της συναισθήματα απέναντι στην επιλογή του ζευγαριού να είναι κάτοχος ενός πελώριου σπιτιού στην μέση του πουθενά, με υπεραρκετά δωμάτια αποκλειστικά για τους δυο τους. Όσο ο Hank κάνει αυτό που του δίνει ψυχολογική ώθηση προκειμένου να επιβιώνει, η Marie πνίγεται στην επιφάνεια της μοναξιάς και του απέραντου κενού, οδηγώντας την στην κλοπή τυχαίων αντικειμένων ξένης ιδιοκτησίας, που καμιά φορά συμπληρώνεται και με μυθομανία. Η υπέρ το δέον αυτοπεποίθησή της, έγκειται στο ότι ο σύζυγός της -λόγω του επαγγέλματός του- θα μπορέσει κάθε φορά να την ξεμπλέξει από τις άβολες καταστάσεις στις οποίες περιπλέκεται, εξαιτίας του αλλόκοτου εθισμού της. Όμως, σχεδόν όλοι οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες του «Breaking Bad» έχουν ευαισθησίες και εθιστικές τάσεις, επομένως ακόμη και ο πιο συγκριτικά αγαθός, θα ήταν σχεδόν βέβαιο πως έχει κι εκείνος μία, έστω και αβλαβή.

Διαβάστε επίσης  Peaky Blinders: 5+1 λόγοι για να βάλεις τους Shelbies στη ζωή σου
Advertising

Αδιάκριτη και άλλοτε πιεστική. Παρ’ όλα αυτά η Marie Schrader, είναι στοργική και καθ’ όλη την διάρκεια της σειράς, πιστή στον όρο «οικογένεια». Απλώς χρειάζεται μερικές σεζόν, ώστε να συνειδητοποιήσει ποιοι ανήκουν σε αυτή. Υπήρξε περισσότερο μητέρα στα παιδιά White, περισσότερο σύζυγος από την Skyler, ακόμη και από τον Hank ακόμη, δυνατή και αφοπλιστικά σκληρή σε όποιον βρεθεί απέναντί της σε ό,τι έχει να κάνει με τους δικούς της, παρ’ ότι στο τέλος δεν της απομένει κανένας. Άλλωστε κανείς δεν θα μπορούσε να διαφωνήσει, στο ότι η ισχυρότερη ένδειξη μεγαλοκαρδίας της, αποκαλύφθηκε ολοκληρωτικά στο ατυχές συμβάν του πυροβολισμού και την κατ’ επέκταση μερική παράλυση του Hank.

Πηγή εικόνας: cheatsheet.com

Παρότι σταθερή μέχρι και το τέλος, η Marie, για πρώτη φορά στην ιστορία του χαρακτήρα της, δεν ρώτησε περαιτέρω για την ξαφνική απόκτηση χρημάτων της οικογένειας White, την στιγμή που αποδέχτηκε αναίμακτα την εμπλοκή τους στα ιατρικά έξοδα του Hank. Σε αντίθεση με την συνήθη αντίδρασή της και τον ορυμαγδό αδιάκριτων ερωτήσεων που ακολουθούν κατά συνέπεια, η Marie σώπασε και “κατάπιε” αμάσητα το παραμύθι της Skyler και του Walter περί τζόγου. Και κάπως έτσι επικυρώνεται για ακόμη μια φορά, πως το «Breaking Bad» ασχολείται με «πλευρές» και η πλευρά της Marie Schrader, θέλησε ή μάλλον μπόρεσε να πιστέψει αυτό που έπρεπε, ώστε να καλύψει το κενό της μειονεκτικής της θέσης την προκείμενη στιγμή. Διότι η επιλογή της να πιστέψει την πλαστή δικαιολογία του κουνιάδου και της αδερφής της, θα έκρινε όλα τα μετέπειτα. Κι έτσι άλλωστε λειτουργούν όλοι οι χαρακτήρες της σειράς. Με «πλευρές» και κρίσιμες αποφάσεις που θα αποτελέσουν σταθμό για την ροή των γεγονότων, που παρά το γεγονός ότι μπορεί να είναι καταστροφικά, δεν παύουν να είναι μια συνέχεια ενός εξονυχιστικά μεθοδικού πλάνου.

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Βραδιές με δωρεάν προβολές στα Ιωάννινα!

Οι κινηματογραφικές προβολές συνεχίζονται με τις κινηματογραφικές αίθουσες να γεμίζουν!

Το κίνημα των Χίπις

Το κίνημα των Χίπις είναι μία επαναστατική αντίδραση ενάντια στο