Πήγαμε στο «Local Short Film Festival #4»: σχολιασμός όλων των συμμετοχών!

Την Πέμπτη 30 Μαρτίου, στον πολυχώρο του WE στη Θεσσαλονίκη, έγινε το 4ο ετήσιο Local Short Film Festival και η ομάδα κινηματογράφου του MAXMAG ήταν εκεί. Οκτώ νέοι, Έλληνες σκηνοθέτες μαζί με τις ομάδες τους είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στο κοινό τις μικρού μήκους παραγωγές τους, αλλά και να συνομιλήσουν με αυτό απαντώντας στις ερωτήσεις του. Στο τέλος, το ίδιο το κοινό είχε τη δυνατότητα με τη ψήφο του να αναδείξει την καλύτερη ταινία του φεστιβάλ, στη δημιουργό της οποίας δόθηκε τιμητική πλακέτα.

Η ταινία που πήρε την πρώτη θέση, ήταν «η Αίτηση», της Χριστίνας Διαμαντάρα.

Παρακάτω θα βρείτε αφιέρωμα στις οκτώ ταινίες του φεστιβάλ από τους αρθρογράφους: Αναστασία Μπότσογλου, Χρήστο Μητσιάκη, Χριστίνα Χάσαν- Δογανίδου και Νίκη Δούκα.


«Goldie Hawn» (Γκολντι Χων) – Κωνσταντίνος Μενελάου

Το «Γκολντι Χων» αποτελεί μια αλληγορική απεικόνιση της πολιτικής κατάστασης που διαβρώνει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Μέσω του κινηματογραφικού είδους «fashion art film» η Ελλάδα παρουσιάζεται ως μια γυναίκα η οποία σταδιακά πληγώνεται, όχι απλά από την τρομοκρατία και την βία, αλλά ακόμη περισσότερο από τον δικό της πολιτισμό και παράδοση. Ο Κωνσταντίνος Μενελάου χρειάστηκε μόλις πέντε λεπτά για να σχολιάσει την Ελλάδα με απόλυτη ευστοχία.


«The Last Breath» – Κωνσταντίνος Στάθης

Η μικρότερη χρονικά ταινία του φεστιβάλ είναι το «The Last Breath». Μια απλή φαινομενικά συναλλαγή του δρόμου βγάζει στην επιφάνεια την προσωπικότητα τριών ανδρών. Ένας εμπιστεύεται, ένας προδίδει, ένας τα κάνει και τα δύο. Τι επιφυλάσσει η ζωή για τους τρεις ανθρώπους;

Ο απόφοιτος του, Κωνσταντίνος Στάθης έχει σκηνοθετήσει ήδη 9 ταινίες μικρού μήκους, ενώ διατηρεί και συλλογές φωτογραφιών.


«Ψωλοβροντές» – Θανάσης Κωνσταντόπουλος

Στη διάρκεια αυτού του πεντάλεπτου φιλμ παρακολουθούμε μία σουρεαλιστική συζήτηση ανάμεσα σε δύο νεαρούς. Με το δημιουργό, σε συνέντευξή του να μη δηλώνει οπαδός των «βαρύγδουπων μηνυμάτων», η ταινία πετυχαίνει το στόχο της, χαρίζοντας στο κοινό χαμόγελα. Οι «Ψωλοβροντές» είναι η τέταρτη ταινία μικρού μήκους του Κωνσταντόπουλου, που ως κινηματογραφιστής και φωτογράφος έχει δουλέψει σε διαφημιστικά, τηλεοπτικές και μουσικές παραγωγές για το Σκάι TV, το TV100, αλλά και για άλλες μεγάλου μήκους παραγωγές.

Διαβάστε επίσης  Ryusuke Hamaguchi: Το σπουδαίο 2021 για τον Ιάπωνα σκηνοθέτη

«Watery Grave» – Σταύρος Σιαγιαλίδης

Ένας απομονωμένος άνδρας αποφασίζει να αντιμετωπίσει τις  δεισιδαιμονίες του, με όλες τις συνέπειες αυτής του της απόφασης. Στη βάση αυτής της ιστορίας συναντάται η μάχη ανάμεσα στο καλό με το κακό, όπως και ψήγματα θρησκευτικών υπονοιών. Χωρίς διαλόγους, το μεγάλο ατού αυτής της παραγωγής θα μπορούσαμε να πούμε ότι βρίσκεται στις τοποθεσίες των γυρισμάτων. Στην πραγματικότητα, το σενάριο χτίστηκε προοδευτικά, κατά τη διαδικασία εύρεσης των τοποθεσιών, βασιζόμενο σε μία προϋπάρχουσα ιδέα.

Ο Σταύρος Σιαγιαλίδης επιμελήθηκε το σύνολο της ταινίας, που ήταν και η πρώτη προσωπική απόπειρα, με προϋπηρεσία στη διαφήμιση και τη συγγραφή σεναρίων.


«Η Αίτηση» – Χριστίνα Διαμαντάρα

Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλλουν μαζί με την επίσημη αίτηση ενδιαφέροντος, ένα γράμμα ανάλυσης των κινήτρων τους, στο οποίο θα περιλαμβάνουν μια όσο το δυνατόν συνοπτική αλλά επαρκή περιγραφή του εαυτού τους. Του εαυτού τους;

«Τον καιρό που έψαχνα να βρω θέμα για την ταινία μου, σκεφτόμουν πολύ έντονα το ζήτημα των πολλαπλών εκφάνσεων των προσωπικοτήτων μας. Αποφάσισα λοιπόν να γράψω για κάτι που εκείνο τον καιρό με απασχολούσε και ήταν αρκετά βγαλμένο από τη ζωή οπότε θεώρησα πως μπορώ να το υποστηρίξω καλύτερα.» λέει η Χριστίνα στον Εξώστη. Νικήτρια «Η Αίτηση» στο Φεστιβάλ, μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε λίγο πως λειτουργεί η κοινωνία μας και τους ρόλους που πρέπει να πάρουμε, ενώ εμείς οι ίδιοι δε ξέρουμε καλά-καλά τον εαυτό μας, με μικρές δόσεις γέλιου, φυσικά!

Λίγα λόγια για την Χριστίνα:

Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της συμμετείχε στη δημιουργία του μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, «Gender Blender»,  το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως σπουδαστική εργασία. Με το πέρας των σπουδών της παρακολούθησε το πρακτικό σεμινάριο σκηνοθεσίας της Filmschool στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγραψε και σκηνοθέτησε την μικρού μήκους ταινία «H Αίτηση». Στη συνέχεια παρακολούθησε ένα μηνιαίο σεμινάριο σκηνοθεσίας της Prague Film School στην Πράγα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγραψε, σκηνοθέτησε και δούλεψε στο κομμάτι του μοντάζ για την μικρού μήκους ταινία «Helplessness». Σήμερα εργάζεται για την εταιρία παραγωγής Lumad Productions στην Αθήνα, ως εξωτερικός βοηθός παραγωγού.

Διαβάστε επίσης  Ταινίες τρόμου: Το Χθες και το Σήμερα!

«Σύναξις» – Αλκιβιάδης Παπαδόπουλος

Η Μαίρη ετοιμάζει ένα πλούσιο γεύμα για να υποδεχτεί το γιό της που σπουδάζει στην Ξάνθη. Τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δε μοιράζονται τον ενθουσιασμό της. «Αφορμή για την σύλληψη της ιδέας και την υλοποίησή της ήταν ένα από τα μαθήματα σκηνοθεσίας του κυρίου Περικλή Χούρσογλου. Μας ζητήθηκε να κατέβουμε στη λαϊκή αγορά και να παρατηρήσουμε τους ανθρώπους της, ουσιαστικά να φανταστούμε ιστορίες από την πραγματικότητα τόσο των ανθρώπων γύρω μας όσο κι από την δική μας…», λέει ο Αλκιβιάδης στον Εξώστη.

Μια ταινία που δείχνει ξεκάθαρα το πώς η οικογένεια, μια από τις λίγες αξίες που έχουν παραμείνει στις μέρες μας, διαβρώνεται σιγά σιγά και βλέπουμε να διαβρώνεται το «ελληνικό όνειρο» χωρίς, ίσως, να το καταλαβαίνουμε.

Ο Αλκιβιάδης Παπαδόπουλος σπουδάζει στη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ στο τμήμα Κινηματογράφου. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους, κάποιες από τις οποίες έχουν αναγνωρισθεί από φεστιβάλ. Επίσης έχει ασχοληθεί με promotional video και μουσικά video clip. Έχει δημιουργήσει τη δική του κινηματογραφική ομάδα και τώρα ετοιμάζουν την καινούργια παραγωγή τους.


«e-social» – Ναταλία Λαμπροπούλου

Το «e-social» (15΄ λεπτά) διαδραματίζεται σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, με πρωταγωνιστές δύο ενήλικες μιας γενιάς που έχει μεγαλώσει στην κυριολεξία (και) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τη στιγμή που πρωτοβγήκε στον κόσμο. Η Άννα, έχοντας χάσει πρόσφατα τον άντρα της, αποφασίζει να τον «ξαναφέρει στη ζωή» με τη μορφή ενός ολογράμματος, που θα αλληλεπιδρά μαζί της χρησιμοποιώντας την προσωπικότητα του εκλιπόντος όπως αυτή είχε αποτυπωθεί στα social media. Φυσικά όμως, αυτή η λύση δεν μπορεί να αποκαταστήσει την ανθρώπινη επαφή.

Διαβάστε επίσης  Puppy Love: Feelgood ρομαντική κομεντί, κουτάβια και covid-19

Η Ναταλία Λαμπροπούλου είναι απόφοιτη του τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, ενώ ταινίες της έχουν προβληθεί και βραβευθεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Το «e-social» απέσπασε τη δεύτερη θέση στο Local Short Film Festival.


«My Dad is a Dracula» – Κώστας Χαλιάσας

Μια ταινία (17′ λεπτά) μέσα από τα μάτια ενός μικρού αγοριού για τη σχέση του με τον πατέρα του. Ο μικρός είναι σίγουρος πως ο πατέρας του είναι δράκουλας, όμως όταν τα γεγονότα παίρνουν μια αναπάντεχη τροπή και αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπος με κάποιους από τους πραγματικούς δράκουλες που κυκλοφορούν εκεί έξω αρχίζει να αναθεωρεί.

Ο Κωνσταντίνος Χαλιάσας σπούδασε Σύνθεση Μουσικής στο ΑΠΘ και πολλές ταινίες του έχουν επίσης συμμετάσχει και διακριθεί σε διεθνή φεστιβάλ.


Συντάκτες: Χρήστος Μητσιάκης, Χριστίνα Χάσαν-Δογανίδου, Νίκη Δούκα, Αναστασία Μπότσογλου.

Βάλε στη ζωή σου αυτά που σε γεμίζουν. Δες πολλές ταινίες, άκου μουσική συνέχεια, υποστήριξε την ομάδα σου, βγες με τους φίλους σου. Βολιώτης, προσπαθεί να βγάλει τη Δημοσιογραφία, θα με βρεις στο Maxmag, αλλιώς θα είμαι κάπου βλέποντας ταινίες και διαβάζοντας ατέλειωτες Marvel θεωρίες και γεγονότα.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

bit

Bit: C.Shannon στη σύγχρονη εποχή

Στις μέρες μας μελετάται η εκθετική αύξηση της παραγωγής δεδομένων,
πίσω από τις θημωνιές

Πίσω από τις Θημωνιές: Το μεγάλο ντεμπούτο της Ασημίνας Προέδρου

To «Πίσω από τις Θημωνιές» είναι το μεγάλου μήκους ντεμπούτο