Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί προϊόντων λιανικής πώλησης παγκοσμίως δυσκολεύονται να ανεβάσουν τις τιμές καθώς ο αυξανόμενος ισχυρός ανταγωνισμός περιορίζει την μεγέθυνση των τιμών.
Η P & G η εταιρεία που παράγει το Ariel και την Oral – B ανέφερε την Πέμπτη ότι οι τιμές έπεσαν γύρω στο 2 % tους τρεις πρώτους μήνες του 2018. Οι τιμές έπεσαν σε όλες τις μάρκες της, με την μεγαλύτερη πτώση να εμφανίζει η Gillette η οποία μείωσε τις τιμές για να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους της οι οποίοι είναι πιο φτηνοί, όπως η Dollar Shave Club που ανήκει στην Unilever και την Harry’s.
Η Unilever η οποία παράγει το σαπούνι Dove και την μαργαρίνη Βιτάμ, ανέφερε ότι κατάφερε να αυξήσει της τιμές μόνο κατά 0,1 % ενώ η Nestlé ανέφερε ότι οι τιμές στα προϊόντα της αυξήθηκαν κατά 0,2 %. Αυτοί οι ρυθμοί αύξησης των τιμών ήταν οι χαμηλότεροι για αυτές τις ευρωπαϊκές εταιρείες από το 2010 και το 2000 αντίστοιχα, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstain.
Οι εταιρείες της βιομηχανίας καταναλωτικών αγαθών, για πολύ καιρό βασίζονταν στην πώληση καινούργιων ή βελτιωμένων προϊόντων σε υψηλότερες τιμές για να βελτιώσουν την ανάπτυξη τους. Αυτή η πρακτική, τώρα αμφισβητείται έντονα λόγω του ισχνού πληθωρισμού, της αυξανόμενης δύναμης της Amazon.com στην πώληση προϊόντων οικιακής χρήσης και της μειούμενης αφοσίωσης των πελατών στις μάρκες των εταιρειών καθώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το internet για τις αγορές τους. Μια μετακίνηση των καταναλωτών από τα dollar stors («μαγαζιά του δολαρίου») σε εκπτωτικές αλυσίδες λιανεμπορίου όπως τα Aldi, πιέζουν περισσότερο τις τιμές προς τα κάτω.
Ως αντίδραση, και οι τρεις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, έπρεπε να βασιστούν στην πώληση περισσότερων μονάδων προϊόντων για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το προηγούμενο τετράμηνο.
Ο CEO της P & G David Taylor είπε ότι υπάρχει μια θεμελιώδης αλλαγή στην δυναμική γύρω από την τιμολόγηση και στον τρόπο που οι καταναλωτές ψωνίζουν. Η P & G η οποία για χρόνια βρισκόταν σε μια διαδικασία αναμόρφωσης μέχρι και τον προηγούμενο χρόνο, χρειάζεται να εντείνει αυτές τις προσπάθειες, όπως αναφέρει. «Αλλαγές πρέπει να γίνουν και η ανάγκη για μείωση του κόστους είναι αληθινή.» ανέφερε ο κ. Taylor.
Η εκτελεστική διεύθυνση της P & G επεσήμανε ότι η προγραμματισμένη εξαγορά 4,2 δις δολαρίων της γερμανικής εταιρείας προϊόντων υγείας Merck kGaA προσθέτει προϊόντα, κυρίως βιταμίνες και συμπληρώματα, που έχουν καταφέρει να κρατήσουν τις τιμές υπό έλεγχο. Η Unilever την Πέμπτη ανέφερε μια αύξηση 3,4 % στο προηγούμενο τετράμηνο στις πωλήσεις χωρίς τον υπολογισμό των κινήσεων συναλλάγματος. Η Nestlé δημοσίευσε μια μεγέθυνση στις οργανικές πωλήσεις της κατά 2,8 % οι οποίες εξαιρούν τις μεταβολές νομισμάτων και τις εξαγορές.
«Η τιμολόγηση είναι το μεγάλο θέμα αυτό το πρωί» είπε ο CFO της Unilever Graeme Pitkthly σε μια συνέντευξη, «Φαίνεται ότι έχουμε πάει από το όλα στην τιμή και καθόλου ποσότητα στο όλα στην ποσότητα και καθόλου τιμή.». Ο κ. Pitkethly είπε ότι, λόγω των υψηλών εκπτώσεων, ήταν δυσκολότερο να αυξήσουν τις τιμές στις ΗΠΑ οι οποίες αντιστοιχούν στο 15 % των πωλήσεων.
Η Unilever είναι λιγότερο εκτεθειμένη στους πολέμους τιμών που έχουν χτυπήσει τους μεγάλους ανταγωνιστές της στις ΗΠΑ εξαιτίας του ότι δεν πωλεί προϊόντα όπως χαρτί τουαλέτας και πάνες, των οποίων οι τιμές έχουν χτυπηθεί σκληρά από την Amazon, τα Aldi και τα Lidl.
Η Nestlé κατηγόρησε την ισχνή άνοδο των τιμών στις αναπτυσσόμενες αγορές αναφέροντας ότι οι τιμές μειώθηκαν στην Βραζιλία καθώς και στην Δυτική και Ανατολική Ευρώπη. Όπως και άλλες εταιρείες λιανικών προϊόντων, η Nestlé αγωνίζεται να ακολουθήσει τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών σε οργανικά τρόφιμα τοπικής προέλευσης. Την ίδια στιγμή όμως, η εταιρεία αντιμετωπίζει περιορισμούς στις αυξήσεις τιμών λόγω του αδύναμου πληθωρισμού.