Στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας, ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται στα πακέτα χρόνου ομιλίας και στις προσφορές. Οι τρεις πάροχοι πάντα ψάχνουν εκείνο το στοιχείο που θα τους δώσει το πολυπόθητο προβάδισμα.
Με αυτό το κίνητρο η Cosmote, στα τέλη του 2013, προσπάθησε να ενισχύσει τα προϊόντα της προβαίνοντας σε μια στρατηγική συμφωνία με το Spotify, που ήταν ακόμη νέο για τα ελληνικά δεδομένα.
Για όσους ακούν τη λέξη για πρώτη φορά, το Spotify είναι μια νόμιμη εφαρμογή για αναπαραγωγή μουσικής. Διαθέτει δυο πακέτα συνδρομής. Το πρώτο ονομάζεται Spotify Free. Λειτουργεί μόνο σε σύνδεση με το internet και χάρη στις διαφημίσεις που παίζει, δεν υπάρχει κόστος συνδρομής. Το δεύτερο είναι το Spotify Premium. Αυτό δεν έχει διαφημίσεις, λειτουργεί και χωρίς σύνδεση στο internet, όμως κοστίζει 6.99€ το μήνα.
Το Spotify έφτασε στην Ελλάδα πριν τους ανταγωνιστές του.
Το αποτέλεσμα της συμφωνίας Cosmote – Spotify, ήταν το μηνιαίο Προνομιακό Πακέτο Spotify. Αυτό ήταν διαθέσιμο σε όλους τους συνδρομητές της Cosmote και προσέφερε πρόσβαση στο Spotify Premium, απεριόριστη χρήση MB για streaming μουσικής μέσω 3G και 4G αλλά και 80 MB για πρόσβαση στο Internet.
Το κόστος του πακέτου ήταν 5€ το μήνα. Οι πρώτοι δύο μήνες ήταν δωρεάν στα πλαίσια της προωθητικής ενέργειας που συνοδεύτηκε από μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια.
Η συνεργασία έδειχνε ιδανική, με την Cosmote να αποκτά ένα αποκλειστικό προνόμιο έναντι των άλλων παρόχων και με το Spotify να εξασφαλίζει την πανελλαδική του προώθηση από τον μεγαλύτερο πάροχο κινητής στη χώρα. Σχεδόν σπασμωδικά, η Vodafone απάντησε προχωρώντας σε συνεργασία με το Napster. Το ίδιο έπραξε και η Wind, επιλέγοντας το Akazoo.
Γρήγορα οι όποιες θετικές προσδοκίες διαψεύστηκαν. Η Cosmote περιόρισε το Πακέτο. Οι δυο δωρεάν μήνες έγιναν ένας. Τα απεριόριστα δεδομένα για streaming έγιναν 500 MB. Ακόμη και η προώθηση του Πακέτου μειώθηκε σημαντικά. Η διαφημιστική καμπάνια ολοκληρώθηκε νωρίς. Λίγο καιρό αργότερα, σχετικά αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες, επιλεγμένα συμβόλαια συνοδεύονταν από το Προνομιακό Πακέτο χωρίς επιπλέον χρέωση. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για να τραβήξει τη προσοχή του κινητού.
Η Cosmote είχε πλέον επιλέξει να προωθεί ένα σύνολο από δημοφιλείς εφαρμογές, όπως το Evernote και το Wunderlist. Το Προνομιακό Πακέτο Spotify εντάχθηκε σε αυτό το σύνολο, τα Smart Apps. Κι ενώ φαινομενικά η δημιουργία του Smart Apps ευνοούσε το Προνομιακό Πακέτο, στη πραγματικότητα ήταν η αρχή του τέλους.
Το τέλος έφτασε για πολλούς λόγους. Το Spotify δεν είχε καταφέρει να κερδίσει αρκετούς Έλληνες, πόσο μάλλον να προσελκύσει αρκετούς νέους πελάτες στη Cosmote. Επίσης, είναι γνωστό πως το Spotify δεν φημίζεται για τις διαπραγματευτικές του ικανότητες, ιδιαίτερα σε σχέση με το αντίπαλο δέος που ακούει στο όνομα Apple Music. Μια αναζήτηση “Taylor Swift – Spotify” στο Google θα επιβεβαιώσει το παρόν επιχείρημα.
Ο κόσμος σήμερα θέλει να επιλέγει ελεύθερα και τον πάροχο κινητής και τις υπηρεσίες που θα αγοράζει.
Ας μην παραβλέπουμε, όμως, τον κύριο λόγο για τον οποίο σταμάτησε η συνεργασία. Η συνεργασία αυτή είναι πλέον παρωχημένη για το 2016. Ο κόσμος σήμερα θέλει να επιλέγει ελεύθερα και τον πάροχο κινητής και τις υπηρεσίες που θα αγοράζει. Κάποιος που έχει επιλέξει την Wind για πάροχο δεν θα πάει τη Cosmote μόνο για το Spotify. Ούτε είναι πολλοί οι fans του Spotify που θα επιλέξουν τη Cosmote μόνο για το Προνομιακό Πακέτο.
Οι πάροχοι έχουν αντιληφθεί την αλλαγή εποχής και προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθερία. Η T-Mobile στις Η.Π.Α. για παράδειγμα, προσφέρει δωρεάν δεδομένα για streaming μουσικής σε όλες τις ανάλογες υπηρεσίες. Επίσης, η Cosmote δίνει πλέον τη δυνατότητα στους συνδρομητές της να αγοράσουν οποιαδήποτε εφαρμογή ή συνδρομή με χρέωση στο υπόλοιπο ή τον λογαριασμό του κινητού.
Μετά από 3 χρόνια, στα τέλη του 2016, η Cosmote σταμάτησε να διαθέτει το Προνομιακό Πακέτο Spotify. Και έπραξε ορθά.