Η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος ζήτησαν από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη να γράψει ένα θεατρικό έργο, μετά από μία πρωτοποριακή παράσταση που παρακολούθησαν στο Παρίσι. Έτσι, γεννήθηκε το «Το μεγάλο μας τσίρκο» μέσα στα χρόνια της δικτατορίας. Αντιστασιακό και αντιχουντικό. Ο Ξυλούρης ερμηνεύει με ξεχωριστό τρόπο τα τραγούδια του Ξαρχάκου.
Σατυρικό και δραματικό, αποτελεί ένα πανόραμα της ελληνικής νεότερης ιστορίας από την Τουρκοκρατία και τα χρόνια του Όθωνα έως τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη γερμανική Κατοχή.
«Να είναι κάτι σαν λαϊκό πανηγύρι, να κλείνει μέσα του πολλή ρωμιοσύνη… και μέσα από τη σάτιρα, τον αυτοσαρκασμό, το γέλιο και το δάκρυ, να μιλήσουμε για τους καημούς και τα όνειρα της φυλής μας, για προδομένους αγώνες, για προδομένες ελπίδες… και πάνω απ’όλα για ομορφιά. Για την ομορφιά αυτού του λαού, που δεν παύει ποτέ να αγωνίζεται, να προδίδεται, να πιστεύει και να συνεχίζει τον αγώνα του, διατηρώντας τις ρίζες του αναλλοίωτες αιώνες τώρα. Όλα αυτά όμως θα’πρεπε να ειπωθούν ζεστά. Καθόλου φιλολογικά. Καθόλου εγκεφαλικά. Θα’πρεπε δηλαδή, να γραφτεί ένα έργο που να έχει μέσα του τους σπόρους της λαϊκής μας τέχνης. Εγχείρημα δύσκολο, άπιαστο σχεδόν», αφηγείται η Τζένη Καρέζη.
Η πρεμιέρα δόθηκε στο θέατρο «Αθήναιον» στις 22 Ιουλίου 1973 με τα λογοκριμένα κείμενα. Το έργο αγαπήθηκε. Ακριβώς απέναντι από το Πολυτεχνείο, εκεί όπου βρισκόταν το θέατρο, το κοινό διέγειρε κάθε βράδυ τους ηθοποιούς. Από στόμα σε στόμα η παράσταση γίνεται σύμβολα κατά της χούντας. Ο κόσμος πλέον ερχόταν να συμβάλλει στον ξεσηκωμό, όχι να δει μόνο την παράσταση. Ένα κλίμα θερμότητας και αντίστασης ανάμεσα σε θεατές – ηθοποιούς και έξω στους δρόμους.
Η κουλτούρα των αστυνομικών βελτιώνεται παρακολουθώντας το έργο καθημερινά, σημειώνοντας και ενημερώνοντας τους προϊσταμένους τους για τις αντιδράσεις των θεατών…
Σύντομα η χούντα κατάλαβε ότι ενέκρινε ένα αντιστασιακό έργο. Η σύλληψη της Τζένης Καρέζη και του Κώστα Καζάκου ήταν το αποτέλεσμα μιας επιτυχημένης παράστασης με πολλαπλά πολιτικά μηνύματα. Οι δύο ηθοποιοί αφήνονται ελεύθεροι στις 15 Δεκεμβρίου. Ψυχολογικά είναι καταπονημένοι.
Οι παραστάσεις ωστόσο, ξεκινούν ξανά στις 22 του ίδιου μήνα. Η παράσταση τελειώνει και παρά τους όρθιους καθεστωτικούς σε όλους τους χώρους του θεάτρου να εποπτεύουν το χώρο, τη σκηνή κατακλύζουν κόκκινα γαρύφαλλα που ήταν κρυμμένα στις τσέπες και τις τσάντες των θεατών.Η αυλαία πέφτει και η Καρέζη ψιθυρίζει «Ναι, μπορώ να ξανακάνω φυλακή, εάν χρειαστεί μπορώ να ξαναπάω».