Εκπαίδευση: Αnother brick in the wall ?

Τα ζητήματα γύρω από την εκπαίδευση είναι και διατηρούνταιεκπαίδευση επίκαιρα, διότι είναι δυναμικά και απλά. Πάντοτε βρίσκονται σε παράλληλους βίους με την κοινωνία και είναι αρκετά δύσκολα στην εξεύρεση επιτυχημένων λύσεων.

Η πρώτη ερώτηση είναι, αν η εκπαίδευση διαφέρει και πόσο από την παιδεία.

Η δεύτερη, και ίσως βασικότερη, είναι αν μπορεί και πρέπει κανείς να επενδύσει χρόνο, κόπο, φαιά ουσία, ώστε να διαμορφώσει απόψεις μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η τρίτη, καίρια, παγκόσμια και διαχρονική είναι, αν έχει νόημα η συμβατότητα σπουδών και επαγγέλματος. Ανοίγεται, έτσι, μια συζήτηση για τις βασικές σπουδές, τις έρευνες, τα μεταπτυχιακά και την αγορά εργασίας, βεβαίως.

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η σημασία των σπουδών βρίσκεται, στο αν και κατά πόσον μπορεί το άτομο, να τοποθετήσει τον εαυτό του μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον σπουδών. Όπου εκτός από τα δικαιώματα υπάρχουν και υποχρεώσεις.

Η απόκτηση δεξιοτήτων που δεν σπουδάζονται,  γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο ρόλος των σπουδών αυτός, έχει να κάνει με τις εμπειρίες του κάθε ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από την ποικιλία των ερεθισμάτων.

Ο βαθμός ανταπόκρισης στις ημερομηνίες, στις απαιτήσεις, στην ιεράρχηση των αναγκών, καθώς και στην επικοινωνία με τους άλλους φοιτητές και διδάσκοντες αφορούν στη φοιτητική πραγματικότητα. Την οποία λίγο ως πολύ οι περισσότεροι ζήσαμε, εκούσια ή μη.

Στα χρόνια που ζούμε, η εκπαίδευση φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Με την έννοια ότι είναι, πλέον, τόσες πολλές οι δυνατότητες, ακόμη και για δωρεάν επιμορφωτικές διαδικασίες  που και να θέλεις δεν γίνεται να μην τις βλέπεις ή τις ακούς, τουλάχιστον.

Διαβάστε επίσης  Ποιώντας γέλιο: Οι κλόουν δημιουργούν δάκρυα και χαμόγελα

Αν λοιπόν η εκπαίδευση έχει προσκρούσει στην άδικη, άχρωμη και παράξενη σημερινή πραγματικότητα, τότε η επιμόρφωση, σαφώς πιο εκδημοκρατισμένη, οφείλει να έχει τα κότσια να διαμορφώσει μία άλλη συνθήκη για την παιδεία και την ευτυχία του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτήν της συνεχούς αναζήτησης της πραγματικής και συνειδητά ζητούμενης γνώσης, που έχει την προστιθέμενη αξία των εμπειριών και των αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.

 

Πηγή: http://www.acg.edu/web/touchbase-issue39/greece-in-2030-dr-horner-at-tedx-academy-2016/

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ναυάγιο Αντικυθήρων: νέα ευρήματα στο φως

Στα Αντικύθηρα νέες έρευνες γύρω από το αρχαίο ναυάγιο έφεραν
Αλ-Ούλα

Αλ-Ούλα: Μία πόλη-όαση στη Σαουδική Αραβία

Ένα ταξίδι στην Αλ-Ούλα είναι ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο.